kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
oioi01 píše: Koudy01> jo dosedaci plochu stredove diry kola taky liznu vazelinou, jen zlehka, aby se pak odstredivou silou nedostala na brzdy...
Ale ze strojirenskeho hlediska mi prijde blbost mazat srouby... Aby si mel jistotu, tak bys musel pouzit vetsi moment, ale to pak natahujes drik sroubu... Udelas to 20x a lup.....
Proto cumim, ze to napsal Assa...
Srouby kol nemaji nejakej specialni zavit … jak bys chtel aby drzely utazene srouby v motoru? Na ojnici, co drzi vacky atd atd… Tzn sroub drzi trenim v zavitu, ale ty uhly jsou tam takove, ze je to samosvorne i namazane. Pokud se to utahuje na moment tak nehrozi, ze bys namazanej sroub stejnym momentem natahl … ja utahuju kola "na furt" proste max co mam sily na te kratke pace klice…
Nevim proc pisou, ze se srouby na kola nemaji mazat… asi nejakej duvod bude, ale neverim, ze by se spravne utazenej sroub povolil.. ono proste na starym aute uz je ta povrchovka ko a kdyz to nenamazes tak po zime bys je musel urezat flexou
Nerikam, ze to delam spravne, ale proste srouby sem tam namazu… hlavne na zimu…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ozzy_ píše: Strojirenske hledisko sem nezohlednoval, ale dela to muj tata, delam to ja, a nikdy sem matku/sroub neztratil, a vzdycky to pri prezouvani v pohode povolil. Narozdil od veci "nasucho od vyroby co jezdi X let", treba konovozejk, a kde pak potrebujes za 10 let sundat pichly kolo, a je to presne zarezly tak, ze hrozi ze to utrhnes Nehlede k tomu ze na dilne si pomuzes vzdycky, mas trubku, kriz, pneumatickej razovej utahovak ... kdezto na silnici mas kdyz dobre tak nejakej zarohovej klic co se pribaluje do auta, a to je pak nekdy pekna prekerka.
Takze mozna to ze srojirenskeho hlediska nedava smysl, a mas se to davat na sucho a na moment (oktafka ma 120Nm, a v pneuservisu ti to stejne zatahnou pneumatikou klidne na 300), ale v praxi se mi osvedcilo neco uplne jinyho.
hae, naprostej souhlas. U nás taky děda,táta a teď já šrouby lehce mažu. Nikdy sem neměl problém.
A že nějakej pisálek někde něco napíše , to ještě nemusí bejt pravda. Protože dneska je každej píčus "expert" na všechno.
Naposledy editováno 19.04.2023 13:51:12
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tys napsal názor, Assa napsal názor, Oioi napsal názor, on napsal názor - takže je to nastejno. Proč hned nadávat do pičusů
A i když jsem strojírenský jelito, tak jsem ještě neviděl a ani neslyšel u moderních aut mazat šrouby na kola. Možná tak u starých pleček...
E: Jo...a taťka je taky mazal
Naposledy editováno 19.04.2023 14:28:20
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tak na modernich autech se 5let neresi nic … a pak je z toho stara plecka a proda se to
Jinak ze strojarskeho hlediska se sroub utahuje na moment z duvodu vytvoreni predepnuteho spoje = cilem je vytvorit v tom spojeni nejakou silu ktera vysla z vypoctu. U nenamazaneho srouboveho spoje neni zadna zaruka, ze tam pri dotazeni na moment vznikne pozadovana sila = podle me by se sroubove spoje dotahovane na moment mely mazat.
Tzn jedinej problem kterej muze vzniknout je, ze moment udavanej na utazeni pocita s tim, ze spoj bude bez maziva… to ale vetsine smrtelniku nemusi vadit, protoze beztak nemaj momentak a dotahuji to na furt, stejne jako ja…
U starsich aut uz jsou vsechny kontaktni plochy tak ko, ze bejva obcas docela legrace kola sundat ikdyz uz je srouby nedrzi… uz jsme jezdili i po ulici s autem s povolenejma sroubama stylem full gas, plny brzdy a kola ne a ne odskocit - fintu na sundani jsem zjistil teprve par let zpatky
Naposledy editováno 19.04.2023 14:37:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Jakmile se objeví jakýkoliv článek, tak je hned autor pičus a všichni ostatní největší odborníci na všechno.
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
E: druhej
Naposledy editováno 19.04.2023 14:46:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: No akorát za ty prachy má ten černej z lidlu i s baterkou nabíječkou a nástavcema a pětiletou zárukou Lidl
a myslím že ten má větší grády
E: a kufříkem
Jojo Je to tak.
A teď tam mají akusekačku v akci za 6 tysyc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: Frennky> - fintu na sundani jsem zjistil teprve par let zpatky
Sem s tím. Loni jsem musel rezignovat. Mlátil jsem do toho polenem a proklínal pneuservis, že to osazení na středu něčím nemázli. Dnes zjistím, jestli se od loňska něco změnilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ivos píše: Jojo Je to tak.
A teď tam mají akusekačku v akci za 6 tysyc
pěkná cena , když si vezmu co chtějí jen za aku
cibus píše: Sem s tím. Loni jsem musel rezignovat. Mlátil jsem do toho polenem a proklínal pneuservis, že to osazení na středu něčím nemázli. Dnes zjistím, jestli se od loňska něco změnilo.
Chce to mit auto zvedle, idealne na sloupu samo… a das kolu ranu vetsim kladivem/palici dole tesne pod rafkem, zevnitr a smerem od osy auta… na plechacich dam rano primo rafku, na hezkejch kolech casto funguje i trefit gumu, pripadedne nejakej drevenej pomocnik
Nechapal jsem jak to funguje, fakt kola co se nedaly utrhnout brzdou, s motomekanikem jsme na tom zkouseli kde co a stavil se kamos co dela auta a dal tomu jen takovou lehkou a odskocilo jak nic
Naposledy editováno 19.04.2023 14:49:48
oioi01 píše: assassin>mazes srouby? To by se nemelo, ne?
Pak je dotahivaci moment uolne jinej a taky by se mohl lip samovolne povolit ne? Sroubovy spoj prece drzi trenim v zavitu..?
Takhle to dělám já.
Špachtlí ojedu náboj, ráfek,pak skočbrajtem a šrouby suché očistím ocelákem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Tifone píše: hae, naprostej souhlas. U nás taky děda,táta a teď já šrouby lehce mažu. Nikdy sem neměl problém.
A že nějakej pisálek někde něco napíše , to ještě nemusí bejt pravda. Protože dneska je každej píčus "expert" na všechno.
Ja v tom Tiface a Assu podporim. Ted jsem s mladym menil kotouc na SSu a delal jsem to radek po radku dle manualu Ducati. A je tam napsano "namazat zavit osy tenkou vrstvopu vazeliny a dotahnout na predepsany moment"
Takze ja jsem za to, ze je pisalek to.., ehm tamto, co rikal Tifac...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Koudy01 píše: oioi01> Vidiš. I náboje a dosedací plochy stříkám měděnou vazelinou. Abych po zimě plecháče nemusel odrážet trámkem.
To je návod pro jelimány, aby si nenastříkali kotouče
Ty jsi asi Tarzan ty joooooooo Prý trámkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Naposledy editováno 19.04.2023 14:54:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ivos píše: Ty jsi asi Tarzan ty joooooooo Prý trámkem
Nez jsem zacal mazat srouby a dosedaci plochy plechacu A0 vazelinou, tak jsem skakal po klici, jak freedom a pouzival metrovy 10x10 tramek a poradne se rozmachnout. Jinak ta soli zarostla kola z auta neslo dostat..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
DrDNA01 píše: Nez jsem zacal mazat srouby a dosedaci plochy plechacu A0 vazelinou, tak jsem skakal po klici, jak freedom a pouzival metrovy 10x10 tramek a poradne se rozmachnout. Jinak ta soli zarostla kola z auta neslo dostat..
Dosedací plochy jsou bez debat. Zase...o tom nebyla řeč...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Frennky píše: DrDNA01> Nemotej sem hrušky a motorky, když se bavíme o šroubech na kola (zánovnich) aut
nebud cita, odpornici se tu vyjadrovali, jako ze po namazani nelze utahnout na moment. a osy kol moto sem jako prvni pripletl Koudy... A zrovna Ty bys mel vedet, ze kdo maze, ten jede...