globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 20:37 | Nahoru | #181
Ne ze bych se do toho chtel nejak motat, ale proc si jednotlive uvahy nezobrazite vzajemne na obrazku, grafu, schematu... aby ta debata byla o necem a myslim ze byste se treba i dobrali koncensu. Tohle se preci jen pismenky neda obsahnout.

(reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 20:53 | Nahoru | #182
Dawe02> Asi se budeš divit, ale už jsme to zvládli.

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 23:01 | Nahoru | #183
My s Hummerem máme myslím jasno... ... a Assassin do toho čas od času vstupuje jako sudí

5 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 10:44 | Nahoru | #184
VOLOVÉ aby měl mezi plyn smysl musí být mezi rychlostma zařazený neutrál a puštěná spojka pak zase zmačknout a zařadit. Ukažte mi moto která má mezi všema kvattama neutrál, takže jediný co to dá, je hezkej zvuj a víc opotřebená spojka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 10:48 | Nahoru | #185

b.dobrev píše: VOLOVÉ aby měl mezi plyn smysl musí být mezi rychlostma zařazený neutrál a puštěná spojka pak zase zmačknout a zařadit. Ukažte mi moto která má mezi všema kvattama neutrál, takže jediný co to dá, je hezkej zvuj a víc opotřebená spojka.



a jedem znova od zacatku

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 10:51 | Nahoru | #186

pedal píše: DMC.motobiker> ne, šetrně se bez spojky opravdu řadit neda, pokud nekurvíš převodovku,kurvíš všechno s tim spojene. zkus to relativně nejšetrnější a to je vyřadit bez spojky, pokud nejsi uplna antitechnicka piča ten ráz ucitíš i kdyby si byl sebešetrnější. o zařazení rychlosti nema cenu vubec mluvit. nikdo se tady nebavi o tom jestli se řadit da nebo ne, v každem případě ja tvrdim že kdo nepouživa spojku tam kde se spojka použivat ma je prostě prase. haowg



vyradit do neutralu bez jakehokoliv naznaku cuknuti jde pomerne snadno, staci mit cit a dat tak akorat plynu aby to ani nebrzdilo motorem ani nezrychlovalo a ty celni zuby se pak ze zaberu vytahnou pomerne snadno a troufam si rict bez vetsiho namahani cehokoliv, tohle mi zrovna prijde jako vec ktera de bez spojky provest zcela bez nasledku...

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 10:55 | Nahoru | #187
b.dobrev> to, co je meziplyn u auta a čemu se říká meziplyn u motorky už tu fakt všeci víme, i my, co sme nikdy s žádným liazem, ventrou ani traktorem nejeli... ale to "vrknutí" ti spojku opotřebovává míň

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 10:56 | Nahoru | #188

assassin píše: a jedem znova od zacatku



no jupíííí, hele, moderátore, už ti to posílám, su brzda no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 10:59 | Nahoru | #189

Dolík.... píše: no jupíííí, hele, moderátore, už ti to posílám, su brzda no...



jasan, ja ti ten OK poslal uz vcera:)

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 11:01 | Nahoru | #190
ja nak ani nevim jak ja sem se tenkrat na tom fichtlu naucil jezdit... internetovy diskuze nebyly,zkousku z casti a mechanismu stroju sem za sebou jeste nemel... fakt zahada :)

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 11:08 | Nahoru | #191

assassin píše: jasan, ja ti ten OK poslal uz vcera:)



ty jsi kapacita

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 11:41 | Nahoru | #192

b.dobrev píše: VOLOVÉ aby měl mezi plyn smysl musí být mezi rychlostma zařazený neutrál a puštěná spojka pak zase zmačknout a zařadit. Ukažte mi moto která má mezi všema kvattama neutrál, takže jediný co to dá, je hezkej zvuj a víc opotřebená spojka.



...chi chi...někdo to tady myslím, už asi jednou...možná dvakrát psal. ...tak vidíte volové! Ještě že nám to tu b.dobrev vysvětlil... já to zrovna potřeboval jako sůl...

b.dobrev> máš pravdu, každej kdo řadil s nesynchronnem to ví. Oni to stavěj na tom, že než přešoupneš to kolečko v převodce, je na zlomek sekundy volný(a tím to mu prý pomůžeš)...protože i vystavená spojka přenáší nějaký moment do hnací hřídele. Ano i oni mají pravdu - ubili mě nakonec argumentací a já lapajíce po vzduchu uznal, že čistě hypoteticky to tak je. V praxi = 0,0nic.
Ale to co píšeš je taky blbost ...já raději zatočím motorem, když jsou lamely vystavený zařadím a tak když je pouštím nenechám tedy brzdnej moment motoru požrat lamely, ale srovnám to plynem. Takže ono "vrknutí" tý spojce spíš ulehčí.
Důkaz : na Duckně vydrží suchá spojka 25 - 30t km. Pokud dáš antihop a seřizuješ ho tak jak se má - lamely ti nevydržej víc jak 15 - 20t km.(protože požíraj prokluzem brdnej moment motoru)

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 12:05 | Nahoru | #193

assassin píše: a jedem znova od zacatku



kdo rozdává ?

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 13:20 | Nahoru | #194
Taky je určitě rozdíl v tom jestli má nebo nemá mašina antihoping. spojku, která ti zabrání smeknutí hnanýho kola.. Pomalu předá převáděnou sílu a pak mužeš tvrději řadit.. Ale třeba na své R6 si nedokážu představit rychlý podřazování bez meziplynu.. to by asi nebyla jízda na dlouho ..

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 13:45 | Nahoru | #195

Vlcak18 píše: Taky je určitě rozdíl v tom jestli má nebo nemá mašina antihoping. spojku, která ti zabrání smeknutí hnanýho kola.. Pomalu předá převáděnou sílu a pak mužeš tvrději řadit.. Ale třeba na své R6 si nedokážu představit rychlý podřazování bez meziplynu.. to by asi nebyla jízda na dlouho ..



...chi chi, ty si s řadovou seštistovkovou čtyřkou stěžuj ...doporučuju odzkoušet nějakej krátkozvihovej dvouválcovej buchar ...

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 14:38 | Nahoru | #196

b.dobrev píše: VOLOVÉ aby měl mezi plyn smysl musí být mezi rychlostma zařazený neutrál a puštěná spojka pak zase zmačknout a zařadit. Ukažte mi moto která má mezi všema kvattama neutrál, takže jediný co to dá, je hezkej zvuj a víc opotřebená spojka.



všechny Jawy s jawáckým motorem, zde je meziplyn skutečně meziplyn.

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 15:00 | Nahoru | #197
Za mě takhle - u auta resp. starších nákladních aut, autobusu apod. byl meziplyn nutností, jinak se nepodařilo zařadit resp. podřadit - zde byl meziplyn nutností.
U motorky konkr. u mojí šestky nevrkám plynem, protože potřebuju řadit a jinak bych tam kvalt nedostal, ani proto že bych potřeboval prodloužit péro nebo balit šestnáctky nebo mám strach, že se mi urve zadní kolo při brutálním výkonu mojeho Fazera. Ale, ve chvíli kdy jedu s batohem a při řazení si vrknu, tak batoh ani nepozná, že jsem přeřadil - jízda je maximálně plynulá, žádná cukatůra, batoh vzadu nelítá tam a zpátky a netříská mě ze zadu svojí přilbou do mojí.

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 18:27 | Nahoru | #198
Necetl jsem to cely ale:
Moje motorky a to zejmena cezeta to primo vyzaduji. Kdyz podrazuju bez meziplynu, krasne slysim zuby o zuby. Zmacknu spojku vrknu plynem a hned to tam jemne cpu. Motorka si to pak veme krasne. Vrkat po podrazeni je jen pro uklidneni "je ja to umim" -nema to smysl. Ach jo proc uz se neuci v autoskole technicka vychova to to clovek pochopil. Vem si pohled na spojku, maš vymačklou spojku a jedna čast se ti toči jednema otačkama a druha zatim stejnejma pač jsi to prave vymačknul. Spojka se u některejch strojů lepí a to znamena že furt mírně zabírá ale jen malinko. Když kopeš nižší kvalt, prudce se mění otáčky druhé části spojky na vyšší. Tím meziplynem snížíš rozdíl otáček a pomáháš převodovce to zkousnout.

b.dobrev:VOLE nevim na jakym "stroji" jezdis ty ale nemusis mit padesat neutralu aby to bylo k necemu. I moderní motorky si někdy postěžují když to neuděláš. Zjevně jsi ještě motorku neměl doma otevřenou. Pak bys psal jinak

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 18:46 | Nahoru | #199
...jak říkám...málo lidí co říkaj že je to vlastně k ničemu se asi v životě snažilo jet trochu sportovněji na krátkozdvihovým dvouválu...
Suchá spojky a TLka, Monstery a jiný buchary na Vás

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 19:52 | Nahoru | #200
t_freedom> ty si fakt vohnout. Neřikám, že to co tvrdí většina, je vždy pravda. Ale dokola se tu opakuje v podstatě to, že spojka, mokrá, nevystavuje absolutně. Ať je to příkladama, kdy se na stojánku s kvaltem protáčí kolo se zmáčklou spojkou (záměrně nepíšu vystavenou), nebo hlučné řazení s velkema otáčkama na místě stojícího moto, atd.. Stále tvrdíš, že vliv žádný, nebo zanedbatelný, a vstupní hřídel do převodovky prostě po vystavené spojce stojí. Neni to pravda!!!!! Fakt mě tvůj názor hrozně irituje.

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:01 | Nahoru | #201

t_freedom píše: Zajímavý je, že já tady od samýho začátku tvrdím, že řadit bez spojky na motorce je hovadina, pač nemůžeš ovlivnit synchronizaci(resp. že meziplyn, nebo odbornější technickej výraz spolku holubářů "vrknání") je pro převodovku na nic a ve finále jsem tu napadán, že radím všem aby řadili bez spojky. Potažmo od člověka co napíše tohle, snad aby dokázal že "vrkáním" se synchronizuje:



Motocyklový převodovce prostě meziplynem, nijak neulehčíš. Jestli ho dáš před nebo po zařazení není rozdíl. (V autě, který jsem několikrát bral jako příklad toho kdy to smysl má, je to přesně naopak)

začínám si připadat jak v bázinci ...



meziplyn na motorce používat je absolutně k ničemu! to je můj názor, jenže ty si zásadně pleteš meziplyn s tím co já tady dokola popisuju. To čemu holubáři říkají vrkání, neni meziplyn!!! Meziplyn je sakra něco jinýho! Fakt by mě zajímal popis postupu řazení s meziplynem v V3S. Jenže ty to tady nenapíšeš, bo to nevíš.

PS: doufám, že se pokusíš to tady napsat, fakt se na to těšim

Naposledy editováno 30.03.2011 20:02:00

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:03 | Nahoru | #202
Junkrs> Tak ona ani ta suchá spojka nevystavuje úplně dokonale , teda teoreticky asi jo , ale v reálu kolikrát nevím nevím... Jinak bych to tu už asi shrnul a to úplně jednoduše - prostě to tam chce srát furt hodně plynu a kopat to tam spojka nespojka jak to výjde a podle nálady , při rychlý jízdě se zadní kolo stejně neblokne, protože je to pořád pod plynem , takže taky pohoda! Jestli to křachá nebo ne, to je přece úplně jedno , hlavní je se po každý projížďce vždycky ve zdraví vrátit zpět domů a užít si to! Motorka je něco, co se přece nešetří a i když je to třeba srdcovka, tak se holt udělá sem tam generálka a je zase jako nová! A to hlavní - furt je lepší řadit bez spojky a dávat tomu, než to pak napasovat někam pod Liazku!

Hoáuk!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:08 | Nahoru | #203

t_freedom píše: Hummer> ale jo uznávám ...ne do bezvědomí...to co říkáš je přesně to co myslím - na samotný přeřazení to nebdue žádnej reálnej vliv...ale nějakej minimální moment na xtinu vteřiny tam zahraje roli ? Já zase reaguju na ty co s tím rovnaj otáčky pro hnací hřídel, víš
Tím "meziplynem" si primárně rovnáš otáčky na zadní kolo...toť vše.



a tohle je NEJ příspěvek, ze všech tvejch tady. To si řek takovou perlu, že to nemá obdoby. Meziplynem rovnáš otáčky na zadní kolo

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:08 | Nahoru | #204
to mě mrzí...fakt.
Ad1) jsem připustil, že tam je určitěj(neurčitej) přesnos nějakýho momentu

Ad2) píšeš mokrá spojka ...proč to tedy takhle nefunguje v autě ?
(zpět k moto)Hummer tu psal že dolů se dá řadit pod vteřinu, nahoru za půl.

už jsem ustoupil , ačkoli jsem to vlastně nikdy nevyvracel(že se točíííí) - jen tvrdím, že na synchronizaci to nemá vliv...díky min. prodlevě mimo záběr.
Dokážeš se nad tím zamyslet i ty?

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:11 | Nahoru | #205

t_freedom píše: My s Hummerem máme myslím jasno... ... a Assassin do toho čas od času vstupuje jako sudí



humr mě nějak neupoutal, ale jestli máte jasno, tak si podejte ruce a přejmenujte na pat a mat

(nechci se tímto dotknout Hummera, nečetl jsem nějak detajlně tvoje příspěvky)

(reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:13 | Nahoru | #206

b.dobrev píše: VOLOVÉ aby měl mezi plyn smysl musí být mezi rychlostma zařazený neutrál a puštěná spojka pak zase zmačknout a zařadit. Ukažte mi moto která má mezi všema kvattama neutrál, takže jediný co to dá, je hezkej zvuj a víc opotřebená spojka.



tak s tímto názorem se stotožňuji a pro frýdoma je to stručný a správný příklad použití meziplynu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:33 | Nahoru | #207

t_freedom píše: to mě mrzí...fakt.
Ad1) jsem připustil, že tam je určitěj(neurčitej) přesnos nějakýho momentu

Ad2) píšeš mokrá spojka ...proč to tedy takhle nefunguje v autě ?
(zpět k moto)Hummer tu psal že dolů se dá řadit pod vteřinu, nahoru za půl.

už jsem ustoupil , ačkoli jsem to vlastně nikdy nevyvracel(že se točíííí) - jen tvrdím, že na synchronizaci to nemá vliv...díky min. prodlevě mimo záběr.
Dokážeš se nad tím zamyslet i ty?



2- protože v autě suchá spojka

3- já se zamyslim, a tohle táma je pro mě top, fakt mě to z nějákýho důvodu baví, je to jak facebook pro manželku, prosě chytlavé tema, a nebýt tebe, asi by mě to tak moc neba

já rekapituluju co jsem říkal dříve:

když podřazuji

zmáčknu spojku
- vstupní hřídel má stále stejné otáčky, je pevně spojená s ot. zadního kola
lehce zvýšim ot. (resp. nepouštím plyn)
- klec spojky se začne otáčet rychleji než vstupní hřídel převodovky
zatlačím na řadičku
- v momentě, kdy se vysune ze záběru současný převod, dojde vlivem nestoprocentního
vystavení spojky k zvýšení ot. vstupní hřídele a znáze zacvakne nižší převodový stupeň
pouštím spojku a jedu dál

dělám to automatycky, a pozorovatel, této akce nezaznamenává, žádný zdlouhavý laborování s plynem a přeřazení netrvá věčnost, celá akce odhaduji trvá 2 až 3 vteřiny

nerozpitvávám tady x-tiny vteřin atd. prostě to mám v praxi vyzkoušeno, funguje to bezhlučně a bezvadně, jiní motorkáři pozorují stejný efekt. Takhle krásně se dá řadit, trvá to samo dýl, a neni to na závody. Když ale jedu po měste pade, chci jet dál pade, jen chci místo 4 dát 3, tak to udělám takhe. Protože to takhle jde a samozřejmě, je lepší řadit bez rány než s ránou.

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:47 | Nahoru | #208
Mi to nedá. Nečetl jsem to tu celý, přesto: někdo má celkem pravdu, někdo ani náhodou.
Jak to je, popíšu na příkladu. čísla jsou jen pro příklad. Pro pochopení popíšu i řazení při akceleraci .
Řekněme, že řadíme při rychlosti 70 km. Při této rychlosti a na dvojku točíme 6000 ot. Při stejné rychlosti na trojku točíme 4000 otáček.

A co se stane při akceleraci. Jedeme 70 na 2 a motor má 6000 otáček. Zmáčkneme spojku a ubereme plyn a současně řadíme dvojku. Děláme to rychle, tak rychlost je stále těch zhruba 70. V okamžiku kdy pustíme spojku, musí být otáčky motoru shodné s otáčkami pro trojku, to je těch 4000. Protože jsme ubrali plyn, otáčky za tu chvilku vypnutí spojky zhruba klesly na požadovaných 4000. Drobné rozdíly musí srovnat prokluzem spojka. V praxi se velmi brzo naučíte ubírat, vypínat spojku a řadit tak aby to přesně sedělo. Pak si to ani neuvědomíte, že to tak děláte.

No a teď to zpomalování.
Základní problém je stejný. Musíte zase co nejlépe srovnat otáčky motoru s otáčkami odpovídajícími pro daný převod. Tentokrát máme ale trojku a při rychlosti 70 máme tedy těch 4000.
Po bleskurychlém přeřazení musí být otáčky motoru odpovídající dvojce 6000. Proto musíme těsně před puštěním spojky přidat aby se motor roztočil na těch potřebných 6000. Trefit to je o dost horší.
Proto raději přidáváme o něco víc a spojku pouštíme do opět klesajících otáček. Brzdíme, že?

Prostě v každém případě musíme srovnat otáčky. Když to neuděláme, někde se musí něco protočit.
Když se protočí spojka...no dobře, časem ji vyměníme. Když to spojka ustojí a neprotočí se, jde na chvilku do smyku zadní kolo. Jiná možnost není.
A jak je to u Vás si můžete snadno spočítat a nebo odměřit podle rychloměru a otáčkoměru.

Toto není problém převodovky a jejího řazení. To je řešeno jinak a k tématu to nepatří.

Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:49 | Nahoru | #209
například uživatele škodovák chválim za správný názor, a i jíné stotožněné

prostě já mám pravdu, kdo tvrdí, že ne buď nechápe text tak jak ho píšu, a nebo tomu nerozumí. Jinak já jezdim na Africe, což neni žádný sprinter na silniční akce, mám jí rád a jezdim na pohodu, nebudu kurvit zuby, a další věci, když nikam nespěchám, a můžu zařadit tak aby to nedalo ránu, vím jak takhle řadit a skutečně to tak funguje. A když to takhle funguje, není to náhoda, tak to je holý fakt, který nejde zpochybnit ani rozsudkem ze Štrasburku. Převodovky znám, rozebírám, ale plexisklovou sem nikdy neměl, takže jak se to tam točí, nebo netočí za jízdy sem neviděl ale mám to vyzkoušené!! nazdar THE END

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

30.3.2011 v 20:51 | Nahoru | #210
[quote=mihla]

ty vole, ty si bůh, to je stejný co tady tvrdim sakra já - frýdome do něj!!

jen ke konci mám trochu výhrady s tím mačkánim spojky a tak, tedy ten postup, ale z tvého popisu mám pocit, že víš o čem píšeš

Naposledy editováno 30.03.2011 20:55:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist