Naposledy editováno 24.01.2010 15:54:51
Sim>JirkaFM>Tak to je věc, která mě taky dostala, ono někdo si řekne, je to jenom víčko, ale máš ho celou dobu před očima a koukej pak na něho Ale přiznávám, že je to subjektivní věc vkusu
... bud chces motorku na koukani, nebo na jezdeni. Pokud na koukani, res vicko a vnejsi vzhled, pokud na jezdeni, res budiky a jizdni vlastnosti, bo pokud budes pri jizde koukat na vicko, asi moc daleko nedojedes. Navic pokud mas nejaky ambice na cestovani, na nadrzi pres vicko stejne bude tankvak nebo aspon mapnik...
každý vybírá motorku podle specifických kritérií, mě prostě tahle věc vadí, nezáleží mi u ojeté motorky na barvě, ale tohle mi prostě bije do očí, nic víc k tomu nemůžu říct.
JirkaFM>Sim>JirkaFM>Tak to je věc, která mě taky dostala, ono někdo si řekne, je to jenom víčko, ale máš ho celou dobu před očima a koukej pak na něho Ale přiznávám, že je to subjektivní věc vkusu
... bud chces motorku na koukani, nebo na jezdeni. Pokud na koukani, res vicko a vnejsi vzhled, pokud na jezdeni, res budiky a jizdni vlastnosti, bo pokud budes pri jizde koukat na vicko, asi moc daleko nedojedes. Navic pokud mas nejaky ambice na cestovani, na nadrzi pres vicko stejne bude tankvak nebo aspon mapnik...
každý vybírá motorku podle specifických kritérií, mě prostě tahle věc vadí, nezáleží mi u ojeté motorky na barvě, ale tohle mi prostě bije do očí, nic víc k tomu nemůžu říct.
Zivot je otazkou priorit. Nekdo ma motorku na koukani, nekdo na jezdeni.
Sime - kdy dame pivo?
Fakt souhlasím-víčko si při jízdě moc neprohlédneš,ale je to jedna z prvních věcí,které vidíš,když k mašině přijdeš a nasedneš-ale řekni popravdě-ty bys jezdil na něčem,co se TOBĚ nelíbí?
Mě tedy jde oto,abych si jízdu užil-se vším všudy....
Pata_>Znam a vim, cetl jsem to tady, ale neverim tomu, ze to preskocilo diky padu
Vytahany rozvodak a unavene napinaky beru, ne pad ve 20km/h.
Jak sem psal, taky sem tomu nechtel verit, ale po zjisteni podobneho problemu z nekolika zdroju proste uz tomu verim. Ale nerikam, ze by to nejak ovlivnilo moje rozhodovani pri porizovani motorky.
Co jsem mluvil s Romixxem, tak je to jedna z mala veci, na kterou u kawy obecne nadaval - i jemu se pry stalo, ze napinak zniceho nic povolil, nastesti se nic nestalo a po chvili cvakani a kuckani vse skocilo zpatky tam kam melo. Nevim, esi se tohodle systemu napinaku drzi kawa dodneska, jak zde uvadeny ER5, tak oba stroje od Romixxe maji motory koncepcne hodne stary, nebo zda to uz je v soucasnosti jinak, takze z toho nevyvozuju zadny zavery.
Nicmene jedna vec, ktera me osobne prijde u ER5 trochu divna (a ne zrovna prijemna) tu je - specialitka prevodovky, ktera nedovoli zaradit kvalt (jiny nez prvni), pokud se netoci motor. Umysl je jasnej, konstrukter nechtel, aby motorku nekdo roztlacel - jenze prave roztlaceni je nekdy jedina moznost, jak motorku natocit kdyz vsecko selze... takze tohle je paradoxne vlastnost, ktera by me pri rozhodovani "kterou" ovlivnit mohla...
Naposledy editováno 08.10.2008 21:04:50
a když už se tady bavíme o motoru, tak jak sou na tom tyhle pěikila se servisníma intervalama? olej, ventily, filtry, ...
Naposledy editováno 08.10.2008 21:41:39
Viz:
[URL= se může stát že přeskočí rozvoďák, protože napínák nenapínákuje.
Silně mi to připomíná názor na Jawáckej oilmaster: "Sem to odpojil, ono se to prej často sere.." - nesmysl. Serou se majitelé a uživatelé, který jsou líný, levý nebo zapomětlivý a všichni dohromady si myslej že jsou chytřejší než výrobce.
Sime, to s tím údajným zařízením co nedovolí řadit jiný kvalty než jedničku když motor stojí se mi to nějak nezdá. Dneska to schválně vyzkouším.
PavelER-5>Sime, to s tím údajným zařízením co nedovolí řadit jiný kvalty než jedničku když motor stojí se mi to nějak nezdá. Dneska to schválně vyzkouším.
Zkus, ale bacha, at ti pri tom nepreskoci rozvodak ... ja vim, cernej humor
Ne, me to taky prekvapilo, jel sem uz na vsech modifikacich motorky s timhle motorem a nikdy sem si toho nevsim, ale potvrdilo mi to nekolik lidi nezavisle na sobe - obvykle tak, ze se jich ptam, jestli to dela i jejich motorka, protoze mi to prijde divny a jinde nez u tohodle motoru sem se s tim nesetkal. Jejich reakce pak je presne ve stylu "ono je to normalni, to tak delat ma? Ja myslel ze to dela jen ta moje"
Sim> Nicmene jedna vec, ktera me osobne prijde u ER5 trochu divna (a ne zrovna prijemna) tu je - specialitka prevodovky, ktera nedovoli zaradit kvalt (jiny nez prvni), pokud se netoci motor. Umysl je jasnej, konstrukter nechtel, aby motorku nekdo roztlacel - jenze prave roztlaceni je nekdy jedina moznost, jak motorku natocit kdyz vsecko selze... takze tohle je paradoxne vlastnost, ktera by me pri rozhodovani "kterou" ovlivnit mohla...
Tahle vlastnost převodovky rozhodně není proti roztláčení. Je to výhradně pro snadný hledání neutrálu. Prostě se při zastavování odřadí na jedničku a po úplným zastavení cvakne nahoru a je tam neutrál - u mé moto vždy. Zařazení dvojky při vypnutým motoru je jednoduchý, stačí s motorkou trošku pohnout dopředu (stačí fakt málo), jde to dokonce i na servisním stojanu a trochu pohnout zadním kolem rukou.
Nebudu tvrdit, že to co píše Sim se nestalo, ale fakt jsem přesvědčený že jde o nějakou nešťastnou shodu náhod. Proč si to dovolím tvrdit? Prostě proto, že mám vlastní zkušenost s KLE 500, kterou jsem koupil když jí bylo 8let s bůh ví jakým nájezdem. Já za tři sezony přidal 25 tis. bez jediného problému. Z www.kle500.com znám nejmíň 30 lidí a o popisovaném problému nevím. Pravda je že první modely KLE měly s napínákem rozvodu problémy (jedná se ovšem o roky 91-93, a kawa napínáky měnila v garanci). Když koupíš kus ve slušným stavu, ta budeš akorát jezdit, jezdit a jezdit. Výměna oleje je po 6 tis, ventily po 12 tis a snadno si je uděláš svépomocí, páč je to klasickej systém vahadla + seřizovací šroubky (nemusí se rozebírat celý rozvod) Ten interval 12 tis je navíc hodně bezpečný, já sem žádné změny po 12 tis resp 24 tis nenaměřil.
Sečteno a podtrženo, jestli se ti er-5 líbí, tak bez obav jdi do ní. Myslím, že z téhle trojice je er-5 pragmatická volba. CBF je dospělá mašina ale bohužel dražší, er-5 jen trochu menší s výborným motorem za rozumný peníze, GS je maličká (výhoda pro menší postavy) a slabá. Ale vedle nešlápneš ani s jednou.
1- při STOJÍCÍM motoru jde zařadit jakákoliv rychlost. Tím pádem je možné motorku roztláčet třeba na šestku, pokud by někdo chtěl.
2- při STOJÍCÍ motorce s motorem v chodu NEJDE zařadit nic než jednička. Ale pokud se motor točí proč by někdo řadil jiné rychlosti, že ?
A ještě zopakuju můj názor na téma "rozvoďák" : Zmíněný případ je JEDINÝ o kterém jsem slyšel ať už o KLE, GPZ nebo ER. Vzhledem ke stovkám kusů které prošly zdejším trhem to je počet v řádech statistické chyby :). Jsem přesvědčený že se to stalo kvůli neodbornému zásahu do motoru.
Na ER jsem najezdil zatím přes 12000 km za dva roky a s motorem nemám nejmenší problémy, celkově má natočeno oficiálně 35 tisíc (pravděpodobně možná až k 50ti, ale to nejde dokázat) a s otevřeným výfukem a novýma jehlama má 46 koní na zadním kole. Olej nežere (dolíval jsem deci na 5000 km), prostě spokojenost velká.
Pokud nešáhne někdo po vyloženě špatným kusu, z technického hlediska není důvod se tý motorky bát.
Takže tak
1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda
Vita83>jak se u te hondy v realu projevuje ten propad mezi 4,5 -6,5k otackami?
Asi takhle - jedu 100 km/h na šestku, motor má 5000 otáček. Potřebuju najednout zrychlit, otočím plynem, ale motoru se moc nechce....zrychlí sice, ale trvá to. Pro rychlé a bezpečné předjetí si radši podřadím a tím se ten propad v podstatě přeskočí.
Při rozjezdech (když nechci motor vytáčet) mě propad kroutáku nutí řadit nejpozději v 5000 ot. Postupně zařadím šestku a jedu zmíněných 100 a je to takové pohodové poježdění , kdy je motor tak akorát na člověka nijak zvlášť nefouká.
Když najíždím třeba na dálnici a potřebuju se rychle dostat na vyšší rychlost, mám tam většinou trojku, otočím plynem, motorka letí, nějakého propadu si ani nestačím všimnout, postupně řadím asi v 7000 a 140 km/h je tam hned. Akorát už dost fouká , je to prostě naháč.
Celkově vzato je to skvělá motorka. Já ji mám, protože se mi líbí, je to dvouválec se super zvukem a je to Honda. A že nemá 100 koní je mi celkem jedno, třeba za 600 Horneta nebo Bandita bych ji v žádném případě neměnil, už jen kvůli tomu zvuku.
Dneska koupíš novou za 120 000, ale od příštího roku se asi nebude prodávat, kvůli karburátorům....Proti GS, ER, CB je to už fakt motorka, takže do toho klidně jdi. Jestli to teda nemá být tvoje úplně první motorka.
1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda
jinak posledni odstavec jsem fakt nepochopil o ktere motce mluvis :) ja myslel ze o cb 500. A bude to moje prvni motorka
............jinak posledni odstavec jsem fakt nepochopil o ktere motce mluvis :) ja myslel ze o cb 500. A bude to moje prvni motorka
Omlouvám se, mluvil jsem samozřejmě o CBF500. CB bude motorově asi stejná, zvuk nevím, koncovku to má jinou. CB jako první motorka - u ojeté ti asi nebude tolik vadit, když to někde položíš. Ale ten motor bych nepodceňoval, ono to taky docela jede, když se za to vezme.
- CBF5 ma trochu jinak reseny airbox (v miste, kde je filtr u CB5 je u CBF central) a s tim souvisi i zmena ve vyuzitelnych pasmech otacek, ktera se tyka zejmena potlaceni propadu vykonu mezi 6 a 7 tis. Tah motoru od 4 do 6 je stejny jako u CB5, takze ani tady se neda mluvit o nejakem propadu.
1 reakcí na tento příspěvek Motory dvouválcových pětistovek - pravda
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 12 | Dnes v 09:55 nevo7 |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 6 | Dnes v 07:45 MungoJerry |
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |