globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co dělat po utopení motorky.
Zdravím chlapi(slečny?),

tak mě napadlo, jakej je správnej postup, když bych utopil motorku(konkrétně 2-takt)? Hledal jsem na netu i tady, ale jsem z toho jelen... Jestli to dobře chápu, stačí vylít vodu z vejfucku, zkontrolovat vzducháč a bez svíčky prošlápnout motor a vodu "vyfouknout". Je to tak ?

Díkec, Whirvy

Co dělat po utopení motorky.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2013 v 23:31 | Nahoru | #1
Ze zkušenosti - krátkodobě to takhle jde a mašina ti pojede , ale třeba elektrika vodu nerada , ložiska taky a převodovka si s emulzí taky moc nerozumí . Je dobrý tohle zkontrolovat a vysušit , páč po čase zjistíš že ti najednou začne sem tam něco odcházet .

1 reakcí na tento příspěvek Co dělat po utopení motorky.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 00:18 | Nahoru | #2
ze zkusenosti nestartovat! odvezt do servisu a provest kompletni vymenu naplni a privodu do motoru!

Co dělat po utopení motorky.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 11:34 | Nahoru | #3
U dvoutaktu voda v převodovce nehrozí-snad jen odvzdušnovákem. Jinak si to odhadl dobře,vylejt vejfuk,bez svíčky prošlápnout ,zkontrolovat filtr a musí to jet. U čtyřtaktu je to jiná tam už může bejt průser jak se dostane voda do oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Co dělat po utopení motorky.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 17:59 | Nahoru | #4
Tady by bylo asi potřeba nejaké školení o zásadách jízdy v terénu...
V prvé řadě bych měl motorku znat a vědět, jak hluboků vodu bezpečně projedu. Zhruba se to dá odhadnůt podle díry do filtru - té "odvodňovací, spodní.
Dále je třeba si uvědomit, že motor nesmí nasát vodu!
Voda je nestlačitelná a motor se může fatálně poškodit (třeba ohnout ojnice - v lepším případě).
Nenasátí vody je možné zabezpečit pouze tehdy, když se motor netočí.
Hluboké brody se překonávají přetlačením stroje s motorem v klidu. Takový brod se pozná podle toho, že na druhé straně řeky stojí jezdci a snaží se vyšlapat vodu z motoru.
Protůrovávat motor s mokrým filtrem taky přináší velké riziko, například poškození svíčky.
Pokud je filtr mokrý, vymontuju ho a vymačkám. Papírový vyndám a jedu bez něho.
Jinými slovy - pokud je to možné, tak do neznámé vody nejet.
Na soutěži se to v praxi řeší tak, že pustíš někoho před sebe a hned vidíš...
Voda v převodovce u 2T není problém, dá se s tím normálně jet.

Naposledy editováno 15.12.2013 18:00:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist