globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Reklamace rok staré autobaterie
Před rokem na počátku zimy jsem po dlouhém přemítání pořídil pro svého Saaba 9000 "bezúdržbový" akumulátor Yuasa 12V/62Ah (Ca/Ca technologie), který jsem nechtěl trápit mrazem, a tak jsem ho po zbytek zimy skladoval ve sklepě činžáku a zhruba 2x ho přitom dobil. Od instalace do vozu v březnu jsem ho musel dobíjet jednou, a to někdy v polovině prosince, po tom, co jsem delší dobu nejezdil a baterka byla tehdy asi na 30% své kapacity (12,2V). Nyní jsem opět další zhruba měsíc a půl nejel a při vytažení ze Soba měla Yuasa klidové napětí asi 12,05V tj. vybita zhruba na 20%, magické oko se zbarvilo do módu "Recharge". Nyní jsem ji 2x v rozmezí několika dnů nabíjel obyčejnou 5A nabíječkou, která do ní vždy pumpovala něco okolo 3A po dobu 12h. Po prvním cyklu však měl akumulátor klidové U stále okolo 12,1V a nabíjecí napětí nechtělo překročit 13,2V! Přitom po prosincovém nabíjení to bylo asi 15V a po proceduře bylo klidové U 12,9V - plné nabití u "kalciovky". A kontrolní oko se stále nechce zbarvit do "nabita"... Nemám pocit, že bych něco zkazil nebo zanedbal, pouze se zdá, že by baterka potřebovala dolít. Mám ji spíše reklamovat, nebo strhnout nálepku a dolít destilku? Bojim se, že s reklamací to bude na dlouhý lokte a úspěch nezaručen... Co radíte, jaký máte zkušenosti? Díky všem za názory.

Reklamace rok staré autobaterie

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2012 v 13:38 | Nahoru | #1
Ja myslim ze bude zalezet na tom prodejci jestli ti to veme nebo ne (respektive na jeho dobry vuli).
Ja osobne bych si bezudrzbovou baterku nekoupil ani kdyby byla levnejsi nez normalni. Jediny co me napada co sni, zkusit vybit malym proudem a znovu malym proudem radove 300mA nabit.
Chce to nejakou inteligentni nabijecku. Tohle me parkrat pomohlo na baterce (ale klasicky mokry) a necekej od toho zavratne uspechy. Jestli se ti sama vybiji, tak ji uz nepomuze ani svecena voda.

Reklamace rok staré autobaterie

Skvělá odpověď, děkuji! 1.2.2012 v 14:16 | Nahoru | #2
Podobnou zkušenost mám s baterkou Bosh Silver (bezúdržbová s přilepeným víkem). Po půl roce provozu začala mizerně startovat, tak jsem víko odtrhl a ejhle - v jednom článku bylo cca 40% ellytu. Dolití sice baterku napravilo, ale víko se už ničím nepovedlo přidělat, každé lepidlo i tmel ellyt odleptal a baterka "sákla" kolem víka, se všemi negativními důsledky pro lakovaný držák i kabely včetně svorek. Potom jsem koupil aku. TAB, klasickou se špunty článků a s tou mám nejlepší zkušenost. Přežila dokonce i úplné vybití do mrtva po opomenutí světel a po dvou dnech nabíjení (spíše zkoušení "prorazit") se vzpamatovala a slouží dodnes i v mrazech.

Každopádně bych baterku reklamoval, kor když máš jak dokázat, že dobíjecí okruh na voze je v pořádku. Trochu mimo téma... soused míval SAAB 96 (verzi s V4) a byl to prý nejlepší vůz, jaký kdy poznal. Už i původní verze s 2T 3C byla výborná, zvláště ohledně tuhosti kastle. Většinou při obrácení na střechu ani nepraskla okna a stačilo vůz rozkýváním obrátit zpět na kola a jelo se dál. Byla to fakt výborná auta a škoda toho, že se značka dočkala krachu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or Ina32 7 16.5.2024 v 21:24 Ina32
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
Označení Pneumatik Honda CB 750 rg250 5 2.2.2024 v 20:06 ja1
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 jirisis 2 6.1.2024 v 20:33 jirisis
kempy na Slovensku Honda CB 750 rg250 16 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan


TOPlist