globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stromy u silnice - největší zabijáci
 
8.1.2015 v 10:17
Asi před rokem jsem zde vložil úvahu o nebezpečnosti vysazovaných stromů podel silnic. Většina z vás se mnou tehdy nesouhlasila. Bydlím na Chrudimsku a přímo u silnice Pardubice - Seč (přehrada). V létě byl rozhodnutím krajského úřadu (odbor dopravy) úsek Nový Dvůr - Nerozhovice totálně rekonstruován. Vozovka byla doslova rozmlácená a připomínala tankodrom. Jejímu stavu zcela jistě přispěl i poměrně hustý provoz těžkých cisteren převážejícími cement z prachovické cementárny. Silnice je poměrně úzká a zejména koncem týdne je zde dosti frekventovaný provoz vozidel řidičů jezdících do rekreační oblasti kolem přehrady. Silnice byla rekonstruována totálně, povrch rovný jako stůl, byly vyměněno značení, vodorovné čáry, sloupky, zpevněná krajnice, mostky, prostě paráda. Co mě však šokovalo a nejen mne, bylo vysázení nových stromků, a to zejména v místech zatáček. Pokud byste z nějakého důvodu nezvládli řízení, tak vás to vynese po tečně přímo do těchto stromů, které jsou navíc tak 2 metry od krajnice. Dneska jsou ještě poměrně slabé, ale za takových 10 let už by mohly být problémem. Pokud by tam stromy nebyly, tak si ustelete v poli. Pokud byste pokračovali dál směrem na Pardubice, jedete po poměrně rovné silnici, kde to řidiči většinou roztáhnou na vyšší rychlosti. Platí zde to samé - po obou stranách silnice byly čerstvě vysázeny stromy ve vzdálenosti od sebe asi 8 - 10 metrů. Nemám nic proti přírodě, spíše naopak jsem za život vysázel cca stovky stromů a keřů, ale u silnice se vzrostlé stromy stávají doslova pastí pro řidiče. Jsem pro vysazování keřů, které jsou urbanisticky hezké a hlavně bezpečné. Navíc zabraňují sněhovým jazykům, jsou úkrytem pro ptáčky a jinou drobnou faunu. Mám před sebou na stole noviny Mladá fronta Dnes z pondělí 5.1.2015, kde na titulní straně byl umístěn článek STROMY A PŘEDJÍŽDĚNÍ, NEJVĚTŠÍ SILNIČNÍ ZABIJÁCI. Budu stručný - MFD zkoumala příčiny, proč loni při dopravním nehodách umírali lidé. Hlavní jsou tři: náraz do stromu, nehoda při předjíždění a sražení chodce za tmy. Doslova - vyhněte se stromořadím, každé předjíždění si dobře promyslete a kupte si reflexní oblečení. Zvýšíte tak svoji šanci přežít na silnici. Z analýzy MFD vyplynulo, že největšími zabijáky jsou stromy. Při 290 nehodách zemřelo po nárazu do stromu 40 lidí. Když se k tomu přidá dalších asi dvacet nárazů do jiných překážek (plot, bilboard, zaparkovaný vůz), dostáváme se k pětině všech smrtelných nehod. Dalo by se jim částečně předejít pomalejší jízdou anebo vykácením nebezpečných úseků. Tolik citace z MFD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:01 | Nahoru | #151

Kafi píše: Doporučení pro místní zachránce životů: Nevylézejte ven, je tam náledí a hrozí uklouznutí, které může mít za následek smrt!!!!



Kdybych měl taky takové postrkovadla, tak bych byl ještě drsnější než ty. Tam hrozí pouze pád z nedostatku rychlosti a chápu, že ti v tomto případě stromy nevadí.

2 reakcí na tento příspěvek Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:04 | Nahoru | #152
... ja tedy nevim, ale je vseobecne znama vec, ze pokud je na hole planine jedna jedina - byt sebemensi prekazka ... clovek ma tendenci se zafixovat prave na ni a pravdepodobnost, ze ji trefi, je proste obrovska... at uz je to strom nebo cokoliv...

nicmene, kdyz nema clovek stesti, tak nepomuze samozrejme ani to, ze tam zadnej strom nebyl :/

spis mi pro bezpecnost provozu prijde horsi stav silnic - obzvlast ta moderni technologie - opravovani tim super sterkovym nastrikem...

Naposledy editováno 08.01.2015 16:13:06

Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:06 | Nahoru | #153
Jawa ti snad neni dostatečná motorka? Pro tvojí informaci mám k tomu i XJ...nic tu nehrotim, možná přehánim ale tim jen poukazuju na absurditu toho všeho...nekopu za stromy, ale za to divné smýšlení => něco mě ohrožuje tak to zničim...

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:06 | Nahoru | #154

Torquis píše: Nejsme, ale nejakej posun v mysleni bych ocekaval, ale koukam, ze ani to.


vsak ano, vsichni jsou dneska desne precitliveli

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:07 | Nahoru | #155

nedma píše: ... ja tedy nevim, ale je vseobecne znama vec, ze pokud je na hole planine jedna jedina - byt sebemensi prekazka ... clovek ma tendenci se zafixovat prave na ni a pravdepodobnost, ze ji trefi, je proste obrovska... at uz je to strom nebo cokoliv...

spis mi pro bezpecnost provozu prijde horsi stav silnic - obzvlast ta moderni technologie - opravovani tim super sterkovym nastrikem...



Ano kdo má káknuto v gatích ještě než nastartuje tak jí bezpochyb trefí to s tebou jen souhlasim je potřeba to vše mít u kosočtverce Dokud jsem tu já nejni tu smrt a až tu bude smrt tak tu nebudu zase já. Tak proč se tak přehnaně bát ?

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:07 | Nahoru | #156
nedma> A celé je to technikou jízdy...jedu tam kam čumim....a z psychologickeho hlediska, pokud na holé planině je něco co z ní vyčnívá upoutá to pozornost...

edit: pro ty co by mě opět chtěli označovat za drsňáka nebo tak...ne neumim perfektně jezdit..nebrousim hustokrutě kolínka, jezdím i na prahistorických strojích, které postrádají jakékoliv výdobitky dnešní bezpečné doby a přesto spoustě těch hustých motorkářů na mých odrážedlech ujedu

Naposledy editováno 08.01.2015 16:10:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:15 | Nahoru | #157

Tech píše: To byl jen příklad, vyjet mimo silnici může i nejzkušenější řidič z 1000různých důvodů které nemůže přímo ovlivnit, třeba mu vběhne před auto srnka, strhneš řízení a je to, nebo tě vytlačí debil co předjíždí kde nemá=následek je ale vždy stejný, při rozestupech mezi stromy a směru jízdy je skoro jisté, že skončíš ve stromě. Stupiditu tvého komentu trochu omlouvá, že máš BMW, jinak bych si myslel že i v ustavu pro duševně choré mají WIFI.



Mily priteli... bo jsi tu novy, tak tu urazku prejdu.
Ja nevim jak Tobe, ale me proste nikdo nevytlaci, srny mi skacou pred auto zasadne tam, kde to cekam a padam tak, ze diky Bohu vstavam. Az cokoli z toho prejde, rozhodne z toho budu vinit sebe a ne vsechny kolem sebe...

2 reakcí na tento příspěvek Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:20 | Nahoru | #158
musim se smat, kdyz ctu o tom jak defekt ci "technicka pricina" muze vest v katastroficke seznameni se se stromem.
mel by nekdo priklad toho, jak za nehodu mohl technicky stav vozidla ci defekt? pripadne srovnani s tim, kolikrat za to mohla neprimerena rychlost (coz je podle me proste 95% nehod) ?
Dekuji!

Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:20 | Nahoru | #159
Když jsou stromy podél silnic,tak,kdyby se alespoň udržovaly,aby nelezly až do vozovky.Je hodně úseků,kde se s větším autem,třeba i dodávkou nedá jet při kraji,někdy i metr od kraje,aby se nerozbilo zrcátko.Někde se starají o údržbu často projíždějíci kamiony,které průběžně ometají větve a nepustí je dál
Edit:A někdy se objeví nějaká neometená větvička a je to docela rána,otestováno v cca.70km/h,naštěstí to hořejšek kabiny vydržel.

Naposledy editováno 08.01.2015 18:34:38

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:22 | Nahoru | #160

MedWed píše: Mily priteli... bo jsi tu novy, tak tu urazku prejdu.
Ja nevim jak Tobe, ale me proste nikdo nevytlaci, srny mi skacou pred auto zasadne tam, kde to cekam a padam tak, ze diky Bohu vstavam. Az cokoli z toho prejde, rozhodne z toho budu vinit sebe a ne vsechny kolem sebe...


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:26 | Nahoru | #161

MedWed píše: musim se smat, kdyz ctu o tom jak defekt ci "technicka pricina" muze vest v katastroficke seznameni se se stromem.
mel by nekdo priklad toho, jak za nehodu mohl technicky stav vozidla ci defekt? pripadne srovnani s tim, kolikrat za to mohla neprimerena rychlost (coz je podle me proste 95% nehod) ?
Dekuji!



nebud detailista... defekty se preci stavaji....a jeste ze mas BMW

Naposledy editováno 08.01.2015 16:28:19

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:27 | Nahoru | #162

nedma píše: nebud detailista... defekty se stavaji....



ano, tomu verim... me jednou na motorce a jednou v aute... ani jednou nedoslo k "totalni ztrate vlady nad strojem a sveracem" a nic se nestalo...

Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:36 | Nahoru | #163

1 reakcí na tento příspěvek Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:38 | Nahoru | #164
Je jasné, že silnice nebudou v dohledné době 100% bezpečné, ale snad by mělo být cílem v rámci možností snižovat úmrtnost na cestách. A nevysazování stromů kolem silnic je, myslím si, celkem reálně dosažitelný rámec. Prostě ČR je kocourkov, u nás teď nově vysázeli cca 10 km stromků, vozí to náklaďáky z Nizozemska, ani radši nehádám kolik to muže stát peněz, přitom silnice kolem které to dávají je rozbitá jak...ale na nesmysly ohrožující život se peníze najdou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:42 | Nahoru | #165

nedma píše: nebud detailista... defekty se preci stavaji....a jeste ze mas BMW



defekt při 200kmh to je drama co



mě teda větší drama přijde to opravovat když mi frčí za prdelí auta

ustát šel defekt i na pitbiku tam to byl předek a jak jsem už spomaloval tak to začalo vyvádět hodně na velký moto bych to pak asi kolem 40kmh zahodil ale to snad nejni zase tak horký.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:42 | Nahoru | #166

Katana píše: Taky, argumentace úplně mimo mísu, tady jde jen o to proc náhodou trefit strom když to neni nutný, jak z příčiny řidiče tak z příčiny nějakého technickeho problému.


Podle stejné logiky se dá říct proč sedat na motorku když to není nutný (auto je přece bezpečnější)?

Celý tady to uvažování jak odstranit i zanedbatelný nebezpečí za každou cenu je postavený na hlavu, někde ta hranice být musí. A u nás už je dost bezpečno, každý další zvýšení bezpečnosti vede akorát k tomu že se tu dá zase o trochu míň žít.

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:45 | Nahoru | #167

Tech píše: Je jasné, že silnice nebudou v dohledné době 100% bezpečné, ale snad by mělo být cílem v rámci možností snižovat úmrtnost na cestách. A nevysazování stromů kolem silnic je, myslím si, celkem reálně dosažitelný rámec. Prostě ČR je kocourkov, u nás teď nově vysázeli cca 10 km stromků, vozí to náklaďáky z Nizozemska, ani radši nehádám kolik to muže stát peněz, přitom silnice kolem které to dávají je rozbitá jak...ale na nesmysly ohrožující život se peníze najdou.



No nevim kdo ohrožuje lidi víc jestli stromy nebo ty těma kecama tady dej pokoj ještě tu někoho z tebe trefí

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:47 | Nahoru | #168
stráťa> Koukám, že když ti přestanou vysazovat stromky kolem silnice, tak si to půjdeš hodit. Nebo emigruješ ?

Mě 1/5 nepřijde zanedbatelná, ale asi mám jiný měřítka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:47 | Nahoru | #169

BladeRider píše: defekt při 200kmh to je drama co



mě teda větší drama přijde to opravovat když mi frčí za prdelí auta

ustát šel defekt i na pitbiku tam to byl předek a jak jsem už spomaloval tak to začalo vyvádět hodně na velký moto bych to pak asi kolem 40kmh zahodil ale to snad nejni zase tak horký.



no, drama to je... votozadna... .. . mu tam blikal FUEL ...

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:52 | Nahoru | #170

nedma píše: no, drama to je... votozadna... .. . mu tam blikal FUEL ...



Nemá Bávo ukazatel tlaku ??? já myslel že to signalizuje ztrátu tlaku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:57 | Nahoru | #171

stráťa píše: Podle stejné logiky se dá říct proč sedat na motorku když to není nutný (auto je přece bezpečnější)?

Celý tady to uvažování jak odstranit i zanedbatelný nebezpečí za každou cenu je postavený na hlavu, někde ta hranice být musí. A u nás už je dost bezpečno, každý další zvýšení bezpečnosti vede akorát k tomu že se tu dá zase o trochu míň žít.

nevím jestli se začnu dusit, když zmizí stromy u silnic. Všude jinde ať jsou

Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:57 | Nahoru | #172
a po stromech prijdou ns radu baraky

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 16:58 | Nahoru | #173
MedWed>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 17:02 | Nahoru | #174

Thunder píše: nevím jestli se začnu dusit, když zmizí stromy u silnic. Všude jinde ať jsou



Proč by tam neměli bejt ??? máš okruhů málo ? jsou lidi co jim to nevadí na motorkách i přesto jezdí tak wo co go ? jestli si myslíš že kvůli pár lidem co maj stromofobii je někdo porazí nebo nevysadí nový tak si dojdi k psychoušovi ať ti napíše léky

(reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 17:09 | Nahoru | #175

BladeRider píše: Proč by tam neměli bejt ??? máš okruhů málo ? jsou lidi co jim to nevadí na motorkách i přesto jezdí tak wo co go ? jestli si myslíš že kvůli pár lidem co maj stromofobii je někdo porazí nebo nevysadí nový tak si dojdi k psychoušovi ať ti napíše léky

představ si že já taky jezdím a na stromy seru. Ok jdu pro léky, asi sem vadnej

3 reakcí na tento příspěvek Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 17:40 | Nahoru | #176
Zajímavý téma. Podobnou diskusi jsem se snažil rozjet před pár dny, a schytal jsem to stejně jako zakladatel tohohle tématu.

Aby bylo zcela jasno, na který straně barikády stojím, jsem jednoznačně na straně kácení, aleje měly smysl, aby se na přímém slunci neschvátili koně a pochodují vojska při přesunech. Dnes už moc koňských povozů a pochodujících vojsk nemáme, takže aleje už nemají původní smysl. Abych se přiznal, jiný jejich smysl nevidím. Snad jen Zelení v nich vidí možnost, jak znepříjemnit individuální dopravu a zachránit tak planetu, ani nevím přesně před čím. Asi před člověkem, kterého nenávidí. Na Šumavě chováme kůrovce, a kolem silnic pěstujeme stromy, to je Zelený recept na blaho.

Společným zájmem nás všech, kteří se pohybujeme po silnicích, by měla být PLYNULOST a BEZPEČNOST dopravy. Neříkám, že to tak opravdu je, jen mělo. Na vysvětlenou, chci dojet v rozumném čase tam kam potřebuji/chci (plynulost), a chci tam dojet ve svým autě nebo na svý motorce, ne ve žlutý nebo černý dodávce (bezpečnost). To samé přeji i všem svým přátelům a blízkým. Plynulost a bezpečnost se mohou (ne nutně) vzájemně vylučovat, tzn. když pojedu stylem "mrdal roku", asi nedojedu včas, a když pojedu stylem TT Isle of Man, můžu cestou změnit dopravní prostředek, a ještě k tomu samému někomu dopomoct.

Jako odpůrce všemožných dopravněfašistických nařízení a policejní buzerace nespatřuji na většině dnes běžně přijímaných opatření nic, co by plynulost nebo bezpečnost na silnicích zvyšovalo.

Všichni si musíme pravidelně kontrolovat, zda máme v lékárničce nůžky zahnuté ve správném úhlu, každé dva roky musíme nechat ověřit, jak moc jsme si vozítko na silnicích zhuntovali, musíme mít v autě reflexní vestu, kolem škol musíme jezdit 20 km/h i v noci o prázdninách, připlácíme za retardéry, připlácíme za přechody pro jeleny, platíme polecajtům za to, že z nás dělají zátarasy na dálnici, platíme za údržbu zeleně u silnic nebo 3.500,- Kč za metr svodidel kolem stromů. Platíme za dopravní experty typu bývalej esenbák Standa Huml a jiný pijavice, platímě daň z objemu motoru, brzy budeme povinně platit i za osobní štěnici eCall. Upřímně, připadá vám to jako soubor opatření, které zvyšují bezpečnost a plynulost dopravy?

Já říkám NE! Jsem pro zvýšení rychlostního limitu na místech, který nejsou tolik rizikový, jsem pro zrušení nesmyslných STOPek na přehledných křižovatkách, jsem pro důsledný trestání bezohlednosti (čti nesmyslně pomalý jízdy, bránění předjíždění, blokování levého průhu na víceproudových silnicích etc...), jsem pro zvýšení bezpečnosti silnic pokácením alejí (mimochodem velmi levné řešení). Tahle a mnohá jiná opatření mají šanci zvýšit bezpečnost i plynulost, narozdíl do městapa s mikrovlnkou u cedule "Začátek obce".

Mimochodem, všem odpůrců kácení ze srdce přeju denní dojíždění aspoň několika desítek kilometrů silnicemi s alejemi, nejlépe takovými, které se v zimě nesolí (doporučuji silnici II/166) a s vysokou dojezdovou dobou Záchranné služby. Nejlépe tudy jezděte i s rodinami, když tedy doporučujete "přirozený výběr". Popovídáme, až budete tahat umírajícího chlapa z auta, poslechu si i vaší verzi o ochraně stromů a silničních pirátech.

Hawk. Sem s urážkami, nemůžu se dočkat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 17:50 | Nahoru | #177
Dráťa> S těma pochodujícíma vojákama mě to zajímá, rozveď to trochu

To jsem zvědavej co si ještě kdo vymyslí, proč se dřív sázely stromy kolem silnic

Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 17:54 | Nahoru | #178
Boha už je to tu zas, ten expert nikdy nejel na silnici proti zapadajícímu slunci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 17:56 | Nahoru | #179

titus píše: Dráťa> S těma pochodujícíma vojákama mě to zajímá, rozveď to trochu

To jsem zvědavej co si ještě kdo vymyslí, proč se dřív sázely stromy kolem silnic



Tady jeden Zelenej výplod:

"Pominu-li zakládání lesních porostů z hospodářských důvodů (které se jako systematická činnost datuje spíše až k počátku 19. století), pak má v naší zemi a krajině dlouhou historii vysazování stromů podél cest. Od 13. století houstla síť cest mezi dvory, vesnicemi a městy. Cesty začínaly spojovat do té doby těžko dostupné oblasti vrchovin a hor. Za vlády Karla IV. docházelo k rozkvětu naší země, zvyšoval se počet obyvatel a vznikala nová sídla. Karel IV. tehdy začal budovat široké zpevněné cesty. Vznikaly venkovské aleje, aleje vedoucí ke šlechtickým zámkům i k poutním místům a kostelům. V roce 1752, v době barokní, nařizuje přípis povinnost sázení stromů podél všech císařských cest z důvodů orientačních, hospodářských, estetických a bezpečnostních. Aleje ovocných stromů chránily pocestné a pochodující vojska svým souvislým stínem před sluncem a poskytovaly jim ovoce. Nejvíce těchto alejí vzniklo právě za vlády Marie Terezie a Josefa II. Za Napoleonova tažení Evropou jsou vysazovány aleje topolů kvůli svému rychlému růstu – zejména z orientačních důvodů. Po roce 1850 se začaly stavět kromě císařských i silnice vedlejší. Tehdy bylo zákonem nařízeno sázet podél nich aleje, „obzvláště stromy ovocné a moruše“. Stromořadí ovocná se sázela hlavně kvůli využití plodů. Aleje se staly doprovodným prvkem řek, hranic pozemků a dopravních komunikací."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stromy u silnice - největší zabijáci

8.1.2015 v 18:10 | Nahoru | #180
Dráťa> prosimtě, běž si řešit téma o NC, z toho ti už hrabe celkem solidně ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist