Tak jsem se vrátil z lesíka v rámci tréningu na léto do bažin a už si začínám říkat, že ten můj 156 kilovej mastodont je tak akorát za trest. Zkoušel jsem různý typy zapadnutí a dostat to ven je za trest. Za tři hodiny různejch poksů s navijákem jsem se totálně vyřídil. Pak se na mě ještě snesli komáři a bylo hotovo. Naviják sice dobrej, ale když se není za co chytit tak je celkem problém. Pak jsem tam zajel s Betou alp 200, hele nebe a dudy. Chytnu za nosič a vytáhnu na hulváta ven. Navíc je to už tak lehký, že se to bez problémů dá převýst přes řeku na normální loďce a nehrozí převrácení, jako u těžkýho verglu. Na jedničku vyjedu jakejkoliv kopec než se převrátím, žere znatelně míň a po menších úpravách by to projelo i 90cm brod.
Tak si říkám prubnout to na nějakým vzducháči. Ale ze současný produkce jsem našel jen AJP 240 a to má 20 koní. Sice výkon nic moc na silnici, ale kdyby bylo něco o trochu silnějšího, třeba 25 koní, tak by to bylo dokonalý. Nevíte o něčem ?
Jako podmínku nejdůležitější bych viděl hmotnost do 115 kil suchý hmotnosti. A výměna oleje minimálně 3tkm.
Naposledy editováno 26.06.2024 22:46:00
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

A jestli jen 300km hodně ve stupačkách tak musí mít dobrou fyzičku. Žádnej hejl co to neumí.
Já bych teda tak dlouho nevydržel stát, takže jsem hejl

1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...

3 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
není něco levnější ala silenblok nebo tak nějak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: Napadá vás něco ohledně odpružení řidítek, nějaký konkrétní řešení. Docela to spěchá, stroj je skoro hotovej.
Suzuki Intruder 800 to má udělaný takhle viz. foto. Na lepší řešení jsem zatím nenarazil. Ty gumové kónusy jsou proti sobě sešroubovány v průchozím otvoru skrz horní brýle. Psal jsi že soustruh máš, takže není problém si tohle vyrobit.
Šroub má závit M10, télo dříku průměr 14mm a vrch průměr 26mm.
Kónusová guma průměr dole 28mm, pod chromovým hříbkem 32mm, při délce 13mm. Venkovní rozměr celého kusu výška 25mm, půměr chromované hlavy 47mm.

Ta chromovaná hlava se stažením opírá o brýle a zabraňuje vyvrácení celého toho složení. Při manipulaci s motorkou na místě bylo cítít že to v těch gumách pracuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: za deset litrů žádnou kravinu nechci, to je dražší než celá motorka
není něco levnější ala silenblok nebo tak nějak
porad muzes okopirovat napad a zaradit si par veceru s pilnikem a vrtackou

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
assassin píše: porad muzes okopirovat napad a zaradit si par veceru s pilnikem a vrtackou
pilníkem a vrtačkou si vyrábím ložiska do motoru a do kol, takže proti tomu vůbec nic nemám, dobrý nápad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
bazin. píše: Suzuki Intruder 800 to má udělaný takhle viz. foto. Na lepší řešení jsem zatím nenarazil. Ty gumové kónusy jsou proti sobě sešroubovány v průchozím otvoru skrz horní brýle. Psal jsi že soustruh máš, takže není problém si tohle vyrobit.
Šroub má závit M10, télo dříku průměr 14mm a vrch průměr 26mm.
Kónusová guma průměr dole 28mm, pod chromovým hříbkem 32mm, při délce 13mm. Venkovní rozměr celého kusu výška 25mm, půměr chromované hlavy 47mm.
Ta chromovaná hlava se stažením opírá o brýle a zabraňuje vyvrácení celého toho složení. Při manipulaci s motorkou na místě bylo cítít že to v těch gumách pracuje.
takže vlastně celý řidítka visí na gumě, to je dobrý
pomáhá to hodně ?
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: takže vlastně celý řidítka visí na gumě, to je dobrý. pomáhá to hodně ?
Tady je vykres
Motorku už 20let nemám takže jak moc to pomáhalo nedokážu zpětně popsat. Jen si pamatuji že když jsem těch 230kg někam tlačil řidítka v těch gumách pružily.
Existuje ještě jeden trošku odlišný systém odpužení řidítek té samé motorky. vykres Tady je ta guma jen jedna. Šroub pol. 12 má závit M22x1,5
2 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
vyrobím tu první variantu, protože mám držák řidítek na dva šrouby a co kdybych ještě vyhodil hrazdu na řidítkách, pomůže to na vibrace ?
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
ZdendaZB píše: dík
vyrobím tu první variantu, protože mám držák řidítek na dva šrouby a co kdybych ještě vyhodil hrazdu na řidítkách, pomůže to na vibrace ?
Bez hrazdy to bude více pružit, takže by to vibrace mělo omezit. Vzhledem ke klidnějšímu tempu ti asi ohnutí tolik nehrozí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Tú hrazdu nevyhadzuj. Čo, keď budeš niekde skákať cez rieku , alebo nejakú skalu a sa ti riadidlá zlomia? Teraz vážne, napáliš do nejakej diery a zlomíš ich a budeš pekne v riti. Na endure mám tie riadidlá v strede hrubšie ako normálne a sú z duralu. Ak opriem okuláre o doraz na hlave riadenia , tak riadidlá ešte vychýlim cca o 1 cm, ale som to nemeral. Možno budeš mať menšie pecky do rúk v teréne, či to pomôže drnčaniu od motoru to neviem.
Naposledy editováno 02.07.2024 17:44:14
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
https://www.partsdep...50V+Transalp/366303/
Naposledy editováno 02.07.2024 19:14:39
(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
krokoš píše: ZdendaZB>mám dojem, že v okulároch sú tie otvory kužeľové zhora kužeľ aj zdola, no, ale tým som si nie istý. Do toho potom idú kužeľové gumy zhora aj zdola
S tím tvarem otvoru v brýlích jsi mě dostal. Mám totiž doma i to druhé provedení držáků. Namontované jsem měl tohle žluté, sám jsem si ty řidítka vyráběl. Díra v brýlích byla válcová a skrz. Motorku jsem prodal s originálem, tyhle moje tuning řidídka jsem si nechal doma.
Myslel jsem že se ty kónusové gumy do válcové díry stáhnuly pomocí závitu M10 proti sobě. Dira dejme tomu průměr 30mm a do ní ten gumový kónus 28-32mm.
No teď už asi vím proč mi ty chromové držáky zůstali doma a nepoužil jsem je. Brýle jsem zřejmě měl s dírou na válcovou gumu a udělal jsem podle nichi stejné i tem můj tuning se šrouby M22.

(reakce na) Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Malp píše: Na TA 650 to měli trošku jednodušejc řešený a fungovalo to bezvadně .
https://www.partsdep...50V+Transalp/366303/
Naposledy editováno 03.07.2024 07:05:50
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Jsem minule zastavil v jednom vidlákově kousek vod zastávky, díval se do mapy. Netrvalo to dlouho a hned ke mě přišly 3 sukuby a začali obdivovat motorku. Že to ještě neviděly a jakej to má výkon, kolik to jede jak daleko na tom skáču a tak jsem jim dal přednášku vo mx stroji co má 150 koní, jezdí 250 po dálnici a skáče stometrový lavice. Žere 3 litry a za den na něm ujedu tisíc kilometrů.
Docela jsem jim učaroval a škoda, že jsem měl naspěch. Stmívalo se a neměl jsem světlo, tak jsem musel pokračovat dál, bohužel...
1 reakcí na tento příspěvek Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do tajgy a tundry, 16-28HP,...
Bazin:

poslední co mi chybí jsou stupačky a to odpružení řidítek, větráky jedou parádně, můžete jezdit po sjezdovce pořád sem a tam a teplota hlavy nepřeleze přes 160°, což je dokonalý
jen trošku leze olej, ale tak pomalu, že to zatím asi nebudu řešit
brzdy teda s naloženou motorkou nejsou nějak extra, na silnici samozřejmě bohatě stačí, ale při dlouhejch sjezdech se zahřívají, takže se bude muset při extra vypečenejch podmínkách občas počkat na schladnutí
sedadlo je dokonalý, je tam teda navíc 2 kila gelu, ale ten luxus je neskutečnej
takže eště pořešit vibrace a asi to bude použitelný i na takový kratší projížďky tady po okolí
Naposledy editováno 10.07.2024 07:23:28
Jen nechápu proč slavný ajp pořád používá 10let starej motor, když je novej s vyvažovákem, kterej je znatelně lepší a bez vibrací.
A ještě se chvástají jak je to super spolehlivej stroj. Jsou to podvodníci a co je nejdrsnější, tak používají 169 starej motor a na to hlavu místo 230 dávají tenkou 250, která nestíhá odvádět teplo z motoru. A navíc to nemá inzerovanejch 20 koní ani omylem. Jede to stejně jak 16hp Beta, která se vůbec nepřehřívá.
Takže závěr, na cestování s lehkým strojem 100x lepší Beta. Spolehlivost, odolnost, výdrž. Jen zvednout sedlo, řidítka a přepákování do pozice hi.
Ale kolem baráku s origo převodem bez dálnic je to v pohodě.
Ceny dílů v Rusku přes internet
Píst kroužky čep 300 Kč
Válec s pístem a kroužkama1200 Kč
Kliková hřídel se setrvačníkem 1500 Kč
Komplet všechny těsnění do motoru včetně pod hlavu 120 Kč
Těsnění pod hlavu a podválec 70 Kč
CD jednotka se dá sehnat za tři stovky.
Benzínová pumpa 250 Kč.
Nový motor komplet se dá sehnat kolem 10 000 když člověk moc nespěchá.
Cena téhle motorky s čínskými tlumičema a čínským rámem 55 000 Kč.
Naposledy editováno 19.08.2024 09:22:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 9507 | 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB |
Propast mezi KLX 250 a XT 660 R Yamaha XT 660 R, Kawasaki KLX 250 | Manhart | 21 | 18.4.2025 v 13:40 Kohlstein |
Olejový chladič a ventilátor u 250-... Beta ALP 200, AJP PR4 240 Enduro | ZdendaZB | 30 | 5.9.2024 v 08:16 ZdendaZB |
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE | ZdendaZB | 52 | 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB |
Zadní tlumič Yamaha Tricker 250 | leo41 | 23 | 23.10.2023 v 10:40 majcherisko |