odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).
Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.
S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu
Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně
Dík
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
3patná ventilová vůle má za následek klepání ventilů- při "klepání" dochází k opotřebení ventilů a ventilového sedla....ventil může pak špatně těsnit a v nejhorším případě k utržení ventilu a destrukci válce,pístu a hlavy válce.
Ventilová vůle se seřizuje podložkama,nebo seřizovacím šroubem na vahadlech.......nový auto motory mají tzv. hydroštely,kde seřizování odpadá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Pavouk106 píše: Ok.
Ještě - když klepou, znamená to, že se nestíhají vracet do původní (zavřený) polohy? Klepání pak vzniká vysokym tlakem ve spalovacim prostoru, kdy ten tlak ventil "doklepne" na místo?
Jakej výnam má podložka ventilu nebo seřízení na vahadle? Má to ventil povytáhnout směrem od spalovacího prostoru (ve smyslu že bude mít kratší dráhu pohybu, "poleze míň do motoru", a tím pádem se bude uzavírat dřív, tedy včas)?
A dotaz spíš na adminy - na smětišti není "Toto je dobrá odpověď, děkuji"? Šlo by téma případně přesunout do lepší sekce (do Opravy a údržba mit o bez zadání typu motorky nešlo)?
můžou klepat z obou důvodů buď malá nebo velká vůle,ale většinou klepou,když se vůle větší.
a podložky a seřizovací šrouby jsou od toho aby jsi je mohl seřídit a je jedno jestli do +,nebo do -
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
jk.rx píše: trins> no když se ti něco opotřebuje tak to ubejvá tim pádem tam vznikne větší vůle a pak ten ventil dosedá dost ale ,,zbyzečně brzo zavře a pozdě otevře ne,, Lepší větší vůle než malá která ti zapříčiní nedosedání ventilu do hlavy a to je hlavně u výfukového velkej problém jelikož se chladí o hlavu dosedáním. Seřizování záleží natom co máš za rozvod, vahadla nebo vačku přímo nad veltilem......
máš pravdu že se zvětšuje ta plocha,měl by těsnit,ale ne vždy je to pravidlem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Řeknu je to co bylo řečeno mě- máš malou vůli na ventilech = špatně dosedá pak se to zanáší a dějou se věci co se dít nemaj. . . když to včas ještě seřídíš a necháš vůli větší je nějaká malá šance že se tam ten správnej tvar udělá, když ne může ventil odejít na věčné časy a napáchat škody. . .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Pavouk106 píše: trins> Já chápu, že podložka nebo šroub jsou tam na seřízení Jen jsem nechápal, jestli na + nebo - a teď už vim, že na obojí
Jak probíhá klepání z důvodu velý vůle? A malý? Myslim průběh toho klepání, co se s tim ventilem děje (jestli je dřív otevřenej/zavřenej, nebo má dlouhou dráhu, nebo ostrou vačku, nebo něco takovýho)
z důvodů velký vůle klepe hlavně proto, že nenabíhá správně na vačku "odskakuje" a zaklepává se do sedla. vylamujou se tim sedla a v extrémním případě se utrhne talířek ventilu a motor zařve.
z důvodů malý vůle neklepe ventil, ale podpaluje se, přehřívá se, tvořej se na něm uhlíkatý usazeniny, opět se může ulomit.
v obou případech motor nepodává optimální výkon a má to zásadní vliv na jeho životnost.
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Pokud jde z vyfuku šedy kouř tak je to jedna z vyse popsanych moznosti
Taky to muze byt neco jinyho,co od stolu nejde pres kristalovou kouli poznat
Naposledy editováno 03.06.2011 07:46:11