JAK TO VŠECHNO DOPADLO SE PÍŠE V PŘÍSPĚVKU Č. 163 !!
Ahoj, potřebuju poradit bráchovi s autem. Minulý pondělí koupil v bazaru za 130 tisíc Forda Mondeo, 2,0 l TDCI. Jelo to parádně, supr zátah, vzal mě projet a docela sme si ten výkon užívali, protože já mám Scenic 1,6 a brácha měl předtím Vectru a tohle auto umí prostě víc. Rozdíl sme cejtili hned (potom vysvětlim proč to píšu). Nechal si ho v bazaru zvednout, zkouknul ho i zespoda, prostě všechno perfektní.
No a ve středu jel brácha do myčky, kde během mytí zjistil že trochu zatéká kolem čelního skla u spolujezdce, a objevil tam vadný těsnění. Odvez to tam ve čtvrtek jako drobnou reklamaci, řekli mu že to nebude problém a auto si nechali. Dneska v 18:00 hod si auto vyzved, dojel domu a volal mi že je to nějaký divný, že to vůbec nemá ten výkon co to mělo minulej tejden. Tak sme se byli teď večer projet, a fakt, ta euforie byla ta tam. Jede to jak když to nejede. Otevřeli sme haupnu, a čumíme jak puci - motor co tam je teď je hnusnej, zablitej olejem, slintá to u vstřiků, dole z toho visí k zemi nějaká hadice, nárazník má škrábanec kterej to předtim nemělo (na to sou fotky).
No prostě - máme fakt vážný podezření, že mu tam přes víkend vyměnili motor. Tak co s tim? Číslo motoru se neeviduje, není ani na smlouvě, ani v TP. zejtra mi kámoš, kterej dělá ve Fordu, bude schopen podle VINU říct, s jakým číslem motoru to auto vyjelo v r. 2004 z fabriky, tak jsem si myslel že máme vyhráno.
Tak sme hupli do auta, a ještě v půl desátý jsme dorazili do bazaru (má otevřeno do deseti večer), a chtěli sme, aby nám na kus papíru napsali, že ještě dnes, ve 21:30, je v autě osazen motor číslo to a to... bylo to 3 a půl hodiny po tom, co si to brácha vyzved, tak sme doufali že kdyby se prokázala výměna motoru, nepřišijou ji nám (že bysme to stihli za 3,5 hod?). Chvíli si tam na všechny strany všichni telefonovali, ale nakonec souhlasili. Bohužel, když přinesli zrcátko a začali sme číslo motoru luštit, nikdo z nás ho nebyl schopen přečíst - je to fakt absolutně nečitelná, stará, zarezlá ražba. Takže sme odtáhli s nepořízenou, s autem co jede jak když nejede, do kopce musí na čtýru... A prej se má brácha stavit zejtra od 9 do 18, kdy je tam přítomen reklamační technik.
Co myslíte, jak to dopadne?
Naposledy editováno 04.04.2011 19:47:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Dawe02 píše: Treba turba.
rraol> no vidis jak to dobre dopadlo.
A na jinejch autech turba nepadaj? Co Peugeot, VW a koncernový D motory, Renault, ...?
Evropský auta jsou na tom +/- stejně.
Už mi ty vaše názory zaváněj hysteríí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Janek píše: Když auto nejede, turbo nemůže fungovat, tudíž nemůže projít žádným testem. Kouni se na princip turbíny. Jinak sem dej sken protokol o testování turba diagnostikou. Zajímá mě, jak to dělali.
Nevim, nerozumím, a papíry má brácha. Byl jsem jen u toho když mu je dával a říkal tady to je turbo, tohle jsou nějaký další a bla bla - asi tři papíry, který jsem neviděl.
Janek píše: A s tím vyčištěním motoru - vezmeš čistič na brzdy, vystříkáš ho na motor, ofoukneš tlakem vzduchu a okolo vstřiků má zameteno za minutu.
A proč to dělali? Auto dostali jen na diagnostiku. U mýho auta se to napojuje v kabině u řidiče, kde to je u Mondea nevím. proč musel někdo čistit motor tak jak popisuješ nechápu. Každopádně zdiagnostikování není úkon, kterej nedokázali stihnout do oběda, pak ani do 14 hod, a jelo se pro to až ve čtyry, protože "technik na tom autě stále ještě dělá".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
jeny píše: Eso_Rimmer> Dík za info, budu se muset přeorientovat . Mondeo v benzínu by mě ,,sežralo" za živa
To je zas hloupoučkej názor - proč by tě mělo asi tak sežrat. Prostě Mondeo v benzínu žere asi tolik, jako každý jiný auto stejný kategorie a obsahu motoru. Zrovna sousedovi jsem jedno před třema lety vybral 1.8 115 PS a je spokojenej jako želva. Jednou za rok oleje a fitry, přední tyčky stabilizátoru a ložisko na zadním kole. Toť vše. Spotřeba 8 litrů. V zimě o litr víc. A to jezdí po mšstě .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Janek píše: A na jinejch autech turba nepadaj? Co Peugeot, VW a koncernový D motory, Renault, ...?
Evropský auta jsou na tom +/- stejně.
Už mi ty vaše názory zaváněj hysteríí.
Co ti na mem nazoru pripada hysterickeho??
Nevim jakou zavadu oznacujes tim padanim, ale Ford je ve zminenych motorizacich s VNT s SREA jednoznacne problemovy! Jednak kvuli nevhodne naladenemu PID v ECU a jednak diky vibracim.
Naposledy editováno 23.03.2011 21:22:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Já jen, že ses tak divil, že je to čistý. Jinak osobně, pokud je trochu slušnej mechanik, kterej si všímá, tak by to vyčistil i kdybys přijel třeba na výměnu aku. Prostě to už patří k tomu, jak to řemeslo chápeš. Napsal by to k zakázkovýmu listu a upozornil technika, kterej by měl předat informaci zákazníkovi. To, že netěsní palivovej systém, je totiž docela vážná závada. Nemluvíme tady o žádným oroseným spoji, ale o loužičkách nafty.
Janek píše: rraol> Já nevysvětluju, proč čistili nebo nečistili. Asi nečteš moje příspěvky, kde jasně píšu, že jsem přesvědčenej, že v tý lumpárně jede i autorizovanej servis.
Já jen, že ses tak divil, že je to čistý. Jinak osobně, pokud je trochu slušnej mechanik, kterej si všímá, tak by to vyčistil i kdybys přijel třeba na výměnu aku. Prostě to už patří k tomu, jak to řemeslo chápeš. Napsal by to k zakázkovýmu listu a upozornil technika, kterej by měl předat informaci zákazníkovi. To, že netěsní palivovej systém, je totiž docela vážná závada. Nemluvíme tady o žádným oroseným spoji, ale o loužičkách nafty.
jj, souhlas...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
A hysterií nazývám to vaše tlachání a "sráčským" Mondeu. Více v příspěvku KarloseCZ. Jakej pán, takovej krám, u ojetiny je to o to horší, že nevíš, kdo s tím co kdy vyváděl.
1 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
2 reakcí na tento příspěvek Bazar asi vyměnil motor - výsledek
co se konkretne na tom mondeu tolik sype?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Janek píše: Dawe02> Jak jsem napsal, vycházím ze skušeností desítek majitelů. Není to žádná problémová motorizace, jen má víc typickej závad, který ale nejsou záludný....
Nechci podcenovat zkusenosti desitek majitelu, ale neni to reprezentativni vzorek k produktu, ktereho jezdi statisice.
Pochopil jsem ze pracujes v servisu. Cili na samem konci celeho retezce kvality s velmi omezenymi informacemi o tom co se deje nad tebou.
Ja vychazim ze zkusenosti s vice nez 10 miliony tureb, vcetne cele produkce Fordu s elektronickymi aktuatory. Tak mi ver ze to co pisu odpovida realite vice nez tva zkusenost.
Zminene motorizace maji problem s turby i v zaruce a o to vice po ni. Nezavinene zpusobem uzivani, ktery koneckoncu neni nijak specifikovany (krom intervalu udrzby a prumerneho duty cycle).
Toto se da koncekoncu dohledat ze zkusenosti mnoha uzivatelu na netu... vice detailu z SCC databazi a detailu o tom, jake problemy nastaly, v cem spocivaly a jak jsme je resili nebudu sirit, prestoze bych rad. Ale ty jsou duverne.
Naposledy editováno 23.03.2011 22:02:45
Eso_Rimmer píše: motor obecne... vstrikovace, dvouhmotnostni setrvacnik, remenice motoru... Forda v tomhle rocniku a motoru za me rozhodne nebrat...
myslis tenhle prispevek? tyhle kurvitka maj problematicky i auta konkurence, holt s tim clovek musi pocitat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Eso_Rimmer píše: KarlosCZ> urcite souhlasim s tim, ze velice zalezi na tom, jak se kdo o auto stara, ale bohuzel ani to nespasi nektere vylozene "rychle odchazejici" soucastky motoru. at je to Ford, Renault, koncern VW...
s tim naprosto souhlasim, kazdej ma to svoje a v dnesni dobe se uz da tezko rict ze nektery auto je vyrazne horsi... i kdyz teda skodovku bych nechtel ani za zlaty prase...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Je tomu například u turba motorizace 1.6 TDCI (DW6), kde si inženýři taky lámou, respektive lámali hlavu s tím, proč ty turba padají. A přišlo se na to.
Zajímavý je, že stejnej motor a stejný problémy má např. PSA, Volvo. Stejně tak motory DW 10, DW 12. Ale jenom Ford je sráč. A víš proč, protože je 3x po sobě importér roku a to se přeci nesmí. Proto se musí způsobit, nějaká hysterie - TÍM NEMYSLÍM DISKUZI V TOMTO VLÁKNĚ - aby se tomu zabránilo.
Pokud zůstanu u modelu Mondea 2000-2007, tak těch s s elektronickymi aktuatory (nevím, co to je, ale vygůglím si to) moc není. Většinou mají mechanický turbo a jeho životnost je ovlivněná způsobem užívání a kvalitou oleje.
Ale dík za informace . Víš toho víc než já.
Naposledy editováno 23.03.2011 22:19:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
Naposledy editováno 23.03.2011 22:40:02
Jinak ten motor 2.0 TDCI z trojkovýho modelu se montuje i do Transitu, kterej je, resp. do nedávna byl, v jistým smyslu etalonem ve svý třídě. A že ty dodávky zrovna nikdo nešetří. Proč ten motor není sráč i v něm?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bazar asi vyměnil motor - výsledek
jeny píše: KarlosCZ> No vidiš a mě každej cpe oktávku 1,9 tdi, že prej to je nesmrtelnej motor. Právě u Mondea se mi líbí ta výbava o který si Oktávka za stejný peníze může nechat jenom zdát. No uvidim zatim nic nekupuju každopádně diky všem za cené informace.
nesmrtelnej motor jo? za poslední půlrok nám v práci klekly dva kusy. oba do dvou let stáří, jeden na klice, druhý hlava. nevěř všemu co ti kdo řekne..