globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznat stočenou motorku ?
1.9.2011 v 12:41
ahoj, koukam po dalsi motorce kolem roku 2006 a casto tam jsou kusy ktere maji kolem 10 tkm .. docela tomu i verim u nekterych .. jde o ss .. ale ma nekdo nejaky tip nebo voditko jak poznat ze to tak je ?? .. gumy jsou po tolika km meneny .. retezovku tam muze hodit stejnou jako byla kdyz byla nova motorka .. desticky a tak to same .. je jasne ze pri vetsim opotrebeni to clovek uvidi ze ta motorka ma proste vic ale co kdyz je zachovala vzhledove ? .. diky za kazdy rozumny tip

Jak poznat stočenou motorku ?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2011 v 13:06 | Nahoru | #1
jestli z opotrebeni komponentu na motorce nepoznas ze ma vic km nez ty co jsou na tachu tak bych to neresil... jestli vypada po 30tis jako by mela ani ne 10 tak proc ji nebrat, aspon ji pak snaz prodas ty i bez toho abys stacel

Jak poznat stočenou motorku ?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2011 v 13:34 | Nahoru | #2
Koukej na celkovej stav motorky. Jak je otlučená vidlice, jak motor, jak vypadá sedlo, jak jsou ošoupaný stupačky.. Pokud je nová řetězovka tak motorka asi nebude mít 20 tis ale víc. Pokud je řetěz vydojenej s 15 tis. na tacho, tak je taky něco špatně. Kotouče taky dost napoví. Kotouč na silniční motorce musí vydržet hafo. Já mám 37 tis. a kotouče skoro jako nový. Pokud jsou vyměněný, pozor na to. Hlavně si dej na čas při prohlídce..

Jak poznat stočenou motorku ?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2011 v 14:20 | Nahoru | #3
ještě se mrkni do servisky, jestli k tomu je, jestli je tam záznam že při 30 tisících se něco měnilo a motorka má najeto 10, tak bude stočená

Jak poznat stočenou motorku ?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2011 v 22:18 | Nahoru | #4
Trikpa: Napadá mě snad jen: Přijet se kouknout na moto. Nebo rovnou říct majiteli at mě pošle vin. Zavolám do dané firmy a pokud mě třeba řeknou že moto u nich bylo na 2 garančce v roce 2007 a mělo najeto 12000 km a borec to prodává v roce 2009 s 10 tis km tak bych ho poslal rovnou do ....

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznat stočenou motorku ?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2011 v 10:03 | Nahoru | #5
 
To trikpa:

Jak zvýšit šanci, že koupím dobře, a jak vytipovat problémovou motorku?

Usuzovat je možné nejenom podle technického stavu kupované motorky (mnoho dobrých tipů máš již od kolegů uvedeno výše), ale i podle některých "netechnických okolností".

Přikládám jim stejnou váhu jako těm technickým, a jednoznačně se to osvědčuje.

Takže další ještě možná nezmíněné body k dobru nebo minusy:

1.
Tu nabízenou motorku má její majitel už delší dobu a absolvoval s ní STK již před časem (ne včera, když si podal inzerát)?
Pokud těch STK bylo víc, je dobré zkontrolovat si jejich pravidelnost (uvedeno v TP) a mrknout se na záznamy o stavu tachometru - slušné STK to tam uvádějí a slušný prodejce si ty protokoly o STK schovává a je schopen a ochoten je kupujícímu na požádání obratem doložit.

2.
Už osoba samotného prodejce (majitele) dost napoví, jestli lze očekávat serioznost a poctivost nebo naopak problémy. Samozřejmě ne vždy to lze poznat na první pohled, ale u některých lidí už podle jejich vzhledu, chování, oblečení, způsobu mluvy a domácího prostředí poznáš, že máš před sebou darebáka.

3.
Jestli má prodávající motorku jenom pár měsíců nebo dokonce týdnů, je nutno velmi zbystřit a být velmi opatrný. A připravit se na to, že je tam pravděpodobně nějaký pro kupujícího zatím skrytý zádrhel - ať si majitel tvrdí o důvodu prodeje cokoliv. Naopak je-li prodávající prvním nebo druhým majitelem nebo měl-li tu mašinu několik let, je to mnohem lepší. Kromě jiného se nemůže v případě nějaké skryté vady tak lehce vymlouvat, že on nic, on muzikant, on nic nevěděl, to určitě někdo před ním atd.

4.
Nízký kilometrový nájezd je u mnoha typů motorek i u mnoha lidí reálný. Nedej na to, že typická motorka "má mít" ročně najeto 10 tisíc km, takže např. 5 let stará mašina s 20 tisíci km na tachometru je určitě stočená. Není to pravda. Třeba čopráci jezdí pokud možno jenom za krásného počasí, nádrž mají typicky tak na dojezd 150-200 km.
A i jiné typy motorek u mnoha lidí jsou v provozu spíš výjimečně než často a pravidelně, třeba jednou za týden nebo i za měsíc. A když má takový prodejce na sebe napsány ještě další dva tři stroje na značkách a s nepropadlými STK a platnými povinnými ručeními (je žádoucí toto všechno ověřit), tak je ten nízký roční nájezd u prodávaného stroje úplně logický.

5.
Něco jiného je, když majitelem je mladý kluk, který na tom s kamošema lítá dennodenně a něco jiného je kupovat si motorku od staršího otce rodiny, který nemá motorku jako svoji prioritu, protože hlavně musí živit rodinu a věnovat se dětem, a motorka je jenom koníček kvůli občasné relaxaci, když čas, manželka a rodina dovolí.

6.
Dobrým signálem je i to, když je motorka garážovaná v suché a čisté garáži.
Pokud ji má ale prodávající jen tak někde opřenou za barákem, nebo jestli je podlaha v garáži špinavá a celá mastná od oleje a šmíru a kolem dokola brajgl a poházené vercajky a díly, můžeš čekat, že se v tom ten člověk (a možná ještě s kamarádama) furt hrabe - buďto z nutnosti nebo z blbosti. Nebo s tím kšeftuje. Tak na toto všechno bacha!
 
Snad Ti to trochu pomůže
 
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist