Téma: Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
 
19.11.2015 v 13:43


Naposledy editováno 25.01.2016 01:11:25

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 22:12 | Nahoru | #211

osiris píše: ...a přesně tohle píšu, přece nikdo neřek, že tak jak je to teď, to musí bejt finálová fáze která půjde funkční do vzduchu, píšu o tom že např. ty listy který teda uvádíme jako příklad, bude zkoušet pomalu (vole nejsem blbej abych nevěděl že jiná obvodová rychlost je vně než u středu ) a uvidí, příp. předělá ...víš jak to myslím? ...neser vole



Nikdo nerika ze ty to nevis... Ale konstrukter a tvurce techdle rotorovejch listu to evidentne nevi....

Jenze todle nejde upravovat, jako spis proste od zacatku predelat, a vzhledem k tomu jak moc je prvni pokus mimo realitu evidentne to chce nejaky hlubsi znalosti a zkusenosti, idealne ve forme specialisty...

K tomu zkouseni pomalu. Pokud to osolí na 500 ot/min průměr rotoru bude 2m tak ma na konci obvodovu rychlost 52m/s tj. 187km/h. To je docela hukot...

Naposledy editováno 03.12.2015 22:30:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

3.12.2015 v 22:15 | Nahoru | #212
Twister> pokud vím, tak u helipotvor se listy vůbec nepřekrucují.

Ale zmínil jsi profil a to je další kámen úrazu. Je třeba si uvědomit, že vnější část listů se bude pohybovat vysokou podzvukovou rychlostí a na to je použitý profil absolutně nevhodný.
Vzhledem k odhadu váhy listu a odstředivé síly se mi zdá zavěšení listu jedním šroubem hrubě poddimenzované
Pevnost listu na ohyb obecně by mohla vyjít, tuhost sotva

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

4.12.2015 v 09:20 | Nahoru | #213

Pher píše: Twister> pokud vím, tak u helipotvor se listy vůbec nepřekrucují.

Ale zmínil jsi profil a to je další kámen úrazu. Je třeba si uvědomit, že vnější část listů se bude pohybovat vysokou podzvukovou rychlostí a na to je použitý profil absolutně nevhodný.
Vzhledem k odhadu váhy listu a odstředivé síly se mi zdá zavěšení listu jedním šroubem hrubě poddimenzované
Pevnost listu na ohyb obecně by mohla vyjít, tuhost sotva



ďalšia vec je, že čím viac dáš šroubov do toho listu, tým viac dier tam bude a bude to tým viac preslabené v mieste úchytu. No proste.. divočina. Drevené listy mali prvé helikoptéry tiež. Ale konštrukcia podobná ako krídlo lietadla, ale to som tu už písal. Nábežná hrana plné drevo, zosilnená kovom, vnútri nosníky a potiahnuté tkaninou. Samozrejme premenný profil v celej dĺžke. Rotorové listy sa robili a vyvažovali po pároch a vždy sa menili naraz, aj keď bol poškodený len jeden. Táto romusova konštrukcia je ozaj riadne mimo, neviem prečo sa neinšpiruje tým, čo už dávno bolo vymyslené. Áno, jednoduchšie je odrezať foršňu, než robiť list z kompozitu. Ale heli s foršňovými listami nikdy v histórii neexistovala. A asi na to bude dôvod. O ostatných častiach konštrukcie sa nevyjadrujem, lebo mi to nepríde že to ohrozuje život práve tak, ako foršňové listy rotora. Tu sa dosahujú najvyššie rýchlosti a zaťaženia. Romus prosím ťa rozmýšľaj než ti to odtrhne hlavu a nebude čím rozmýšľať.

1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

4.12.2015 v 10:04 | Nahoru | #214
ono uz tady vetsina toho co bych tomu vytkl zaznela. Jak naznacuje osiris, jde to i metodou pokus omyl, objevovat kompletne mechaniku a aerodynamiku krok za krokem destrukci kazde casti.... jen mi prijde ze tohle tu probihalo poslednich 100let, vse na co ma sanci timhle zpusobem prijit uz je zname a staci si to nastudovat. dneska neni problem s vyse zminenyma znalostma ten vrtulnik komplet zkonstruovat a spocitat a nehnout se od pc a kdyz se to podle toho pak postavi poleti to na prvni dobrou.... takze ja osobne nemam nic proti zabave pana autora, ale letici stroj z toho v nekolika desitkach pristich evoluci nebude....

jinak i po tech X dalsich evolucich je to stroj tak na 30cm skoky ... bez cykliky a s motocyklovym motorem s tim nastoupat nejakou vetsi vejsku je ruska ruleta s jednim nabojem vyndanym....

podobnej ulet jsou ty multikoptery s X vetsima modelarskejma elektromotorama a elektronikou - docela dost lidem to lita, viz vide na youtube...

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

4.12.2015 v 11:48 | Nahoru | #215
assassin: Jak už tu někdo poznamenal - ono to lítat bude, ale každá část jindy a jinam

2 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

5.12.2015 v 22:36 | Nahoru | #216
Nastavenie listu:



(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

5.12.2015 v 23:59 | Nahoru | #217
R

Naposledy editováno 13.12.2015 13:49:37

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 14:30 | Nahoru | #218

1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 14:44 | Nahoru | #219
podivej se na tohle : jak daleko tam ma od sebe ty dva rotory
obcas je na vidu i videt proc

a tohle by mohla byt dobra inspirace.


to zpracovani alespon z rychlopohledu je docela pekny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 16:16 | Nahoru | #220
gugo> to je pekna prace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 16:28 | Nahoru | #221
HornisGSX> No ale jestli si to dokoukal do konce 3tiho dilu, tak tam u toho ten sedlak stoji a necha si to tocit nad hlavou...to jsem trochu trnul.
Jinak ten koaxialni emerickej je moc peknej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 16:33 | Nahoru | #222

Twister píše: Nemysleli si že to nejde.. Jen nevěděli jak to udělat. Dnes to suma sumarum víme. A ignorovat tydle poznatky jde přirovnat ke snaze vytvořit hranaté kolo.

No, spis si myslite (mne do toho netahej), ze to suma sumarum vite. Obvykle ten, kdo se nejvic ohani tim, ze neco vi tak vi leda velky hovno. Tady je kazdej chytrej jak Ransdorf ve svycarsky bance a kazdej by chtel radit ale ja jsem si teda nejak uplne nevsimnul, ze by Romus o nejakou radu zadal ... proste si bastli svoji hracku - trochu vetsi, pravda - ale do toho je kazdymu uplny hovno. Chtel se akorat pochlubit. A ja smekam, ze to dokazal dat dohromady. Pokud roztoci vrtule, smeknu jeste jednou. A je mi zcela fuk, jestli se to zvedne nebo ne. Uz to, ze dokaze neco podobneho dat na kolene dokupy je dost velka frajerina.

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 16:43 | Nahoru | #223
gugo> ja koukal jen na to druhe video co si sem vlozil a to zpracovani vypada moc dobre

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 16:48 | Nahoru | #224

Medved píše: No, spis si myslite (mne do toho netahej ), ze to suma sumarum vite. Obvykle ten, kdo se nejvic ohani tim, ze neco vi tak vi leda velky hovno. Tady je kazdej chytrej jak Ransdorf ve svycarsky bance a kazdej by chtel radit ale ja jsem si teda nejak uplne nevsimnul, ze by Romus o nejakou radu zadal ... proste si bastli svoji hracku - trochu vetsi, pravda - ale do toho je kazdymu uplny hovno . Chtel se akorat pochlubit. A ja smekam, ze to dokazal dat dohromady. Pokud roztoci vrtule, smeknu jeste jednou. A je mi zcela fuk, jestli se to zvedne nebo ne. Uz to, ze dokaze neco podobneho dat na kolene dokupy je dost velka frajerina.



1) Neboj tebe bych do slova "my" anebo dokonce "vime" jen tak nepocital...
2) nalistuj si prispevek 144, at nejsi chytrej jan Ransdorf ve svycarsky bance
3) Není, pokud to může ohrozit veřejnou bezpečnost či mít dopad na legislativu vztahující se k věcem kterým se věnuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 18:39 | Nahoru | #225
Romus00> Ta náběžná hrana listu je hrozně ostrá. Budou tam vznikat turbulence, bude hrozit rozkmitání listu a potkání. Měla by být kulatější, aby se netrhaly proudnice hned na hraně. Zvláště u spodního rotoru s větším úhlem náběhu.

Docela by mne zajímalo jak vyřešíš absenci kolektivu, když tam chceš dát takové kormidlo. Rozdílem záběru rotorů to neuděláš, protože to nemáš regulovatelné. Předpokládal jsem, že úhlem náběhu seřídíš rotory do neutrálu a změnu natočení kolem svislé osy budou řešit dvě svislé desky jako kormidlo, které se budou vychylovat kolem horizontální osy a vzduch z rotorů bude hnát ocas do stran podle vychýlení desek jak to mají na videu jiné home made koaxiály. S tímhle véčkem nic neureguluješ.

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

8.12.2015 v 22:20 | Nahoru | #226
M

Naposledy editováno 13.12.2015 13:49:58

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

9.12.2015 v 07:57 | Nahoru | #227

fidlimydli píše: Romus00> Ta náběžná hrana listu je hrozně ostrá. Budou tam vznikat turbulence, bude hrozit rozkmitání listu a potkání. Měla by být kulatější, aby se netrhaly proudnice hned na hraně. Zvláště u spodního rotoru s větším úhlem náběhu.

Docela by mne zajímalo jak vyřešíš absenci kolektivu, když tam chceš dát takové kormidlo. Rozdílem záběru rotorů to neuděláš, protože to nemáš regulovatelné. Předpokládal jsem, že úhlem náběhu seřídíš rotory do neutrálu a změnu natočení kolem svislé osy budou řešit dvě svislé desky jako kormidlo, které se budou vychylovat kolem horizontální osy a vzduch z rotorů bude hnát ocas do stran podle vychýlení desek jak to mají na videu jiné home made koaxiály. S tímhle véčkem nic neureguluješ.



ale on to robí metódou pokus-omyl. Toto všetko sú známe vedomosti, ktoré sa dajú naštudovať. On to vymýšľa celé od nuly, ako keby ľudstvo nemalo žiadne vedomosti z avioniky.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

9.12.2015 v 13:41 | Nahoru | #228

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

9.12.2015 v 16:09 | Nahoru | #229
Jestli to poletí tak klobouk dolu a jestli ne ,tak to budem mít zdokumentovanou leteckou nehodu i s dokumentací vyšetřovatelé to rozlousknou telefonem a Youtubem.

Naposledy editováno 09.12.2015 16:10:39

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

10.12.2015 v 21:52 | Nahoru | #230

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

10.12.2015 v 23:32 | Nahoru | #231
Dobré čtení na zimní večery pokud se povede to dostat do vzduchu a bezpečně sednout na zem tak a hlavně to ve zdraví přežit

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

11.12.2015 v 14:40 | Nahoru | #232

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

12.12.2015 v 14:13 | Nahoru | #233

1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

12.12.2015 v 19:01 | Nahoru | #234
Hele upřímně... proč nepostavíš radši třeba motokáru..pokud máš nějaké děcka budou rády a motokára bude i fungovat..takhle plýtváš hromadou energie a prostředků zbytečně.






Amatérskou kopii něčeho takového by jsi určitě zvládnul podle toho co sem posíláš a bylo by to k něčemu
Na odpružení použiješ staré zadní centrály z motorky a ramena vyrobíš..a ten motor by měl rozumné využití
dělej jak umíš

Naposledy editováno 12.12.2015 19:11:58

(reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

12.12.2015 v 19:44 | Nahoru | #235
kutilsro> vozítka má romus už za sebou, chce vrtulník, dokonce chce s ním i létat! nemá cenu mu to rozmlouvat, řídí se heslem,, kdo chce kam pomůže si tam sám´´ je to teď letecký nadšenec (bez ironie) zapálený do svého projektu, rozhodnutý mu obětovat obětovat veškerý svůj volný čas a um.....potud je to dobře
ale měl by sám rozumně zhodnotit jestli tohle všechno mu na to stačí, to co tvoří s leteckou konstrukcí bohužel nemá nic společného, snad jen ten název, absence materiálů které se v letectví používají, konstrukčních prvků včetně jejich řešení, alespoň základní pevnostní a aerodynamické výpočty (to on jako letecký modelář by měl znát), kvalita provedení a spousty dalších chyb to celé předem znehodnocuje
v podstatě je mi líto, že tolik vynaložené energie přichází vniveč, jsem přesvědčen že ve finále výsledek nebude odpovídat vynaloženému úsilí.....

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

13.12.2015 v 12:52 | Nahoru | #236
Už som niečo postavil, tu je pár odkazov.

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

13.12.2015 v 12:53 | Nahoru | #237

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

13.12.2015 v 12:54 | Nahoru | #238

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

13.12.2015 v 13:07 | Nahoru | #239
Uf.. Jenom ty svary na tom motorovým kolotoči jsou na kriminál...

Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku

14.12.2015 v 11:30 | Nahoru | #240
Trocha inspirace z východu.
Téma je zamknuto


TOPlist