Téma: Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

1.1.2010 v 00:58
Na letošní prázdniny plánuju okružní cestu na Nordcap, tam přes pobaltí a zpět přes Norsko, Švédsko a Dánský mosty. Tzn. něco kolem 8-9tis km a to buď v červenci, ale spíš srpnu. Jenže je tu jeden znepokojivý problém, není parťák. Buď neni čas, nebo nebudou peníze, nebo zaměstnavatel nedá delší dovolenou někomu z mojich kamarádů a teď co s tim. Ne že by se člověk bál jet sám, ale co v případě nesnází s motorkou(který se můžou při jejím věku vyskytnout i při dobrým technickym stavu a běžný bezporuchovosti), nebo nedejbože při nehodě a to vůbec nemluvim o utrpení ukecaného člověka samotinkého na cestě Vyvstává tedy otázka, najde se někdo nebo malá dvou či tří člená skupinka se společným cílem cesty? Spaní kde hlava spočine, rozhodně ne v hotelech a penzionech. Výsledný datum a trasu rád přizpůsobim kolegovi/ům.

7.3.2010 - Ozvali se mi asi 4 lidi, ale jen jeden je opravdu rozhodnuty jet, klidne uvitam jeste 3tiho do party. Základní fakta jsou tedy tyto: 100% spaní "na divoko", jidlo vlastnimi silami, nejlépe 3 týdny dovolené, rozpočet odhadem 30tis CZK.

12.6.2010 - stale plan jet ve dvou, odjezd podle mojeho prijezdu domu 9. nebo 10. srpna, cilem dobyt Nordkapp i kdyby padaly trakare, navstivit Lofoty a dalsi pekny mista, naspodu Norska trasa volnejsi, podle dohody s ucastnikem/ky

Uzavřeno 24.09.2010 v 23:00 uživatelem Jindra650

Naposledy editováno 12.07.2010 11:05:10

18.3.2010 v 18:50 | Nahoru | #151
Dobrý nápad! Mě ale asi bude stačit obyčejná koupená na NC. Samozřejmě si ji vylepím na čestné místo (ale které to je?).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

18.3.2010 v 22:27 | Nahoru | #152
Jenec> Neboj, na samolepkách už se pracuje! Máme reklamku tak uděláme asi i trička..

20.3.2010 v 19:40 | Nahoru | #153
Rafan.> Tak to by byla machrovinka, bylo by dobré aby na tričku byla mapa s naší trasou.

30.3.2010 v 19:33 | Nahoru | #154
Už bude duben, kdy a kde dáme ten sraz? Co tento víkend?

31.3.2010 v 12:56 | Nahoru | #155
Jenec> Psal jsem Ti zprávu, koukni na to nebo aspoň napiš zda s námi jedeš či nikoliv. Zatím ahoj

1.4.2010 v 13:17 | Nahoru | #156
viz. soukromé zprávy: Co je v Murmansku tak zajímavého? O rusku jsem četl jen špatné, vízum za 2 000 CZK, připlatit povinné ručení a úplatky

1.4.2010 v 14:23 | Nahoru | #157
Jenec> Rusko je Rusko. Víza ano, povinné ručení nevím co by jsi chtěl připlácet, neboť Rusko je již kryto ze standartního povinné ručení a úplatky neřešit. Murmansk sám o sobě není zajímavý, ale je to další místo které chceme navštívit a už dlouho nás láká. Pokud nechceš jet s námi do Ruska, můžeš jet napřed až mi to tam zahneme nebo počkat na nás ,, na západě ".

1.4.2010 v 17:25 | Nahoru | #158
Já nemám ani pas, takže to vidím že tam spíš pojedete beze mně. No v neděli to pořešíme..
EDIT: myslim jako do toho Ruska.

Naposledy editováno 01.04.2010 18:25:14

1.4.2010 v 22:01 | Nahoru | #159
Jenec> To počkej, bez pasu tam ani nejezdi! Pas do Norska je potreba!

Naposledy editováno 01.04.2010 23:59:47

1.4.2010 v 22:59 | Nahoru | #160
Rafan.> Né všechny PR mají kryté i Rusko, přesněji většina, takže se musí zaplatit tzv. strachovka.

Jenec> Pas máš za 14 dní hotový, tak si ho udělej. To tě finačně nepoloží a budeš mít klid.

2.4.2010 v 00:01 | Nahoru | #161
Dobrá tedy, pas si vyřídím. Kolik dělá ta strachovka a kde se platí, na hranicích?

2.4.2010 v 00:03 | Nahoru | #162
Fidži.V-Strom> Od 1.8.2009 maji vsechny pojistovny v CR v kryti i Rusko. Proto je na novych ZK ktere se nepodesuji i Rusko. Na starych ZK neni,tam kryte vsude nebylo. Neni jiz zadna strachovka treba,vse je kryto..

2.4.2010 v 00:07 | Nahoru | #163
Jenec> Ted jsem koukal a budeme muset vyrazit o dva dny drive,hned v pondeli. Prechod do Ruska totiz neni otevreny kazdy den,tak musime byt v sobotu vecer v Kirkenes.

2.4.2010 v 00:43 | Nahoru | #164
Prechod neni otevreny kazdy den?? To zni jako dobrodruzstvi Zacina me to zajimat..

2.4.2010 v 08:05 | Nahoru | #165
Jenec> Není otevřený každý den. Chtěl jsem jet do Ruska níže ale na tom vyhlídnutém přechodu neberou motorky. Takže odjezd je 28.6 v 9hod z Náchoda a návrat snad 25.7. Měli bychom to stihnout..

2.4.2010 v 17:43 | Nahoru | #166

Rafan.>Jenec> To počkej, bez pasu tam ani nejezdi! Pas do Norska je potreba!

Do Norska rozhodně pas nepotřebuješ,bohatě stačí OP.

3.4.2010 v 11:30 | Nahoru | #167
Kedaros> Tak to je tak trochu divný, člověče. Mne odmítl Norskej celník pustit bez pasu. Argumentace typu že jsem četl že stačí OP se strojově čitelným kódem ho vůbec nezajímala, stát který není členem EU prý může požadovat pas. To je zkušenost, je možné že jsem měl smůlu na příliš aktivního celníka. Ale tvá argumentace se s mými zkušenostmi přiliš neshoduje.

3.4.2010 v 20:22 | Nahoru | #168
Rafan.> Tak to jsi měl velkou smůlu že jsi narazil na blbého neinformovaného celníka. Norsko sice stále není členem EU ale je členem schengenu a EHP.Do Švýcarska se přeci taky dostaneš jen na občanku a není v EU a až od loňského roku je v schengenu.V Andoře jsem taky neměl problém a to stále není členem EU ani schengenu. Tady ještě dokument:
Občan ČR může vstupovat a pobývat na území Norska bez zvláštních omezení, a to na základě platného cestovního dokladu nebo platného občanského průkazu. Od 1.1.2006 nabývá účinnosti novela zákona o cestovních dokladech (č. 559/2004 Sb.), podle které lze k opuštění území ČR k cestě do Norska jako cestovní doklad použít občanské průkazy se strojově čitelnými údaji pokud nemají oddělenu vyznačenou část (tj. bez odstřiženého rohu).
Dle vyjádření MV ČR je občanský průkaz cestovním dokladem pouze pro držitele dokladu. MV ČR tedy nedoporučuje, aby občan ČR mladší 15 let, který cestuje společně s rodičem a je zapsán v jeho občanském průkaze, cestoval bez vlastního cestovního dokladu pouze na základě tohoto zápisu v občanském průkaze.

2 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

10.4.2010 v 00:57 | Nahoru | #169
Zdravím chlapi. Přidám pár poznatků co si ještě vzpomenu z cesty na Nordkapp v srpnu r.2005. Jeli jsme karavanem Hymercamp 7,3m (jak jsme později zjistili, totální průser, platíš to samý co autobus) přes Německo a Dánsko, rychlotrajektem Fredrikshavn-Kristiansand (cena 350é, to sem myslel že si cinknu do gatí). Na tu skálu jsme nakonec nejeli, měli jsme na celou cestu pouze 13 dní(!!!) i s vyzvednutím a vrácením auta do půjčovny, takže v podstatě rychlopřesun. Denně min. 500km, někdy i 1000. Byly jsme na vodopádech, cestě trolů, Stavanger, Bergen, Trondheim, Narvik, Tromso, Alta, Polarsirkelen, Nordkapp, zpátky podobnou cestou co jsme nestihli cestou tam + Lofoty (bohužel chcalo, ale i tak úžasnej zážitek). Táta má rád historii a 2.světovou, takže jsme vymetli kdejaký muzeum, vraky a já nevim co ještě + 3 muzea v Oslu (Viking, Kon-tiki a ta stará loď co někde zamrzla, už sem zapomněl název). Jeli jsme 4 lidi a celá ta sranda i s pujcenim auta stála 120 tisíc. Ujeto 9000km. Karavan byl asi za 35, nafta asi 40 (žralo to kolem 12-13 a v Norsku nafta za 40), trajekty, tunely a mosty ca. 20 a zbytek kempy, vstupy a nějaký jídlo, pečivo a tak. Takže defacto taky 30 na osobu. Problém byl v tom že to auto bylo dlouhý, jinak by to stálo min. o 10 míň. Bacha na tunel na Nordkapp, platí se za obě cesty a až za tunelem, ochcat se to nedá ani ve 4 ráno. Nás to stálo asi 350 NOK. Samotnej útes na Nordkapu je taky dost drahej, myslim 120 NOK na osobu, děti 80, ale nevim to už přesně, parkovný asi 50 NOK. My tam byli asi ve 4 ráno, kasu měli od 5, takže jsme nic neplatili, šli mrknout k útesu, bylo vidět, pár fotek a rychle zase pryč než nás někdo zmerčí. Je tam takovej velkej skleněnej barák s restaurací nebo co a jinak nic, jen útes a sráz několikset metrů dolů a moře. Byli jsme totál grogy, tak okamžitě za tunelem zpět do vnitrozemí jsem zastavil a spali jsme přímo u nějaký plážičky u silnice, ráno jsem se v tý ledárně pak vykoupal, brr! Dovolená to byla pecková, ale chtělo to tak 3 týdny, původně jsme chtěli jet zpátky přes Finsko, Litvu Lotyšsko Estonsko a Polsko domů, ale na to prostě nebyl čas a to Norsko bylo prostě překrásný. Ty náhorní planiny kde 100km potkáš 2 auta, stáda sobů, sem tam zatoulanej los, ryby v řece, kytky co u nás nerostou, skály fjordy, ostrovy, přístavy, mosty, no prostě úžasný. I ta zelená je tam prostě víc zelená Mají nejkrásnější kempy co jsem kde zažil, jen trochu drahé. Pro karavan s přípojkou na el. a sprchama většinou od 60 do 120 NOK, jednou chtěli snad i 180. Tehdy byl NOK asi 4Kč, takže žádná láce jen za plácek pro obytňák a možnost se jít vysprchovat a dobít kameru, foťáky a dolejt vodu. Sem tam jsme spali na hulváta někde zaparkovaný. Problémem se muze stát pocasí, klidne muze prset nebo mrholit 5 dní v kuse a to jeste budete rádi za nejakou chatku v kempu za 300 NOK. Co se týče rychlosti, Norové jezdí velmi, velmi pomalu a když je někde 80ka (a ta je tam skoro stále), tak Nor jede spíš 70. Já to s Hymerem smažil stále kolem kila a Norové si ťukali na čelo co to jsem za blázna a proč je předjíždim. Cajty sem měřit nikde nepotkal, ale ve městech a vesnicích sem dával bacha, pokuty jsou prej mastný a cajti nekompromisní.
Na mašině to musí bejt paráda a kdybych to jel znova, určitě bych si na to vyhradil nejmíň 3 týdny, a na kochačku, tam se toho stejne neda moc nahnat rychlostí a zpátky přes Finsko. Co se týče peněz, pokud bych jel sólo na svý Guzzi, která si vezme ca 6l (nádrž 23l), tak jen čistě za beňo to je skoro 20 tis.Kč při prům.ceně 35Kč/litr. Počítejte že v létě bude benál dražší a v Norsku za 40Kč. Trajekty, mosty, Nordkap, vstupy kolem 10 tis.Kč a potom jídlo a kempy min. 5 tis.Kč. To je 35K a to nepočítam že se na motorce něco podělá nebo že se bude měnit guma nebo olej na cestě. Nejel bych tam s méně než 2000 EURy a Mastercard GOLD pro jistotu. Pod 30K to podle mě rozhodně nepujde i kdyby jste se myli v řece a spali stále ve stanu někde na divoko. Třeba na Lofotech je těch trajektů několik a nejsou zrovna levný. Po příjezdu je nutný počítat s 5-6000 za gumy a servisem (v mém případě dalších min. 5 tis.). Takže mě by to přišlo sakumprásk bratru na 45-50K (semtam bych určitě spal v chajdě)

10.4.2010 v 01:53 | Nahoru | #170
Jack82> To je výhoda cesťáků. Spotřebu gum mám poloviční, taktéž téměř spotřebu(při těch 80ti) a výměna oleje během cesty mě vyjde na 480Kč Sám jsem zvědavý kolik mě to vyjde, ale mám na to 30000+ideálně nepoužít rezervy. Ale jinak díky za vyčerpávající info.

Naposledy editováno 10.04.2010 01:55:56

10.4.2010 v 20:56 | Nahoru | #171
Jack82> Super popis, diky za nej. Trosku me ty ceny desi, ale to uz se zvladne... Jinak teda super motka

12.4.2010 v 18:48 | Nahoru | #172

2 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

15.4.2010 v 19:52 | Nahoru | #173
Zdárec,tak jak to s vámi vypadá???("Rafan a spol.-Jenec)
Mně to rusko vůbec neláká(A když už tak na delší dobu-BAJKAL ).
Já si radši užiju finska-jezer-lesů-cest-přírody a KLIDU.
Máte teď na neděli už něco v plánu???
Že-by jsme se někde sjeli a rozpitvali to trochu podrobněji.

15.4.2010 v 20:01 | Nahoru | #174
Lucags> Kdybys měl zájem, tak já jedu taky v podobném termínu a mám místo. Rusko neplánuju.

15.4.2010 v 20:05 | Nahoru | #175

Hrbáč>Pánové jak je to ve Skandinávii s elektrickejma zásuvkama? Jsou stejný jako u nás nebo je nutná nějaká přechodka?

Krom Dánska je to všade stejné.

Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

15.4.2010 v 20:06 | Nahoru | #176
Čau, my už jsme schůzku dávno měli.
Rafan> Mam zazadene o pas a az prijedu ze Spanelska, tak budu resit to vizum do Ruska. Zatim se tady opatrujte. Zdar.

15.4.2010 v 22:02 | Nahoru | #177
Fidži.V-Strom--máš zprávu.

15.4.2010 v 22:11 | Nahoru | #178
Lucags> Máš odpověď

16.4.2010 v 08:51 | Nahoru | #179
Lucags> Ahoj, jak víš my jsme se už sešli. Co se týče Ruska tak tam jedeme, vcelku jsme se na tom shodli. Nikoho však nenutíme aby tam s námi jel, takže i kdyby se někdo z nás rozhodl tam nejet, nemusí a pak se někde sjedeme. Já v neděli nemůžu, ale koukám že už jsi si sehnal kolegu na cestu takže ok, je to vyřešené. . Tak šťastnou cestu!!

Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

2.6.2010 v 21:37 | Nahoru | #180
Tak a už je to skoro tady, za dva dny odjezd
Tady je pár míst co chceme navštívit, třeba se to ještě někomu bude hodit...