globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klepou ventily - co to znamená?
1.6.2011 v 14:50
Zdar,

odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).

Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.

S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu

Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně

Dík

Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 15:26 | Nahoru | #1
záleží co je to za auto. někde je potřeba je seřizovat, protože provozem vzniká opotřebení jak ventilů, tak zdvihátek, sedel ventilů, vaček... někde se seřizujou samy, maj tzv. hdyraulická zdvihátka, a tam je klepání problém - buď je to použitím nevhodného oleje nebo opotřebením, a v tom případě jde o drahej špás (kus kolem pětikila krát počet ventilů).

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 15:28 | Nahoru | #2
neukamenujte mne:
3patná ventilová vůle má za následek klepání ventilů- při "klepání" dochází k opotřebení ventilů a ventilového sedla....ventil může pak špatně těsnit a v nejhorším případě k utržení ventilu a destrukci válce,pístu a hlavy válce.
Ventilová vůle se seřizuje podložkama,nebo seřizovacím šroubem na vahadlech.......nový auto motory mají tzv. hydroštely,kde seřizování odpadá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 15:51 | Nahoru | #3
trins> no když se ti něco opotřebuje tak to ubejvá tim pádem tam vznikne větší vůle a pak ten ventil dosedá dost ale ,,zbyzečně brzo zavře a pozdě otevře ne,, Lepší větší vůle než malá která ti zapříčiní nedosedání ventilu do hlavy a to je hlavně u výfukového velkej problém jelikož se chladí o hlavu dosedáním. Seřizování záleží natom co máš za rozvod, vahadla nebo vačku přímo nad veltilem......

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 15:53 | Nahoru | #4

Pavouk106 píše: Ok.

Ještě - když klepou, znamená to, že se nestíhají vracet do původní (zavřený) polohy? Klepání pak vzniká vysokym tlakem ve spalovacim prostoru, kdy ten tlak ventil "doklepne" na místo?

Jakej výnam má podložka ventilu nebo seřízení na vahadle? Má to ventil povytáhnout směrem od spalovacího prostoru (ve smyslu že bude mít kratší dráhu pohybu, "poleze míň do motoru", a tím pádem se bude uzavírat dřív, tedy včas)?

A dotaz spíš na adminy - na smětišti není "Toto je dobrá odpověď, děkuji"? Šlo by téma případně přesunout do lepší sekce (do Opravy a údržba mit o bez zadání typu motorky nešlo)?


můžou klepat z obou důvodů buď malá nebo velká vůle,ale většinou klepou,když se vůle větší.
a podložky a seřizovací šrouby jsou od toho aby jsi je mohl seřídit a je jedno jestli do +,nebo do -

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 15:56 | Nahoru | #5

jk.rx píše: trins> no když se ti něco opotřebuje tak to ubejvá tim pádem tam vznikne větší vůle a pak ten ventil dosedá dost ale ,,zbyzečně brzo zavře a pozdě otevře ne,, Lepší větší vůle než malá která ti zapříčiní nedosedání ventilu do hlavy a to je hlavně u výfukového velkej problém jelikož se chladí o hlavu dosedáním. Seřizování záleží natom co máš za rozvod, vahadla nebo vačku přímo nad veltilem......


máš pravdu že se zvětšuje ta plocha,měl by těsnit,ale ne vždy je to pravidlem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 15:59 | Nahoru | #6
trins> pokud se ,,nezaklepe,, větší vůlí tak už pomůže jen menší oprava sedel. . .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 16:11 | Nahoru | #7
Pavouk106> vačka se ti nikdy nenaostří!! to spíš naopak, aby se naostřila musel by na ní v určitejch místech materiál přibejvat.
Řeknu je to co bylo řečeno mě- máš malou vůli na ventilech = špatně dosedá pak se to zanáší a dějou se věci co se dít nemaj. . . když to včas ještě seřídíš a necháš vůli větší je nějaká malá šance že se tam ten správnej tvar udělá, když ne může ventil odejít na věčné časy a napáchat škody. . .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 16:20 | Nahoru | #8

Pavouk106 píše: trins> Já chápu, že podložka nebo šroub jsou tam na seřízení Jen jsem nechápal, jestli na + nebo - a teď už vim, že na obojí

Jak probíhá klepání z důvodu velý vůle? A malý? Myslim průběh toho klepání, co se s tim ventilem děje (jestli je dřív otevřenej/zavřenej, nebo má dlouhou dráhu, nebo ostrou vačku, nebo něco takovýho)



z důvodů velký vůle klepe hlavně proto, že nenabíhá správně na vačku "odskakuje" a zaklepává se do sedla. vylamujou se tim sedla a v extrémním případě se utrhne talířek ventilu a motor zařve.

z důvodů malý vůle neklepe ventil, ale podpaluje se, přehřívá se, tvořej se na něm uhlíkatý usazeniny, opět se může ulomit.

v obou případech motor nepodává optimální výkon a má to zásadní vliv na jeho životnost.

(reakce na) Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 16:25 | Nahoru | #9
Pavouk106> Když je velká vůle tak ten vetil je zavřenej moc dlouho, tudíž pozdě otvírá a brzo zavírá a problémy s tím spjaté popsal fizzer

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2011 v 16:41 | Nahoru | #10
Oni neťukaj ventily, ale stlačovací mechanizmus, mezi ventilem a tím co jej pravidelně stlačuje. Ventil povětšinou uzavírá silná pružina. Aby se otevřel v pravý čas a nepotkal s pístem mají konstruktéři vymyšlený. Čím větší je mezírka mezi úderovým mechanizmem a dříkem ventilu, tím větší hluk to dělá. Ta mezírka, tzv.VENTILOVÁ VŮLE, tam ale musí být. Materiály se totiž teplem roztahují a u každého motoru kapičku jinak. Proto jsou většinou vůle na sacích ventilech jiné než na výfukových, kde jim je tepleji. Kdyby tam žádná vůle nebyla, tak po ohřátí by pružina neměla možnost ventil zcela doklapnout. Ventil by se totiž svým ůderovým koncem stále opíral o stlačovací mechanizmus. Tím by uvnitř spalovacího prostoru hlavy nedovřel úplně a výbuch by pak šel i kolem něj. Pro stlačení pístu by toho tak moc nezbylo. Čím je ale ta vůle větší, tím hlasitější zvuky to vydává. Zároveň se změní načasování, neboť vačka-y, jsou nastavené tak, aby za krátký průlet pístu stačily stlačit ventil a opět se uhnout a umožnit ventylové pružině ventil zavřít. Je to za chodu motoru fofr a tak musí být pružiny silné aby stíhaly. To ubírá 4t dost výkonu. Olej to všechno tření a dotiky mastí. Tím tlumí i zvuk a snižuje opotřebení. Když je tedy vůle větší, nebo olej řidčí ohřátím, z útrob motoru se ozývá něco jako cvakání šicího stroje. Když to ale hraničí s ťukáním, tak si představ Koudelku v JÁCHYME HOĎ HO DO STROJE, když rozklepával nejtek Materiály do sebe narážejí z větší vzdálenosti. Tím to vydá větší zvuk a je pravděpodobnější rychlejší zhutňění materiálu a jeho opotřebení. Kapička oleje to už neztlumí a ventil otevírá pozdějc, neb šišatice vačkové hřídele, má k jeho dříku dál. Ve stavebnictví by to byla zanedbatelná mikro vzdálenost, ale v motoru se to má tak, že zatímco píst už svou rychlostí např. 180m/s chce nasávat směs a letí dolů, jeho vačkový mechanizmus ještě v důsledku zvětšené vůle nezačal stlačovat a tím otevírat sací ventil. Vačky ať obyč, nebo ty ostré nabýhají pozvolna a uhýbají strmějc. Když to neotevře v pravý okamžik, tak si to nenasaje tolik paliva a pak to ani nejede a nejde řádně vytočit. Ono je to ještě složitější o tzv střih ventilů, který rozhozené vůle poznamenají asi nejvíc, ale na to ses neptal. U aut je to jiná písnička. Jejich písty jezdí na podstatně delších drahách, než u motorek a tak i ventilové rozvody si odpočinou. Motory kolem 6tis jsou u většiny aut už před výbuchem a celý se to topí v oleji, obklopené masou kovu a vody. Tam to není takový fotr a ani slyšet. Počet přítlaků na ventily je mnohokrát menší než u motorek a tak to většinou vydrží bez seřizování celou dobu životnosti auta.

Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2011 v 23:22 | Nahoru | #11
ahoj. chtel bych se zeptat. procetl jsem vsechny prispevky a nikde nebylo psano jedno. pokud by byli lehce rozhozene ventilove vule, je mozne , ze by motor i bral olej? nebo jen ten vliv na vykon a zivotnost, jak je psano vyse. diky moc za odpoved. mam aktualne tento problem. po nastartovani na sytic se mne zda, ze ventil uz klepe. a s tim soubezne mne zacal motor brat trochu oleje. cca 1-2 dcl na 1000km.

1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2011 v 07:44 | Nahoru | #12
olej se ti muze ztracet bud pres gufera na ventilech,nebo mas malou vuli na ventilech a nebo pist.krouzky(+ovalita valce)
Pokud jde z vyfuku šedy kouř tak je to jedna z vyse popsanych moznosti
Taky to muze byt neco jinyho,co od stolu nejde pres kristalovou kouli poznat

Naposledy editováno 03.06.2011 07:46:11

Klepou ventily - co to znamená?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2011 v 09:11 | Nahoru | #13


nebo



Naposledy editováno 03.06.2011 09:17:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist