paolo_novy Přidat reklamu

Téma: alternator Virago 535
Prosím o radu
U mojí 535-ky se objevil problém s dobíjením. Po cca 5-ti hodinách provozu se zcela vybila baterie.


Pátral jsem na fórech a našel odkaz na měření na: http://motoride.sk/?ID=418 Zjistil jsem že nabitá baterie má na volnoběh cca 13V a při max otáčkách se nedostane přez 13,5. Zapnu-li všechna světla, klesne hodnota dokonce na 11,5! Začal jsem tedy měřit regulátor. Diody se zdají v pořádku, na jednu stranu jsou neprůchozí a v opačném směru měřím (multimetrem přepnutým na testování diod) 500 čehosi(nejspíš ohmů)
Pokračoval jsem tedy alternátorem - jednotlivé cívky mají proti sobě 1 ohm, ale bohužel jsem stejnou hodnotu naměřil i proti kostře motoru
Podařilo se mi sehnat jiný alternátor, ale samotný stator bez toho ke kterému vedou další dva dráty a nejspíš snímá dva nálitky na rotoru. Kabely procházejí dvěma těsněními a nedaří se mi je od sebe oddělit...


1) nevíte někdo co to je a k čemu to je? respektive co se stane, když to tam nedám? Připadá mi to jak čidlo pro otáčkoměr, který stejně nemám...


2) Protože hodnoty naměřené na regulátoru neodpovídají hodnotám uvedeným ve výše zmiňovaném návodu měření, obávám se jestli neodešel také do věčných lovišť. Může mi vadný regulátor poškodit alternátor? Abych vše nesmontoval, nastaroval a nový startér zase neumřel...


3) Když už jsem otevřel motor, doufal jsem že přijdu na kloub další záhadě, která mě trápí. Při startování se občas ozve hlasitá rána, jako když se netrefí do sebe ozubená kola, ale nenašel jsem ani na startéru, ani na kole volnoběžky a na ozubeném kolečku, které je spojuje nějaké známky poškození. Akorát v zadní části rotoru(tam co dosedá na kolo volnoběžky jsou po obvodu tak milimetrové otvory ne zcela pravidelného tvaru. Nevím zda tam mají být a nesouvisí-li to s těmi ránami při startu.


Děkuji všem, co to dočetli až sem a prosím o jakoukoli radu. Jsem už zoufalý
Poutník

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 14:25 | Nahoru | #1
Ahoj, to je snímač otáček, je pro chod motoru nezbytně nutnej. Ty dvě gumy jdou od sebe oddělit, možná ale časem k sobě fest přilnuly.

(reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 17:43 | Nahoru | #2
poutnik> Ne, ten dává impulz ŘJ kdy má pálit. Bez něj nepůjde jiskra do svíček.

alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 19:19 | Nahoru | #3
změřit jednotlivý cívky nebo samotnej alternátor jestli dává a může se i zkusit zatížit např. žárovkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 20:44 | Nahoru | #4
poutnik> a nestačil by jen opravnej kit? kit za zhruba 6 kil?

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 1.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #5
Ahoj,co se týče dobíjení,viděl bych to spíše na regulátor,častá to nemoc.Co se týče ran při startování,volnoběžka starteru,též častá nemoc.V případě potřeby má celou 535ku na díly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2011 v 08:15 | Nahoru | #6
poutnik> Teď mě ještě napadá, mám v garáži pár rozebranejch kousků z 535, volnoběžku jsem taky dával pryč, tak ještě kouknu na to ozubený kolo z tvý fotky, jestli tam ty dírky jsou taky. Dneska se tam nedostanu, zítra bych dal vědět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2011 v 09:33 | Nahoru | #7
poutnik> taky musíš trochu pohledat
stránky kde se stahovákem zabývaj
a
nákres stahováku

alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 2.3.2011 v 09:43 | Nahoru | #8


Naposledy editováno 02.03.2011 09:44:22

2 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 11:24 | Nahoru | #9
jen k tomu plechu volnoběžky... ty dírky tam jsou 3 a jsou tam normálně ;) jen je problém ten, že ti to prasklo, jak je vidno. Já jsem si ten plech nechal vyrobit ve své bývalé práci, protože ten originál mi praskl obdobným způsobem (plech i s dírkama vypálen na laseru, ohnutí (vytvarování) plechu zajištěno u obraběčů) měl jsem to uplně zdarma a mašina už dávno má jiného a spokojeného majitele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 11:42 | Nahoru | #10
U těch cívek je to fuk, na pořadí fází nezáleží.
Jaký je důvod praskání toho plechu? To mi hlava nebere.

(reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 17:07 | Nahoru | #11

poutnik: ...Mě to připadá, že pod tím oplechováním je uložení těch pružin a ty se klubou ven


Aha, už to vidím. Jasně, když volnoběžka kopne proti těm pružinám, jde ráz do toho plechu a ten se časem vylomí. Dírky jsou na to, aby se to dalo rozebrat - moc chytře ta konstrukce ale navržená není.
Podle mě by stačilo to složit a nechat nějakým klempířem opláštit. Ten plech bych klidně nechal měkčí, ale houževnatý. Tvrdý materiál bude mít tendenci při rázech praskat. Na dírky bych se vykašlal - vydrží to určitě pár let a kdyby se to mělo zase opravovat, tak se opláštění řízne a pak udělá nové. Nebo se to stáhne na stranu a pak zase přiklepne zpátky.
Ale jestli je vyběhaný střed a má to velký vakl, asi by bylo lepší to vyměnit celé. Někde v té vůli je asi zárodek těch problémů.

1 reakcí na tento příspěvek alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 6.3.2011 v 17:48 | Nahoru | #12
ještě mě napadá, že pokud budeš chtít ten plech, tak bych měl mít ještě jeden kus schovaný u známýho, co má taky 535. Ale ten ho nepotřeboval, pokud vím, takže bych ti ho mohl poslat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 8.3.2011 v 18:38 | Nahoru | #13
poutnik> Koukal jsem na to ozubený kolo a žádný díry v něm nejsou, v mosazné vložce nějakej "vzor". Kdybys měl zájem, jedno doma mám.

(reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2011 v 09:39 | Nahoru | #14
poutnik> To by chtělo doučování z googlu
zkus třeba totok ale u partsdepot to bude v pořádku. Seš si jistej rokem? V techničáku se může lišit rok výroby (modelový rok) a rok uvedení do provozu. Můžeš mít rok uvedení do provozu 1996, ale modelový rok 1995??? A hlavně mezi jednotlivými roky je minimální rozdíl v součástkách, třeba chromovaná víka...
To ozubený kolo ti odpoledne změřím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2011 v 21:01 | Nahoru | #15
poutnik> Tak jsem ho změřil, je to 25 mm, jako nový.

(reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 11.3.2011 v 07:42 | Nahoru | #16
poutnik> Ještě než se o tom pobavíme, skočím do garáže a taky to ještě jednou přeměřím, ať nenabízím něco špatnýho. Ale je jako nový, asi za pěťo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternator Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 16.3.2011 v 23:20 | Nahoru | #17
poutnik> Tak dej vedet jak jsi dopadl pri tom skladani
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist