Naposledy editováno 25.01.2016 01:11:25
osiris píše: ...a přesně tohle píšu, přece nikdo neřek, že tak jak je to teď, to musí bejt finálová fáze která půjde funkční do vzduchu, píšu o tom že např. ty listy který teda uvádíme jako příklad, bude zkoušet pomalu (vole nejsem blbej abych nevěděl že jiná obvodová rychlost je vně než u středu ) a uvidí, příp. předělá ...víš jak to myslím? ...neser vole
Nikdo nerika ze ty to nevis... Ale konstrukter a tvurce techdle rotorovejch listu to evidentne nevi....
Jenze todle nejde upravovat, jako spis proste od zacatku predelat, a vzhledem k tomu jak moc je prvni pokus mimo realitu evidentne to chce nejaky hlubsi znalosti a zkusenosti, idealne ve forme specialisty...
K tomu zkouseni pomalu. Pokud to osolí na 500 ot/min průměr rotoru bude 2m tak ma na konci obvodovu rychlost 52m/s tj. 187km/h. To je docela hukot...
Naposledy editováno 03.12.2015 22:30:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Ale zmínil jsi profil a to je další kámen úrazu. Je třeba si uvědomit, že vnější část listů se bude pohybovat vysokou podzvukovou rychlostí a na to je použitý profil absolutně nevhodný.
Vzhledem k odhadu váhy listu a odstředivé síly se mi zdá zavěšení listu jedním šroubem hrubě poddimenzované
Pevnost listu na ohyb obecně by mohla vyjít, tuhost sotva
Pher píše: Twister> pokud vím, tak u helipotvor se listy vůbec nepřekrucují.
Ale zmínil jsi profil a to je další kámen úrazu. Je třeba si uvědomit, že vnější část listů se bude pohybovat vysokou podzvukovou rychlostí a na to je použitý profil absolutně nevhodný.
Vzhledem k odhadu váhy listu a odstředivé síly se mi zdá zavěšení listu jedním šroubem hrubě poddimenzované
Pevnost listu na ohyb obecně by mohla vyjít, tuhost sotva
ďalšia vec je, že čím viac dáš šroubov do toho listu, tým viac dier tam bude a bude to tým viac preslabené v mieste úchytu. No proste.. divočina. Drevené listy mali prvé helikoptéry tiež. Ale konštrukcia podobná ako krídlo lietadla, ale to som tu už písal. Nábežná hrana plné drevo, zosilnená kovom, vnútri nosníky a potiahnuté tkaninou. Samozrejme premenný profil v celej dĺžke. Rotorové listy sa robili a vyvažovali po pároch a vždy sa menili naraz, aj keď bol poškodený len jeden. Táto romusova konštrukcia je ozaj riadne mimo, neviem prečo sa neinšpiruje tým, čo už dávno bolo vymyslené. Áno, jednoduchšie je odrezať foršňu, než robiť list z kompozitu. Ale heli s foršňovými listami nikdy v histórii neexistovala. A asi na to bude dôvod. O ostatných častiach konštrukcie sa nevyjadrujem, lebo mi to nepríde že to ohrozuje život práve tak, ako foršňové listy rotora. Tu sa dosahujú najvyššie rýchlosti a zaťaženia. Romus prosím ťa rozmýšľaj než ti to odtrhne hlavu a nebude čím rozmýšľať.
1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
jinak i po tech X dalsich evolucich je to stroj tak na 30cm skoky ... bez cykliky a s motocyklovym motorem s tim nastoupat nejakou vetsi vejsku je ruska ruleta s jednim nabojem vyndanym....
podobnej ulet jsou ty multikoptery s X vetsima modelarskejma elektromotorama a elektronikou - docela dost lidem to lita, viz vide na youtube...
2 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
obcas je na vidu i videt proc
a tohle by mohla byt dobra inspirace.
to zpracovani alespon z rychlopohledu je docela pekny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Jinak ten koaxialni emerickej je moc peknej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Twister píše: Nemysleli si že to nejde.. Jen nevěděli jak to udělat. Dnes to suma sumarum víme. A ignorovat tydle poznatky jde přirovnat ke snaze vytvořit hranaté kolo.
No, spis si myslite (mne do toho netahej), ze to suma sumarum vite. Obvykle ten, kdo se nejvic ohani tim, ze neco vi tak vi leda velky hovno. Tady je kazdej chytrej jak Ransdorf ve svycarsky bance a kazdej by chtel radit ale ja jsem si teda nejak uplne nevsimnul, ze by Romus o nejakou radu zadal ... proste si bastli svoji hracku - trochu vetsi, pravda - ale do toho je kazdymu uplny hovno. Chtel se akorat pochlubit. A ja smekam, ze to dokazal dat dohromady. Pokud roztoci vrtule, smeknu jeste jednou. A je mi zcela fuk, jestli se to zvedne nebo ne. Uz to, ze dokaze neco podobneho dat na kolene dokupy je dost velka frajerina.Medved píše: No, spis si myslite (mne do toho netahej ), ze to suma sumarum vite. Obvykle ten, kdo se nejvic ohani tim, ze neco vi tak vi leda velky hovno. Tady je kazdej chytrej jak Ransdorf ve svycarsky bance a kazdej by chtel radit ale ja jsem si teda nejak uplne nevsimnul, ze by Romus o nejakou radu zadal ... proste si bastli svoji hracku - trochu vetsi, pravda - ale do toho je kazdymu uplny hovno . Chtel se akorat pochlubit. A ja smekam, ze to dokazal dat dohromady. Pokud roztoci vrtule, smeknu jeste jednou. A je mi zcela fuk, jestli se to zvedne nebo ne. Uz to, ze dokaze neco podobneho dat na kolene dokupy je dost velka frajerina.
1) Neboj tebe bych do slova "my" anebo dokonce "vime" jen tak nepocital...
2) nalistuj si prispevek 144, at nejsi chytrej jan Ransdorf ve svycarsky bance
3) Není, pokud to může ohrozit veřejnou bezpečnost či mít dopad na legislativu vztahující se k věcem kterým se věnuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Docela by mne zajímalo jak vyřešíš absenci kolektivu, když tam chceš dát takové kormidlo. Rozdílem záběru rotorů to neuděláš, protože to nemáš regulovatelné. Předpokládal jsem, že úhlem náběhu seřídíš rotory do neutrálu a změnu natočení kolem svislé osy budou řešit dvě svislé desky jako kormidlo, které se budou vychylovat kolem horizontální osy a vzduch z rotorů bude hnát ocas do stran podle vychýlení desek jak to mají na videu jiné home made koaxiály. S tímhle véčkem nic neureguluješ.
fidlimydli píše: Romus00> Ta náběžná hrana listu je hrozně ostrá. Budou tam vznikat turbulence, bude hrozit rozkmitání listu a potkání. Měla by být kulatější, aby se netrhaly proudnice hned na hraně. Zvláště u spodního rotoru s větším úhlem náběhu.
Docela by mne zajímalo jak vyřešíš absenci kolektivu, když tam chceš dát takové kormidlo. Rozdílem záběru rotorů to neuděláš, protože to nemáš regulovatelné. Předpokládal jsem, že úhlem náběhu seřídíš rotory do neutrálu a změnu natočení kolem svislé osy budou řešit dvě svislé desky jako kormidlo, které se budou vychylovat kolem horizontální osy a vzduch z rotorů bude hnát ocas do stran podle vychýlení desek jak to mají na videu jiné home made koaxiály. S tímhle véčkem nic neureguluješ.
ale on to robí metódou pokus-omyl. Toto všetko sú známe vedomosti, ktoré sa dajú naštudovať. On to vymýšľa celé od nuly, ako keby ľudstvo nemalo žiadne vedomosti z avioniky.
1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Amatérskou kopii něčeho takového by jsi určitě zvládnul podle toho co sem posíláš a bylo by to k něčemu
Na odpružení použiješ staré zadní centrály z motorky a ramena vyrobíš..a ten motor by měl rozumné využití
dělej jak umíš
Naposledy editováno 12.12.2015 19:11:58
ale měl by sám rozumně zhodnotit jestli tohle všechno mu na to stačí, to co tvoří s leteckou konstrukcí bohužel nemá nic společného, snad jen ten název, absence materiálů které se v letectví používají, konstrukčních prvků včetně jejich řešení, alespoň základní pevnostní a aerodynamické výpočty (to on jako letecký modelář by měl znát), kvalita provedení a spousty dalších chyb to celé předem znehodnocuje
v podstatě je mi líto, že tolik vynaložené energie přichází vniveč, jsem přesvědčen že ve finále výsledek nebude odpovídat vynaloženému úsilí.....