globalmoto_nolan Přidat reklamu

31.3.2009 v 22:04 | Nahoru | #151
skyair>

31.3.2009 v 22:07 | Nahoru | #152
BenBourbon> dík...jdu si dát panáka, nějak jsi mě tím svým krásným nickem inspiroval

2 reakcí na tento příspěvek Pozor na kreteny

31.3.2009 v 23:07 | Nahoru | #153

Typan se převalil přes kapotu a bolela ho noha, jinak nic víc, druhej den sem za nim byl v nemocnici a pohoda prej ho pouštěj domu že má nějak naraženou holeň od chrániče. Jenže teď když sem se s nim chtěl nějak dohodnout, se dodatečně ukázaly další zranění a chce z toho vysoudit prachy a asi dost tučný, tak nevim no (

Jenom chci říct, že sem fakt nic nezanedbal a přesto sem ho asi přehlídnul i když si to nedovedu vysvětlit... A rychle prej nejel, já nevim já ho zahlídnul až na poslední chvíli.

31.3.2009 v 23:31 | Nahoru | #154
Smaja> Tohle jsou zlý sny každýho z nás... přehlédnutí. Na křižovatce, v mrtvým úhlu zrcátka, v šeru podvečera, zakrytý výhled, oslnění sluncem, reflektorem, děti vybíhající za autem a tisíce dalších případů. Bohužel zákon nerozlišuje zda to člověk provedl z blbosti, nešťastné souhry náhod či nedejbože úmyslně. Řeší jen vinen - nevinen. Pokud jsi vinen není moc rad co s tím. Finančně by to měla krýt pojistka. Jediné plus pro tebe je, že to motkař přežil. Bohužel si můžeš říkat - příště budu pozornější, opatrnější ... ale to tě stejně neochrání, pokud nebudeš mít navíc ještě štěstí, jako jiní, kterým se to nestalo. Riziko něčeho podobného můžeš jen zmenšit praxí ježděním (to zase zvyšuje počat pravděpodobnosti), opatrností, ale řešíme situaci, kdy nás vlastní oči zklamou. To je to o čem tady stále dokola mluvíme ... kdybychom si úplně uvědomili všechny rizika spojená s řízením jakéhokoliv dopravního prostředku, pochopili bychom,že je to střelná zbraň s velice citlivým kohoutkem ...pak bychom nikdy nevyjeli!!!

Prostě to riziko, že se jednou můžeme ocitnout v situaci, že ublížíme nebo nám bude ublíženo tu visí jak Damoklův meč nad námi neustále

Naposledy editováno 31.03.2009 23:34:13

3 reakcí na tento příspěvek Pozor na kreteny

1.4.2009 v 00:18 | Nahoru | #155
Jako jediný co sem mohl udělat je ujet rychle pryč nebo rychle couvnout. Takže od tý doby si dávám 3x pozor, prostě čumim úplně všude a koukám se jak se chovaj lidi na silnici (i když to sem dělal předtim taky) a taky se snažim si všímat víc možností jako ošahat si jaký má to auto zrychlení apod, abych příště mohl pohotověji jednat, protože jsem měl cca dvě sekundy na to něco udělat a já tam stál, přitom co jsem zjistil to auto má fakt kurva zrychlení takže bych to zvládnul ujet... Paradoxně na tom sou líp v krizovkách ti, kteří jezdí závodní rychlostí a jsou na to zvyklí, než ti co se rozjížděj pozvolna a dodržujou 50ky. Jednoduše už se nebudu příště řídit tim hlavně nezmatkovat (což mám z autoškoly), ale spíš udělat co nejvíc proto se vyhnout srážce, nebo jak to říct. No snad se už nic takovýho nestane. No a s tim soudem nevim no.. hlavně, že nikdo neumřel to bych už asi neunes..

I když je to divný, ale úplně první myšlenka při nárazu tý motorky byla už nechci motorku!!! A stejně sem si jí koupil a teď si dělám řidičák, fakt je, že na motorce mi to příjde takový jako že člověk má větší výhled a nejsou tam žádný sloupky ani omezení, dokonce je vidět i na kola přesně kudy jedou, což v autě se musí odhadovat.

Jo a na vybíhající lidi z meziaut si taky dávám bacha.. prostě se snažim no

Naposledy editováno 01.04.2009 00:26:34

1.4.2009 v 07:27 | Nahoru | #156

Smaja>Zrovna nad tim přemýšlím, v létě o prázdninách jsem právě nedal přednost motorce v autě, přijel jsem na křižovatku z vedlejší, zastavil sem, koukám doleva, tam zatáčka s černym asfaltem, uprostřed jasná bílá čára a okolo vysoký svodidla, nic víc tam nebylo, do teď si ten obraz pamatuju, kouknu doprava, tam zas černá silnice a přerušovaná bílá čára, fajn, jednička pouštim spojku otáčim se zpátky doleva a najednou šok tam motorka s černě oblečenym motorkářem v černý helmě, zadupnul sem brzdu a čekal, že mě ještě objede, obsadil jsem předkem jenom třetinu jízdního pruhu, ale ta motorka místo aby zatáčela jela rovně a narvala to do předního kola. Fakt strašnej zážitek, tolik myšlenek mi proběhlo hlavou a tep úplně namaximum. Připadalo mi to jako nějaká chyba v matrixu. Do teď tomu nerozumim, pravda, že jedna z myšlenek co mi bleskla hlavou bylo rychle dát zpátečku a plnej plyn, ale pak sem si řek že mě snad objede, že to ještě neni tak strašný, že nebudu zmatkovat... chyba

Je to neomluvitelný, ale docela to chápu. Z aut je totiž pěkný kulový vidět. Když nemusím tak do těch pikslí vůbec nelezu....

1.4.2009 v 08:48 | Nahoru | #157
Smaja> tohle je další téma na které jde psát řadu článků, ale někdy je to právě těch pár sekund kdy člověk platí za důkladnou opatrnost. Jak píše Skyar nikdy neříkejme nikdy. Tohle vlákno chce zejména upozornit na ty, co jsou úmyslně bezohlední. Stalo se mi že jsem jel s 27tunovým jeřábem a z chodníku mi přímo před předek vjel kolista, takové situace se těžko popisují. Ustál jsem to i ti za mnou, ale jet za mnou třeba někdo na motorce, tak nevim. Taky to mám dodnes před očima a když jezdíš pravidelně po cestě, která je úzká samá zatáčka a proto oblíbená trasa motorkářů a cyklistů, jen čekáš kdy ten Damokl sekne. Ale jak jsem uvedl, tohle vlákno má poukázat na jiné chování.

1.4.2009 v 09:01 | Nahoru | #158
nevim jestli už to v tomhle vlákně není, tak pro jistotu i když už to na m.cz zná snad každý nazpaměť a spíš by se to hodilo umístit na nějaký plechovkářský stránky..

já mám z tohohle taky dost strach a je pravda že jsou situace kdy se tomu vyhnout na 100% nedá
proto se na moto snažím přes křižovatky projíždět tak 70-kou, klidně i méně když je potřeba..
Nejhorší je výjezd na hlavní v zatáčce, tam když takový motorkář potká vyjíždějící soupravu nebo tahač s návěsem, tak není kam uhnout a on taky rychle nezmizí
A propo., když se na Tobě chce borec hojit, odhadl nějaký znalec jeho rychlost?

1.4.2009 v 10:12 | Nahoru | #159

petr_t>Smaja> ..... Tohle vlákno chce zejména upozornit na ty, co jsou úmyslně bezohlední .....

Přesně tak. Prostě na mašině to chce být lehce (ve zdravé míře ) paranoidní a pořád tak trochu čekat kdy ti tam kdo vjede...

1.4.2009 v 10:13 | Nahoru | #160

dva_hrnce>
A propo., když se na Tobě chce borec hojit, odhadl nějaký znalec jeho rychlost?

Ahoj, dobrá rada...ale měla by být uvedena hned v protokolu po nehodě. Dodatečně ...pokud nehodu nevyšetřovali poliši to bude (bez zákresů,fotek a svědků) složitější. Teď toho Smaja moc nenadělá...
Hodně je to i o zkušenostech. Je mu 20 a nevyježděnost a zkušenosti jsou ještě malé. Je mi ho líto, ale má kliku, že to nedopadlo hůř. Vím, že se to tady řeší pořád. Ale pořád se to a denně někomu podaří. Proto tu to donekonečna meleme - používat hlavu a bejt při jízdě soustředěnej. A pořádně se koukat a předvídat.

1.4.2009 v 10:19 | Nahoru | #161
ona je otázka jestli by to byloněco platný, ale jen tak pro zajímavost..

slyšel jsem i o případě, kdy borec na hlavní valil 140 a stejně to odsral ten z vedlejší, ptz "nedal přednost"

1.4.2009 v 10:23 | Nahoru | #162

to byla nějaká malorážka co by feldu stejně nedohnala, ne ?

1.4.2009 v 10:36 | Nahoru | #163

Číkus>želva-želva>zajímalo by mě, jaký výraz by měl, kdybys ho dohonil a vytáhl z auta
to byla nějaká malorážka co by feldu stejně nedohnala, ne ?

si piš, na mě se včera lepil s mustangem, tak jsem podřadil za dva a v devadesáti odpad (ten mustang, motor z feldy ovšem málem taky )

1.4.2009 v 10:43 | Nahoru | #164

dva_hrnce>ona je otázka jestli by to byloněco platný, ale jen tak pro zajímavost..

Bez prokazatelného svědectví, brzdných drah a znalců je naděje minimální. Už se to několikrát stalo... vím o jednom případu, kdy motkař jel vesnicí přes kilo .... a brzdná dráha byla skoro 100 metrů. V autě byla ženská s dítětem (s malým citroenem)... trefil ji do dveří u ní a strávila měsíc v nemocnici a rozbitou hlavou a pošramocenou krční páteří. Motkař na místě mrtvej... a soud ji osvobodil i když jela z vedlejší. Při rekonstrukci změřili čas, kdy se podívala vlevo a vpravo... kdy bylo volno než se rozjela. A byly to zhruba 3 vteřiny než do ní přistál. To opravdu nemá řešení

1.4.2009 v 10:48 | Nahoru | #165

skyair>Ahoj spolku...
poctivě jsem to dočetl až sem, zkouknul video a prohrábl svou memory. Letos jsem s motorovými vozidly na silnicích už 45 let.
Takovejch a podobnejch situací jsem zažil tisíce ... v některých jsem byl i postižen, naštěstí v plechovce, takže bez následků na zdraví. Jako mlaďas jsem byl, oč víc sám chybující, nesmlouvavej k chybám ostatních. Jak je z videa zřejmé, to mladý pako ze škodovky snad ani netuší, že nedává přednost v jízdě. Ještě mokrej řidičák a ze samý radosti, že jede je nebezpečnej svému okolí. Tohle rozebírat nemá cenu, protože svědkem lidských chyb jsem každodeně. Probírat 100x probrané, že na motocyklu nemám nikdy faktickou přednost a každá srážka, o to víc s blbcem, může být ta poslední ... nemá cenu.
Chci jen říct to podstatné. Jakýkoliv pohyb s motorovým vozidlem není pouze o předpisech a zákonech, ale především o TOLERANCI! Je lidské chybovat, je lidské se předvádět a je lidské něco podělat. A mělo by být i lidské, že dám v rámci svých možností těm ostatním šanci přežít, když se dostanou do prekérní situace a je jedno jestli se do ní dostali schválně nebo omylem.
Desítkám havárií jsem se vyhnul jen proto, že jsem těm druhým umožnil předjet na neuvěřitelných místech, vyhnul se až na krajnici, zastavil na místech kde jsem mohl klidně jet........ Byl bych možná v právu, ale už bych o tom sotva někoho přesvědčil.
Zažil jsem situace, kdy ti frajeři, kteří se stali svědky mé chyby a chtěli mi mermomocí dokázat, že jsou géniové volantu či řidítek, po výčitkách, co jsem to za vola, odjeli a aby dokázali co umí, předjeli klidně plnou čáru před horizontem. A několi jiných "mistrů" jsem viděl i po tragické nehodě, zhroucené, pláčící a nesouvisle koktající.
Znovu připomínám to, že se schováváme za plechem, skly, hledím helem z nás nedělá přiblblé hrdiny akčních filmů, co přežijou i explozi tuny semtexu. Jsme lidé chybující a smrtelní.
věřte, že nahé na pitevním stole nás nebudou rozlišovat na chytré a hloupé, z ferari nebo škodovky, z dváci nebo superbiku.

To je přesné. Já jezdím teprv 31 let, ale "sám bych to líp nenapsal".

1.4.2009 v 10:56 | Nahoru | #166
Birdman> Dík

1.4.2009 v 11:00 | Nahoru | #167

Birdman>skyair>Ahoj spolku...

To je přesné. Já jezdím teprv 31 let, ale "sám bych to líp nenapsal".

přidávám se, když jsem o rok mladší než Ty
předvídat, předvídat, předvídat..............to řekl Lenin hned potom, co řekl: učit se, učit se, učit se

1.4.2009 v 11:05 | Nahoru | #168
PetrSvetr> JJ ale Lenina měli přejet hned v roce 1917 ... ale nereaguj ... to jsem tady fakt nechtěl

1.4.2009 v 11:16 | Nahoru | #169
skyair:
ale spousta lidí to stejně nepochopí..

1.4.2009 v 11:18 | Nahoru | #170

1.4.2009 v 11:19 | Nahoru | #171
Smaja> Rozdíl mezi mnou a tebou je jen ten, že tys měl větší smůlu a já větší štěstí. Protože stejnou chybu jako jsi udělal ty jsem dělával taky. Je to asi pět let, co jsem se to vědomě odnaučoval, protože jsem zažil skoro stejnou krizovku co ty, "můj" motorkář se mi ale vyhnul. Klika.
Dnes už to nedělám, ale je chyba se rozhlídnout doleva, doprava, pak se rozjet a teprve pak otočit hlavu znovu doleva.

Zní to jako banalitka, ale je nutné se to jako já odnaučit a koukat doleva, doprava, pak znovu doleva a rozjet se, a ještě než se dotkneš druhýho jízdního pruhu tak se kouknout znova doprava.

Prostě vždy musíš zírat do pruhu, kterej křižuješ, o chvilku dřív než se do něj pustíš.

A to dělá milion lidí, že pouští spojku a zároveň otáčejí hlavu, ale to je už pozdě. Jak píšeš, třetinu pruhu už jsi zatarasil když si měl pohled upřenej už na toho kluka.

Pro příště. A přeju hladký konec tvýho soudu, rozumnou dohodu, a zbytek motoristického života bez nehod

1.4.2009 v 11:26 | Nahoru | #172
rraol>

1.4.2009 v 11:30 | Nahoru | #173
[quote]rraol>Smaja>

tohle kdyby učili v autoškolách, jéé, to by byla pohádka..
zrovna dneska - jedu z práce, z vedlejší vyjíždí auto autoškoly, byl jsem od něj asi 200m, v poho by to stihnul, ani by mě neomezil..
Ale protože klučina nemá odhad, tak zastavil a čekal..
všechno v pořádku, zdálo by se..
Ale autoškolák?? listoval si tam v nějakých lejstrech a vůbec nevěděl která bije, co se děje okolo atd.. jo, možná začal listovat až po zastavení (aspoň doufám že dával pozor když přijížděli do křižovatky) ale tohle je prostě špatně..
kolikrát to vidim, že jak vyjedou z města, tak ty učitelé tam snad chrápou a nechaj eléva jet padesátkou mimo obec 8 km, pak se proberou a řeknou mu ať to otočí a jede se stejným způsobem z5..

dokud se nezmění tohle, lepší to nebude..
A toleranci učit, jak psal Skyair.. i když narazim na vola, neznamená to že mu schválně neuhnu protože je blbej..

1.4.2009 v 11:45 | Nahoru | #174
Takže v autoškole jsme jezdili po kraji a kecali o pivu, o ženskejch... pak jsme zastavili před školou, rozloučili se a já šel do školy..
Jedině že jsme se učili na testy, tomu se dalo říct výuka. V autě nic.
Jo a na motorce si pamatuju jen ty rány pěstí do helmy, když se zeptal "Co tam bylo za značku?" a neznal jsi odpověď.
Takže asi tolik mi dala autoškola.

1.4.2009 v 11:48 | Nahoru | #175
Vytáhl jsem tehdy oblíbenýho rakušáka (první rakouské zapalovače v Čechách) a von řekl: To si schovej, tady máš sirky.
Zkouknul moji mechaniku zapalování, držení volantu hřbetem ruky a kolenem, místo kde jsem to udělal a bral to jako úkon, který stejně budu při jízdě dělat... tak to chtěl vidět. Považoval to za stejně důležiý jako poznat dopravní značku. A takových drobností jsou desítky. Dneska, když vidím kretény, co během jízdy píšou SMS ky, tak to cigáro bylo to nejlehčí.

Naposledy editováno 01.04.2009 11:50:14

1.4.2009 v 11:50 | Nahoru | #176

rraol>dva_hrnce> Sem dělal autoškolu na venkově, kde každej od dvanácti uměl řídit pincka a od šestnácti traktor, multikáru... prostě auto.
Jedině že jsme se učili na testy, tomu se dalo říct výuka. V autě nic.
Takže asi tolik mi dala autoškola.

jasný, jenže srovnej hustotu provozu a úroveň pohybovadel dnes a tenkrát..
ono i těch 12 let (nebo kolik) je znát..

a jsou lidi kterým takový styl výuky stačí, pak je tu další skupina, která potřebuje víc a nakonec jsou tu jedinci, kteří by papíry neměli dostat vůbec..

třeba u nás jeden exot, bůhví jestli vůbec dodělal učňák, už rozstřelil x škodovek 105 (120) -tek, vždycky zprovozní nějakou jinou vraždu a jezdí dál.. se tu všici modlí at zabije jen sebe :\

1.4.2009 v 11:52 | Nahoru | #177

skyair>dva_hrnce> Každej by se měl povinně vyválet, aby věděl jak to bolí. A pokud není masochista... tak si na to vzpomene A o výuce v auto a moto školách nemám valné mínění. Přvydělávají si tím prďolové, kteří by se měli sami učit. Bylo to za nás a podle toho co vidím, trvá to dodnes. Naštěstí jsem měl instruktora na auro, kterej, když viděl, že kouřím povídá během jízdy: Tak si zapal. ...

opět palec hore
nechceš jít dělat instruktora? možná bys zachránil pár životů

ps: ty smsky píšu taky, ale nečumim na to, bud se prekliknu nebo ne, druha strana si to domyslí
ale pst

1.4.2009 v 11:55 | Nahoru | #178
dva_hrnce> No a doufám, že na motce

1.4.2009 v 11:56 | Nahoru | #179

dva_hrnce>
nechceš jít dělat instruktora? možná bys zachránil pár životů )

No, na to bych neměl nervy Takže to furt zůstane platné: Kdo neumí, učí

Pozor na kreteny

1.4.2009 v 12:09 | Nahoru | #180
jel bych za ním a dal mu do rypáku. ježíš, taková kunda zkurvená