To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
PS:Jezdím chvilku vlastně tak dlouho jak jsem tady registrovaný.Obuto mám Qualifery1 plošku nemám.Jo a poserproužky mám 2,5cm a nestydím se za ně

Michal.-K píše: Fantom40> Nesmíš jim to mít za zlé. Někdo prostě není technicky založený a nedokáže si představit jak to technologicky provést. Přesně tak, jestli se to točí na soustruhu nebo někde jinde. Uběr materiálu je to pořád stejný.
Máš možnost,předveď jak jsi technicky založený a pověz jak se správně obrábí guma na soustruhu.
Malibu86 píše: Celkem by mě zajímalo jak chceš udržet souměrnost levé a pravé strany pneu až ke středu.Jediný co mě napadlo je šablona s příslušným rádiusem.Pokud totiž souměrnost nedodržíš,ryskuješ to že pneu nebude vyvážená a při vyšší rychlosti ti nakope prdel nejdřív motka a pak asvalt a blízké okolní předměty co potkáš při cestě na zem.
To u motorky a na zadním kole ani nepostřehneš. Běžně je sjetá každá strana jinak a není to problém.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Michal.-K píše: Fantom40> Nesmíš jim to mít za zlé. Někdo prostě není technicky založený a nedokáže si představit jak to technologicky provést. Přesně tak, jestli se to točí na soustruhu nebo někde jinde. Uběr materiálu je to pořád stejný.
Soustruh ma oproti motorce jednu velkou vyhodu, je nato stavenej, takze kdyz se nahodou neco posere tak neujede do dali a tech moznosti kam strcit pracku je take mene.
Zase kdo ma doma stoustruh na takovej prumer ze ?

2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Ciste teoreticky je to hezkej napad. Obrousit neprijemne hrany a zajistit lepsi ovladatelnost. Vzhledem k tomu ze moje cesta do prace (vetsina najetych km) se da popsat jako "Pres 5 semaforu 6 km rovne, zatocit doprava, 12km rovne, 2 zatacky a 1 kruhac, 1km rovne", budu mit thle plosku i na novych pneu brzo take. Proste realita.
Ale raspli a pilnikem? A drzet to jen v ruce? To tu pneu muzes pekne zprasit. Zadna pneu, obzvlast ojeta, neni uplne kulata. Na nestejnomernem povrchu se ti rasple pekne rozhejbe a vysledkem muze byt peknej sisoid. Ano, muze se to povest. Nebo te to muze zabit.
Kdyz uz neco delam, tak sakra poradne! V prvni rade vytvorit velmi presnou sablonu. Napriklad dle nove pneu. Osadit vhodnym brusnym materialem. Vyresit cisteni. Sestrojit vhodny pritlacny mechanismus. Zajistit presne usazeni vzhledem ke kolu. Jo, neco takoveho bych klidne vyuzil.
Pokud to dokazes udelat na spickove urovni, za takovou sluzbu bych i zaplatil:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
eriq píše: Sukin> pořídit vhodnou pneu
Mám na Banditu cestovní bridgestone a mám tam mírnou plošku taky.

4 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
PS: Doufám že to nebude placka až na plátno. To by asi trvalo dost dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.


Posledních 8let sundavám gumy tak, že na středu je téměř nic a na stranách třeba 2mm. Mě guma vydrží tak 5,5 - 6tkm(ale ani to ne)
Vezmi to zcela logicky, to že zbyde na krajích hlubší dezén je docela ok, ale že sjedeš fakt středovej proužek ... přez jehož hranu přehupuješ mašinu do náklonu...???? ehm... řešíš příznak... příčina jsi ty - tohle není normální, sorry.
Na to abys ojel správně gumu, nemusíš vůbec jezdit kudlu - nauč se to ovládat, projíždět zatáčky ve stopě ...a ještě jednou promiň, to že jezdíš od 15 let do tvých 40+, neříká o tvým umění vůbec nic.

Myslím, že příliš bezpečný to není ...pominu-li fakt, že si ve volnoběhu na stojánku ani kolo neroztočím

Fantom40 píše: Pro doplnění: Používám pneumatiky DUNLOP ROADSMART 2. od zakoupení to je stav O km až po cca 4 tis/km se pneu opotřebovává všude stejně. Jakmile, ale přeskočíš 5 tis/km tak chceš nechceš se na středu začne vytvářet ploška, které se nejumím zbavit. ( OVŠEM TO VY SPORŤÁCI UŽ MUSÍTE PNEU MĚNIT - TOLIK NA NICH NENAJEDETE ) Rotující kolo na motorce není nic jiného než upnutý díl v hlavě soustruhu. Když chceš srazit hranu tak taky použiješ pilník nebo smyrkový papír. TO NENÍ NIC NEOBVYKLÉHO. Běžná praxe.
mam michelin pilot road 2,najeto cca 6000 km,zadna ploska a rovnomerne sjeta. Myslim,ze 8 000 - 9000 km to da v pohode. Pulka z toho najeta pri ceste na Korsiku a po Korsice. Tak 1000km dalnice + skoro cela trasa 3 kufry,stan atd.(btw vfr je jeste urcite tezsi nez tvoje moto)


1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1. Ty na supersportu uděláš 5,5tis./km a pneu vyhodíš. Já udělám na Dunlopce Roadsmart 2 13,5tis/km a až pak ji vyhodím. Pravda o delce ježdění a zkušenostech za řidítky to nevypovídá nic že jezdím od svých 15 let a je mi 43. Jestli jsi četl pozorně všechny moje příspěvky , tak jsi se dověděl že na této pneu ujedu cca 4tis./km a SJÍŽDÍ SE ZCELA NORMÁLNĚ!!!! až po cca 5tis./km se začne vytvářet ploška. co stím už si snad pochopil NE? Rada je v záhlaví celého vlákna. Možná je to neduh pneumatiky, ale ta životnost celková je SUPER pro cestování. A o to mi osobně jde. PROSÍM VÁS VY CO TO ZKUSÍTE A BUDETE ZPOKOJENI TAK SEM NAPIŠTE VAŠE ZKUŠENOSTI. PŘEDEM DĚKUJI
PS: ještě jedna prosba - nepište co když se to nahne a ujede!! Snad si vše musíte připravit a zabezpečit NE?
Naposledy editováno 10.02.2014 15:18:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Jinak rucni brouseni raspli je samozrejme hruza.
Momentálně mám nandanej "zimák" Rodasmart taky... a myslím, že se shodneme, že pokud gumu nevyhazuju s 3mm vzorkem(jako že ne), projde si i s mojí jízdou přesně to co s tvojí - tedy, to co tobě se stane ve 4tkm, já mám třeba už ve 2tkm...to se asi shodneme? ne?
Mě ta guma vydrží míň hlavně díky krouťáku co mám téměř kdykoli a tomu, že jí víc "nadavám".
To že vyhodím gumu po 5tkm, přeci neznamená, že jí vyhazuju před stavem, ve kterým se u tebe nachází po 4tkm ?
Nehledej problém všude jinde...uč se jezdit, místo učení se pilovat gumy.
Prostě i turista může sjet gumu rovnoměrně bez středový plochy ...sic jí vyhazuje třeba s 5mm vzorkem na hranách a sjetým středem


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Já bych prostě neřešil pilování rašplí... investoval bych prachy do motoškoly...a naučil se vyjíždět zatáčky, plynovat z nich ve správnej moment.
I věta, že ježdění na okruhu je nebezepečný svědčí o neznalosti. Na okruhu lze nejbezpečněji zjistit co umím a co ne, stejně jako co umí můj stroj a kde jsou naše společný limity.
Je to podobný, jako když se někdo nechce v autě učit smyky na sněhu na parkovišti s odůvodněním, že se bojí aby se něco nestalo ... až se něco náááhodou stane - bude mu chybět ten volnej prostor a nacvičení, tam kde nebude čas ani místo to zkoušet.
Naposledy editováno 10.02.2014 15:32:45
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.







(Vladimír taky dával dlouhá léta ty vypálený sirky zpátky do krabičky ... a jeden poměrně známej politik zvolal "Es komt der Tag" )
Mimochodem...taky jezdím s baťužkem...a opět opakuju ...projíždět zatáčky v náklonu se dá i bez nutnosti zběsilý jízdy
Naposledy editováno 10.02.2014 15:43:42
2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Pokud nemáš prachy na to, abys po sjetí gumy koupil novou, tak si nehraj na motorkáře, který svými postupy jen ohrožuje ostatní, pozére!
Pokud se Ti na RoadSmartu udělá po 5000km ploška, tak hledej chybu u sebe...
Já na Roadsmartu ujel loni během tří týdnů na dovči - tzn cestovním tempem po Rusku - 9500 km a pneu je sjetá naprosto lineárně.....
Naposledy editováno 10.02.2014 15:52:04
Kdybych za svého mládí, když jsem se bál a uměl jezdit jen rovně, neprošel stejným problémem...a postupně se naučil jezdit tak, abych sjížděl gumy rovnoměrně, možná bych vám dal za pravdu. Je to jen o jízdě a zdaleka ne střelecký.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovní moto pro začátečníka do 12... [1, 2] Kawasaki ER 6F, Suzuki GSX 650 F, Yamaha XJ6 Diversion F | Studge | 39 | 30.10.2024 v 11:49 Explicitni_Euler |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |