Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
15.8.2012 v 13:58
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Animals21 píše: Nebudete nekdo poustet svoji WRR? Kdyz tak sz, dik
Pořád platí :)
Tak tu máme první votázečku
Víte někdo, a já předpokládám, že ano, typy ložisek a gufer pro celé přepáčko a kyvnou vidlici? Na webu se mi nepovedlo nic najít a i přes všemožné kombinace mi vždy vyjížděly jen zahraniční eshopy. Procházím vlákno na advrider, ale má 3000 stránek.
díky


Víte někdo, a já předpokládám, že ano, typy ložisek a gufer pro celé přepáčko a kyvnou vidlici? Na webu se mi nepovedlo nic najít a i přes všemožné kombinace mi vždy vyjížděly jen zahraniční eshopy. Procházím vlákno na advrider, ale má 3000 stránek.
díky
Ten samozřejmě mám, ale tam je "jen" postup a utahovací momenty. Chci je sehnat dopředu, než to rozhodím, protože předpokládám, že nebudou úplně standartní a budu na ně chvíli čekat. Dodavatele tohoto sortimentu mám, ale potřebuji znát typ.
Problém je, že origo ložiska jsou o kotel dražší než ložiska z kamenných obchodů. Stačí zajít s ložisky a pokud jsou prodavači šikovný, tak dokážou podle vyraženýho čísla na boku klece ložiska najít stejný, nebo velikostně hodně podobný. Sám jsem tohle řešil, před dvěma lety a překvapilo mě jak moc jsou sady ložisek drahý na wr z internetových obchodů.
Nemáte někdo zkušenosti s alliexpresovými laděnými výfuky ? Zajímalo by mě jestli to tu někdo nemá a jestli není problém s podpalováním ventilů ?
Nemáte někdo zkušenosti s alliexpresovými laděnými výfuky ? Zajímalo by mě jestli to tu někdo nemá a jestli není problém s podpalováním ventilů ?
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Zdravím vás...
Hledám frajera nebo frajerku na sdílení informací, kterého moc nezajímá zrychlení tohohle chrchlátka z 0 na 100kmh
, ale využívá wr spíš jako adventure bajk.
Přesuny, těžší terén, zavazadla, řešení trablů na výletech.
Je tu někdo takový?
Výměna zkušeností, použivaných věcí, modifikace osobní i pro tento druh ježdění.
Pokud ano, napiš mi.
Čuuus.




Naposledy editováno 13.10.2020 23:06:39
Hledám frajera nebo frajerku na sdílení informací, kterého moc nezajímá zrychlení tohohle chrchlátka z 0 na 100kmh

Přesuny, těžší terén, zavazadla, řešení trablů na výletech.
Je tu někdo takový?
Výměna zkušeností, použivaných věcí, modifikace osobní i pro tento druh ježdění.
Pokud ano, napiš mi.
Čuuus.




Naposledy editováno 13.10.2020 23:06:39
Opět zdravím radu starších...
S WR máme za sebou první rok a tudíž také jakousi zkušební lhůtu. Musím říct, že jí tedy prošlo na výbornou a následně dostalo smlouvu na dobu neurčitou
Mám dva dotazy, zda někdo tyto problémky řešil.
- světlá výška a její zvýšení. Nějaké již vymyšlené řešení snadno dostupné. Nechci vymýšlet už třeba vymyšlené. Kratší kosti na přepákování? Samozřejmě jsem nejdřív googlil.
- někdo kdo provedl kompletní upgrade tlumičů a vynaložené usílí stálo za to? Např. https://www.teknikm...amaha-WR250R-Offroad
Nejlíp prohodit pár slov, připadně se sejít. Je mi jasné, že tyto věco jsou dost individuální.
Stále se bavím o adventure ježdění. Jezdec, určité vybavení a agresivnější jízda. Žadný extreme, cross a tak podobně.
Dík a pěknej den


Naposledy editováno 26.11.2020 22:35:07
S WR máme za sebou první rok a tudíž také jakousi zkušební lhůtu. Musím říct, že jí tedy prošlo na výbornou a následně dostalo smlouvu na dobu neurčitou

Mám dva dotazy, zda někdo tyto problémky řešil.
- světlá výška a její zvýšení. Nějaké již vymyšlené řešení snadno dostupné. Nechci vymýšlet už třeba vymyšlené. Kratší kosti na přepákování? Samozřejmě jsem nejdřív googlil.
- někdo kdo provedl kompletní upgrade tlumičů a vynaložené usílí stálo za to? Např. https://www.teknikm...amaha-WR250R-Offroad
Nejlíp prohodit pár slov, připadně se sejít. Je mi jasné, že tyto věco jsou dost individuální.
Stále se bavím o adventure ježdění. Jezdec, určité vybavení a agresivnější jízda. Žadný extreme, cross a tak podobně.
Dík a pěknej den


Naposledy editováno 26.11.2020 22:35:07
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Tak já to oživím - nějaký tip na plasty na WR20R. Dá se to sehnat jinde než od Yamaha/Parts depot. Na PD se to tváří jako dostupné, zatím jsem nezjišťoval, jestli jsou díly opravdu k mání, nebo mi pak řeknou - bohužel, už není ...
mRKEF> levnější aftermarket (ufo, acerbis,...) neexistuje. Kde jinde za 3 tis máš nové plasty na celý stroj, tady né. Na výběr tudíž není. Musíš sáhnout po originálu nebo originál spravit.
Naposledy editováno 22.04.2021 21:09:55
Naposledy editováno 22.04.2021 21:09:55
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS


Vytvořen adv bajk verze 1.8

Výš byl můj dotaz na podvozek. Takže mým prvním krokem bylo kompletní GO originálních podvozkových dílů. Krk řízení, ložiska kyvky, přepakování, tlumiče.
Něco opotřebované, něco zničené, proto došlo na renovaci a něco vytuněné předchozím majitelem. Předesílám , žé žádný oslnivý výkon jsem z toho dostat nechtěl.
To, že to stálo milion



Vše se povedlo, hotovo. Vidlice se dá snést a její chod je relativně ok. S tím zadkem ale žít nejspíš nedokážu. Rebound prakticky neštelovatelnej. Vůbec se nedá brzdit a takový "katapulty" co to někdy dokáže, to je pro mě místama až nebezbečný. Takže až trošku rozdejchám to, že maj ty ku*vy šikmooké hajzly na chodbě


Tohle berte s rezervou, ale Yamaha, jako značka mě naprosto zklamala. Naleštěná bída, která má stát polovinu peněz. To se dle mě týká i nové tenere (zajímá mě). Docela jsem si po své zkušenosti probrouzdal katalog náhradních dílů, pokud vůbec čislo dílu existovalo

Neberte mě nějak vážně. Já si wr nějakou chvíli nechám. Na mé výlety není na trhu zatím lepší typ motocyklu.
Naposledy editováno 23.04.2021 01:39:19
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jedna taková legrace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
cong156> Ahoj, zajímalo by mě přesně jaký díly bylo problém sehnat. Tlumiče jsem párkrát už dělal a nikdy nebyl problém sehnat gufera, prachovky, stírací kroužky atd. Spíš je to horší s kvalitou alá AllBalls. ale když člověk pohledá tak najde i alternativy
Zadek jsem si teda nechával dělat a vim že nová "hlava" do tlumiče se tam dává myslím z yz 85 a ta se dá normálně koupit. Toť moje zkušenot
Samozřejmě ceny originál komponentů jsou jinde a je potřeba hledat alternativy..viz třeba ložiska. Nadruhou stranu jsem jednou dělal kamošovi tlumiče na KTM a byl sem překvapenej jak je to jednoduchý oproti yamaze, netřeba žádný spešl nářadí a i orgo díly za normální cenu
Holt už by to chtělo někoho s nápadem napasovat japonskej motor do evropskýho podvozku




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Peppa21> ahoj
Jak předek tak zadek se defakto vysypaly v jeden čas. Chci mít zaroveň jistotu, kdy a co bylo na moto děláno. Řeči předchozích majitelů jsou často dost mimo.
Přední vidlice poškozený rebound ventil. Předchozí majitel tunil 20mm podložkou pod pružinu.
Kartridge nerozebiratelná. Obojí celkem problém. Úspěšně vyřešeno.
Zadní jednotka. Hlava, balónek. I přes letité zkušenosti servismana nebylo čím nahradit. Hlava vyrobena, balonek ze zahraničí.
Jsem rád, že máš zkušenosti s ktm, protože to je to, o čem mluvím. Kliknu, do týdne mám a se servisem se POČÍTÁ. A to je právě to, ať už je kartridge zapertlovaná nebo že jednotlivé položky koupit nejdou.
U tohoto modelu yamahy ( a mnoha dalších) se servisem, krom výmeny oleje a spotřebních věcí vidlic zkrátká nepočitá.
Co se týká ložisek kyvky a přepákování. Musel jsem zkrátka sáhnout po aftermarketu a právě allballs. Jako práce mi u tohoto nevadí. Horší to je právě s důvěrou v danou značku a její životnost. Protože ani to nebylo moc zadarmo.
No, jsem zvědavej co bude dál. Protože bych fakt radši zadní tlumič s lepšimi vlastnostmi a hlavně jasně danými díly z katalogu. Předek by měl, co se servisu týče, být v budoucnu ok.
Motorku jsem koupik od maníka, který vše nechával dělat v yamaha servise. Tudíž jsem důvěřoval, že takto věci na tom stroji fungovat zkrátka mají. Pravda to nebyla, viz tuning přepětí na vidlici. A ani zadní jednotka nebyla bez poskvrny.
Jsem moc rád za trpělivýho perfekcionalistu, který se do toho pustil a tlumiče uvedl do stoprocentního stavu.
Naposledy editováno 27.04.2021 07:58:46
Jak předek tak zadek se defakto vysypaly v jeden čas. Chci mít zaroveň jistotu, kdy a co bylo na moto děláno. Řeči předchozích majitelů jsou často dost mimo.
Přední vidlice poškozený rebound ventil. Předchozí majitel tunil 20mm podložkou pod pružinu.

Zadní jednotka. Hlava, balónek. I přes letité zkušenosti servismana nebylo čím nahradit. Hlava vyrobena, balonek ze zahraničí.
Jsem rád, že máš zkušenosti s ktm, protože to je to, o čem mluvím. Kliknu, do týdne mám a se servisem se POČÍTÁ. A to je právě to, ať už je kartridge zapertlovaná nebo že jednotlivé položky koupit nejdou.
U tohoto modelu yamahy ( a mnoha dalších) se servisem, krom výmeny oleje a spotřebních věcí vidlic zkrátká nepočitá.
Co se týká ložisek kyvky a přepákování. Musel jsem zkrátka sáhnout po aftermarketu a právě allballs. Jako práce mi u tohoto nevadí. Horší to je právě s důvěrou v danou značku a její životnost. Protože ani to nebylo moc zadarmo.
No, jsem zvědavej co bude dál. Protože bych fakt radši zadní tlumič s lepšimi vlastnostmi a hlavně jasně danými díly z katalogu. Předek by měl, co se servisu týče, být v budoucnu ok.
Motorku jsem koupik od maníka, který vše nechával dělat v yamaha servise. Tudíž jsem důvěřoval, že takto věci na tom stroji fungovat zkrátka mají. Pravda to nebyla, viz tuning přepětí na vidlici. A ani zadní jednotka nebyla bez poskvrny.
Jsem moc rád za trpělivýho perfekcionalistu, který se do toho pustil a tlumiče uvedl do stoprocentního stavu.
Naposledy editováno 27.04.2021 07:58:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
cong156> Je fakt že u ktm s tím servisem protě počítají. Nevim jestli už jsi na wr dělal ventilový vůle, ale to je prpstě porod
Ložiska kyvky a přepákování mě čekají zas, ale tentokrtát už asi na partsdepot koupim origo čepy a ložiska seženu jinde, ten all balls je fakt naprd. Jinak zadní tlumič ti poskládají ve francouzským ohlinsu ,nebo zkusit wilbers. Hele jestli dělal v praze v ymotu tak se ani nedivím


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Peppa21> ventily jsem delal, ale v klidu na ponku. Dělat to v rámu je asi tak dobrý jen na měření, což? Místa tam je fakt malinko.

Při té přiležitosti okolí čistěno, kontrolováno atd. Mám rád přehled i kde co je a jak s tím dolu
. Prostě znát trošku ten stroj.
Neměl bys třeba odkaz na ta ložiska kyvky a přepákování? Snad nebudu nějakou chvíli potřebovat. Ale v budoucnu se to určitě hodí.
Díkes

Při té přiležitosti okolí čistěno, kontrolováno atd. Mám rád přehled i kde co je a jak s tím dolu

Neměl bys třeba odkaz na ta ložiska kyvky a přepákování? Snad nebudu nějakou chvíli potřebovat. Ale v budoucnu se to určitě hodí.
Díkes
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Cong> na ložiska přepáčka jsem se tu ptal a nakonec jsem je po demontáži začal shánět. Dělám v průmyslu, opravdu pro mě/nás není problém cokoliv sehnat, nicméně tady se nepodařilo! Ty rozměry jsou takový atyp, že bohužel. Některá z gufer se lišila o 1mm na vnitřku, tak to asi jde použít, ale jinak bohužel. K tomu jsou často vyrezlá ta pouzdra a ta bys musel něčím nahradit, např nerezem, ale opět - drahý materiál, někdo by to musel přesně opracovat, prostě opět neekonomické.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 316, 317] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 9507 | 28.4.2025 v 14:45 ZdendaZB |
Honda CRF 300 vs 250 Rally Honda CRF 250L, Honda CRF300L, Honda CRF300 Rally | KubAiS | 5 | 23.3.2025 v 18:59 KubAiS |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 24 | 5.11.2024 v 15:37 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |