paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.4.2013 v 18:34 | Nahoru | #27361
Každý nechť má motorku takovou, jaká se mu líbí. Záleží ale na úrovni toho, jak vypadá. Třeba Tasmánec je bastl, ale na úrovni. Můj Hepčík je zas více-méně originál, ale zase vypadá hůř jak tasmánec. Co mě ale štve, když někdo dohání dizajn na úkor funkčnosti. Endy možná nemá extra dizajnové hodiny na palubce, já zase nemám moc hezké řešení sytiče na Sferrari, ale plní to svůj účel víc než dobře. Ale řezání blatníků, sundávání světel, vyřezávání sedla do patvarů, na kterých se nedá sedět, to je ten humus, který nemám rád. Taky mám škodovku v neorigo stavu, především co se přístrojovky týče, ale funkčnost je 100%, a mě to tak vyhovuje.

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 18:48 | Nahoru | #27362
skodovak>Plus volant z Favoritu. Mimochodem, taky jsem ho ve své Š125 míval.

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 18:59 | Nahoru | #27363

Dan250 píše: Nechci se nikoho z Vás dotknout, ale existují i tací, co by nejradši měli v galuskách i originální vzduch.



Jooooooooo

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 19:04 | Nahoru | #27364

Bimbam píše: Sharp - seš doma nebo v práci? Až pojedu z práce, tak bych se na chvilku stavil (pokud jsi doma).


Ahoj teď jsem dorazil z cest

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.4.2013 v 19:16 | Nahoru | #27365
Sema: Ano, pravda, je tam Fávo volant, ale už mám slíben od kámoše originál, takže tohle je věc, na které se pracuje, aby byla origo. Mám totiž rád veliké volanty s tenkým věncem

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 19:24 | Nahoru | #27366
skodovak>V tomhle ohledu by byl žigul mnohem lepší.

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 19:24 | Nahoru | #27367
skodovak> Volanty ze Š 105 /120 mám asi tři. Dokonce i z GLS, ten má větší střed. Kdybych to věděl dřív, už jsi ho mohl mít. Myslel jsem, že volant Favorit a 120 jsou stejné, kromě tvaru.Moje 120 taky není na 100 % originální.
Originalitu mám rád, dokonce velmi rád, ale hlavně u 50 let starých veteránů.S tímto jezdil můj bratr, hned po vojně chtěl auto, tak koupil Tatru 57.Tam by dnes o originalitu šlo.





Naposledy editováno 05.04.2013 19:44:05

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 19:48 | Nahoru | #27368
Endy> Děkuji Ti náčelníku, že jsi se mě zastal. Hlavně v klidu, motorky by nás měly spojovat a ne rozhánět.

Sema> Ve starý Octávii byl taky dobrý volant.

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 19:57 | Nahoru | #27369
Kire640>

Tohle je taky pěkný kolo.






Naposledy editováno 05.04.2013 19:58:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 20:19 | Nahoru | #27370
Kire640> Neboj, Varle, jsem naprosto v klidu, a věřím, že všichni. Bylo by smutné, kdybychom si to nemohli vyříkat. Neočekávám, že by na mě byl někdo kvůli tomu naštvaný. Ale kdo ví, třeba se pletu...

Sema> Oktávka s řazením na podlaze? Vidím, že jsem ještě mladý motorista!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 20:22 | Nahoru | #27371
Endy>To mi prosím vyplivnul google. Nejstarší škodovka, kterou jsem řídil, byla Š100.

Naposledy editováno 05.04.2013 20:22:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 20:26 | Nahoru | #27372
Sema> Tak to jsi mladší motorista Ty! Já totiž oktávku řídil, taky stejšna, no a pak jsem byl kdysi dávno hrdým majitelem dvou embéček. Ale řekl bych, že Milan se při tomhle čtení jen potměšile usmívá...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.4.2013 v 20:36 | Nahoru | #27373

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 20:43 | Nahoru | #27374
rancher> Dispečer té noci byl starej Voda, kterej je starší než sám čas...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 20:49 | Nahoru | #27375
Endy> Nepletu-li se, tak řadící páku na podlaze měly první Spartaky. Pak se přešlo na luxusnější řazení pod volantem. Ale lidi si to předělávali na řazení na podlaze. Já měl mezityp mezi Spartakem a Octavií, r. v. 1958. Bylo to úžasný auto....

Motor, rotor, akumulátor, stator,
Karburátor, kondenzátor......

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 20:57 | Nahoru | #27376
Kire640> Snažím se googlit, ale moc mi to nejde. Zatím to vypadá tak, že sedany měli řazení pod volantem a poslední kombíky na podlaze, ale to malinko spekuluju. Formulace "luxusnější řazení pod volantem" mě pobavila, já jsem mu nikdy na chuť nepřišel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:02 | Nahoru | #27377
Endy> Mám ve sklepě knížku o Octáviích, tak se na to během víkendu podívám a dám vědět. Ale svého času to asi opravdu byl luxus. Mě řadit pod volantem bavilo. Ale hlavně se mi líbilo přepínání dálkových a potkávacích světel na nožní spínač.

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:06 | Nahoru | #27378
Endy>Měl jsem možnost zkusit řazení pod volantem ve warťasu a taktéž jsem mu na chuť nepřišel. O něco později jsem řídil warťase s fofrklackem na podlaze a přišlo mi to mnohem lepší (ve srovnání W vs. W). Ale to už zase nebyl echt warťas, jelikož měl čytřtaktní motor z golfa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:13 | Nahoru | #27379
Kire640> Je to spíš jen tak pro zajímavost, než nutnost

Sema> Warťas měl překvapivě prostornou karosérii, ale nijak mě nezaujal. I když jsou verze, které bych doma snesl

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.4.2013 v 21:15 | Nahoru | #27380
Tak jsme si dneska s kámošem ,trochu hráli v garáži.








(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:17 | Nahoru | #27381
bimbo750> Hezká práce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:19 | Nahoru | #27382
Endy>Spolužák měl W353 Tourist, pohodlný auto a obrovskej kufr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:20 | Nahoru | #27383
Sema> S tím souhlasím. Ale plechový zvuk při zabouchnutí dveří, to byla hrůza!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:22 | Nahoru | #27384
bimbo750>Nějaká plochodrážka?

Endy>Ani si nevzpomínám.. Zato zvuky (dveře motor, atakdále) Škody 120L si vybavím okamžitě.

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:23 | Nahoru | #27385

Endy píše: Sema> S tím souhlasím. Ale plechový zvuk při zabouchnutí dveří, to byla hrůza!


Pontonová karoserie nepodléhající módním vlivům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:23 | Nahoru | #27386
Kire640> Ani se snad do knihy nedívej. Octavie až do roku 1964 měly řazení pod volantem. Pouze verze Touring Sport a potom Octavie kombi a Felicie měly řazení na podlaze. Měl jsem Felicii mého ročníku, byl jsem členem Felicia klubu a tak tohle vím, ale je to zjednodušené. Detailně bych to musel prostudovat, taky mám literaturu.
ENDY : Ano, Milan se jen usmívá. On řídil už mnoho škodovek, ale i neškodovek. Nejstarší z roku 1938, takže bez diferenciálu, bez synchronisace, mechanické brzdy atd. Moje současná Š 120 je proti tomu prostě moderní auto, jak s oblibou říkám.
Motorky? To je podobné, jezdil jsem na Wandereru 98 (1938), NSU 200 (1936), Jawách 175, 250 taky z 30. let, ČZ 175 Standard z roku 1935, ČZ 125 T i B...a zase - současná Jawa 650 je perfektní moderní stroj.
Neberte to prosím ale jako chlubení se, ne všechny byly moje, něco vlastnil bratr, tak jsem se svezl. Oproti Endymu nemám zkušenost se Škodou 1000 MB. Míval jsem dvoudveřové MBX, ale jen krátce a tak zkušenosti nemám de facto žádné.

Jawablázni

5.4.2013 v 21:24 | Nahoru | #27387

(reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:25 | Nahoru | #27388
Sema> To je hned vidět, kam patří Tvoje srdce! Ta Bimbova motorka - to je snad Spesialka, ne? Co, dědku , nemám pravdu?

Kire 640>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:27 | Nahoru | #27389
milan1963> Prodej MBX byl jednou z velkých životních chyb, dneska bys měl doma další vzácný exponát! Strašně jsem jí chtěl, ale vždycky jich bylo málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.4.2013 v 21:28 | Nahoru | #27390
[quote=Sema]bimbo750>Nějaká plochodrážka?

Ale fuj- JAWA 350 OHV. Časem snad s toho bude toto.




foto kradeno z Googlu.

Naposledy editováno 05.04.2013 21:30:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist