globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pomoc při výběru moto
Zdravím všechny. A dovoluji si požádat o malou pomoc. Ve svých skoro 45 letech jsem tak nějak propadl 2 kolům. Takže jsem začal tím, že jsem si v březnu 2015 koupil 125 skútr Peugeot Satelis 2 s tím, že to bude prostě jen přibližovadlo kolem Prahy, Kladna a okolí. Ale "bohužel" se stalo to, že mi pohoda, klid a relaxace za řidítky tak nějak učarovala. Rozhodl jsem se tedy, že si dodělám "plné Ačko" - už se na tom pracuje - a následně si koupím něco většího, co mi nahradí můj skútr. Ale.... Moje výška 197 cm mě donutila i při výběru skútru koukat se hlavně na jeho velikost - přeci jen "vosa na bomboně" nevypadá hezky. Celkem se mi zamlouvalo automatické řazení, dávalo mi to prostor ke "kochání se"... Je ale na čase postoupit o level výš. Proto si dovoluji požádat o rady, kterou cestou se vydat. Je mi jasné, že se mi dostane nejrůznějších rad o počtu koní atp. nicméně rozhodně trvám na typu "pohodové motorky na cesty i do města" - tedy žádný supersport ani něco podobného. Něco, co má adekvítní rozměry pro mou výšku, solidní výkon na předjetí při 80-90 km/h, pohodlný posez, a (tady mě asi někdo ukamenuje nebo vyřadí z fora) možná i automatickou převodovku. Sám mám automat i v autě, a jsem s ním spokojen, dává mi prostor k pohodové jízdě. A možná je toto cesta i na motorku. Osobně se mi moc líbí Honda NC 750 X s DCT. S ohledem na prostor místo nádrže, kam se dá uložit nejnutnější - jen nevím, zda pro mou výšku nebude spíš "minibike". Také jsem se díval na Suzuki V-Strom. Zkrátka hledám něco, co mě "nesežere", něco, kde se jezdí vzpřímeně (záda už nejsou tak ohebná jako byla), něco přvětivé, pro držitele "teplého" řidičáku. Horní hranice je cca 180 000 - s tím, že bych raději novou motorku (tím pádem s prokázaným "nepoložením" ve 180 km/h.) Je mi jasné, že se mi dostane informací, že na řazení si zvyknu, atp - asi je to pravda, zatím mám prostě trochu obavy zejména z rozjíždění - od 2 výš je to celkem ok... Ale zvyk ze skútru, kdy mohu z křižovatky vystřelit bez obav se mi prostě tak nějak líbí...Zkoušel jsem i "naked", ale tam je posez pro mne až moc skloněný... Zkrátka cestovní "enduro" nebo něco podobného se mi moc líbí - zatím mám i na tom bzučáku zvaném skútr najeto za 3 měsíce skoro 5000 km a nájezdy stoupají... kdykoliv mohu, jedu prostě na dvou kolech. Propadl jsem tomu asi moc.. a tak prosím - poraďte mi co možná nejzodpovědněji. Budu vděčný.
P.S. hledám prostě něco, na čem se dá "utéct" od volantu, od počítače, od chaosu... a prostě si vyjet po českých - i zahraničních - luzích a hájích. V obcích rozhodně rychlost dodržuji, mimo obec jsem ochoten na 100 - 110, na dálnici se mi nechce a pokud je to nutnost, tak jen krátce... Díky moc za všechny rady a podněty.

30.7.2015 v 13:20 | Nahoru | #211

Gahan37 píše: Veverčák> Ale na trickeru netrávíš podstatnou část dne když vytáhneš motorku… na tom bych blbnul taky…ale daleko s tim nejel.… btw když už se odbočuje v tématu jsem informativně zkoušel volat do pár firem s dotazem na lamináty…a nic..
dají se vůbec za slušnou cenu vyrobit na to moje starý pádlo? Napadlo Tě to někdy jezdit s tím na laminu?

pravda, vic nez pul dne jsem na tom jeste nejel .

mne prijde napad delat z VFR okruhovku dost uhozeny. Pochybuju, ze bys sehnal laminaty, spis nejake dolamane stare plasty opravit a pripadne zalaminovat diry po svetlech .. ale pokud fakt chces jezdit vic na okruh, kup si radeji nejakou rozsirenou starsi sestku nebo litra. Nejde jen o jizdni vlastnosti ale i o to, ze az to slozis, budes mit mnohem vetsi sanci sehnat nahradni dily za rozumne penize ...

30.7.2015 v 13:20 | Nahoru | #212

selkie píše: seš si jistej, že si nepleteš výšku s šířkou?

pssssst

kdyz nekde chybi, nahradim jinde, ne? to je jasne

30.7.2015 v 13:33 | Nahoru | #213

Veverčák píše: pssssst

kdyz nekde chybi, nahradim jinde, ne? to je jasne

aspon neco mate spolecneho kdyz uz ne vkus

30.7.2015 v 13:36 | Nahoru | #214

30.7.2015 v 13:42 | Nahoru | #215

Gahan37 píše: No jsem to nemyslel jako okruhovku… spíš že s tím jezdím všude a všechno tak taková ochrana kdyby jsem si zase rozbil hubu… na okruh jako takový mám v plánu daytonu 600… příští rok…

neres problemy driv nez se stanou

30.7.2015 v 13:43 | Nahoru | #216

Navyše mám pocit, že Art007 má už v zásade vybraté (oprav ma, ak sa mýlim), tak asi nemá zmysel ho presviedčať na diametrálne odlišnú motorku.

30.7.2015 v 13:59 | Nahoru | #217
Veverčák> Praxe, posledně jsem v tom byl za 20cku jen to fiklo…

30.7.2015 v 14:17 | Nahoru | #218

Gahan37 píše: Veverčák> Praxe, posledně jsem v tom byl za 20cku jen to fiklo…

jo, plasty jsou drahe

kdyz jsem si koupil 800FI, stala mne 120 ... za dva mesice mne srazilo auto a oprava stala na Jarove 136 tisic . A to vlastne byla jen "kosmetika". Muzes si zkusit sehnat starsi plasty, posvarovat, striknout a nekam je zalozit, ale daleko lepsi je nepadat nebo to dobre pojistit ..

30.7.2015 v 17:07 | Nahoru | #219

Metric píše: Súhlasím s Gahanom, je rozdiel si na to sadnúť a sedieť. Pri jeho výške sa podľa mňa vmestí minimálne na každú dvojmiestnu motorku (kde si môže sadnúť na zadné sedlo ), ale otázka je, ako je to pohodlné...

ano - Art007 má vlastně vybrané - jen prostě už bude řešit, jestli Honda nebo Suzuki... Modely jsou dané - na naučení se, myslím, ideální.... Až se rozjezdím, tak povedu tady také zasvěcené komentáře... teď jsem ale ten nej.. začátečník. A tím pádem potřebuji takovou moto, co hodně odpustí... :) protože se nechci přizabít, ještě než se to naučím.. :)

30.7.2015 v 17:10 | Nahoru | #220
art007> Já se rozmáznul i s 50tkou směle vpřed!

Pomoc při výběru moto

30.7.2015 v 17:19 | Nahoru | #221
Má to jen dvě kola, to moc neodpustí žádná Záleží, jak budeš tahat pravou rukou a kde.

31.7.2015 v 00:08 | Nahoru | #222
Je to i trochu o psychice,každý má v sobě takového našeptávače,když máš silnou mašinu říká dej tomu,máš na to dost koní,toho dáš ještě před zatáčkou,no a když máš slabý stroj,říká nech si rezervu,víš,že ti to moc nejede člověk prostě podvědomě jede jinak na silné motorce a jinak na slabé a můžeš si říkat,že pojedeš stejně jen dáš prostě míň plynu,ale je to marný

31.7.2015 v 07:04 | Nahoru | #223

31.7.2015 v 07:58 | Nahoru | #224
Pořiď si Hondu VFR, Já mám 190 cm a celkem mi sedí. Nesedím na ni ani vzpřímený, ale ani položený. Předjet někoho ve 120 není problém a do rychlosti +- 95km/h si vystačíš z prvním rychlostním stupněm(takže trochu automat). Jinak nevím proč kupovat nějakého chrchla, když se dá pěkně svézt i na litru. Není povinnost jezdit ze 130hp v obci 190km/h.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto

31.7.2015 v 08:07 | Nahoru | #225

31.7.2015 v 08:07 | Nahoru | #226
To art007: Ahoj, ještě malá reakce na tvůj koment k mému příspěvku. Věřím, že se něbojíš velikosti V-Stroma, myslel jsem to spíš tak, že Strom není svou velikostí úplně vhodný do města. Je to sice mrštná motorka, ale zároveň hrozně mohutná. Versys je oproti tomu jak atlet. Jinak Stroma mám, takže vím o čem mluvím.

Pomoc při výběru moto

31.7.2015 v 08:12 | Nahoru | #227
Teď jsem se tady ještě začetl zpátky. Hele bež do NCčka, ale bez automatu, ať můžeš pak bezproblémově přejít na něco jiného. Pro tvoje potřeby to bude ideální motorka a po městě ani nebudeš muset vozit baťoh nebo něco podobného díiky tomu úložnému prostoru.

31.7.2015 v 08:26 | Nahoru | #228

Gahan37 píše: Vokyp1> Mam jí taky.. ale se 197 už na ní bude moc nahrbenej… tam je už cesta vyšší motorky… klidně mu jí pujčím na vyzkoušení ale bude malá

Proc by mel byt vic nahrbeny? Delsi telo delsi ruce, imho zustane pozice podobna

31.7.2015 v 08:34 | Nahoru | #229
Veverčák> Je to individual, kamarád má 193 a i s delšíma rukama se hrbil…ale tam to mohlo být odporem vzduchu za jjízdy… taky nohy měl tak nějak uz vysoko… vypadal na tom už divně nejezdecky…… .ale bude to kus od kusu
Teda ne az tak nejezdecky jako spíš poměr velikost motky a jezdce.. Přece jen je to kámoš

Naposledy editováno 31.07.2015 08:35:39

31.7.2015 v 10:04 | Nahoru | #230

Bings píše: Věřím, že se něbojíš velikosti V-Stroma, myslel jsem to spíš tak, že Strom není svou velikostí úplně vhodný do města. Je to sice mrštná motorka, ale zároveň hrozně mohutná. Versys je oproti tomu jak atlet. Jinak Stroma mám, takže vím o čem mluvím.

Tak s tímhle absolutně nesouhlasím. Já mám 650 V-Strom, najel jsem na něm cca 20 000km jen po Praze v provozu, kolony, křižovatky, ...
Dá se s tím pohybovat velmi svižně, rychle. Není problém být stejně pohyblivej, jako messenger na skůtru. Vejdeš se úplně všude. A oproti skůtru ještě síla motoru.

31.7.2015 v 12:46 | Nahoru | #231
kchrz> vyzkoušeno a nechtěl bych se tahat při častym parkování s takovym kolosem a to neustálý spojkování v nízkých otáčkách, fuj do města.

31.7.2015 v 12:47 | Nahoru | #232
Gahan37> Je pravdou, že mi výšku dělají delší nohy a ty mám celkem pokrčené. Možná že rozměry jednotlivých modelu VFR jsou jiné. Já mám vtec 2002. Ale lepší toto jak doporučované NC. Seděl jsem na něm a připadal jsem si jak v dětství na cyklošu(BMX 20).

31.7.2015 v 12:57 | Nahoru | #233

..Roko.. píše: Keto: souhlas akorát někomu je jedno, jestli je ta motorka slabá, nebo silná a někdo potřebuje motorku "s koulema", ale sám na to ji dát třosku napít koule nemá, sme divní tvorové

tohle plati o motorkach a dvakrat tolik o gumach. kazdy radoby zavodnik potrebuje sportovni gumy, cim vetsi lepivky tim lip a pak zjistujes ze vetsina tech borcu nedokaze vyuzit ani sportovne cestovni gumy...

31.7.2015 v 12:59 | Nahoru | #234

Vokyp1 píše: Pořiď si Hondu VFR, Já mám 190 cm a celkem mi sedí. Nesedím na ni ani vzpřímený, ale ani položený. Předjet někoho ve 120 není problém a do rychlosti +- 95km/h si vystačíš z prvním rychlostním stupněm(takže trochu automat). Jinak nevím proč kupovat nějakého chrchla, když se dá pěkně svézt i na litru. Není povinnost jezdit ze 130hp v obci 190km/h .

to je sice pravda, ale taky kdyz mas 200konovou masinu tak na tom zacnes mnohem driv delat kraviny nez na nejakym petikilu ktere ti proste dostatecne brzo da vedet svymi limity ze delas neco na co nemas zkusenosti...

31.7.2015 v 13:01 | Nahoru | #235
hosi hosi. V-strom rozhodne neni motorka do mesta. Idealni moto do mesta je motard

31.7.2015 v 13:13 | Nahoru | #236
Mě by se do města líbilo rc390… nebo 300kilo skutr

31.7.2015 v 13:35 | Nahoru | #237
Gahan37> sh300 naprosto idealni, konstrukci maly mestsky skur ale je schopny jet tacho pres 150, takze ani primestske presuny nejsou problem. Akorat stpji nesmysl

31.7.2015 v 13:37 | Nahoru | #238

Gahan37 píše: Mě by se do města líbilo rc390… nebo 300kilo skutr

souhlas, RCcko bych mooooc rad vyzkousel v Myte/Sosnove/Pisku

31.7.2015 v 13:40 | Nahoru | #239
Viď… já to rc nesobecky nutím ženě až si dodělá řp….

31.7.2015 v 13:41 | Nahoru | #240

Gahan37 píše: Viď… já to rc nesobecky nutím ženě až si dodělá řp….

co z toho ze na tom da 100km a bude hotova, ale hlavne ze si budes mit na cem zablbnout
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 3 Včera v 21:29 Lacer
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 Včera v 03:36 2stroke
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 35 16.5.2024 v 15:08 Gahan37