Téma: Konstrukce výfukového plamenometu:))))
 
28.5.2008 v 15:47
Znovu otevírám toto téma. Na CBR jsem to před prodejem už neřešil, ale na Daytoně to chci mít.

je tu někdo kdo dovede postavit za úplatu zdroj jiskry pro zapálení vstříknutého benzínu do výfukové koncovky?

Specifikace:

1. rozměrově nenáročné, na daytoně není vůbec na nic místo! (hlavně samotné jiskřiště)
2. zdroj 12V, jiskra "na tlačítko". Pravděpodobně to bude světelná houkačka
3 jiskra nejlépe opakovaná třeba v sekundových intervalech, případně jen jedna, ale s malým zpožděním po stisku tlačítka (aby benzín vstříknutý do koncovky stihl doletět k jiskře)

jako palivo použiju benzín vstříknutý do svodu výfukové koncovky. Připojím to na hlavní čerpadlo a uvidíme jestli motor poběží.

viděl bych to na princip malé indukční cívky a VN oblouku mezi dvěmi póly u koncovky.


Naposledy editováno 05.02.2010 14:02:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.2.2010 v 20:56 | Nahoru | #181

RUTAN>jo hele a jak se to podávací čerpadlo (co plní karburátory) zastavuje? tlakově, když zavře jehlový ventil plovákové komory ne? při jakém tlaku vypíná, nevíte?
...si právě myslím, že by to ta tryska uškrtila..


Příklad, čerpadlo v autě se točí pořád ,proto je tam zpětný přepad do nádrže.tím pádem by jsi nemusel řešit moc ovládání , jenom zapínání a vypínání čerpadla,ale aby to neuchcávalo měl by tam být tlakový ventil.nebo možná vstřikovací trysku, která by ti nahradila ventil i tu malou trysku i kvůli bezpečnosti at ti nechytí benzím v trubce.Nevím jestli to není blbost,ale nenasálo by to benzín do výfuku samo podtlakem?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.2.2010 v 23:33 | Nahoru | #182

namoras>Příklad, čerpadlo v autě se točí pořád ,proto je tam zpětný přepad do nádrže.tím pádem by jsi nemusel řešit moc ovládání , jenom zapínání a vypínání čerpadla,ale aby to neuchcávalo měl by tam být tlakový ventil.nebo možná vstřikovací trysku, která by ti nahradila ventil i tu malou trysku i kvůli bezpečnosti at ti nechytí benzím v trubce.Nevím jestli to není blbost,ale nenasálo by to benzín do výfuku samo podtlakem?



přesně tak to chci udělat. podtlakem si to benzín nedá, ve výfuku je přetlak a ne podtlak:) budu mít kousek před trysklou zpětný ventil, takže palivo půjde jen jedním směrem v hadici palivo chytit nemůže, chybí kyslík.
zapalování mám asi vyřešené, viděl jsem v akci kuchyňský zapalovač na tužkovou baterku a to jsou jiskry jako prase...takže až dorazí čerpadlo, tak to hned prubnu..

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.2.2010 v 23:56 | Nahoru | #183
RUTAN> Jen na mě nezapomen až budeš dělat objednávky a psát pořadník

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.2.2010 v 09:02 | Nahoru | #184
)) tyo kdyby se to povedlo a fungovalo to, tak by to byla pecka. Myslím, že by se našla spousta rebelů, co by při předjíždění policejního Passatu přes dvě plné ocenilo "forsáž" :)))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.2.2010 v 09:36 | Nahoru | #185

RUTAN>přesně tak to chci udělat. podtlakem si to benzín nedá, ve výfuku je přetlak a ne podtlak:) budu mít kousek před trysklou zpětný ventil, takže palivo půjde jen jedním směrem v hadici palivo chytit nemůže, chybí kyslík.
zapalování mám asi vyřešené, viděl jsem v akci kuchyňský zapalovač na tužkovou baterku a to jsou jiskry jako prase...takže až dorazí čerpadlo, tak to hned prubnu..


asi myslel princip fixírky

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.2.2010 v 15:36 | Nahoru | #186

DRN>asi myslel princip fixírky



tyo..budu za blbce když přiznám, že nevím co je to fixírka?:))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.2.2010 v 15:39 | Nahoru | #187

RUTAN>tyo..budu za blbce když přiznám, že nevím co je to fixírka?:))



fixírka

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.2.2010 v 15:46 | Nahoru | #188

RUTAN>tyo..budu za blbce když přiznám, že nevím co je to fixírka?:))



Na tomhle principu pracují karburátory

A pancéřovku bych na benál nedával. Dej tu klasickou českou černou benzínovou hadici má uvnitř opletení.

Naposledy editováno 09.02.2010 15:48:51

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.2.2010 v 20:21 | Nahoru | #189

RUTAN>tyo..budu za blbce když přiznám, že nevím co je to fixírka?:))


jj tak nějak jsem to myslel ,tlak plynů ve výfuku je dost velký ,hubou to dělat nemusíš. Jenom záleží jak velkou trysku tam dáš.

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

10.2.2010 v 06:00 | Nahoru | #190
RUTAN> Venturiho efekt?

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

10.2.2010 v 11:36 | Nahoru | #191

illMedvědGuzzin>fixírka



aaaaha...
nicméně ne, to by se blbě regulovalo. pěkně pod tlakem a prrrsssskk:))

dingo...asi máš recht.

2 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.2.2010 v 22:11 | Nahoru | #192

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.2.2010 v 22:18 | Nahoru | #193
RUTAN> hele a neslo by to udelat nebo pripojit na motorku na zapalko? treba paralelne s nejakou indukcni civkou tam dat jeste jednu a normalni svicku? a tim padem bys mohl podle otoceni plynu i regulovat mnozstvi benzinu vstriknutyho do lafu .... jen navrh

Naposledy editováno 11.02.2010 22:25:51

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.2.2010 v 22:34 | Nahoru | #194

RUTAN>http://nakadah.ic.cz/files/zapalovac.avi



To by mohlo fungovat co mohlo bude to fungovat. A na svíčce nech tak maximálně 0,7mm, ale pak ještě budeš asi dost laborovat s imístěním aby to spolehlivě zapálilo což bude asu úplně na konci laufu.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.2.2010 v 23:03 | Nahoru | #195
Ty jo, já už se těšil na akci a on je z toho jen akademickej debatní klub...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.2.2010 v 23:06 | Nahoru | #196

Džanek>RUTAN> hele a neslo by to udelat nebo pripojit na motorku na zapalko? treba paralelne s nejakou indukcni civkou tam dat jeste jednu a normalni svicku? a tim padem bys mohl podle otoceni plynu i regulovat mnozstvi benzinu vstriknutyho do lafu .... jen navrh



to byl můj první nápad, ale hrozí přetížení a zničení řídící jednotky a to nechci riskovat.

¨rydlas...neser, až mi přijde čerpadlo, proměním slova v činy:)))

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.2.2010 v 00:32 | Nahoru | #197

RUTAN>to byl můj první nápad, ale hrozí přetížení a zničení řídící jednotky a to nechci riskovat.

¨rydlas...neser, až mi přijde čerpadlo, proměním slova v činy:)))

myslím že bude úspěch,když ti to nepřipeče koule k sedačce,to neděláš dobře jaromíre

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

12.2.2010 v 19:00 | Nahoru | #198

RUTAN>to byl můj první nápad, ale hrozí přetížení a zničení řídící jednotky a to nechci riskovat.

¨rydlas...neser, až mi přijde čerpadlo, proměním slova v činy:)))



Vlk taky sliboval...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.3.2010 v 13:42 | Nahoru | #199
Tak mám první dílčí výsledky. Koupil jsem trysku z fichtla a připojil to k čerpadlu. špric jako prase dlouhý možná 6 metrů, takže nějaká regulace průtoku asi bude nutná:)) Taky ta tryska dělá tenký pramínek a nerozprašuje (pochopitelně), takže kolmým nasměrováním na horkou stěnu svodu před výfukem společně s proudem spalin ženoucí vše ven by měl splnit účel dokonale. Zatím ale další vývoj musím odložit, mám problémy s tím tu motorku vůbec dostavět, blbne mi motor, tak nejdřív vyřeším všechno podstatné a pak budu pokračovat.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.3.2010 v 13:53 | Nahoru | #200
Hlavně už při dostavění motorky na ní namontuj automatický hasič požáru aspoň ho tam budeš mít zakomponovaný

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.3.2010 v 07:20 | Nahoru | #201
Včera jsem úspěšně vyzkoušel zapalovač. To byl předposlední technický problém, na kterém to všechno visí. Teď už jenom nějak připojit čerpadlo a může se to vyzkoušet.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.3.2010 v 07:45 | Nahoru | #202
Tady bude mit nekdo pekne ohorelou prdel

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.3.2010 v 08:25 | Nahoru | #203
Tak doufám že se tu co nevidět objeví video z prvního pokusu.

(reakce na) Konstrukce výfukového plamenometu:))))

9.3.2010 v 10:33 | Nahoru | #204

Dave81>Tak doufám že se tu co nevidět objeví video z prvního pokusu.



No odhadem nejdřív tak za tři týdny, dřív musím vyřešit důležitější věci... Průšvih je, že ten plamenomet nemůžu vyzkoušet mimo výfuk..jenom tak volně připojit hadice a zkusit to. Tryska stříká tenký proud benzínu a možná tak 5m daleko, tak nechci podpálit barák nebo sebe. Navíc si myslím, že ten zapalovač co k tomu mám proud tekutiny nezapálí, na to je potřeba to vstříknout kolmo na stěnu horkého svodu a mít hnací proud výfukových plynů, aby z toho udělal "mlhu" pak to budou plameny jak děvka:))

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

10.4.2010 v 22:52 | Nahoru | #205
Tak dneska jsem provedl první test. Palivové čerpadlo z CBR jsem hodil do nádrže, trysku z fichtla jsem zabudoval do svodu, ten nechal ohřát a při cca 5000ot/min jsem tam vstříkl palivo a pokusil se to zapálit piezoelektrickým zapalovačem na sporáky.
a nic:(
ten krám ty výpary nedokáže zapálit....

budu muset popřemýšlet co by to ještě dovedlo zapálit, ale prozatím teda neúspěch:(

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

10.4.2010 v 23:19 | Nahoru | #206
No asi by to chtělo tam vstřikovat ještě vzduch

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.4.2010 v 09:46 | Nahoru | #207
spíš musím pořešit, aby ta tryska cákala ten benzín ve směru proudu spalin...takhle to šlo kolmo na stěnu svodu a zpomalilo se to, hodně se odpařilo...
ale kua čím to zapálit? já na ten zapalovač docela spoléhal...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.4.2010 v 10:09 | Nahoru | #208
když to cáká 5m do dálky z té trysky, co to hnát přes nějaký jemný sítko (rozprašovač) a v tom směru spalin...Udělá se jakoby mlha a tu pak zapálit.

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.4.2010 v 17:02 | Nahoru | #209
v tom to není, ono se to jakoby rozbije na mlhu v tom výfuku a to co popisuješ je nezabudovatelné do svodu víš..
tak nevim... někdy to zkusím ještě s nějakým jiným zapalovačem a uvidíme..

1 reakcí na tento příspěvek Konstrukce výfukového plamenometu:))))

11.4.2010 v 17:08 | Nahoru | #210
Myslím, že daleko méně náročné je seřídit motorku tak, aby benzín dohoříval ve svodech...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist