Téma: ladění motoru
18.1.2012 v 18:20
Zdárec,měl bych dotaz.Jaký je cca rozdíl mezi výkonem změřeným na kole oproti výkonu na motoru(za použití běžné řetězovky)?Mám CBR1000RR,komplet Akrapovič,Pipercros,Powercomander a změřeno 172,22HP při 12278ot/min.A kdyby náhodou měl někdo odkaz na "sériovou" křivku(r.v.08) pro porovnání,tak to by bylo super.Díky

ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2012 v 18:40 | Nahoru | #1
Tolik práce to nedalo, co třeba takto

1 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2012 v 18:57 | Nahoru | #2
už jenom proto že ozubené kolo má účinnost 0,98...no a takhle se ty ztráty sčítají až dosáhneš rozdílu výkonu na výstupním hřídeli oproti kolu ten rozdíl závisí na prvcích které jsou v soustavě přítomny...můj odhad rozdílu je 2-10% (2 x kolo a řetěz, plus valivý odpor kola a ložisek) samozřejmě se ten rozdíl zvyšuje s nekvalitou soustavy

Naposledy editováno 18.01.2012 19:33:12

2 reakcí na tento příspěvek ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 18.1.2012 v 19:36 | Nahoru | #3
Když se budeš pohybovat okolo 8% rozdílu je to vpohodě
2% je údaj z říše snů... 5%se už člověk začíná probouzet, ale už se začínáme pohybovat na hranici reálnýho vnímání.
Jinak je to samože způsobený ztrátama v převodech, ložiscích a sekundárním přenosu síly.
Na tvým typu biku to může klíďo dělat rozdíl 12-15HP... origo se výkon pohyboval někde kolem 170-180HP /131kW ... takže jdeme někam 16O-165HP na kole ...
...no vidíš, už máš o cca. 10HP víc ...
...koně nejsou všechno...jde o to kde je máš...a taky je důležitej jeden trochu opomíjenej faktor...říká se mu "kroutící moment"(a jeho poloha)...ale to my dvouválisti víme dobře

Naposledy editováno 18.01.2012 20:45:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ladění motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2012 v 11:40 | Nahoru | #4

Šinky píše: Díky za odpovědi na to co jsem se ptal.Někdo to vzal trošku jinak než bylo zamýšleno.Takže 1-neladil jsem kvůli nedostatku koní,ale pro "sterilitu" křivky
2-na brzdě může "schopný" mechána naměřit na papír co se mu zachce to ví každý,proto jsem si nechal moto měřit u Motopower81 po výborných referencích
pro KedaR



mereni se tu probiralo uz mockrat, je nekolik zpusobu mereni, ruzny brzdy, kazda brzda a merici system pouziva jiny korekce..

to cislo co ty uvadis, je hodnota vykonu prepocitana na motor... pri tom prepocitavani se pouzivaj ruzny konstanty, ruzny korekce apod... tzn v podstate kazda brzda tohle cislo vyplivne jiny..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist