vím, že dotazů začátečníků jakou motorku vybrat je mnoho. Ale zajímalo by mě jestli mohu přeskočit 125 ccm a vybrat si rovnou třeba Kawasaki ninja 250R? Popřípadně živého Duka 250ku od KTM? U té starší bylo myšleno něco jako Suzuki GS 500. A vydržet s takovou motorkou delší dobu než přesedat z 125 na 600 například.
Jinak nevím jestli hraje roli hmotnost a výška řidiče. Respekt z motorky a rychlosti mam velký.
Naposledy editováno 01.11.2012 00:33:42
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
2 reakcí na tento příspěvek Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Já tvrdím že motka do začátku je cca 55-80koní
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
K tomu minimální pojistka, minimální spotřeba, minimální váha ...
Raději si vyřeš, jaký typ motorek tě láká.
Takze - i 250 muze stacit, horsi je vybrat si, co vlastne Ti sedi, jak psal kolega nade mnou. Moje idealni kombinace je WRko mimo cesty a k tomu Goldwing na silnici. Zatim mam tu prvni pulku
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
2 reakcí na tento příspěvek Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Taky jsem začínal na 125 a za pár měsíců se ukáže, jestli se s motorkama dokážeš sžít a koupit silnější nebo ještě zůstat na slabší a dostat to do ruky..
Tedy - po přesednutí z ER-6 to sice zdánlivě nejede, ale dobrý střelec (můj vyježděný syn) mě ze Štechovic na Slapy dal na VTR250. Prostě jsem na to neměl srdce.
Trošku víc jsem v poslední době jezdil na těchto:
CBF250 - malé emoce, ale na pohodu starého pána ideál. Skoro všechny majitele zlobí nastavení volnoběžných otáček, jinak hondí spolehlivost. Ideální rychlost do 100 km/h, pak už moc nezrychluje, i když umí mnohem více.
Marauder 250. Lehoučká a má kupodivu image (zvuk, vzhled). Ideální rychlost do 90 km/h.
VTR250 - malý Monster. Fantastické jízdní vlastnosti, fantastický motor, hodně malá (mám 178 cm a moc se na ni nevejdu). Ideální rychlost "plnej knedlík" (cca 140 km/h, jede i víc)
Na CBR250R jsem jen seděl a nejel jsem. Strašně zalomená kolena, nevhodná pro moji velikost na cestování. To ta VTR250 je skladnější, zase na ní fouká.
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: Petta> Určitě na silnější bych ani nesedl. Ale 125 mi přijde málo. Takže asi 3 sezóny 250 a pak silnější by mohlo být v pohodě.
Jestli se ti líběj sportovní mašiny , tak šestku na úplnej začátek nedoporučuju. Umí to jet dost rychle na to , aby to začátečník zvládnul. Teď nemyslím jen maximálku , ale i způsob jak rychle se k ní dostaneš. Vono je rozdíl jestli to mezi zatáčkama jede 120 nebo 180 , pak už moc času na přemejšlení není. Jestli jsou tvoje zkušenosti o-nic , tak 250 ninja se ti bude zdát že jede slušně.2 reakcí na tento příspěvek Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: motovlk> A v čem je naháč lepší, že se na něm učí líp ?
Ergonomií - obvykle širší a vyšší řídítka u naháčů, dále níže umístěné stupačky - nejsi tolik předkloněny až nalehlý.
Lehké naháče (endura, SM) lze řídtit trošku podobně jako horská kola - řídítkama. U zalehávaček můžeš mít "zavařená řídítka", protože tam se to řídí celým tělem , u chopperů a těžkých cesťáků musíš zvládnout techniku "kontra"...
Je toho moc, co nevíš, a nemá cenu tady hltat výlevy nudících se (listopad)motorkářů.
Jdi do autoškoly, pak si vyzkoušej pár různých motorek a udělej si vlastní názor. Ten může být úplně jiný než můj nebo kohokoliv tady - a přesto nemusí být špatný. Prostě to bude TVŮJ pocit z jednotlivých motorek.
Silná mašina je nebezpečná nejdříve jen prvních pár km, než si na ni zvykneš. Pak je to v pohodě - a pak přijde to nejnebezpečnější období, kdy si začneš myslet, že už umíš ...
Ahoj,
první zásada - neuspěchat výběr motorky, a až budeš mít vybráno, neuspěchat ani koupi konkrétního kusu, pokud by to měla být motorka z druhé ruky.
Jestli nechceš jezdit hlavně po dálnici a delší přesuny, tak jako začátečníkovi (ale nejenom proto) bych Ti tu pětistovku rozmlouval.
Dnešní 4T dvěstěpadesátky jsou dostatečně výkonné a rychlé na jízdu v běžném provozu - pokud nechceš "závodit" a výrazně překračovat rychlostní limity.
Jejich výhodou jsou nižší pořizovací i provozní náklady, a i to je dost důležitý v dnešní době, kdy se všechno zdražuje. Oceníš to hlavně u spotřeby paliva, u nízkého povinného ručení, u každoročního běžného servisu při výměně náplní i jednou za čas při seřizování (zpravidla menšího počtu) ventilů, levnějších a méně se sjiždějících pneumatik, levnější řetězové sady atd. atd.
A taky, a to je pro začátečníka hodně důležitý, lehčí motorka je velkou výhodou jak v manipulaci na místě, tak OBECNĚ je lépe ovladatelná i za jízdy. A na rozdíl od jízdy na 125ce už nebudeš na 250ce brzdou provozu, ale přitom i na té větší 250ce se samozřejmě dá v případě potřeby jezdit hodně pomalu a hodně úsporně.
Já jsem si po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou a s bagáží skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál... A že pro moje potřeby mi mírou vrchovatou a vlastně i lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Když tak tady jsem o tom pro případnou inspiraci sepsal elaborát
http://www.motorkari...ft=132014&fid=65
Ta 250 je daleko lehčí, ovladatelnější!, lépe se na ní dají ustát případné chyby.
Brzda provozu to nebude a o dalších výhodách ohledně finančních nároků tu uz bylo napsáno dost.
Sám mám srovnání s Guzzi (čtvrttunka) > výborná na přesun 1000km ve dvou, relativně ovladatelná, ale ta váha tam prostě je a třeba když je člověk dlouhý do zatáčky, o dost hůř se s tím dá něco delat než na 125 cebru, která je ovladatelná jako kolo, do města a utažených zatáček úplně idealni nástroj, jen by to chtělo 2T motor a byla by to hračka nejlepší
znám pár extrémů,kteří začali rovnou na silný (600+), jezdili "se srovnanou hlavou" (=nikdy si tu jízdu neužili, bo se furt kontrolovali), sice nebourali,ale neuměli ani z poloviny to,co předvádí kdejakej teenager na Simsonu.
Duke 200 mi přijde naprosto fajnová motorka pro takový situace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: Petta> Určitě na silnější bych ani nesedl. Ale 125 mi přijde málo. Takže asi 3 sezóny 250 a pak silnější by mohlo být v pohodě.
záleží na každým, ale myslím že 3 sezony na tom nevydržíš - pokud ta 250bude Ninja, asi tě bude bavit a muže se stát že si koupíš k ní ještě jednu motku cestovnějšího rázu
hlášky "otočíš heftem na 600 a bude se dít peklo" ... neřeš tolik kubaturu, řeš motorky. ona 1000ccm SS je něco jinýho než 1000 dvouval enduro a ještě neco jiného je 1000ccm chopper.
vahou, akcelerací, manipulací.... je toho hodně. Jak jsem psal, nevybírej motku v době kdy o tom víš prd, udělěj si papíry a pak sám některý místní rady smázněš jako nesmysl a z těch zbylých už si můžeš alespoň s troškou přehledu něco brát.
S kolem maj motorky shodnou tal leda jednu stopu... (alespoň v rámci silničních strojů)
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: motovlk> A jak je to s ježděním na delší trasy. Myslím naháč vs. sport. To je pro mě kolem 200 km.
Kazda motorka je endurem podle toho jakej endurista na ni sedi a kazda motka je i sportem podle toho jakej sportak na ni sedi. takže adrsenalin vyplavíš na všem, jen je otazka zda pojedeš 150-200 nebo 300km/h a jak moc te bude bolet prdel . ..samozřejmě to zjednodušuji ale byl jsem ted ve francii s klukem na ZX9R - on+jeho mlada s krosnou a dva bagly po stranach - 14dni pod stanem a přežili to s usměvem, pak znam jednoho co ma Varana a nevytahl paty - - hlavní je chtít, pak už to jde. Ja s CB strávil loni v Rumunsku 3 týdny a že by to byla motka na rozkopaný cesty se asi moc říct nedá.Naposledy editováno 01.11.2012 12:56:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
650ccm píše:
Lehké naháče (endura, SM) lze řídtit trošku podobně jako horská kola - řídítkama. U zalehávaček můžeš mít "zavařená řídítka", protože tam se to řídí celým tělem , u chopperů a těžkých cesťáků musíš zvládnout techniku "kontra"...
Všechny motorky se řídí řidítkama a "kontra" musí umět každý, kdo chce zatočit v zatáčce a né až za ní
To že lze zatočit (myslím zatočit a né se jen vychýlit z přímého směru) pouhým přenesením váhy je nesmysl. I ti, kteří tomu nevěří, counter steering hojně využívají. Ovšem nevědomky
Jinak k tématu pár postřehů z mých začátků:
-naháč je pro začátek lepší protože má zpravidla širší a vyšší řidítka (to je dost podstatná věc), pohodlnější posez a taky to na něm víc fouká a jezdec líp vnímá rychlost
-jak píšou ostatní, je to strašně individuální a zkus sám sebe zhodnotit. Mladej technicky nezdatnej kluk co nikdy neřídil ani auto a testosteron mu tlačí na mozek má řádově vyšší předpoklad rozvěšení motocyklu na svodidla když začne na ss šestce. Naproti tomu dospělej chlap, kterej ví něco o fyzice, má naježděný statísíce autem v provozu a umí ovládat svoje ego má velkou šanci začátek na stejným stroji přestát bez úhony.
-nízká váha a lehká ovladatelnost určitě hrajou pro 250
-když začneš postupně, budeš se mít na co těšit při přestupu a zkušenosti se ti rozhodně hodí
-během ježdění na prvním stroji si přesně ujasníš co chce a co tě baví. Při koupi další motorky už budeš mít jasno a třeba to bude cenduro nebo chopper
-přečti si i trochu teorie, třeba Dokonalá jízda na motocyklu, teď v zimě na to máš hafo času
-co se týče psychologického rozboru začátečníka, je tu někde od "Che"ho vlákno dlouhy jak amazonka
-na 125 se vykašli
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Franco82 píše: Všechny motorky se řídí řidítkama a "kontra" musí umět každý, kdo chce zatočit v zatáčce a né až za ní
To že lze zatočit (myslím zatočit a né se jen vychýlit z přímého směru) pouhým přenesením váhy je nesmysl. I ti, kteří tomu nevěří, counter steering hojně využívají. Ovšem nevědomky
Jinak k tématu pár postřehů z mých začátků:
-naháč je pro začátek lepší protože má zpravidla širší a vyšší řidítka (to je dost podstatná věc), pohodlnější posez a taky to na něm víc fouká a jezdec líp vnímá rychlost
-jak píšou ostatní, je to strašně individuální a zkus sám sebe zhodnotit.
amen....proto jsem ti už na začátku psal,ať se vysereš na rady ostatních,vyzkoušíš a co ti sedne ,to si kup.Znám spoustu lidí,který nejsou schopmi se naučit ani na fichtlu,protože na řízení motorky nemají prostě buňky a na druhou stranu je spousta lidí,který sednou na SS šestku a za chvíly jim to jde.Je to prostě individuální.Na ovládání je pro nezkušeného určitě lepší naháč z důvodů které tu popsal Franco.
Dle mne jsou všechna vlákna o tom Jakou motku do začátku úplně vo hovně.Každej si to musí rozhodnout sám, a taky to nakonec udělá,ať mu tady spousta lidí radí jak chce.