globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2012 v 20:33 | Nahoru | #1
Ale výrobce kovaných pístů si váhu nevymýšlí
O co budeš mít těžší píst o to bude lehčí čep

Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 01:09 | Nahoru | #2
ahoj. tady by jsi mohl neco zjistit.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 05:14 | Nahoru | #3
Dewwil: vyvazovani v2 neni zadna legrace, cetl jsem nakou teorii a popravde mi z toho sla hlava kolem, dawe by nejspis dal dohromady neco rozumnyho, ja bych to moc neresil. Sestava tls pistu co sem nasel by mela mit 521g a o 2mm vetsi pist JE co tam ma yosh by mel mit 532,4g ... Kvuli tomuhle rozdilu asi nema smysl sahat do kliky

Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.10.2012 v 22:38 | Nahoru | #4
u radoveho 4valu by mohlo byt ku prospechu mit lehci pisty. Ale u toho Lmotoru bych se toho bal. viz vyvazovaky....

Nech zvazit a vyrobit stejne. Kdo to umi vyrobit najdes u nas na tuningu RSV

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.10.2012 v 07:42 | Nahoru | #5
Podle mého názoru má stejný efekt, je-li nově namontovaný píst lehčí, nebo těžší než ten
originální od výrobce. Všichni konstruktéři a výrobci motocyklových motorů se zabývají
t.zv. vyvážením klikového mechanizmu, na které mají vliv hmotnosti pohybujících se
součástí, t.j. ojnice a pístu. Proto jsou na setrvačnících klikovek 4taktů i 2taktů ty
nejrůzněji tvarované "přídavky" či odlehčení. Samozřejmě čím "točivější" motor, tím je
správné vyvážení důležitější.
Co se týká porovnání hmotností pístů "jen" odlévaných a t.zv. kovaných, nepodařilo se
mně dosud dobrat nějaké SPOLEHLIVÉ konzultace a informace. Vždycky jsem se DOMNÍVAL, že
jsou kované písty lehčí, protože jejich vyšší pevnost (by mohla) umožnit jejich tenší
stěny, atd. Naposledy jsem toto téma "řešil" s člověkem, který má hodně zkušeností a zá-
vodí v Klasikách, který je toho názoru, že kované písty jsou TĚŽŠÍ než ty klasické odlé-
vané .....
Spolehlivý poznatek tak asi může přinést jedině porovnání hmotností pro nějaký konkretní
motor a to obou pístů v rozměrech originálů / stejných výbrusů. Např. WISECO pístu a toho,
který je v motoru od výrobce, který možnost výbrusů nabízí a tudíž určitě počítal při
konstrukci motoru(klikovky) se zvýšenou hmotností pístu po výbrusech.
Pochopitelně jen v toleranci výbrusů, k nimž nabízí písty. Takže při nejrůznějších
"bigbore" přestavbách se určitě předpokládá i úprava klikovky.
Jinak co se týká (např.!) pístů WISECO, měl jsem možnost posoudit způsob obrobení jejich
pracovní plochy a k mému údivu jsem zjistil, že si na ní lze "pilovat nehty".
To znamená jediné : jsou to vysoce pevné písty pro výkonné motory, ale nepředpokládá se
životnost na úrovni originálních pístů od výrobce motocyklu, které mají pracovní plochu
obrobenu natolik jemně, že dokonce(někdy) vytváří duhové odlesky světla !
Takový píst si sice dlouho "sedá"(zajíždí se), ale potom má životnost desítky tisíc km ,
na rozdíl od pístu "hrubě obrobeného", který si rychle "sedne" a ve správné vůli ve válci
podává optimální výkon po omezenou dobu. Poté, když se vůle zvětšuje, "ztrácí" na otáč-
kách, t.j. i na výkonu a je nutná "další" výměna. To neznamená problém pro profi-sportov-
ce, kteří mají silného sponzora ...
TAKY PROTO jsem používal vždycky výbrusové písty od výrobce.
Jenže to byly vždycky DVOUTAKTY a to je dnes už minulost a PRÝ překonaná technika

Naposledy editováno 04.10.2012 07:46:09

Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.10.2012 v 15:15 | Nahoru | #6
- Odlévané budou mít vždy horší pevnost a budou vyžadovat vyšší tvarovou robustnost než písty kované.
- Kování je proces mnohem dražší a pro většinu požadavku lité díly naprosto vyhovují.
- Materiály s velkou příměsí ušlechtilých legur se téměř vždy kovou... Vyšší požadavek na jakost litím neuspokojíš a to mnohdy ani odstředivým a já nevím jakým ještě.
- při kování můžeš snadno materiál přetvářet tak, aby snášel mnohem lépe namáhání v jistém směru, u pístu je směr zatížení hlavně jeden, proto se to na kování naprosto vybízí.

Z toho všeho je patrné, že se nedá o kovaném pístu nic říct jasno. Jelikož jsou to vždy písty opracovávané, soustruh atpd, mají podobný objem tudíž váhu. A tu určí ten kdo píst navrhuje a vyvíjí. Výkovky se lépe tvarují, tudíž se dá říct, že se dá lépe zamáčknout a zpevnit, ušetřit tím na váze. Ale to je jen na výrobci.

- pokud výrobce vyrábí píst na konkrétní motorku a vůz, snad ví co dělá a váha by měla být +- stejná.

- rada zní zjistit si co nejvíc od danného výrobce.. Nikde není psáno že i kovaný pst nemůže být těžký jako kůň... A vyšší váha rozhodně není dobře!!! Zvláště pro vysokootáčkové stroje.

(pokud jde o tuning díl stavěný na jiný kompresní poměr, jinou teplotní odolnost,pokud má přenášet větší sílu, pak může být těžší - pokud by měl být čistě jen výměnný, je na místě aby byl lehčí a neroztrhl se, to je jeho hlavní smysl).... Ptát se ptát se ptát se.

Naposledy editováno 04.10.2012 15:18:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 7.10.2012 v 00:54 | Nahoru | #7
MG> Ano ano, a zde nám vstupuje do hry jsoucno. Počínaje Parmenidem filosofové hledali, co je pro všechna jsoucna charakteristické. Parmenidés ostře rozlišil jsoucí a nejsoucí a domníval se, že v pravém slova smyslu jest jen to, co je vždycky a stále stejné, takže věci pomíjivé a proměnlivé pokládal za nejsoucí, klamné. Tento názor ovlivnil i Platóna a vedl k zavedení pojmu ideje. Aristotelés tuto nesnáz řeší tak, že rozlišuje možnost (dynamis) a uskutečnění (energeia): věc vzniká jen proto, že už předtím byla možná. Od Aristotela pochází i důležité rozlišení mezi podstatou a atributy: podstata je to, co věc činí tím, čím je (například psa psem nebo nůž nožem), kdežto atributy se mohou měnit. Pes může vyrůst, nůž třeba zrezivět, aniž by přestal být nožem. Toto rozlišení souvisí se strukturou výpovědi: podstatnému jménu se přisuzují různé vlastnosti (atributy, případky). Už je vám to všem jasný?

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2012 v 22:15 | Nahoru | #8
[URL= with [URL=
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist