globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Dostal jsem celkem dobrou nabídku na laďák Scorpion na SV 650 r.v. 2006 (stříkačka), ale nevím, jestli stačí jen vyměnit lauf (jedná se jen o koncovku), nebo je nutné potom nějak upravovat palivovou mapu nebo dělat jiné zásahy? Četl jsem totiž spousty názorů a někdo píše, že stačí jen vyměnit koncovku a někdo, že je potřeba naladit směs atd. Jde mi o to aby se tím nezmršil průběh výkonu nebo aby to třeba nezačalo víc žrát najednou.

Předem děkuji za rady

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

27.4.2014 v 11:06 | Nahoru | #181
Ad brzda, myslim ze ne kazdej ma na brzde lambdu, tzn vykon zmeri kazdej, smes nemusi...

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

27.4.2014 v 23:14 | Nahoru | #182
Ty vole a to když my v servisu ztratili náběh naporoveho sani. Tak mí protože je to tam stejně k hovnu to bych vás chtěl mít sebou

No chlapci ještě se zeptám jestli by jste mí dokázali udělat mapu když jedu proti větru a po větru a něco mezi když je boční vítr protože když to bude fucet proti mě tak to budu mít asi chudý a po větru zas bohatý

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

27.4.2014 v 23:15 | Nahoru | #183
Ještě jsem zapomněl potřebuju všechno vě dvou verzích jednu pro spinavej filtr a druhou pro cistej

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 09:11 | Nahoru | #184
tady si nekdo libuje v tanci v hovnech

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 11:16 | Nahoru | #185
Ja se jenom ptám jak to resite
Protože když pojedu 100km/h s protivetrem 60km/h tak to do toho fici 160km/h
Když pojedu zá stejných podmínek po větru tak to tam fici 40km/h což je možná větší rozdíl než udělá výměna filtru zá kn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 11:55 | Nahoru | #186

pycha píše: Ja se jenom ptám jak to resite
Protože když pojedu 100km/h s protivetrem 60km/h tak to do toho fici 160km/h
Když pojedu zá stejných podmínek po větru tak to tam fici 40km/h což je možná větší rozdíl než udělá výměna filtru zá kn



já mám motorku s karburátory, takže vyjíždím jen za ideálních podmínek. Pokud přijde změna počasí při cestě, tak musím volat odtahovku.

Nejvíc problémů to dělá na ZX7R která má i funkční ram-air, tam pokud chce jet člověk rychleji, musí na sytič.

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 12:33 | Nahoru | #187
Pycha: programovatelny jednotky maj korekcni mapu pro ram air. U suzuki je uz v serii mapa pro 5 a 6 kvalt ve vyssich otackach mirne bohatsi kvuli korekci ramairu .

V rychlostech 100-200kmh ramair nedela v podstate nic, takze po vetru/proti vetru se neresi

Naposledy editováno 28.04.2014 12:34:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 17:03 | Nahoru | #188
assassin> a 5. 6. Kvalt u suzuki pozná jestli fouká vítr do zad

Ale v dk racing mají brzdu s lambdou která umí simulovat rychlost až 250km/h

Jinak mí to zá 800kč zmerej ale s origo jednotkou neudelaj nic

Asi to nechám udělat abych věděl jak to mámzkurveny

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 17:12 | Nahoru | #189
Stev> no není to prdel asi taky budu muset prehodnotit kdy vyrazím aby mí to nesezralo ventily

Možná si radši koupim brzdu s lambdou domu a vždy před cestou poladim

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 17:28 | Nahoru | #190
No 5,6 kvalt u stroju z ram airem nekde kolem 10tis = 250kmh+ az v trhle rychlostech zacne mit ramair nejakej efekt (ikdyz temer zanedbatelnej) takze nakej vitr v zadech je neco co neni treba korigovat.

Jo a nevim proc se chytas toho ze mas vse spatne, bylo psano ze kus od kusu, at uz moto tak vyfuk se chova jinak. Nekde je nutnost upravit smes, nekde ne.
Predpokladam ze na k1200r sis nedal nakej homeade urvanej kram a ani ciste "racing" full vyfuk bez katu, takze to ze je neco spatne u tebe je minimalni pravdepodobnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 18:08 | Nahoru | #191
assassin>
Tak aby jsme to uzavřeli nebudeme strašit mladý kluky čo si nasetrili na první moto 50000 a chtěj na to laděnou koncovku že jim to celý schori

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 21:48 | Nahoru | #192
Tak já teď dávám na Streeta koncovky od Leoše, tak jsem taky zvědavej jak se to bude chovat oproti originálu. Jestli maj v DK brzdu, tak tam holt když tak zajedu, aby to poladili, pokud to bude dělat nějaké problémy.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 21:52 | Nahoru | #193

pycha píše: assassin>

Jinak mí to zá 800kč zmerej v DK racing, ale s origo jednotkou neudelaj nic



sice 800 je dost za brzdu,ale zas v DK ti nameri tolik koni kolik si reknes

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

28.4.2014 v 21:59 | Nahoru | #194
Zmerej ale čo pak
Psal jsem jima s origo jednotkou nic neudelaj jen s powercomaderem tzn. 10000kč a když máš sv zá 50000 tak je to pálka

Dobrý den, pane Pýcha,

 

motorku Vám můžeme změřit, výkon a točivý moment (případně i bohatost), ceny měření jsou zde:

 

·         výkon + točivý moment: 600 Kč s DPH

·         dtto + bohatost směsi: 800 Kč s DPH

 

Cokoliv však ladit - bez laditelné řídící jednotky (např. Dynojet Power Commander) – nemůžeme.

 

Přemýšlet jsem o tom s rychlorazenim ale počkám jestli bmw nepřijde s novým k1600r do toho bych šel

Naposledy editováno 28.04.2014 22:01:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

29.4.2014 v 10:00 | Nahoru | #195

pycha píše: assassin>
Tak aby jsme to uzavřeli nebudeme strašit mladý kluky čo si nasetrili na první moto 50000 a chtěj na to laděnou koncovku že jim to celý schori



ja nepsal, ze jim to shori. ja sem psal ze motorka se neumi sama prizpusobit upravam a na tom trvam. to ze moderni motorka s kupou senzoru jako mas ty se znackovym ladakem nema problem neznamena ze nakej starej krap se samodomo vyfukem bude taky OK ...
ta stara motorka obvykle nema katalyzator coz je u moderni moto hlavni restrikce, co udelas s vyfukem za katem je skoro sumak, u stary motorky ma vymena mnohem vetsi vliv, prave diky tomuhle. dalsi vec je ze stara motorka za 50 dost mozna nebyla kdovijak dlouho serizena - synchronizace, senzory klapek atd... kdyz se tohle vse sejde je mozny ze smes bude dost spatne, asi to nezpusobi nejakou rychlou zasadni destrukci, ale vliv na zivotnost motoru uz by to mit mohlo. ono u starsiho motoru neco svest hned na smes se neda, ale treba jsou znamy pripady R6 tek s prasklym blokem, to same u firebladu - a u tech klidne ladak a chudsi smes mohly tomuhle napomoci - ze tam nekde lokalne dojde k extremni teplote.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 00:18 | Nahoru | #196
assassin>
Vobcas se taky stává že někdo vyhraje vě sportce

Ja i prostě myslím že všechny ty věci tam máj nějakej význam a něco ovlivnujou jinak by tam nemuseli bejt to asi uznavas ně?
Jinak by tam byla pevná mapa bez téhle vymoženosti a nazdar bazar

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 00:56 | Nahoru | #197
Motormanagement
Elektronické řídicí jednotky jsou schopny pracovat s takovým množstvím informací, že řízení jen jednoho procesu je pro ně neefektivní. Logickým spojením dvou základních procesů řízení a regulace zážehových motorů, přípravy směsi a zapalování, je systém komplexního řízení činnosti motoru, obvykle označovaný „motormanagement“. Prakticky to znamená, že pro každou polohu škrtící klapky odpovídající zatížení motoru a pro každé otáčky motoru odpovídající rychlosti vozidla jsou v paměti počítače uloženy údaje pro množství vstřikovaného paliva a předstih zážehu, případně i jiné. Řídicí počítač neustále porovnává digitalizované skutečné údaje příslušných snímačů s údaji v paměti a vhodnými regulačními zásahy se snaží jejich odchylku minimalizovat. Kromě toho řídicí jednotka využívá svých pomocných a korekčních obvodů tak, aby složení směsi i činnost zapalování byla za všech pracovních stavů i provozních režimů optimální. Protože kapacitní možnosti počítače nejsou i u komplexního řízení motoru zcela využity, je možné jeho použití i k diagnostice motoru a vozidla.

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 01:00 | Nahoru | #198
Systém řízení benzínových (jinak také zážehových) motorů sdružuje více subsystémů do jedné řídící jednotky. Jedná se zejména o systém vstřikování a zapalování benzínu. Pro efektivní řízení běhu motoru jsou zapotřebí různé snímače, například snímač otáček a teploty motoru či nasávaného vzduchu, rychlosti jízdy, napětí akumulátoru, zařazeného rychlostního stupně apod. Podle těchto dat se v mikroprocesoru rozpozná provozní stav motoru a vypočítjí nezbytné ovládací signály. Díky tomu je docíleno efektivní přípravy směsi včetně vstřikování a optimálního okamžiku zážehu. Optimálnějším zacházením s palivem dochází nejen ke snížení spotřeby paliva, ale také škodlivých emisí. To je možné díky sledování vlivů na složení výfukových plynů, jako je lambda regulace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 01:23 | Nahoru | #199
pycha> abych rekl pravdu me to nekdy az tak efektvni neprijde. Pred cca 25 lety mi auto zralo zhruba 7-8 litru benzinu a tech 7-8 litru benzinu mi zere auto i dnes

Naposledy editováno 30.04.2014 01:25:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 01:32 | Nahoru | #200
Creck> nesmis na to tak dupat vém si jakou rychlosti se cestovalo jakej si měl vodpich že semaforu a hlavně nebyli kolony auta nebyli tak velký

x5 mi žere po dálnici 90 žere to 8l nafty když 150 tak 12lpo praze 12l
Bmw 320d 4l a 150 7l po praze 8l

Před 30 ti lety jel po dálnici 150 málo kdo a když přišel kopec nikdo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 01:40 | Nahoru | #201
pycha> Hele vezmu to skokove Nebudu vypisovat vsechny auta jen namatkove.

Rok 91 Favorit strikacka do sani (kw si nepamatuju) spotreba 7-8 l tuhle spotrebu jsem mel i na Siere, Fiat Croma zrala kolem 14 l ale tam byly Kw nekde jinde.

Rok 2001 Ochcavka spotreba opet 7-8 l

Dnes BMW a spotreba je opet 7-8 litru

Tudiz ten vyvoj tam samozrejme je, ale spociva ve zhruba miliarde zbytecnych kurvitek ktere jsou mi k hovnu

Nebudu vypisovat vsechny auta, ale nikdy jsem nezazil ze by spotreba sla nejak rapidne dolu.

OK vykon jde lehce nahoru, ale za cenu ze platim pokud se mi neco pokurvi desitku za opravu jen to svihne

coz z hlediska nakladu mi jde silene do minusu

Kdyz porovnam 13 let starou ochcavu a zanovni BMW o stejnem obsahu tak vykon neni narust rapidni, podvozek samozrejme ano, ale taky za to platis 3 x tolik, prec jen podvozek na kterem je zalozena ochcava z Audi je uz znacne zastaraly - snad i v dobe vydani byl uz dost out

Naposledy editováno 30.04.2014 02:00:18

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 06:35 | Nahoru | #202
Pycha: no prave ze vetsina starsich motorek s fi zadny extra vymozenosti neobsahuje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 07:02 | Nahoru | #203
assassin> hele nechci rypat ale ja mam vyzkoumano praxi ze ram air zacina fungovat uz kolem kila,jde to krasne poznat kdyz kutilove zapomenou nasadit tlakove sondy ramairu do plovakovky,tak okolo 100 uz se to zacina dusit.V dobach praveku jsem si ho delal ale po mnoha nastavenich jsem ho nedokazal dolatit,mozna se bude pycha divit ale ja opravdu musel pri zmenach proudeni/ vetru/ kroutit heftem abych udrzel konstantni rychlost.Dodnes si myslim ze to bylo absenci rezonancni komory ram airu,byl to ale karbec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 07:45 | Nahoru | #204
kubosh> bavíme se o vstriku

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 07:55 | Nahoru | #205
Creck>
Favorit 1.3 nevím kolik měl asi 60 koní stovku asi zá 20
Dneska tyhle obsahy atakujou 15o koní a stovku máj arco pod 10

Nejhorší je že favorit jezdí ještě dneska. Dnešní auta zá 30let jezdit nebudou

Nejsem zastánce elektroniky v autech
Pro mě je veliký sklamani že bmw bude dělat tři válce, že m3 už není atmostfera, že posilovace nejsou hydromechnicky, že samosvor nahrazujou elektronikou prostě o jde všechno do prdele.

Koukni na F1. V americe dobře asi proč nascar jsou na to technicky jak jsou

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 08:13 | Nahoru | #206
pycha> u vstriku je to jak ti psal assasin ,Map senzor meril tlak v sani,bohuzel pred filtrem,dle toho pridava palivo podle pevne danych korekci .Z tohoto duvodu je problem zamena filtru za propustnejsi jelikoz ECU to nepozna.Kdyz jsem o tom debatoval s ignitechaci proc nejde udelat ladeni inline za jizdy bylo mi receno ,ze zatim je ECU prilis pomala.Existuje tzv samoladeni,ale pokud by jsi na vlastni oci videl jak dlouho trva nez se dany bod palivove mapy samonaladi pochopil by jsi ,ze za jizdy toto neni mozne,z duvodu mnoha promennych.PWC ma jiz take autotune,ovsem to take funguje jen k naladeni mapy za urcitych poodminek a nedoporucuje se na nej trvale jezdit.Navic vse jede podle sirokopasmove lamdy ,kterou jsem na moto jeste nevidel.Timto me prispevky ukoncuji neb je to marneee,coz mnozi ,kteri vedi jiz take pochopili,tedy az na jednoho.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 09:48 | Nahoru | #207

pycha píše: Kromě toho řídicí jednotka využívá svých pomocných a korekčních obvodů tak, aby složení směsi i činnost zapalování byla za všech pracovních stavů i provozních režimů optimální. Protože kapacitní možnosti počítače nejsou i u komplexního řízení motoru zcela využity, je možné jeho použití i k diagnostice motoru a vozidla.



Nebavime se o,ladeni ale,optimalizaci

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 09:49 | Nahoru | #208
Výpočetní výkon by měl,mít podle dostupné literatury ještě rezervy k jiným cinostem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 10:16 | Nahoru | #209
pycha> Hele ono ty klasicke spotrebni auta proste maji tu svou spotrebu uz nejakych 30 let porad stejnou.

Vykon jde sice nahoru, ale vetsina vyrobcu podle me o vykonu lze.

Tatik koncil s jezdenim tak jsem pred rokem prodaval da se rict funglofku favorita a po tech letech jsem se v tom projel.

Muzu ti rict ze pocitove to nebylo o nic slabsi, nez kdyz se sem tam projedu v kamosove 1,4 peugeotu a spotreba stejna (+/- litr)

Dokonce mi to blbe facko prislo ze jde za plynem, kdezto ten pazrout je fakt lina mrcha.

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

30.4.2014 v 10:27 | Nahoru | #210
pycha: ta literatura co citujes ale pojednava o aute ne? starsi fi u motorek maj jednocipy ktery by dneska neutahly ani nejblbejsi telefon

jinak ladil/meril jsem prevazne suzuki (prevazne TL) a treba prave TLR je dost citlive na vymenu vyfuku, a treba v pripade filtru pipercross i na filtr - takhle upravena motorka mi pri bezny jizde ukazuje AFR 17-18, pri akceleraci to leze i do chudsi smesi - to uz je podle me dost vzdalene od te podle tebe idealni AFR 14,7 natoz pak od treba AFR 13 ktera by v tomhle pripade byla zhruba OK podle me... nekteri s tim nakou dobu jezdili a nejak se to samo ne a ne doladit....

treba yoshboy na upravenem TLR jezdil na chudou smes prestoze jsem ho varoval (asi taky pocital s tim ze se to samo doladi :) ) a oloupal se mu nikasil na obou valcich ...

kubosh: ad ten ramair - ze se v sani zacne neco dit uz driv - zmeny v proudeni kvuli zmene mezni vrstvy, prechod turbulentni x laminarni proudeni atd. je bez diskuzi - tim ze zacne ram air fungovat jsem myslel ze v sani nameris pretlak - tzn ze uz se trochu preplnuje a to nameris az kolem maximalky, v mensich rychlostech nejde o zisk vykonu z preplnovani, ale nejak se vyporadat s tim bordelem co to v sani dela :) proto ty ruzny klapky a rezonancni komory...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 8 Dnes v 17:52 jandaxx
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 29 Dnes v 16:46 macumba
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe


TOPlist