1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
martyzostravska mi psal tak se rozviň tak jsem mu slušně odpověděl.Copak ty už nečteš ani o dva řádky výš????
Ostatní, kteří ti tu oponují, mají , bohužel pro tebe, pravdu... Sám mám 640ku a dost se o ní zajímam. Čerpam informace z manie, knížek a od zkušených motorářů, takže můžu srovnávat.
Napiš prosím tě tvé zkušenosti a hlavně názory na www.jawamania.info a hoď sem na tvuj příspěvek odkaz, jsem zvědavej, jak tě vyhlásí (a nebude to tím, že nebudou chtít uznat tvoje zkušenosti...)
Co se týká zajíždění - M2Tčkem zajíždět je hrozná raubířina, i když se to samozřejmě dá, ale lepší je trochu kvalitnější olej a časem přejít na opravdu kvalitní
Spotřeba ovlivněná olejem - BLBOST - skutečně se dá v laboratorních podmínkach prokázat změnu spotřeby o cca 1%, ale to je z 5 litrů 50cl - v provozu neměřitelný
Degradace oleje - u 2T blbost, ten než se stihne vzpamatovat, tak je z výfuku venku, nacož aby degradoval, to se týká 4T
Valvoline - opravdu oleje nic extra, Shell je lepší. Je to hodně ovlivněné indexem kouřivosti, který má Shell lepší. Já osobně mám Oilmastera a jezdím na Castrol Power 1 Racing 2T (1l za 520 Kč). Vynikající olej, ale hrozně drahej. Mě se teda daří přes kámoše ho shánět za cca 220Kč, takže to už je přijatelná cena. Oilmaster nastavenej na cca 1:60ti. Kouří jen za studena, za tepla jen při maximální zátěži a ne moc. Koncovky výfuku mírně zaolejované. Vše v přijatelné míře.
Oleje Husqvarna - NEBRAT !!! Spousta lidí na to zadřelo. Jde hlavně o to, že jsou to oleje do vysokootáčkových motorů, které dosahují vyšších teplot. Takže olej se nekvalitně spaluje a špatně maže.
Clonka - určitě proříznout a hlavně přetryskovat na HT92 (popř. 95). Taky zkontrolovat směs. Je to jedna z mála opravdu základních a účinných úprav. Ostatní úpravy většinou jsou moc nákladné a efekt neni za tu cenu nic extra...
Leštění kanálků - BLBOST !!! Kanálky jsou lepší mírně zdrsněné než vyleštěné -> lepší proudění vzduchu - laboratorně zjištěno (potvrdí každý strojař). Dobrý vliv má slícování přírub karburátoru s mezikusem a válcema. Díky nepřesnostem ve výrobě jsou mezi přírubama "schody", které vytvářejí turbulence vzduchu. Tím dochází k nerovnoměrnému plnění válců. Pak je např. 60% směsi v pravém válci a 40% směsi v levém. To působuje větší vibrace motoru, nepravidelný chod, špatný volnoběh a větší kouřivost jednoho výfuku oproti druhému. Na každý jawě je tohle slícování dobrý udělat, nepřesnosti z výroby jsou opravdu ohromný (já měl i 2 mm ) Opravdu jsem poté pocítil klidnější chod motoru.
Když jsem dal nové svíčky (BRISK jsou lepší než NGK pro 350ku, víc vydrží), upravil clonku, přetryskoval a slícoval příruby, tak jsem dosáhl lepšího chodu motoru a zvedli se mi max. otáčky z 5300 ot/min na 6500 ot/min. Což o něčem svědčí. I pružnost motoru je lepší. Jiné větší úpravy na motoru nehodlám dělat - jsou to vyhozené peníze, větší potenciál ten motor nemá.
Sakra, to jsem se rozepsal. Ale na cokoliv se koukněte na mánii, je tam úplně všechno, jen hledat a opravdu je tam spousta odborníků, kteří jsou v tom kovaný a nejsou to jenom nějaký náctiletý smradi, kteří by měli potřebu machrovat
Jawkám ZDAR
Ahoj, Mirek