Téma: Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP, max 130kg...
Řešme novou motorku, starou vránu nechci. Takhle je aspoň jistota, že to někdo někde nějak nevotuzil a vzít si ssebou pár detailů jako ND není problém.

Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.

Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?

Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.


Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00

Blokovaní uživatelé: vilemx, Krautkopf

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

4.10.2024 v 18:02 | Nahoru | #241
ale my nejezdíme do bahna, abysme se pak tahali
to bahno je na ceste, kterou potřebujeme projet a to bahno se nedá objet
100 kilovej stroj s širkejma gumama nezapadne, ale jet s ním po ilnici 500km je utrpení a gumy to sežere, 120 kilovej to tak nějak s nadzvedáváním projede, trochu mu pomůžu, 690 zapadne ale ještě jsem schopnej ji tak nějak dostat ven, mastodonta budu dostávat ven hodinu, dvě a umřu u toho

vo nic jinýho nejde

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

7.10.2024 v 10:57 | Nahoru | #242

ZdendaZB píše: Je to zabitý nic se nedá dělat nic prostě není

Ve vlákně EXC500 mám blok protože.... zakladatel, tak ti to dám sem.

Tvůj problém řešení má. Jmenuje se DR 350 SE

Když není k maní nic z nové produkce vyřeš svůj problém zgenerálkováním bazarové. Hledej r.v. 1998-2000, ten měl modernizované př. tlumiče(přeně tyhle co jsou v odkazu na obrázku). Je to vzducháč s nejpoužitelnějším objemem.
350ccm je vrchol lehkých jednoválců. 500ccm už jsou o poznání těžší a 400ccm jsou vodníci.
Krouťák už má použitelný na nějaký ten dálkový přesun. Má el. startér a váhově je na pomyslném konci hranice snesitelnosti jízdy v terénu.

Přestań snít sen o neviditelné jitrnici. Tohle je realita která je pro tvé zadání to nej nej řešení. Nebo máš jiné?
A není to čína..

PS:
Stejný objem má i svatý grál všech enduráků Jawa 350 typ 575 zvaná Kombajn

Naposledy editováno 07.10.2024 11:16:29

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

7.10.2024 v 11:47 | Nahoru | #243
Hele to je 25 let stará Vrána to bude v dezolátu všechno navíc to bude drahý ještě k tomu.
A provozní hmotnost je 130 kg.

To nechci.. rozhodl jsem se že zůstanu u 710, proč je céfko je jen o 15 kilo lehčí a to už mě nespasí.

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

7.10.2024 v 12:00 | Nahoru | #244

ZdendaZB píše: Hele to je 25 let stará Vrána to bude v dezolátu všechno navíc to bude drahý ještě k tomu.
A provozní hmotnost je 130 kg.



Bude, bude, bude....... Proč by muselo být? Odsuzuješ bez vyzkoušení. Generálkují se mnohem starší motorky a jezdí spolehlivě. Záleží na tobě jak precizně přistoupíš k opravě. Nové ND na to pořád jsou.
Jenže tobě se do toho nechce. Ty chceš přijít k hotovému jen lít bezín a jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

7.10.2024 v 12:17 | Nahoru | #245
Takže mě chceš říct že do toho 350 motoru seženeš i kolečka do převodovky nové kvalitní na nějaký šitový AliExpress?

Ariana představa kolik bude stát takhle kompletně generálkovaná motorka aby byla jako nová aby byla fakt spolehlivá?

