Předem děkuji za rady
3 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
jo a mam vykuchany koncovky, upraveny svody, vykuchanej airbox a jinej filtr a pri brzdeni to nestreli nikdy...
Majkfox: problem je v tom ze vsechny motorky se vstrikovanim co znam maji skokovou lambda sondu - podle te jde ale ladit jen tzv stechiometricka smes - ta se ale da pouzit jen na volnobeh, pri ostatnich jizdnich rezimech je stechiometricka smes moc chuda, tzn podle lambdz ridi fi jen volnobeh - tomu se rika closed loop rezim. ve vsech ostatnich rezimech jede motorka podle prednastavenych map, tam neni zadna zpetna vazba a jednotka se v danem rezimu neumi prizbusobit vubec nicemu.
mel jsem doma TLR s koncovkama a filtrem pipercross a bylo tak chudy ze tam by urcite neco odeslo kdyby se to nedoladilo.
suzuki vstrikovani jde v nejakem rozsahu doladit a i to umim - kupodivu se netoci sroubkem ale potenciometrem na elektronicke krabicce ....
u SV650 ale nevim jestli to jde - jestli ma stejnej komunikacni protokol jako vetsi modely, to bych musel prozkoumat.
Naposledy editováno 06.04.2014 11:47:48
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
(nebrat za bernou minci vycházím ze svých zkušeností a volně dostupných informací)
Closed loop režim.
Řídící jednotka na základě údajů z lambda sondy, udržuje stechiometrickou směs, tj 14,7 gramů vzduchu na 1 gram paliva, kdy je teoreticky dosažené dokonalé spalování.
Closed loop je jakési default nastavení a probíhá za následůjících podmínek (může se drobně lišit):
Škrtící klapka není otevřena více než na cca 20% a otáčky motoru jsou pod cca 50% maxima.
Takže volnoběh, pozvolná jízda po městě atd.
Open loop režim.
Je narozdíl od closed loop nezávislý na lambdě sondě, Open loop čte data se senzorů v sání (tlak, vlhkost, objem, teplota atd) a na jejich základě najde hodnotu pro palivo v mapě a podle ní dávkuje.
Pokud si dáš laděný (otevřený) výfuk, místo sériového, který je "vybaven" spousty restrikcí, tak sice zlepšíš proplach výfukových plynů, ale na druhou stranu můžeš zblbnout lambda sondu, která tím že prostup plynů je rychlejší posílá nižší hodnoty do řídící jednotky a ta na jejich základě dávkuje míň paliva.
výsledek je, že nahoře (open loop) to jede líp (zlepšil se proplach díky výfuku bez restrikcí), ale dole (closed loop) to nechce jet, zdecha ti to při rozjezdech atd.
Pokud si dáš i KN filtr tak zblbneš i senzory v sání...
Samozřejmě se toto liší typ od typu, někdy ty rozdíly nejsou moc markantní a jindy se bez úpravy map neobejdeš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 4 | Dnes v 13:23 assassin |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 28 | Dnes v 13:22 Dablicek200Mph |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |