I po přečtení vybrané kapitoly z knihy Dokonalá jízda na motocyklu a následném zkoušení mám dotaz:
Jedu do zatáčky - předem mám zařazený vhodný rychlostní stupeň, ohřáté pryže a správný tlak v nich, v zatáčce není štěrk. Najíždím z vnější strany a v průběhu zatáčení se držím u vnitřní. Jenže zhruba v 1/2 zatáčky s hrůzou zjistím, že se vracím je středové čáře na silnici a vynáší mě to do protisměru ..a co teď?
Takže buď zvětšit náklon nebo snížit rychlost. Jenže při snižování rychlosti..(brzdím teda oběma brzdama zároveň)..se mi motorka narovná a je to ještě horší. Je to asi celé o tom, že sem nepřizpůsobil rychlost průjezdu dostatečně už před zatáčkou.
Co se spojkou a plynem? Spojku vymáčknout nebo ne? Plyn nechávám zavřený.
Do téhle situace sem se dostal párkrát s batůžkem, což je ještě horší..protože motorka se chová jinak že..a vždycky se mi (ale už v zatáčce) podařilo zabrzdit tak abych se přes středovou čáru nedostal.
Tak poraďte prosím, co v téhle situaci dělat a opravte případné chyby v teorii, co jsem napsal. Díky
NoFear4>Kaspery> ty voe kamo kdo ze to dela podvedome,kazdej? kdyz pojedes za sto lidma tady z fora,tak vsem zhasne brzdove svetlo jeste 20metru pred zatackou a musej pridat aby do ni dojeli a ty my budes tvrdit ze kazdej podvedome jede s prstem na brzde do zatacky?
ale aspon je tu zabava
Jinak Dolik dostane pusu za podporu az ho potkam
Já chci taky ... taky sem tě podpořil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
-HAD->Je tu spousta poučných momentů a zkušeností, zkuste je ale aplikovat na "lokomotivu" typu Honda VTX 1800! Cca 350 - 420 kg!
Promiň, řešíme tu motocykly a ne zaoceánský parníky ... Jinak s těmahle krávama jsem jezdil úplně stejně, jen musíš být ještě víc na pozoru, kvůli tomu, že máš stupačky moc blízko u země a hned s nima chytáš a s tou váhou holt musíš počítat. Jinak jsem doposud nepochopil smysl těhle motorek, jezdit se s tím pořádně nedá a ego mi to taky nezvedlo když jsem na nich jezdil.
Naposledy editováno 31.03.2010 09:45:31
NoFear4>Nene neni to pravda....rproblem je ze vetsina lidi si predstavi kdyz reknu ze musis brzdit...ze veme za brzdy.Ja mluvim o tom ze celou dobu lehce mackas predni brzdovou packu...pak se nic nenadaleho nedeje a ani zadny extra brzdeni neprobiha...cvik to chce,ale myslim ze to na nauceni az tak tezke neni...nevim mozna je
přesně tak to dělám, taky jsi mě inspiroval, zezačátku ty nájezdy do zatáček byly dost pomalý, ale časem si člověk zvykne a postupně se to posouvá, všechno v klidu, žádný tvrdý chození na brzdy, a od té doby jsem snad nepřešvihnul zatáčku a připadá mi to bezpečnější.
ještě přihodím obrázek ze sport riding techniques, už jsi ho kdysi komentoval
špilas> Tak teda ještě dotaz k tomuto: Ohřátě pryže. Kolikrát tady lidi píšou..mno uklouzlo mně to..neměl sem gumu zahřátou asi až k okraji.
Diky
guma se zahřeje po celém povrchu plus minus pár stupňů stejně. výjimka je když jedeš dlouho rovně, ještě pomalu, a pak to chceš sklopit na ucho a plnej
adhezi (danou materiálem, konstrukcí, tlakem, teplotou, zatížením, povrchem silnice a spoluprací s tlumícími/pružícími prvky motorky) můžeš využít k brzdění, zrychlování, zatáčení...jen si musíš uvědomit, že po pryži těžko můžeš chtít víc věcí najednou, aniž by se to nějak negativně projevilo.
takže když nejedeš na hraně adheze - tu pozná jen velmi zkušený jezdec a navíc může být o dvě zatáčky dál úplně jiná - máš možnost sklopit, nebo lehce přibrzdit. když uděláš oboje, válíš se.
lidi, co řeknou/napíšou "uklouzlo mi to", udělali chybu - nevyhnuli se nečistotám na cestě, sáhli do brzd, neměli zahřáté pneumatiky, nepřizpůsobili jízdu povrchu (loni jsem taky odřel padák, páč jsem si neuvědomil, že před zatáčkou začal úplně nový a ještě mastný asfalt), měli pneumatiky úplně sjeté, jeli nad hranici použitých pneumatik, apod.
z hlediska policie "nepřezpůsobili jízdu stavu a povaze vozovky", samozřejmě s přihlédnutím k pneumatikám a motorce
3 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
2)vyber stopy - zvolit sirsi stopu na najezdu (pokud je to mozne)
3)zatacka - spicky nohou na stupacky zadek ven ne vic jak 50 procent vnejsi nohu zaklesnout o nadrz (opet cela vaha na noze a ruce uvolneny, kontra do riditek (jediny zpusub jak z motorkou zatocit, delame to podvedome i kedyz o tom nevime),hlavu natocit do smeru jizdy, plynule pridavat plyn (jemne, konstatne). Jakekoli jine chovani v zatacce narusuje rozlozeni vahy mezi prednim a zadnim kolem i jemne ubrani plynu na toz brzdy, pokud se tedy narusi vyvazeni tak tim trpi i stabilita a nakonec i trakce.
Jakekoli zavahani nebo bloky jak tu nekteri pisou se jmenujou survivor errors ktere telo vyvolava samo stejne jako kdyz se riznes tak ti chvilku netece krev. je to proste jen obrana reakce tveho mozku. Ktera je v tomhle pripade nezadouci, bohuzel ale bezna. je az neuveritelny ze behem jednoho prujezdu jich muzes nasekat az 10. Takze s toho plyne "neposlouchat" mozek
Pokud vsechny tyhle body dodrzis tak stratis na najezdovy rychlosti +- 10 km/h ale ziskas 20 a vice km/h na vyjezdu
Jakekoli nesouhlasy mailujte rovnou na california superbike school.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Johny89>Kdyz uz se tu bavite o tech prijezdech zatackou...
Nerekne mi nekdo zkusenejsi co treba ja delam spatne? VIZ moje jízda
jedeš na efekt...místo abys projel zatáčku svižně, chceš si škrtnout
do zatáček nebrzdíš/neubíráš, máš zařazeno vysoko, sklápíš trochu dřív (možná jen zkreslení pohledu z kamery za tebou), nezrychluješ na výjezdu, celou šířku vozovky využíváš spíš kvůli dřívějšímu naklopení, než abys věděl pořádně, co děláš
jsem zase chytrej, co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Už několikrát jsem přemýšlel kde se v lidech bere ten put to na rovinkách roztahovat jak kráva a před zatáčkou občas skoro úplně zabrzdit a doufat, že se do zatáčky vejde a nevysype se...
Myslím si, že lidi sedaj moc rychle na silný a těžký stroje, jsou málo vyježděný a teorie projetí zatáčky jim taky moc neříká...Co vy na to?
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
1 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Každý máme souhrn svých zkušenosti, praxe a hlavně rozum, abychom jezdili, pokud možno bezpečně
Pár mých zamyšlení je TADY
Dolík....>Razhel> no spojku bych mačkal jen při brzdění rovně nebo minimálním náklonu. v zatáčce určitě ne
Souhlas, pri tvrdym/krizovym brzdeni nutnost (nepretahujes se s motorem). Zaber na kolo = stabilita, jednou jsem to zkusil a uplne vykolejis, mackani spojky v zatacce je nesmysl. Temer okamzite ztracis cit a kontrolu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
skyair>špilas> Ahoj, po dlouhé době vlákno které se dá číst Většina rad tady vyřčených je vyzkoušených a užitečných. Ta nejdůležitější je, že na učení je nejlepší okruh s instruktorem. Je to nejlepší způsob, jak neobjevovat objevené, naučit se správné návyky a když už upadneš, máš jistotu, že tě nepřejede náklaďák v protisměru. Při rozboru jakéhokoliv pádu zjistíš, že tomu vždy předchází vršení chyb. Vysoká rychlost, špatný nájezd, malý náklon, nevhodné použití brzd, ztuhnutí a pád. K tomu se na silnicích většinou přidá špatný stav vozovky, svinstvo v zatáčce, překvapení jak ta zatáčka utahuje, protijedoucí auto v protisměru ... a navíc stav motky, gum, brzd, zašpiněné plexi na helmě ap.
Každý máme souhrn svých zkušenosti, praxe a hlavně rozum, abychom jezdili, pokud možno bezpečně
Pár mých zamyšlení je TADY
Jojo.těch proměnných na cestě je pokaždé příliš mnoho,každá situace ja navíc specifická
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
jinak by mě zajímalo jak pracovat správně nohama? někde jsem zaslech, nebo čet, že se "motorka má řídit jenom nohama a ruce mít volně položený na řidítkách", takže mě zajímá jak a kam kterou nohou tlačit?
2 reakcí na tento příspěvek Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Lepší knížku na trhu neseženete. Sice překlad je někdy hrozný, ale fakt super, můžu všem doporučit. Mám toho přečteno již "hodně", ale tato mi dala nejvíce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
na vymetání pojedu s očima v itineráři, ale až se budeme v neděli vracet, se můžeš přidat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
Razhel>Všem bych silně doporučil přečíst si knížku Dokonalá jízda na motocyklu
Lepší knížku na trhu neseženete. Sice překlad je někdy hrozný, ale fakt super, můžu všem doporučit. Mám toho přečteno již "hodně", ale tato mi dala nejvíce.
Me se tak kniha moc nelibila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Věta do pranice - nezvládnutá zatáčka
NoFear4>Me se tak kniha moc nelibila
Pisni, co se ti nelíbilo Ty jsi možná od té knížky očekával více, jako ostřílený fír