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

7.10.2024 v 12:46 | Nahoru | #246
ZdendaZB> Ano seženeš. Zajdi k někomu kdo má přístup do on-line objednávkového systému ND Suzuki a bude ochoten nad tím s tebou strávit ten čas. Na dotaz mezi dveřmi ti téměř každý odpoví nemáme, protože se mu to nechce hledat.
Zjistíš že převodovkové kolečka se dávali nejen do DR350 ale zaroveň i do jiných motorek. Nejčastější problém opotřebení koleček není v ozubení a v bočních kamenech co řadí. Tyhle kolečka jsou nejdražší, kolem 4000,-Kč

Konkrétní stav samozřejmě zjistíš až budeš mít motor na ponku, ale není to neřešitelné. Jen musíš být přesvědčený že ta motorka splní to co hledáš. Svez se klidně na modelu bez startéru. Zkušený jsi dost abys poznal jestli ti to bude vyhovovat nebo ne. Ale zatratit ji předem jen tak od klávesnice kvůli tomu že je to r.v. xyz je blbost.

Další plus je že Beta prodávala ten motor až do konce normy Euro3, takže ND mohou být skladem i tam. A je i dost lidí co tenhle motor tůnilo na závody, objem 385ccm byl běžný, dělal se do toho i přes 400ccm, Keihin FCR karburátor a další úpravy. Hodně lidí to na tomhle zadřelo, projekt odložilo ad acta ale ND jsou předzásobení. Takže zdroj je i tady. Tenhle motor je reálné připravit na dlouhou cestu. Jen se do toho musíš být ochotný opřít.

Naposledy editováno 07.10.2024 13:05:18

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

7.10.2024 v 12:50 | Nahoru | #247
Ty jo to je vrchol zoufalosti , už jenom o tom vůbec uvažovat.
O íkendu jedeme krosit. Tak tam budu rozjímat páč pojede odlehčený céfko a 112 kilovag Beta. To je úplně ideální kombinace pro 200 kg mastodonta na kterým budu bohužel sedět já.

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.10.2024 v 10:08 | Nahoru | #248

ZdendaZB píše: Ty jo to je vrchol zoufalosti , už jenom o tom vůbec uvažovat.


Máš specifické požadavky a úplně každá sériově vyrobená motorka co zde byla řešena nakonec z nějakého důvodu nevyhověla.

Cyklisté na MTB si také skládají svoje kola na míru z komponent které vyhovují právě jim. Někdo jde úpravou stávajícího, jiný staví z gruntu od nuly.
U motorky je to obtížnější protože potřebuješ základ s TP a SPZ.

DR350SE se pro tvoje požadavky jeví jako nejpoužitelnější. Je to jednoválec, vzducháč, karburátor, startér, servisní intervaly dostatečné, trvanlivost standardní. Výkon na spodní hranici tvého požadavku - váha na horní hranici.
Nic vyváženějšího co splňuje základní dvojkritérium výkon-váha a i ty ostatní vypsané se zatím neobjevilo.

Takže buďto se budeš dál tahat s pro tebe těžkou HQ701 nebo si postavíš motorku podle svých specifických potřeb. Rozhodnutí je jen na tobě.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.10.2024 v 10:15 | Nahoru | #249
on nechce nic stavet, ale jen placat picoviny na foru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.10.2024 v 10:48 | Nahoru | #250

assassin píše: on nechce nic stavet, ale jen placat picoviny na foru...



tak zrovna tady mistr má k tomu co dodávat, ten neplácá, ten jen chytračí všude i když ani neví vo čem

rači poraď co s těma tlumičema místo mlácení prázdný slámy a co to foukání kol, mám se odvážit na 1 atm ? když doposud 1,3 ikdy nezklamalo ?

Naposledy editováno 08.10.2024 10:52:19

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.10.2024 v 16:20 | Nahoru | #251
ZdendaZB> Ja treba ty tlumice klidne snizim, ale za penize, uz jsem jich predelal dost Rady zadara nevedu.

S offroad kolama bez haltru nemam zkušenost.

Naposledy editováno 08.10.2024 16:23:19

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

8.10.2024 v 16:25 | Nahoru | #252
Ještě abys náhodou něco poradil, to je jasný. Teoretizovat a mlátit prázdnou slámu, to ti jde výborně, ...

Podložku si tam dám sám, esly se nevosvědčí sag, to je to posledí kuchnout tlumič. Nebudu platit za takový kraviny, sem spadl z hrušky ne...

Hele a nechtěl bys mi umejt motorku a vyměnit volej, nebo mi vyleštit boty, samozřejmě za prachy

Naposledy editováno 08.10.2024 16:26:50

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

9.10.2024 v 07:30 | Nahoru | #253
ZdendaZB> perfektně to napsal esorimmer i bazin
Buďto máš motorku, kterou sis vybral a nemůžeš si tím pádem stěžovat, že je těžká apod. kraviny, protože sis ji vybral!
A nebo si ji musíš poskládat/upravit (DR 350)
Tohle prostě okecat nejde. Na daný typ ježdění daná mašina...

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

9.10.2024 v 10:54 | Nahoru | #254
jak jsem psal, hq je na delší cesty mimo extrém

ale do měkýho a propadajícího se nejni, na to je potřeba speciální stroj, druhej, doplňkovej a s tím nepojedu nikam daleko protože bych po cestě umřel nudou

je tady někdo kdo takovou motorku generálkoval a přestavoval, nebo zase jen teoretizujete ?

Naposledy editováno 09.10.2024 10:55:18

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

9.10.2024 v 11:43 | Nahoru | #255
Hele Zdendo a není pro tebe lepší si pořídit něco lehkýho nevýkonýho v tom Rusku, nechat si to tam a dojíždět tam třeba na té Husce nebo nějaké vhodnější cestovní motorce?

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

9.10.2024 v 12:04 | Nahoru | #256
To mě nebavilo, určitě by to tak šlo ale to je nuda.rovnou bych tam mohl jet s dodávkou. To ale není řešení.

Už jsem se rozhodl zůstávám u své HQ. Trochu jsem to snížil a hned je to lepší takže budu spokojený určitě budu spokojený.

Naposledy editováno 09.10.2024 12:05:27

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

9.10.2024 v 12:21 | Nahoru | #257
ZdendaZB> No, ne tak úplně.. s dodávkou strávíš na hranici tři dny...ale jasný...je to na tobě..

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

9.10.2024 v 12:36 | Nahoru | #258
Tak je tam s dodávkou nejezdím to už jsem psal dřív.
Ale kdybych jel na Altaj na Bajkal na ostream enduro nebo tam někam tak ty dva dny na hranici vystojim.

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

11.10.2024 v 11:23 | Nahoru | #259
hele tak nějaký novinky ohledně crf300 , nic proti němu nemám, ale chytří lidé tvrdí, že bez dalších úprav za xxx desítek tisíc je ale nepoužitelný a když si nebudeme dělat srandu jak je ta motorka prostě super, ale přiznáme si, že to je skoro čínskej krám, až na motor, přesnej opak ajp, tak musíme začít uvažovat

se právě zjistilo, že crf300 nějak špatně brzdí, poté co se koupila a nějak se zapomněla votestovat předem předek špatně, zadek prej skoro vůbec ale zato spojkovat se tam dá jen jedním prstem, protože jde spojka sama, takže páčku řezejte na jeden prst jo a brzdu prej na dva, prej to stačí, ale pak to zase nestačí ani celou rukou

mimochodem 701 brzdila hned od začátku i s nezajetejma destičkama a kotoučema jak blázen, což je prej podle borců v terénu špatně, protože to asi neumí dávkovat, to samý z plynem, prej z toho mají vytahaný ruce, ha ha, co se naučit práci s plynem a spojkou a možná i brzdou...

a při spotřebe 4 litrů v terénu stačí vzít 2 petky sebou a můžeme směle vyrazit na sever, na drsnej magadan, nebo klidně přes celou saharu, po hotelích samozřejmě, protože vezeme 16 kilo komplet výbavy i s nářadím a nd a dokonce i jídlem

a další co se zjistilo, že se tam dají dát dopředu nějaký kártdridže za 20 litrů, zadní tlumič co funguje 15 litrů atd... a už z toho bude skoro ecxéčko s 27 koněma, teda při ceně 200 tisíc, to je ale normálka, když stojí novej vergl 130 tisíc

jen pro představu excéčko500 stojí 240,- a 701/690 260,- a tam nemusíte dělat vůbec nic

no a taky se zjistilo, že 701 a 690 jsou naprostý neschopný krámy a na standardní crfko se ani zdaleka nehrabou, takže by ani nový neměly stát víc jak 130 tisíc !!! a i tak jsou to vergly k ničemu

701/690 váží sice o 14 kilo víc, mají 2,5x větší výkon než crf, což je teda úplně k ničemu, ale pořádně brzdí, fungujou tam tlumiče a není to levná rozpočtovka , ale kam se hrabou na seriový crfko, jo a eště se tam musí pořád řadit, kdežto rrfko jede na 6ku vod 40 do 120, něco jako harlej z 50 týho roku

koukám, že něterejm lidem fakt přeskočilo a přímo i hráblo a to definitivně

takže zatím zůstávám u svýho kozího decha (156kg 75hp), protože nic lehkýho (120kg 25hp) není a crfko (142kg 27hp) je prostě už v kategorii težkejch a k tomu vydechlejch, což by bylo pro mě utrpení na trasách při přesunech
vybrousil jsem vepředu sedlo, nastavil zadní sag na 40%, spustil přední vidle o cca 3cm a zdá se mi, že by to na došlápnutí mohlo stačit, uvidíme vo víkendu

světlá vejška je 260 a na cestování to stačí, navíc poté co jsem vyrobil titanovo plastovou lyžinu, krásně to klouže

a zongshena si asi nechám, na krosení tady po vokolí po lese, akorát tam dám nějakej normální airbox z jiný motorky aby to bylo tichý

Naposledy editováno 11.10.2024 11:48:04

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 09:25 | Nahoru | #260
Ted me tak napadlo, SWM se ti ještě do hledáčku nedostalo? Existuje verze 300 a 500. Váha by měla být celkem slušná pro ty tvoje potřeby.

https://www.motorkar...s-300-r-1845658.html

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 09:49 | Nahoru | #261
mRKEF> Kdyby jsi byl pozorný čtenář Zdendových vláken věděl bys že za čínou po vlastních zkušenostech udělal tlustou čáru.
Nebyl jako většina z nás kteří čínu odpálí rovnou od klávesnice. On jí napřed protáhl na dálkovou cestu aby nakonec došel ke stejnému závěru který my činíme ihned jakmile to žluté smetí vídíme, nebo o něm chvalozpěvy čteme.

Naposledy editováno 15.10.2024 09:51:09

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 10:25 | Nahoru | #262
No mě teda nenapdlo, že takovej renomovanej výrobce AJP, co dělá takový hustý relý speciály, zamontuje do svýho stroje za 125 tisíc (prodejní cenu) takovejhle motor. A ještě se to všude vychvaluje jak je to skvělý. Uvede navíc výkon motoru o 4 koně větší než je realita.

A přitom jsem věděl, jak je ajp pr7 mizernej stroj, samá porucha, spolehlivost mizerná a stejně jsem se nepoučil...

Prostě jsem to nečekal, ale po týhle zkušenosti už mě chvalozpěvy na téma čínský a indický dreky jako je cfmoto, swm a entfíld apod. nechávají klidným...
Kdyby tam aspoň cena odpovídala, byla prostě poloviční, tak neřeknu proti ani ň. Pitbajky za 20-30 tisíc taky nehaním, jsou to skvělý stroje

Naposledy editováno 15.10.2024 10:26:30

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 10:29 | Nahoru | #263
Hele 190 tisíc za swm300 !!!! Panenko skákavá, můj ty bože, už letím a dva objednávám. Jeden na náhradní díly, pošlu předem v kontejneru do základního tábora.

To mi připomíná, jak si na motokrosový závody v rusku přivezli dva jezdci tři identický motorky, plně čínský třístovky. Trochu votuněný, aby se zvýšil výkon vo 6 koní

Jedna byla náhradní, kdyby něco

Viděl bych to takhle, jako realitu

bazar prodám ajp pr 4 najeto 2000km v perfektním technickém stavu za 80 tisíc
prodám swm 300 najeto 1000 km v perfektním technickém stavu 100 tisíc

čínskej vodník je mnohem zákeřnější než vzducháč, ale zase se nepřehřívá, tolik

Naposledy editováno 15.10.2024 10:33:58

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 11:03 | Nahoru | #264
Tak pořád to vypadalo, že hlavní requirement je hmotnost. A tyhle motory snad mají původ v HQ, ale nějak to do detailu nesleduju.

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 11:18 | Nahoru | #265
no dyť jo, hmotnost alfa omega všeho

pamatuješ si starou hq, jak to byly poruchový a nespolehlivý krámy, jak na to kdekdo nadával, známej to mimochodem měl a pak se toho zbavil a pořídil hondu a byl klid
a teď si představ, že to začnou vyrábět žluťáci

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 11:20 | Nahoru | #266
300 a 500 jsou poslední komplet swm z itálie (125a600 už více dílů z číny, kromě motoru). Poznáte to podle montážního závodu ve vin V=Varese, vysoké ceny bez slevy (co dostal superdual) a třeba italských gripů domino a španělských pneu (ale někdo tu psal, že i pětikilo má zblízka "čínské" zpracování ) Jen první kusy měly čínské převodovky, pak se vrátili k domácím. Co bude v e5+ nevím.
Uzavřená pětistovka má v tp 137kg provozních a 25kW.

https://www.rockway....stovni-enduro-130kg/

Naposledy editováno 14.04.2025 19:39:00

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 11:35 | Nahoru | #267
137kg to je výsměch, to už je 100x lepší koupit crfko, navíc je levnější a spolehlivější a 5kW nikoho nevytrhne

a koho nezajímá homologace, tak tady máme exc

Naposledy editováno 15.10.2024 11:36:32

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 11:38 | Nahoru | #268

ZdendaZB píše: Kdyby tam aspoň cena odpovídala, byla prostě poloviční, tak neřeknu proti ani ň. Pitbajky za 20-30 tisíc taky nehaním, jsou to skvělý stroje


Někde tady na fóru je srovnání cen Indické Jawy. U nás se tenkrát prodávala za nějakých 150 - 130tis,-Kč, v Indii stála méně než polovinu a prodejní cena z továrny obchodníkům byla ještě o nějakých 15 000,-Kč níž. (všechno po přepočtu na naše koruny). Závěr byl že prodejní cena u nás je asi 3x vyšší než za co to leze z fabriky.

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 11:41 | Nahoru | #269
to sem psal už dávno, to samý ajp 240, který se od číny liší jen rámem a lepším zadním tlumičem, jinak je to defakto to samý, v rusku za 50 tisíc vzducháč a 105 vodník 300ccm, s plně stavitelnejma tlumičema vepředu i vzadu
to samý ten himalajan, co váží jak tank s výkonem starý jawy, kdyby byl za polovinu tak by to sedělo no a cf moto je na tom obdobně

reálná cena těchhle verglů, za ty prachy neříkám ani ň proti nim

Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

15.10.2024 v 12:02 | Nahoru | #270
Stačí emigrovat do Ruska. Zeme zaslibene jak je vidno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 9507 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 Manhart 21 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro ZdendaZB 30 5.9.2024 v 08:16 ZdendaZB
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE ZdendaZB 52 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 leo41 23 23.10.2023 v 10:40 majcherisko

TOPlist