ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.
1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.
2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?
3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?
Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
Medaile za spolehlivost, protože sem vyřešil všechny poruchy, podívej se z jakýho roku ta motorka je a v jakym stsvu použitelnosti byla když sem jí před týdnem přivez.
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Tvoje a tvých kamarádů vlohy cpát se do takovýhlech "složitých" věcí jsou nad vaše síly. Příklad za všechny byl ten tvůj číňan u kterýho jsi řadil sikovkama. Jelikož asi dva měsíce po tvém příspěvku jsem si doma pro srandu složil ten samý motor s kitem na 150ccm do svého srandovního endura. Celej problém byl že ten tvůj automechanickej kámoš nedal mezi kartery to 0,5mm těsnění které vymezuje celou převodouvku. Než jsem to celý složil, celou situaci složení motoru jsem si na simuloval bez těsnění na stole. Celkem fatální chyba u takovýhlech motorů.
Prostě nedělej na tom nic! Nebo tě to bude stát ještě víc a stejně to prodáš jako šrot za pár korun.
ASASIN: Měl jsem doma SUZUKI GR 650, v podstatě to samé, a trochu větší obsah. Nesmrtelný jsou jen když jim po celou dobu dáváš co dostat maj. Asi ti nemusím vysvětlovat nic o přejíždění oleje, nebo když někdo vytáhne svíce a nechá motor půl roku stát, atd. tohle všechno je to co nevíš když kupuješ ojetou motorku a už vůbec ne takto starou. Ale proč PŘEKRUHOVAT? Mno jednoduše psal že měřil komprese. 8,5-9bar je ještě v normě, ale pod 8 bar už to bude mít problémy, takže je přesně na spodní hranici. A všichni zde víme že ideální komprese je kolem 13bar (samozřejmě to měl ten motor jen když byl nový). Na tohle mi v Kawě zakukal motor, 1 a 4 válec měli po 7,5 , 2 a 3 měli kolem 9. Za studena 1 a 4 nešel prostě neběžel, bylo to náhodné jednou jednička pak zase čtyřka. Stejně jako on mám vzduchem chlazený motor. Takže trochu vím o čem mluvím.
A teď je tu otázka:
Změřil Hipík ty kompresní tlaky správným způsobem? (Abych se mohl opírat o reálné fakta)
Chce Hipík s motorkou jezdit více než jednu dvě sezony? (taky záleží kolik najede nebo chce najet)
Můj názor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Není přece důvod demontovat motor a překruhovat KDYŽ MU TO JEZDÍ, AKCELERUJE A NEŽERE OLEJ! Jestli má kompresi kolem těch devíti, další důvod proč se do motoru nes*at. To by snad taky měl rozhodit kvaltkufr - co kdyby byla někde načatá vidlička, spojku - proměřir a preventivně altik s reglerem?????
Tyhle starý motorky s minimem elektroniky jsou nesmrtelná a když, TAK SE STEJNĚ POSERE NĚCO, NA CO PŘI VEŠKERÝ ÚDRŽBĚ STEJNĚ DOPŘEDU NEPŘIJDEŠ
Naposledy editováno 08.06.2014 06:27:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Podle me je nejlepsi zpusob (a kor u starejch stroju) odjezdit s tim sezonu, tim prijdes na vsechny neduhy a problemy a pres zimu to muzes dat do poradku. Srat se do toho po 100 ujetejch kilometrech jen proto, ze se ti neco nezda nebo ze nekdo na foru rek, at udelas preventivne GO, je ta nejvetsi hovadina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Regler i altík už ti dneska profi firmy změří pod zátěží, protože na diodách si ho změřit může, ale nepozná jestli je "prošlehlá" nebo není v zátěži. Když bude mrtvej regler umře i altík, takže dvojnásobná cena opravy. Mimochodem přesně tuhle závadu jsme řešily na Suzuki GS550 EF ??? Říkám-li to správně to označení. Regler se zdál být v pořádku, pak to nějak přestalo jezdit. Zaplať pánbu za EBAY.de a šikovný ruce ve SVEDU. Stálo to jenom 3,5K :o)
Ke kompresím se vyjadřovat dále nebudu, mám vlastní zkušenost, kterou mi nikdo zkušený nedokázal vysvětlit. A stalo se to během 14ti dnů z ježdění na neježdění. Olej žral tak 1-2deci na 5k km. Takže by stejně poznal kulové, že jo při téhle spotřebě.
Nic poroučím se! Budu dál sledovat tento seriál z povzdálí a raději jezdit, případně leštit od much svoji stáj, než tu někoho přesvědčovat o tom že motocyklový motor si nenechá jen tak líbit to samé co automobilový.
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
SuperSic58 píše: Hipíku hoď to ze skály. Nechápu, pražák a kupuje takový starý vraky... Vždyť v praze je blaze a peníze jen tečou, máme tu kapitalismus a jsme v unii, budem všichni za vodou Neškrť si prachy do matrace a pořiď mladší moto hipíku. Vyser se na starý vraky.
Myslim že ty prachy neškrtí do matrace ale do plic
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Měnit jen tak kroužky u takového starého stroje (což samo o sobě rozhodně není GO!) je nesmysl:
a) když už se sundají válce tak by bylo dobré minimálně vyměnit minimálně těsnění pod nimi, nevím jestli i na starém ale na GS 500 předepisují svorníky, co to drží, jen pro jedno použití.
b) už tohle je docela pálka ale efekt bude k ničemu, chvilku to bude jezdit hůlř pak se kroužky obrousí do původního stavu a jsme tam kde jsme byli.
c) než už to dělat takhle polovičatě tak je mnohem lepší rozdělat to celé, nachystat si komplet novou sadu pro přetěsnění a vzít to vršek (určitě gufera a sedla ventilůtaké nebudou co bývaly atd.), spodek a než jen kroužky tak už výbrus a rovnou celou pístní sadu. Měnit kroužky samo o sobě nemá vůbec smysl, to se dělá jen když jsou válce a píst vpořádku anáhodou setřeba mechanicky poškodí ale jinak je vše v normě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
V sobotu sem jel do Jičína, 250km a žádnej defekt. Ale jeden válec má stále trochu bohatší směs.
Tak sem to včera opět rozebral, přesně sem seřídil hladinu, nejdřív skleničkama, pak šuplerou. Nastavil bohatost pomocí "pilot screw". Taky sem pomocí měrek na ventily nastavil synchronizaci karburátorů.
Taky sem rozebral a vyčistil přední brzdu, která mizerně brzdila a hlavně přibrždovala. Nejen že byl "čep brzdy uplně zadělanej", byl i křivě nandanej. Čep zapadá do výřezu v třmenu, tady byly oba dva šrouby křivě, takže šly při dotahování mimo osu.
Ted to už nepřibržduje a brzdnej účinek je o trochu lepší, ale stále to neni žádný Brembo...
Dneska sem to projel po seřízení, soudě podle svíček je směs konečně nastavená uplně správně a taky mi přišlo, že má motor "rychlejší reakci na plyn a celkově je "ostřejší".
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
A druha vec je ta, ze za studena to startuje OK, pokud chcipnu a hned startuju, tak taky na brnknuti, ale pokud treba 10, 20, 30 minut stojim, tak pak to toci starterem treba 5 sekund nez to chyti, jakoby se benzin mezitim vyparil nebo co. Dik za rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
MEK0TA: Jak se dělá synchro karburátorů pomocí měrek na ventily?
Když si uvědomíš, že synchronizace znamená nastavení klapek do stejné polohy, tak pokud jsou karburátory venku a ke klapkám přístup, tak to není nelogické. Prostě měříš měrkama štěrbinu a nastavíš to tak, abys u všech klapek naměřil stejnou. Měření podtlaku se používá proto, aby se nemusely karburátory nebo vstřikovače demontovat. Vychází se z předpokladu, že stejný podtlak = stejná štěrbina = stejná poloha klapek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
sered píše: MEK0TA> vemeš násadu od koštěte, americkou páskou k tomu přiděláš měrku na ventil O,O5mm a přibližuješ na střídačku za chodu motoru při 1562ot/min k hrdlům karburace. Podle míry prohnutí měrky (měříš vázacím drátem) usuzuješ jak jsou karburátory synchronní.
mě by zajímalo,jestli bys to dokázal. myslím že ne. za chvíli bude z hipíka servisák,docela rychle se na těch šrotech učí1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
V tech zatackach se to chova jak kdyby benzin splouchal z jedny strany na druhou a obcas proste byly trysky na suchu, coz je asi mozny, pac kdyz se podivas na tu fotku nahore, tak tam ma obri nadobky vlevo i vpravo, zadny prepazky a vstup trysek je uprostred.
Motor V8 7.0 a karbec Rochester 4GC.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Hippieguy píše: dj_hroch> Nemyslim si, že je ten motor nějak výrazně opotřebený. Za jízdy nekouří, výfuk je suchý, výkon má výborný a kompresi 9.5 a 10baru. Předtim sem to měřil se zavřenym plynem, takže sem jí naměřil trochu měnší.
Jasně, měří se s plně (opravdu na plno, pozor na různé dorazy nebo nějaké mechanické problémy) otevřeným plynem jinak by ses nedoměřil. Na absolutní hodnotu se moc nedívej, jestli je to přes devět (plus minus chyba měření ručičky) tak OK, jezdit to bude, na takový starý stroj je odpovídající. Jen se podívej jestli je v normě i ten rozdíl mezi válci, to by mě osobně štvalo víc, tlaky by měly být stejné plus minus malá odchylka, nezdá se mi pul baru jako povolena tolerance.
Výfuk bude suchý vždycky, není to snad cvajtakt, kouření také nepoznáš, z vlastní zkušenosti 1.5l oleja na tisíc a neviděls - sleduj jen kolik to žere oleje na měrce, pro představu to stačí. Také po městě to může být nebo krátké trasy v pohodě, jednou projedeš dálnic Žilina - Blava a ubyde razantně, takže pozor.
Dneska sem to projel po seřízení, soudě podle svíček je směs konečně nastavená uplně správně a taky mi přišlo, že má motor "rychlejší reakci na plyn a celkově je "ostřejší"
Jestlis to neseřizoval podle Kobrova návodu a nechal jen na továrním nastavení, tak to se od ideálního za ty roky může už lišit, můžeš siještě pohrát s volnoběžnou směsí, dostatečně to ochuď aby jak píšeš měla "ostřejší nástup" a zároveň po zavření plynu rychle padaly otáčky, aby to nebyl žádný autobus, co na plyn nereaguje. Ale zároveň aby to ještě nebylo natolik chudé, aby to střílelo.
Taky sem rozebral a vyčistil přední brzdu, která mizerně brzdila a hlavně přibrždovala. Nejen že byl "čep brzdy uplně zadělanej", byl i křivě nandanej. Čep zapadá do výřezu v třmenu, tady byly oba dva šrouby křivě, takže šly při dotahování mimo osu.
Ted to už nepřibržduje a brzdnej účinek je o trochu lepší, ale stále to neni žádný Brembo...
"Brembo" to nebude nikdy, má jen jeden kotouč a snad jeden pístek? I novější GS500 má větší dvoupístek a také to není žádná hitparáda, vyčištění tomu vždycky pomůže to je dobré, ještě se můžeš podívat v jakém stavu jsou těsnění kolem pístku a prachovky, co tam je za desky a jestli není už špatná pumpa nebo někde moc měkká hadice. Ale sady na repas pump jsou zbytečně dražší, nevím jestli seženeš ještě pro tento typ, pokud to není uplně špatné tak neřešit jinak do toho nasypeš majlant.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1100Virago píše: Redguy: Vyzkoušej při startování za tepla trochu našlápnout plyn a pustit tam vzduch. Někdy to pomáhá. Pokud ti ale fakt z nějakého důvodu padá hladina, bude to přesně naopak, ale to zjistíš pokusem.
Za tepla startuju vzdycky s trochou plynu (ale bez plynu to startuje stejne spatne). Napada me kouknout jaka je tam hladina hned po studenym startu a pak jak je po ty 30 minutovy odstavce. Akorat teda bude opruz rozdelavat rozpalenej karbec Treba se tam ten benzin fakt nekam ztraci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |