Téma: malorazky-tech. info
4.4.2012 v 12:48
zdur, neznate nejakou stranku kde bych si mohl precist o GP motorkach 125cc ??
skousel sem google ale nic uspokojiveho sem nenasel, zajimaji me blizsi technicke informace o motoru, vykonu a pod. jestli o necem takovem vite, byl bych vam vdecny kdyby ste se o ni podelili :D dekuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 00:10 | Nahoru | #1

AKRO píše: unn4m3d> NO NAZDAR! Nakonec to všechno vyhodíš do šrotu!

no.. pokud se to nepodaří může to být v 21 letech nějaký posun v před a spousta zkušeností. Jinak držím palce aby ten kluk u toho vydržel i v případě, že se nebude dařit. Život se neskládá jen z úspěchů.

(reakce na) malorazky-tech. info

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2012 v 22:22 | Nahoru | #2

laďa-prášil píše: No jestli mé oči dobře vidí, měli jste na odlitku nebo ve formě špatně kanály, logicky nemůže š odlévat doprostřed... Něco se na tom naučíte, aspoň odlejete nějaký těžítko na vánoce jako dárek někomu nebo tak. Jinak Odlitek je teprve začátek práce (pokud je dobrý), takže k motoru máš tak daleko, asi jako do důchodu. A perspektiva stejná. Stejně tak představa s patentama... Každej vás tu povzbuzuje, jak jste šikovní a jak je to fajn, tak já budu ten špatnej a řeknu Je to o hovně, +-ztráta času, k ničemu to nebude, výsledek bude max, že to pojede. Před sto lety bys byl na pokraji úspěchu, protože zřejmě chápeš, jak věci fungují. Ale to je asi tak všechno. Mám doma odlitek pístu ze slévárny, kde lili hliník a jejich písty v motorech běhaly, když jsem ho měl v ruce, bylo mi jasné, že opracovávání by byla ztráta času i peněz... A to bylo jen do veterána se 4000 ot/min. Univerzální odlitek z almetu měl 100x lepší kvalitu. Na tvém místě bych se zaměřil buď na to být dobrý slévač nebo být vynálezce, protože pokud máš opravdu dobrý nápad, pak už to někdo vyrobí. Mluvíš o patentu, ale zřejmě myslels "mám nápad", ale mít nápad k patentu (tedy patentové ochraně) nestačí a nebudeš mít na to peníze. Také bych řekl, že téměř vše (99,9%) přínosné již bylo vynalezeno špičkovými odborníky v centrech s moderním vybavením nebo jednotlivci, to tomu věnovali kus života a s výsledkem 0/0. Takže ty tvoje patenty na 99% budou k ničemu, možná dokážeš, že to funguje, ale to bude všechno /otázka jestli to bude fungovat dobře + jestli už to nevymyslel někdo jiný/.
Jak to vidím zde:
máš asi vtokový otvor a kanál na odvzdušnění, tedy 2 celkem, ale žebra byla ve formě výš, jak ústí kanálů v ose válce, proto tam zůstaly bubliny - předpokládám, že žebra "dole" byly dobrý, "nahoře byly nedolitý, protože tam byl vzduch.
Prostě a jednoduše i třeba závodní jawy byly litý do písku a je to na nich vidět - a to dělali lidi, co to znali a s vybavením.
Taky počítej, že na odlitcích se můžou objevit další vady při opracování nebo se prostě zkazí při opracování, takže rozumná serie je tak deset ks, aby ses už k tomu nemusel vracet.
To jen tak krátce.


No trochu více jsi toho kluka setřel. Možná citlivější by bylo, napsat mu to do profilu. Je jasné, že pokud se na to díváš tímto pohledem, že máš pravdu. Dal jsi mu několik dobrých rad.
V profilu vidím, že asi sám závodíš a pokud by někdo použil úhel Tvého pohledu na toho kluka, tak pokud nejsi Abrahám, tak by ti také mohl napsat. Já budu ten špatnej a řeknu Je to o hovně, +-ztráta času, k ničemu to nebude, výsledek bude max, že to pojede. Vím, že jsi to nemyslel špatně tak jak by se to dalo i pochopit. Já mám na to jiný pohled. Když se dívám čím se dnes mladí zajímají Vidím, že kluci u nás neumí ani zalepit kolo. Dnes je doba výměny dílů, málo kdo něco vyrábí a vymýšlí. My jsme stále měli rozložené Jawy 21 a Jawy Mustang a ladily a vylepšovali motory.
No ladili, více jsme toho zkazili, než vylepšili. Nevím jak to vidí ostatní, ale já jsem učený z nebe nespadl a než jsem se něco naučil, soustu jsem toho zničil a musel vyhodit. Když vidím co píše ten kluk, vídím sebe jak jsme později vyráběli membránové sání podle obrázku v časopisu… Udělali jsme sání přímo do kliky, ale nakonec jsme musely kartery vyhodit, protože to nefungovalo. Byla to nádherná doba, když jsme v pátek večer dostali nápad na novou úpravu motoru. Okamžitě šel motor na ponk a rozebírání. Po půlnoci bylo často hotovo a okamžitě jsme to musel zkusit ještě bez tlumiče po sídlišti jak to letí. Lidé na nás řvali z oken, volali na nás VB. My byli ovšem šťastní, když to vůbec nějak jelo. Můj táta měl rozum a nikdy mě nenadával, protože těch co nám nadávalo bylo vždy víc e jak dost. Dnes vím, že jsem měl štěstí, že jsem našel lidi co něco uměli a začal jsem jim pomáhat a tím se sám od nich učil. Toto by potřeboval i ten kluk, aby našel někoho zkušeného nedaleko bydliště a začal s ním spolupracovat. Souhlasím s tebou, že by se měli rozhodnout který směrem půjdou. Jako konstruktér kromě spousty teoretických vědomostí musí mít i nějaké praktické zkušenosti. Závěrem: Fandím jim a držím palce, aby toho nenechali. Současně jim závidím to nadšení něco se naučit a něco vymyslet. Budu se těšit, že dál zde budou ukazovat co se jim podařilo ale i to druhé. To je můj pohled na toho kluka.

(reakce na) malorazky-tech. info

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2012 v 23:28 | Nahoru | #3

unn4m3d píše: vase nazory beru.. nerikam ze je to jednoduche ..ale verim ze se stale da vymyslet hodne veci a taky ktere mohou mit budoucnost.. mozna to nepujde .. ale takova varianta tady nema misto :D takze to radeji zkusim :)


Já myslím, že vůbec neposlouchej žádné takové názory. Zejména pokud Ti někdo říká, že je vše vymyšlené a nemá cenu dál bádat. To jsou názory k smíchu. Pak nezapoměň, že motorkari.cz není web pro odborníky, ale pro laickou veřejnost. Pokud chceš vzít tady něčí názor, zeptej se co sám udělal, aby jsi viděl co umí, zná a čemu rozumí. Dříve jsem sem dával různé foto seriály co lidé doma postaví a co je v domácích podmínkách možné.

Sergio, další postižený. RD 500
nebo školní projekt
vysokoškoškolský projekt 2T z Politechniky Turín
ovšem znám tohoto borce a osobně jsem ho sledoval na závodech, když jsme parkovali v depu vedle něj Gnani Gabriele




Gabriele hodně pomáhal FGR když jeli 2T a stále mají spolu silné vazby.
Myslím, že tohoto člověka si můžeš vzít jako vzor. Je to ladič, vývojář i výrobce. Ten popírá vše co Ti všichni tady radili, že nejde, nemá to cenu a dělá se to jinak On si postavil motorku na mistrovství světa a úspěšně na jel svět. Porážel i tovární motorky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist