občas se tady řeší rychle blikající nebo nefungující LED blinkry, výjimečně taky návrak ke klasickým žárovkám a další trable...
Já mám na Jawě klasickej bimetal, takže když vezmu za plyn, blinkr nebliká, ale svítí. Už mě to delší dobu sralo a teď se zase bimetal posral, takže než koupit novej, radši jsem udělal elektronickej časovač a udělám si komplet elektronicky řízený blinkry.
K věci - mám k tomu téměř dokreslený schéma a rozložen součástek na univerzálnim plošnym spoji, ale protože já už si svuj blikač postavil, nechce se mi to dodělávat...
Pokud by byl od vás zájem, dodělám schéma, dám k tomu trochu omáčky (co a jak) a hodím to sem výhledově (snad do měsíce od teď) celý.
Proč elektronickej blikač místo stávajícího? Protože je mu u prdele,jaký je palubní napětí a co se k němu připojí, klidně k němu připojte toustovač a on se vám cca 1x za sekundu vypne a zapne. Tím pádem odpadají přídavný rezistory (umělá zátěž) u LED blinkrů a při přechodu k žárovkám se taky nic neděje.
![Časovač blinkrů](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/25/162945_casovacblinkru.jpg)
Na fotce vidíte funkční prototyp časovače. Je to jen časovač, na jeho výstupu je signál - ten se připojí k výkonnýmu tranzistoru (s chladičem = třeba přišroubovanej k rámu, pokud takový místo je) a je hotovo. Celková cena je řádově 50 - 70 Kč za součástky (nepočítam plošnej spoj) a spousta času, pokud jste dřeváci jako já
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Kdo má dotazy, sem s nima. Chvála taky neuškodí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Dodatek :) Vidím, že je to na jawu..tam to přežije v klidu..
Naposledy editováno 20.06.2013 22:09:51
(reakce na) Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
Pavouk106 píše: fafo> Potlesky nečekám, jen mě napadlo, že když to mám i načmáraný, už je to jen kousek od "udělej si sám". Proto to sem hážu, když bude zájem, dočmáram to, dam k tomu instrukce a pak už si spalte ruce pájkou sami
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
Electronic LED Blinker Flasher
hrnous> CMOS bych tam právě nedával v žádném případě. V instalaci prakticky každého vozidla se objevují špičky, které nejde dost dobře odfiltrovat a CMOS jsou na ně sakra citlivé. Už jen z důvodu jednoduchosti a hlavně spolehlivosti se v těchto případech držím "klasiky" a navíc motorka, kor moderní s magnetem a zkratovým reglerem, beztak nepocítí žádný rozdíl mezi příkonem bipolárního NE555 a CMOS 555, už jen proto, že spotřeba samotného přerušovače oproti spotřebě LED, natož žárovkových blinkrů, jest prakticky zanedbatelná.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jak to ti Číňani dělaj?Za pár šupek a poštovné zdarma...
Turn Signal Flasher Blinker Relay 12V 2 Pin Motorcycle LED Indicator Light
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
Pavouk106 píše: ... k tranzistoru (kterej neni na fotce, vyžaduje chlazení...
Tranzistor nepoužij bipolární, ale nějakej polem řízenej s malým vnitřním odporem v sepnutém stavu (třeva tento ) a nebudeš muset řešit chlazení.
(reakce na) Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
Pavouk106 píše: )
PetrL3> Já chci dát plánek + popis výroby ale vyrábět to pro nikoho nebudu. Jde o položku v řádu desítek korun, investovanej čas mi nikdo nezaplatí. Ať si to kdyžtak udělá kdo chce sám. Je k tomu potřeba seznam součástek, schéma/rozkreslení na desce, pájka a trochu šikovnosti. Pak asi tak hodina na letování (když je člověk as ta "šikovnej" jako já ) a je hotovo.
Jasný, já tomu právě fandim. Sám si ledacost páchám sám (v rámci možností a vybavení dílny). Jen mě napadlo, že vlastně až to budeš mít hotový a zkusíš to se spuštěným motorem, tak teprv uvidíš, jestli to funguje jak má (kvůli tomu rušení). Nebo víš už z použitejch součástek s jistotou, že to bude chodit jak má?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samodomo časovač blinkrů pro klasiku i LED
Ale spínat koncák přímo vývodem 555, to ne. Je třeba tam použít "dělič", jako to mám ve svém přerušovači. Odpor 10k z plusu na mřížku tranďáku tvoří předpětí, které jej uzavírá a z mřížky na výstup 555 dát odpor 390R. Může být i 330R, jeho hodnota není moc kritická. Jde hlavně o omezení proudového nárazu při sepnutí výstupu 555 na zem, jelikož mřížka MOSFETu má proti kanálu nějakou kapacitu, která se před odpor 10k nabíjí a při sepnutí se vybíjí na kostru.