nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
O co budeš mít těžší píst o to bude lehčí čep
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
originální od výrobce. Všichni konstruktéři a výrobci motocyklových motorů se zabývají
t.zv. vyvážením klikového mechanizmu, na které mají vliv hmotnosti pohybujících se
součástí, t.j. ojnice a pístu. Proto jsou na setrvačnících klikovek 4taktů i 2taktů ty
nejrůzněji tvarované "přídavky" či odlehčení. Samozřejmě čím "točivější" motor, tím je
správné vyvážení důležitější.
Co se týká porovnání hmotností pístů "jen" odlévaných a t.zv. kovaných, nepodařilo se
mně dosud dobrat nějaké SPOLEHLIVÉ konzultace a informace. Vždycky jsem se DOMNÍVAL, že
jsou kované písty lehčí, protože jejich vyšší pevnost (by mohla) umožnit jejich tenší
stěny, atd. Naposledy jsem toto téma "řešil" s člověkem, který má hodně zkušeností a zá-
vodí v Klasikách, který je toho názoru, že kované písty jsou TĚŽŠÍ než ty klasické odlé-
vané .....
Spolehlivý poznatek tak asi může přinést jedině porovnání hmotností pro nějaký konkretní
motor a to obou pístů v rozměrech originálů / stejných výbrusů. Např. WISECO pístu a toho,
který je v motoru od výrobce, který možnost výbrusů nabízí a tudíž určitě počítal při
konstrukci motoru(klikovky) se zvýšenou hmotností pístu po výbrusech.
Pochopitelně jen v toleranci výbrusů, k nimž nabízí písty. Takže při nejrůznějších
"bigbore" přestavbách se určitě předpokládá i úprava klikovky.
Jinak co se týká (např.!) pístů WISECO, měl jsem možnost posoudit způsob obrobení jejich
pracovní plochy a k mému údivu jsem zjistil, že si na ní lze "pilovat nehty".
To znamená jediné : jsou to vysoce pevné písty pro výkonné motory, ale nepředpokládá se
životnost na úrovni originálních pístů od výrobce motocyklu, které mají pracovní plochu
obrobenu natolik jemně, že dokonce(někdy) vytváří duhové odlesky světla !
Takový píst si sice dlouho "sedá"(zajíždí se), ale potom má životnost desítky tisíc km ,
na rozdíl od pístu "hrubě obrobeného", který si rychle "sedne" a ve správné vůli ve válci
podává optimální výkon po omezenou dobu. Poté, když se vůle zvětšuje, "ztrácí" na otáč-
kách, t.j. i na výkonu a je nutná "další" výměna. To neznamená problém pro profi-sportov-
ce, kteří mají silného sponzora ...
TAKY PROTO jsem používal vždycky výbrusové písty od výrobce.
Jenže to byly vždycky DVOUTAKTY a to je dnes už minulost a PRÝ překonaná technika
Naposledy editováno 04.10.2012 07:46:09
- Kování je proces mnohem dražší a pro většinu požadavku lité díly naprosto vyhovují.
- Materiály s velkou příměsí ušlechtilých legur se téměř vždy kovou... Vyšší požadavek na jakost litím neuspokojíš a to mnohdy ani odstředivým a já nevím jakým ještě.
- při kování můžeš snadno materiál přetvářet tak, aby snášel mnohem lépe namáhání v jistém směru, u pístu je směr zatížení hlavně jeden, proto se to na kování naprosto vybízí.
Z toho všeho je patrné, že se nedá o kovaném pístu nic říct jasno. Jelikož jsou to vždy písty opracovávané, soustruh atpd, mají podobný objem tudíž váhu. A tu určí ten kdo píst navrhuje a vyvíjí. Výkovky se lépe tvarují, tudíž se dá říct, že se dá lépe zamáčknout a zpevnit, ušetřit tím na váze. Ale to je jen na výrobci.
- pokud výrobce vyrábí píst na konkrétní motorku a vůz, snad ví co dělá a váha by měla být +- stejná.
- rada zní zjistit si co nejvíc od danného výrobce.. Nikde není psáno že i kovaný pst nemůže být těžký jako kůň... A vyšší váha rozhodně není dobře!!! Zvláště pro vysokootáčkové stroje.
(pokud jde o tuning díl stavěný na jiný kompresní poměr, jinou teplotní odolnost,pokud má přenášet větší sílu, pak může být těžší - pokud by měl být čistě jen výměnný, je na místě aby byl lehčí a neroztrhl se, to je jeho hlavní smysl).... Ptát se ptát se ptát se.
Naposledy editováno 04.10.2012 15:18:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S | irmscher1000 | 10 | 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000 |
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S | pavevyskocil | 14 | 22.7.2023 v 12:01 Martin74 |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S | Martin74 | 14 | 1.5.2023 v 15:58 assassin |