globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:15 | Nahoru | #181

kawapepek píše: Hele ještě jedna věc....

Dobrá,řekněme že budeme řešit jen motor....Osvědšený motory jsou drahý...Takže alternativa-použiješ motor,který byde upravenej...Sám píšeš,že chceš lítat jen tak na kochačku nízko nad zemí,ale právě tam je potřeba mít spolehlivej stroj...když ti to zakokrhá,tak jseš na zemi za 3 vteřiny a ani se nepo...
Prostě,kdo šetří má za tři a nebo je mrtvej...
Podle mě je lepší než něco lemtat,jít a makat v práci,vydělávat třeba řeknu 30 měsíčně a koupit si třeba stavebnici a postavit si jí....
To je to krásný...Mít něco svoje a něco hodnotnýho...Ale vidět na netu fotku a popis nějakýho peklostroje a bastlit do toho motor z motorky a vymejšlet si svoje zlepšováky a já nevím co ještě...
Taky jsem měl takový plány a období,ale jedině až s věkem a se zkušenostma zjistíš,že to není tak růžový,.....



30 mesicne? Jestli mi dohodis takovou praci tak seru na vejsku a to bez prdele

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:19 | Nahoru | #182

kawapepek píše: Jo,neznáš z Klášterce Houmlesse???? Martin Jelínek??? tak 26 let....Chodil se mnou do třídy...
Jinak v Aeru tě o letadlech nenaučí vůbec nic...Čekám,že půjdeš na vejšku...ale kdyby jsi šel někam dělat třeba UL,tak v ostrym provozu pochopíš,že ti je to,co jsi se učil k ničemu...a že skutečná výroba je upa něco jinýho....



Tady se shodnem. Z Aera sem byl hooodne zklamanej. Vychvaleny jako prase. A nevim jak to bylo za tebe ale ted to silene smrdi korunou. A my jsme teda na tom jeste nejhur pac vsechny prachy se perou jen do mechaniku a IT.. Vubec se zakazujou tisknout papiry nesmi se svitit ve tridach. Na opravu elektriky na intru cekas 2 mesice...

Jinak ja delam v provozu asi od svych 15 let.. ale ne v leteckym...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:21 | Nahoru | #183


Naposledy editováno 20.04.2024 20:45:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:22 | Nahoru | #184

Jindra650 píše: kawapepek> ...on furt nechce pochopit, ze jeho limit 40tis je jen pohled dneska, reality maturanta bez penez ...a jakmile neni clovek student, tak neni potreba dokazovat, ze jde postavit novodobej Bleriot



Ja preci nechci dokazovat ze jde postavit novodobej Bleriot. To uz dokazalo spousta lidi předemnou.. 40 tisic neni limit. 40 tisic je odhad za kolik jde toto letadlo postavit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:26 | Nahoru | #185

kawapepek píše: Raději si takovou práci nechám sám pro sebe.... A to nemám vejšku a jsem jen maturant z Aera...Ale zase nemusim nic vochcávat,lemtat kraviny...
Vysoká je dneska k hovnu...jde o to,co fakt umíš a jaký máš lokty....Potom když budeš fakt dřít,si můžeš koupit co chceš....
Já loni rozbil GSX-R 1000,škoda 200 tis a letos jsem koupil fungl ZX-10R.. to bych měl za rok UL jako víno...



To bych se celkem hadal cece. Vidim to na lidech kolem sebe. Treba tata maka jak kun. Pak prijde typek v kravate koukne se na svar a rekne. Tendle se mi nelibi ten predelejte a prijde faktura na 6000... Ono obecne jako 30000 je zde dost vysokej plat i na cloveka s vejskou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:27 | Nahoru | #186

Twister píše: Ja preci nechci dokazovat ze jde postavit novodobej Bleriot. To uz dokazalo spousta lidi předemnou.. 40 tisic neni limit. 40 tisic je odhad za kolik jde toto letadlo postavit...

tak mi rekni o co teda jde, proc mit neco s letovejma vlastnostma Bleriota, kdyz je dneska pro normalne vydelavajiciho cloveka, kterej misto koupe novy Fabie HTP bude jezdit holt v ojety Feline, mozny si postavit plnohodnotny letadlo ....jestli teda 40tis neni limit kterej ses ochotnej utratit a muze se to vysplhat teda i vyse...

Letecký motor

3.5.2011 v 23:28 | Nahoru | #187
Jinak toho člověka neznam. Bezdomovcu tady par je. Ale loni jeden umrzl, ale myslim ze ten byl podstatne starší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:31 | Nahoru | #188

Twister píše: To bych se celkem hadal cece. Vidim to na lidech kolem sebe. Treba tata maka jak kun. Pak prijde typek v kravate koukne se na svar a rekne. Tendle se mi nelibi ten predelejte a prijde faktura na 6000... Ono obecne jako 30000 je zde dost vysokej plat i na cloveka s vejskou.

30tis pravda nema kazdej, ale bracha, co dela automechanika za 14tis si usetril za 2 roky na oktavku v cene 150tis, bydli u rodicu, svobodnej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:31 | Nahoru | #189

Jindra650 píše: tak mi rekni o co teda jde, proc mit neco s letovejma vlastnostma Bleriota, kdyz je dneska pro normalne vydelavajiciho cloveka, kterej misto koupe novy Fabie HTP bude jezdit holt v ojety Feline, mozny si postavit plnohodnotny letadlo ....jestli teda 40tis neni limit kterej ses ochotnej utratit a muze se to vysplhat teda i vyse...



Protoze nepotrebuju stinga... Todle se mi libi... Vzdycky me lakali jednoduche stroje. Z vaseho pohledu proste hadraplany. V okamziku kdy bych se rozhodl nic nestavet. Tak vemu 60 litru a koupim si Mini-maxe nebo Hi-maxe a hotovo...

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:34 | Nahoru | #190

Jindra650 píše: 30tis pravda nema kazdej, ale bracha, co dela automechanika za 14tis si usetril za 2 roky na oktavku v cene 150tis, bydli u rodicu, svobodnej...



JJ kdyz je clovek u rodicu a nemusi nikam dojizdet platit bydleni apod. tak jde usetrit fakt hodne. Ale pri pohledu do budoucna bych se bal jak ze 14 tisic uzivit rodinu a jeste nejak zit jako clovek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:37 | Nahoru | #191

Twister píše: Protoze nepotrebuju stinga... Todle se mi libi... Vzdycky me lakali jednoduche stroje. Z vaseho pohledu proste hadraplany. V okamziku kdy bych se rozhodl nic nestavet. Tak vemu 60 litru a koupim si Mini-maxe nebo Hi-maxe a hotovo...

tak proc zrovna nepostavit Wright model A, nebo Bleriota? jednoduche letadlo prece ....

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:41 | Nahoru | #192

Jindra650 píše: tak proc zrovna nepostavit Wright model A, nebo Bleriota? jednoduche letadlo prece ....



Popravde sem si spis vzdycky Brousil zuby na Albatrosa...

Wrighta nechci, ten se mi nelibi navic je problem to prevazet a rozebirat. A ja jsem omezen prave necim na co jsou plany a lita to po svete aspon v nekolika exemplarich abych videl ze to neni prave konstrukce nejakyho Pepy z Depa...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 23:51 | Nahoru | #193
Fórum na motorkářích a TOP téma je letecký motor

(reakce na) Letecký motor

3.5.2011 v 23:55 | Nahoru | #194

JollyJoker píše: Fórum na motorkářích a TOP téma je letecký motor



Nejezdime rychle, letame moc nízko

2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

3.5.2011 v 23:57 | Nahoru | #195
Četl jsem tu vaši diskusi
Ještě že jsem nešel studovat do Aera

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 00:03 | Nahoru | #196

JollyJoker píše: Četl jsem tu vaši diskusi
Ještě že jsem nešel studovat do Aera



Je to ve vyctu mych zivotnich omylu. Hned pod "Chlastat s Moravakama"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 00:37 | Nahoru | #197
JollyJoker> proč jsi tam nešel? radši to tady číst nebudu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 08:10 | Nahoru | #198
Williams> No když vidím,jak studenti této školy do sebe šijou a jeden si honí triko před druhým

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 08:53 | Nahoru | #199
Ja bych s dovolenim neco k tematu. Nejsem letadylkar to pisu predem.

U toho motoru by jsi se mel zamyslet na vibracema. Mam jednobych vodou chlazenej a docela skce a nektery konkretni otacky treba 4000rpm slusne rozvibruje celou masinu. Pak mam traktora 1200ccm vzduchem chlazena guzzi (viz avatar) a vibrace jsou taky slusny, jediny co sem i neklepe pod prdeli je vodou chlazenej I4

Ja bych zacal tim, ze bych obrazil vrakace s motorkama a nejakej vhodnej motor si zkusil nastartovat a uvidis co to dela.

No a jeste bych se zamyslel ohledne spolehlivosti motoru. Ja mel takovou vtipnou zavadu spinacka blbla a obcas mi vysadil motor a nechtel naskocit. TOhle bych ve vzduchu resit opravdu nechtel. Rozhodne bych sel do vic jak jedno valu, sem tam se stane, ze chcipne elektrika, civka nebo svicka a pak je dobry, ze to vrci aspon na pul.

Ja ti fandim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 08:54 | Nahoru | #200


Naposledy editováno 20.04.2024 20:45:34

Letecký motor

4.5.2011 v 09:00 | Nahoru | #201
Čau, jsem paragliďák a něco málo čtu v Pilotu.
Minulej rok tam byl moc dobrej článek o UL letadýku s motorem Briggs and Stratton (výrobce motorů pro různá použití - sekačky, traktůrky atd.)
U dvouválů je velkej problém s vibracema a ložem motoru. Pokud chceš něco do MTWO 150kg potřebuješ cca. nějakejch 30 - 50HP ...spíš s hutným krouťákem než pilu.
Motocyklový motory nejsou asi úplně vhodný, když už tak čtyřvál řadu(nebo Včko), což je moc těžký. Nebo 2V boxer - což zase nebude v tvý kubatůře dost dobře dohledatelný. Mrkni se spíš na motory ze malotraktorů, účelový motory.
Jasně že vždycky jde něco zbastlit, ale vibrace a vrtule to jsou docela těžký rovnice. Nakonec budeš muset vyvažovat, setrvákovat atd. Není to sranda - a v letadle nemůžeš zastavit po zjištění, že to není ono.

Když budeš chtít, pokusil bych se ti najít ten článek v pilotu...kdyžtak se ozvi.

Letecký motor

4.5.2011 v 09:00 | Nahoru | #202
Tak jsem to přelouskal celé a s Kawapepkem souhlasím do posledního písmenka
Postavit bezpečné UL do 40.000 CK nelze. A ani koupit.
Co se týká motorů pro tak malé UL je to jednoznačně dvoutaktní dvouválec s reduktorem - Rotax.
Vše ostatní je na větší, čtyřtaktní a váhově včetně reduktoru a vrtule se pohybují od 60 do 80 kg.
A opět je to čtyřválcový Rotax, upravovaná Subaru, BMW a další už zmiňované. Z našich se používá Walter Micron (z Vivatů), který je opravdu letecký, běhá jako jeden z mála na automobilový benzín a nepotřebuje reduktor. (Účinnost vrtule se pohybuje mezi 2300 -2750 otáčkami a proto se u víceotáčkových motorů redukuje). Zakladatel vlákna je nadšenec, držím mu palec, aby si své letadýlko někdy postavil, ale musí počítat s probuzením ze sna. Letectví chyby neodpouští - a to jak pilotní, tak konstrukční. Pilotní jsou o kázni a stavba letadla, tedy UL o dokonalém zvládnutí řemesla a zkušenostech. Nejsem konstruktér ale pilot. Začínal jsem v 92 na UL (Typhon, Sluka, různá TL ..) pokračoval na Blaníku , Vivatu (motorizovaný kluzák) až jsem končil s PPL a mám odlétáno víc než 1100 hodin.

Omlouvám se, ale dám sem pár fotek pro potěšení
S kamarádem jsme z důvodu financí koupili v Holandsku Cessnu 150 před generálkou. Celou jsme ji rozebrali, nalakovali, dali GO motoru - polétali 3 roky a prodali.

[img]

Chtěli jsme čtyřmístnou a tak jsme si pořídili Pipera Cherokee 180. Několik let polétali tady i po Evropě. A taky prodali a jako penzista jsem už skončil s létáním a dnes mám adrenalin s motkami.

[img]

Naposledy editováno 04.05.2011 09:29:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 09:49 | Nahoru | #203


Naposledy editováno 20.04.2024 20:45:41

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 10:33 | Nahoru | #204
kawapepek> Nevím o vztazích na vaší škole,to máš pravdu
Já jsem zakladateli vlákna už na začátku napsal,že to asi nedá dohromady,ale na druhou stranu se mi ho nechce odrazovat,potrápit se musí sám.
Já bych do toho nešel. Ty prachy a ten čas bych vložil do létání efektivněji. Po tom co jsem se naučil a co jsem se hrabal v letadlech prostě říkám,že v dnešní době je to už utopie něco postavit. Ta problematika je fakt velká na jednoho člověka.
Ale předmětem tohoto vlákna není zakladatele odradit,ale upozornit na problematiku

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 10:39 | Nahoru | #205
26-33kw? nebude to málo? (nečetl jsem to teda celé, tak nevím jestli už to padlo)
my dáváme do mašin tyto : ROTAX 912 S/ULS
ale je pravda že je to pro 2 lidi...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 10:58 | Nahoru | #206
kawapepek> jojo, jde to masivně doprdele! Škoda... dříve to byla prestiž jít na tuhle školu. Ale dneska je LM všude hodně, takže vyjít ze školy a najít si práci v oboru je dost těžké. Nejlepší možnost je jít studovat do zahraničí údržbu letadel, třeba do Anglie. Dostanete titul JARy, typovky. Pak i ČSA které je v krachu má zájem...

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 11:01 | Nahoru | #207

nimmic píše: 26-33kw? nebude to málo? (nečetl jsem to teda celé, tak nevím jestli už to padlo)
my dáváme do mašin tyto : ROTAX 912 S/ULS
ale je pravda že je to pro 2 lidi...



se nudis franto cooo :)...co nohy???

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 11:03 | Nahoru | #208

kawapepek píše: Já loni rozbil GSX-R 1000,škoda 200 tis a letos jsem koupil fungl ZX-10R.. to bych měl za rok UL jako víno...


Celé to je naprosto jednoduché. Buď stavět, stavět, stavět nebo koupit a jezdit, plout, létat...
každej je na něco a když se do něčeho zapálí tak potřebuje buď čas a argumenty aby vystřízlivěl...a nebo podporu, rady a pomoc aby to dotáhl do konce

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 11:06 | Nahoru | #209
Za 40 litrů nedáš dohromady anipořádnou výbavu na paragliding

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 11:11 | Nahoru | #210

Williams píše: kawapepek> jojo, jde to masivně doprdele! Škoda... dříve to byla prestiž jít na tuhle školu. Ale dneska je LM všude hodně, takže vyjít ze školy a najít si práci v oboru je dost těžké. Nejlepší možnost je jít studovat do zahraničí údržbu letadel, třeba do Anglie. Dostanete titul JARy, typovky. Pak i ČSA které je v krachu má zájem...



Imho jde o lidi. Pripada mi ze vetsina lidi to uz tam chce jen doklepat do duchodu. Takze nic delat nebudou. Co se tyka nejakyho rozumnyho chovani k zakum, tak o tom radsi ani nemluvim
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist