Téma: Gas gas 300
12.10.2008 v 16:47
Zdravím všechny, mám dilema.TM 300,KTM 300,nebo gas gas 300?Zatím u mě vede gas ale rád si nechám poradit,máte někdo nějaký zkušenosti?Dík

Gas gas 300

26.11.2010 v 10:25 | Nahoru | #151
Nasčítání tolerancí? já teda nevim, ale písty i ojnice se dělají řádově v setinových přesnostech a tady se bavíme o desetinách ne-li milimetrech, určitou malou toleranci bych viděl v dilataci válce, ale ten je chycen přes cca 1-2cm masa válce, takže dilatace jsou taky nula nic.. prostě z konstrukčního pohledu je skládání x papírových těsnění na sebe prasečina a to mi nikdo nevymluví a je mi jedno jestli to takhle dělá takovej nebo makovej výrobce.. uživatelsky je to samozřejmě fuk.. stejně jako ten krátkej pístní čep a mnoho dalšího.. opravdu si někdo myslí že tak to má být a tak je to správné

Gas gas 300

26.11.2010 v 10:36 | Nahoru | #152
Troj11> S tými toleranciami máš pravdu, len či to je pravda aj v tej výrobe. Byť to tak nemá a správne to nie je, ale nastala doba lacnej masovej výroby, masovej spotreby, ojebávania technológií a funkčnosti riešení. Sám to vidím vo svojom segmente. Robím konštruktéra pre kanceláriu pracujúce pre John Deere. Dnes sa už nevyrábajú zemné a lesné stroje ako pred 20 rokmi čo pri základnom servise slúžili roky a roky, s prístupnou a jednoduchou údržbou a podobne. Dnes je doba plánovanej životnosti, aby si predal čo najviac náhradných dielov, elektroniky aj hajzloch, opráv v servisoch, bez inteligentného prístupu k agregátom atď. Nikto sa nezamýšľa nad funkčnosťou a jednoduchosťou, ale nad designom a totálnou blbuvzdornosťou, lebo ľudstvo už asi začína úplne blbnúť. Dnes nikto nechce robiť veci čo vydržia ich rokov, lebo treba aby sa stále kupovali nové a nové. Pozri sa na to v našom športe, kopa hobby jazdcov rieši každý rok fungl novú motorku aj keď im ju netreba a nejaké zlepšenie ich jazdy im moc neprinesie. Konkrétny prípad si pre mňa napríklad aj ty, čo dokážeš na staršej KTM a borci okolo mňa, čo kupujú každú chvíľu novú a nejazdia desatinu z toho čo zajazdíš ty. Konzum a masová spotreba úplne zmenili výrobu.

Tiež sa mi hlava nad tým zastavuje a je to tak. Včera mal k tomu podobný príspevok MikiberG a plne sa s ním stožňujem. Fúúú to som zvedavý, či sa to vôbec niekomu bude chcieť čítať a či si nepomyslí, že mi šibe .

Naposledy editováno 26.11.2010 10:42:26

Gas gas 300

26.11.2010 v 11:30 | Nahoru | #153
Samozřejmě na prvním místě je cena - to bez debaty. Otázka zní, jestli jsi ochoten zaplatit za motorku, kde je "vše konstrukčně správně", o dejme tomu pade víc než za takovou kde konstrukce třeba pokulhává, ale nemá to žádný vliv na uživatelské vlastnosti? A teď nemyslím konkrétně případ např. KTM vs. GG. Sice jsem inženýr (byť technolog, né konstruktér),ale nejsem typ, abych měl dobrej pocit z toho že je "všechno správně", i když na jízdu ani trvanlivost to nemá žádný vliv Konkrétně kratší pístní čep u GG - mně dokonce pomáhá docela dost při výměně pístu a montáži segerovky - když je to "nadoraz", dává se mi tam celkem špatně...

Naposledy editováno 26.11.2010 11:31:26

Gas gas 300

26.11.2010 v 12:23 | Nahoru | #154
Jsme se tu sešli.. inteligenti
přijdu z práce a tma, víkendy zabitý.. už mi z toho jebe

Gas gas 300

26.11.2010 v 12:35 | Nahoru | #155
Troj11> Ani nevrav, v pondelok sa má do výroby odovzdať kopa výkresov na výrobu prototypu vykladača zrna na kombajne (neviem správny názov, tu to jednoducho voláme unloader ). Ráno za tmy, večer za tmy. Myslel som, že si pôjdem trochu zajazdiť, ale vidím to tak na pracovný víkend zase . Nevraviac o tom, že ma nasrali, lebo predtým som dlho robil na nakladačoch a buldozéroch a teraz som sa dostal na kombajn, ktorý sa mi vôbec nepáči.

PetrTM> Niečo na tom čo vravíš asi bude. Je možné, že nás ako konštruktérov naša práca už úplne zdeformovala .

Naposledy editováno 26.11.2010 12:38:12

Gas gas 300

26.11.2010 v 13:04 | Nahoru | #156
Já raději svoje vědomosti šířím dál coby učitel...a pak mám i ten čas, i když za méně bankovek než kdybych se naplno věnoval svému oboru . Bohužel dneska máš buďto čas, nebo peníze ( a nebo děláš politiku )...

1 reakcí na tento příspěvek Gas gas 300

26.11.2010 v 13:17 | Nahoru | #157
PetrTM> Veľká pravda . Učíš na VŠ či SŠ? VŠ sa mi zdajú zaujímavejšie, lebo sa tam človek dostane ku kope vecí, čo v praxi niekedy ešte nie sú o SŠ ani nevraviac. Vedľajší odbor Spaľovacie motory napr. vyvíjali vlastný motor bez kľukového hriadeľa s otočnou doskou, u nás na katedre (Katedra konštruovania a častí strojov) skúšali kabíny, prevodovky a tak. Technológovia sa bavili s kadejakými robotmi. Môže to byť v školstve na takejto pozícií tiež veľmi zaujímavé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

26.11.2010 v 13:22 | Nahoru | #158
volodaj> Já učím na střední, takže je to spíš jen takovej obecnější základ...alespoň si toho člověk z tý vejšky nemusí tolik pamatovat . Na druhou stranu mám velkou výhodu v tom že učím na oboru Mechanik jednostopých vozidel, na jedné ze dvou škol které v ČR tento obor nabízejí. Takže se dostanu pro změnu k různým kontaktům, nářadí a věcičkám který bych si doma nemohl dovolit. Resp. já učím jen teorii, ale kolega na dílně je dobrej kámoš a vybavení tý dílny vyšlo asi na 3 miliony (a pořád se přikupuje), takže to je pro mě obrovský plus

Gas gas 300

26.11.2010 v 13:40 | Nahoru | #159
PetrTM> Super, tak ty s naradím ani špeciálnymi prípravkami asi problém nemáš . U nás na Slovensku ani neviem, či taký odbor existuje. Myslím, že ani nie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

26.11.2010 v 13:40 | Nahoru | #160
PetrTM> Taky jsem nakonec řešil čas po 10letech podnikání a ředitelování,takže vitej kolego,ale od ledna bude zase hůř osobní dolů(2000Kč) a to je z 17 docela drsné,nijak bych to neřešil,protože z učitelského maximálně utáhnu elektřinu a provoz auta za rok,ale ta krizka mi hnula i z dalšími činnostmi a to je zlé momentálně!Jinak se stát pyšní samozřejmě učitelům přidáme,nebo aspoň nevezmem,ale že se to týká jen základu to nikde nepoví mrzáci!Aspoň jsem dal dohromady projekt na prachy z EU a došlo nové CNC a pár strojů do dřevařiny.Horší je to s mládeží-"Ta to má všechno v paži!"

sory za OT

(reakce na) Gas gas 300

26.11.2010 v 13:50 | Nahoru | #161
marko> U nás tedy o krácení osobního zatím nepadlo ani slovo,a doufám že ani nepadne....musím říct že naše škola je v tomhle docela férová,a spíš se snažej podstrčit něco navíc než brát...asi je to jak kde

Gas gas 300

26.11.2010 v 13:57 | Nahoru | #162
Dnes porada s ředitelem a mimoučitelského personálu = 6 lidí výpověď+méně peněz na r.2011 v rozpočtu(ten je i pro učitele )A z čeho má dát když mu kraj nedal?!SŠ 800žáků,dá se říct jediná v širokém okolí.Takže bohužel moc velká matematika to není,když není kde ubrat.

Gas gas 300

26.11.2010 v 17:45 | Nahoru | #163
Tady je to samej inženýr, obyčejní lidi už vymřeli nebo co?

Jinak s tou kvalitou dílů je to uplně v pr... jak napsal Volodaj, dnes je doba, kde se jen pravidelně vyměňuje za nové. Před nedávnem mi přišla opravná sada do přepákování od firmy Prox. Hodně jsem se zděsil a rázem pochopil, proč se takovéto věci mění každoročně.

5 reakcí na tento příspěvek Gas gas 300

30.11.2010 v 16:30 | Nahoru | #164
Ahoj,

tak jsem konečně po třech sezónách a 200 najetých hodinách rozpůlil motor svého GG 300...a potvrdilo se mi to v co jsem doufal, ale kdyby mi to řekl někdo před jeho koupí, nevěřil bych tomu. Motor je vevnitř komplet jako novej, a to bez přehánění. Prakticky nulový opotřebení spojkovýho koše, ložiska nehučej ani nemaj vůli, na převodovce žádný viditelný pitting ani oděrky - prostě nic . jelikož 200 hod. je servisní interval, tak vyměním všechny ložiska, gufera a preventivně ojku a vodní pumpu, ale jen tím stylem že místo neopotřebovanejch dílů tam budou nový . Opravdu na životnost motoru GG dám odteď ruku do ohně a tuhle motorku budu prodávat s čistým svědomím . Další co mě potěšilo je velmi inteligentně řešenej motor z hlediska servisu - okolo převodovky je dost místa, aby šly vytáhnout samostatně jednotlivý části (třeba u KTM nebo YZ je to vše narvaný v minimálním prostoru, převodovka musí ven komplet i s vidličkama a bubínkem, což je pak pěkná pakárna dávat dohromady zpátky ), klikovka není v ložiskách nalisovaná ale jen nasazená (to má KTM taky, chválím, u KX je to tak natvrdo že jsme pomocí stahováku na karter vytáhli né kliku z ložisek, ale ložiska z karteru ) atd. Takže dělat ten motor byla docela radost Jsem spokojen

(reakce na) Gas gas 300

30.11.2010 v 16:44 | Nahoru | #165
PetrTM> Mám stejný zkušenosti-radost to dělat.

(reakce na) Gas gas 300

30.11.2010 v 19:40 | Nahoru | #166
PetrTM> Já po motáži stojánku pár šponováků a sundání válce taky začínám objevovat tu krásu, ale první hodina nevypadala moc slavně - třeba vysvětlí mi někdo proč není vypoušťák na vodní pumpě klasicky dolů

(reakce na) Gas gas 300

30.11.2010 v 21:54 | Nahoru | #167
PetrTM>
"kdyby mi to řekl někdo před jeho koupí, nevěřil bych tomu"

proč? GG ma docela historii a dobre reference co se tyce kvality motoru,
kdyz jsem sel z KTM do GG, kvalite motoru a podvozku jsem veril a verim na 100%, coz se mi i praxi potvrdilo

vzdy, kdyz nekdo GG zatracuje, tak ho bud nikdy nemel, nebo je strasny prase a nevi, co je bezna udrzba, takovych kecalku je bohuzel vetsina

(reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 08:26 | Nahoru | #168

PetrTM píše:

tak jsem konečně po třech sezónách a 200 najetých hodinách rozpůlil motor svého GG 300...a potvrdilo se mi to v co jsem doufal, ale kdyby mi to řekl někdo před jeho koupí, nevěřil bych tomu. Motor je vevnitř komplet jako novej, a to bez přehánění.



Stejná zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 08:43 | Nahoru | #169

PetrTM píše: Ahoj,

tak jsem konečně po třech sezónách a 200 najetých hodinách rozpůlil motor svého GG 300...a potvrdilo se mi to v co jsem doufal, ale kdyby mi to řekl někdo před jeho koupí, nevěřil bych tomu. Motor je vevnitř komplet jako novej, a to bez přehánění. Prakticky nulový opotřebení spojkovýho koše, ložiska nehučej ani nemaj vůli, na převodovce žádný viditelný pitting ani oděrky - prostě nic . jelikož 200 hod. je servisní interval, tak vyměním všechny ložiska, gufera a preventivně ojku a vodní pumpu, ale jen tím stylem že místo neopotřebovanejch dílů tam budou nový . Opravdu na životnost motoru GG dám odteď ruku do ohně a tuhle motorku budu prodávat s čistým svědomím . Další co mě potěšilo je velmi inteligentně řešenej motor z hlediska servisu - okolo převodovky je dost místa, aby šly vytáhnout samostatně jednotlivý části (třeba u KTM nebo YZ je to vše narvaný v minimálním prostoru, převodovka musí ven komplet i s vidličkama a bubínkem, což je pak pěkná pakárna dávat dohromady zpátky ), klikovka není v ložiskách nalisovaná ale jen nasazená (to má KTM taky, chválím, u KX je to tak natvrdo že jsme pomocí stahováku na karter vytáhli né kliku z ložisek, ale ložiska z karteru ) atd. Takže dělat ten motor byla docela radost Jsem spokojen



pokud je to opravdu v tak dobrém stavu jak píšeš,tak nic neměň(myslím tím ložiska,ojku atd,spotřebák ve smyslu gufer,pumpy,těsnění,dát nové).bude to znít asi blbě-ale prvovýroba je jen jedna a kvalita nd které koupíš už není taková...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 10:15 | Nahoru | #170

Dolph-cz píše: pokud je to opravdu v tak dobrém stavu jak píšeš,tak nic neměň(myslím tím ložiska,ojku atd,spotřebák ve smyslu gufer,pumpy,těsnění,dát nové).bude to znít asi blbě-ale prvovýroba je jen jedna a kvalita nd které koupíš už není taková...



S tím nemůžu souhlasit - nakupuju díly od stejných výrobců, kteří dodávají v prvovýrobě do GG (ojnice Prox, ložiska SKF, NSK, NTN). jediná změna je v tom že to nemám v krabičce nebo pytlíku GG . Dám pouze originál gufera, našlapovací segment a vodní pumpu a bude to zlatý i když si ho už moc neužiju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 10:21 | Nahoru | #171
PetrTM> To už bude novej stroj tak brzy ....?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 10:43 | Nahoru | #172
kozivak> Nevím jestli tak brzo, ale Gáje plánuju koncem srpna poslat do světa, takže letos už se na něm budu vozit jen vejletně a nezávodit - maximálně se svezu v Košťálově. Abych už ho budoucímu šťastnému majiteli neničil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 14:01 | Nahoru | #173
PetrTM> tak ona je většina závodů stejně až na podzim, takže ti tiho moc neuteče
už máš vybráno?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 14:06 | Nahoru | #174
kozivak> Počítám že na podzim budu spíš bez motorky, protože jí chci koupit až tak v tomhle období, kdy se daj sehnat za hezký cenovky...na jaře to zas trošku povyskočí a koncem léta jich moc není. Takže vás přijedu na ty podzimní závody alespoň povzbudit, pokud nebude všechno jinak....mám vybránu buďto RMZ nebo KXF 450, pokud možno model 2011, lehce jetou. Původně to u mě odstartovala CRF 450, která se mi strašně líbí, ale reference na ní jsou poněkud rozporuplný. No a nová Yamaha je asi dobrá, ale vzhledově mi to ani trochu nesedí,a jsou drahý. KTM už mě naštěstí zase pustila Musím říct že jak jsem se ventilu bránil, tak mě to teď hrozně oslovilo a myslím že na něm jedu rychlejc. Na vejlety po lese to sice moc není, ale já už stejně do lesa jedu tak jednou za rok, takže enduro je pro mě zbytečnej luxus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

1.12.2010 v 20:44 | Nahoru | #175
PetrTM> To jsem zvědavej, co to nakonec bude
mně na těch 4T mx vadí, že tam není starter, jinak to jsou pěkný stroje za ještě hezčí peníz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

2.12.2010 v 07:39 | Nahoru | #176
kozivak> Z toho startéru mám taky malinko vítr, ale co jsem si jí zkoušel i zašlapávat, házet na bok atd., tak vždycky chytla max. napodruhý (a to nebyla stříkačka), takže mě to trochu uklidnilo. přijde mi našlapovačka jako lepší způsob než pouze čudl na KTM, kde si vytlučeš za chvíli baterku a pak už s tím nehneš

(reakce na) Gas gas 300

2.12.2010 v 08:44 | Nahoru | #177
PetrTM> nejlepší je oboje...ono jde o to, že když jsi pak vydudlanej a jsi někde ve stráni nebo v blátivý koleji, kde se nedostaneš našlapovačkou ani pod motor, tak potřebuješ pořádně šlápnout (ne jak na 2T )
I když to už je člověk spíš línej, protože to jezdí spousta lidí a jak jim to jde (Burik )

1 reakcí na tento příspěvek Gas gas 300

5.12.2010 v 17:18 | Nahoru | #178
Tak a mám tu další problém - scháním dráty do zadního kola, prej tam pasujou z KTM - nevíte někdo z jakýho modelu ? Já mám 08 R

(reakce na) Gas gas 300

6.12.2010 v 08:53 | Nahoru | #179
Jezi> kouknu se, nejake nove draty do zadniho kola jsem na KTM kupoval, mozna neco najdu,

na GG, zmer delku, jake tam mas
kod
BE250018015 = drat = 31 Kč (188x4,5 ; 192x4,5)
BE250018016 = nipl = 24 Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas gas 300

7.12.2010 v 17:03 | Nahoru | #180

RSWR píše: Ivan to už podepsal, tak uvidíme jestli zrychlí



První závod Ivanovi nevyšel, na prvním halovém enduru havaroval a zranil si záda. Další závody nepojede a bude se dát dohromady na start WEC 2011.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 pilsner808 0 13.5.2024 v 19:11 pilsner808
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days MalejMazel 14 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák


TOPlist