globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej- místo 10W40 > 10W50 ??
29.2.2012 v 16:36
Je to 14 dní co jsem objednával olej do Kawy, (Castrol Power1 racing 4T 10W 40) koukal jsem na netu a většinou se prodávali pod označením racing i obyč GPS,já chtěl za ty peníze ale skutečný plnosyntetický olej .Nechtěl sem záměnu s Castrol power1 gps 4t 10w40 jak sem u 3 prodejců zjistil že pod štítkem racing prodávají GPS ovšem na e-oleje.cz kam jsem si před samotnou objednávkou volal mi řekli že to není žádný problém že olej mají v mou požadované viskozitě a že mám zbytečné obavy..Nechal jsem to být, peníze jsem poslal na účet a 14 dní jsem to nechal protože jsem tomu nevěnoval pozornost,dnes jsem tam volal a prý olej mít nebudou a mají to od samotného výrobce!Kdybych jim nezavolal tak se už asi neozvou Paní mi nabízela jestli bych si nechtěl místo toho vzít 10W50,dělalo by to zle nebo v tom viskoznim čísle na naše podmínky problém nebude?Přece jen vím co mi dála převodovka u auta když sem tam nalil místo 75W80 tak 75W90 a nešlo ani zařadit. Proto se můj dotaz týká co to bude a nebude dělat v motoru?

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 10:26 | Nahoru | #151
Mám Ztko také (ale litr) a v manuálu je doporučeno

Typ: API SE, SF nebo SG
API SH nebo SJ s JASO MA

Viskozita: SAE10W-40


Nic jiného bych tam nelil, kluci šikmooký určitě vědí co tam lijí ;)

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 10:27 | Nahoru | #152
e: duplcitní

Naposledy editováno 08.03.2012 10:27:30

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 10:50 | Nahoru | #153
Zichi> API SE nebo SF je z hlediska Detergentů a Disperzantů prehystorický olej. No není to tak špatný,ale teprve API SG má z tohoto hlediska vše,tak jak má být. Tím že je to vodník,tak opravdu není potřeba dávat nic jiného,co se viskozity týká. Když se motor lehce vyběhá a začne mít spotřebu oleje,tak bych pak přistoupil k xW50. Pokud se s motorkou nechystáš do Afriky nebo nejsi naopak zimní jezdec a Elefantista,tak je 10W40 ideální

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 12:00 | Nahoru | #154
2 Durex: O.K., vím že jsi psal o tom, že nějaký olej se stářím degraduje na olej s nižším letním číslem a plácnul jsem tam zrovna 10w50 i když jsi psal xW40, ze kterého se stane po 4000 km xW30. Ale to je naprosto jedno, protože pokud uvedeš, že tomu konkrétně nekonkrétnímu oleji klesne letní číslo o jeden řád, tak tímto tvým paušálním způsobem klesne ono letní číslo po zmiňovaných kilometrech VŠEM olejům a to tedy rozhodně není pravda.
Je třeba si uvědomit to co tu píšu od samého začátku - základní fyzikálně chemické vlastnosti oleje, jako je viskozita a její stabilita při tepelném namáhání, je prioritně dána jeho destilačním řezem a hloubkou hydrogenační rafinace.
Proto byl při výrobě olejů zaveden tzv. viskozní index, což je poměrové číslo pro vyjádření viskozity při tepelné zátěži a podle tohoto čísla se prvotně pro výrobu olejů používají různé destilační řezy olejových frakcí (OF-1, OF-2, OF-3)a nebo jejich směsi, které se odtahují při destilaci ropy. Následně se pak upravují onou vysokotlakou hydrogenací - není to jednoduchý proces.
Jinak onen V.I. vychází z minulosti ze surového oleje z pensylvánské ropy a z mexické ropy, kdy první má V.I. 100 a druhý "0".
Takže ještě jednou, tvrdit, že olej po 4tk ztrácí viskozní vlastnosti a padá mu letní číslo o jeden řád je hloupost!
To, že se "někomu" naředí olej tím, že mu tam prolejzá benzím z "asi" např. bohaté směsi a tak se ten olej stává o třídu horší na letní parametr je blud. To ať si nechá spravit motorku u odborníka a netuní ji sám, protože pokud takhle chci uvažovat, tak pak se to musí zákonitě dít u všech olejů bez výjimky.
Aditivy pro zvýšení mazacích vlastností atp. se olej jen vylepšuje. Mnohem více degradují právě ty oleje, které jsou lehké, protože aby byla zajištěna tekutelnost, použije se olej řidší a aby byly dorženy mazací schopnosti, a co nejmenší změna viskozity při zahřátí, pak se musí takový olej aditivovat různými estery, protože sám odsebe ji díky svým lehčím destilačním parametrům nemá.
Příkladem i když nadneseným je benzín(nemaže vůbec), po něm jde petrolej - už maže, pak je odtahována nafta - ta je mastná už dost, další řez je vakuová nafta (TO) ta je mastná jaxviňa, no a pak jdou olejové frakce (surovina pro mazací oleje a tuky) a nakonec asfalt.
Je to i jako s olejem do salátů, na pečení a do friťáku. Každý olej má jiný destilační řez.
Dříve se používal jen jeden. Vyždímala se semena a nazdar bazar.
Olej do salátů je lehce stravitelný, ale není absolutně vhodný do friťáku, protože nesnese vysokou teplotu a přepálí se. Olej do friťáku snese vysoké teploty aniž by vlivem tepla a kyslíku degradoval, ale zase je nevhodný do salátů, protože dělá těžký žaludek.
Je to jen jako příklad pro pochopení. A takhle je to i s minerálními oleji. Svou roli v tom hraje tzv. entalpie i entropie.
Ano, ten výrok není můj, ale ing.Černého z VŠCHT, který je naším č.1 v tribotechnice a hodně se na mně při studiu podepsal.
Na jedné straně píšeš, že ten olej ano, pak jiný olej zase ne, protože je zbytečné a v posledních příspěvcích, které se zrovna týkají problému vzduchových motorů (Virago, dragstar....) a na jejichž problematiku jsem zrovna upozorňoval od začátku s přehříváním v městském provozu, říkáš něco jiného - tam zase ano.
Příměr že otočím lahev s tím olejem a nebo s olejem po 4tk je hloupý. I látka, která teče špatně, nemusí vůbec dobře mazat a naopak.

Naposledy editováno 08.03.2012 12:08:26

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 13:15 | Nahoru | #155
Yper> Tak za prvé. Ředění oleje od paliva není způsobeno špatným stavem motoru,nebo bohatou směsí. Je to způsobeno tím,že studený motor není zcela dobře utěsněn a část palive ze stěn válců pronikne do olejové náplně.
Za druhé tvoje dedukce,že píšu o snížení letního čísla u xW40 na xW30 neznamená,že se tak děje u všech. To je jak píšeš blbost. Třeba oleje 5W30 si tu letní 30-ku drží po celý svůj interval a proto se používaní u Long Life olejů!
Za třetí ta zkouška v lahvích neměla říkat nic o mazivosti,ale názorná ukázka toho,jak karbon a saze se podepisují na viskozite.
Za čtvrté pokud se na tobě podepsal pan Černý,tak by si měl znát toto:"Čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje." TÍMTO JSEM POTVRDIL SVOJE SLOVA A VYVRÁTIL TVOJE

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 13:33 | Nahoru | #156
Yper> Ještě jsem zapomněl dopsat,že tady na začátku diskuze ještě před tebou jsem psal o tom,že pro Dragstara je 10W40 málo. Ideál je 15W50. Dragstara mám za představitele vzduchem chlazených motoru,kde je potřeba olej s vyžším letním číslem. Svoje příspěvky jsem si po sobě znova přečetl a nikde si neprotiřečím. U vodníka (třeba ten 750 Zed) při normálním běžném ježdění(pokud ten motor nebere olej) je použítí olejů s vyžším letním číslem jak 40 zbytečné a jediné,co se projeví je ztišení motoru a zvíšení spotřeby. Opotřebení motoru bude v obou případech totožné. Jestli ale si někde protiřečím,tak mě prosím ocituj. Já si toho nikde nevšiml. A jen poznamenám,že celá tato diskuze není z mé strany namířená proti tobě,jako osobě a za každou cenu nechci vyvracet tvoje příspěvky. Pokud jsou pravdivé,tak se s nimi ztotožnuji.

Naposledy editováno 08.03.2012 13:39:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 13:54 | Nahoru | #157
Durex: hele tak ještě jednou, sice jsem to nechtěl, ale bliješ nesmysly.
Je zajímavé, že pro jeden olej se degradace palivem podle tebe vztahuje a pro druhý nikoliv.
Hovoříš o viskozním indexu, ale pak přetlumočíš to, co jsem už jednou napsal a zopakuješ jako svou pravdu.
V tom případě pro neznalé vyplývá, kupujte si všechny jiné oleje, jen né ty s číslem 60 na konci a nebo už vůbec né konkrétně (cokoliv)w40, protože ten se po 4tk se stejně změní na (cokoliv)W30. Protože u něj to vím, protože já tomu rozumím bo jsem letadlo.
No to je blud jako stehno.
Je vidět, že zrovna o onom viskozním indexu nic nevíš, protože ten se u konečného zpracovatele zvlášť nesleduje. Maximálně tehdy, když mu od výrobce základového minerálního oleje přijde jím požadovaná surovina v železniční cisterně - jako vstupní kontrola! On s touto surovinou už nic nedělá - jen ji zbaví parafinických uhlovodíků - parafinů (proto např. PARAMO,KORAMO, OSTRAMO dodává vosk do všech koutů, kde se dělají svíčky). Zčásti provede vakuovou destilaci na jednotlivé frakce (podle V.I. dodané surovinya destilačního řezu, která šla jako vstupní surovina). Do toho přidá všechna možná aditiva a punktum.
Viskozní index je hodnota, která se prioritně sleduje u olejových frakcí, které prošly hlubokou hydrogenační rafinací, která se děje při poměrně malém průtoku nástřiku na několika vysokotlakých reaktorech v sérii za sebou. Je to údaj s vypovídající hodnotou po té hydrogenaci a nikoliv po přidání aditiv!!!!
Vyrábí se základové oleje s různými V.I. - od 90 až po 130 a tyto jsou ještě navíc v kombinaci jednotlivých olejových frakcí.
Pro laickou názornost - pokud uvedu, že všechny 3 olejové frakce se takto upravují pro motorové oleje a pokud uvedu, že exitují 4 V.Indexy pro každou (plácnu - 90, 105,120,130), tak se vyrábí celkem 12 druhů základových minerálních olejů. Ale trh a požadavky se mění a stále se hledá vhodná kombinace vstupní suroviny pro hydrogenaci a ideální V.I.
Možná jsi to nepochopil, ale měl, tvá chyba, protože já jsem tam odtud, kde se právě tento základový minerální olej vyrábí. Jedna z mých kompetencí za mlada bylo i laboratorní stanovení onoho V.I., kinematické viskozity atp. A já tam kdysi pracoval přímo a teď i přímo nepřímo
Vnášíš lidem do hlav zmatek o degradaci oleje/ů.
Připadáš mi jako "odborníci" automechanici: "Pane já do svého auta dávám zásadně full olej. Auto si přede jako kočka, rozpouští karbon, ušetřím decku na 100 km a je to nejlepší co autu můžete dát. Kupte pane kupte!"
Jsou to ti samí odborníci, kteří vám do auta při výměně oleje lejou olej podle měrky, zatímco by měli nalít podle manuálu, protože sami nevědí, zda údaj na měrce se má odečítat než se auto nastaruje a nebo po jeho krátkém běhu a odstavení.
Připadáš mi jako oni. Nechtěl jsem to takhle hrotit, ale sám jsi si o to řekl. Říkáš věci, kterým nerozumíš. Na www.oleje.cz byl také jeden takový - má nick "Jiříček". Debaty s ním bylo jako s tebou - obracel pravdu a protiřečil si.
Pokud bych se chtěl něčí radou jako úplný laik řídit, tak by to byl zrovna "Felixxx", protože ten s lety praxe nabité ví o čem píše.
Sorry.

Edit - písmenko

Naposledy editováno 08.03.2012 13:58:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:09 | Nahoru | #158
Yper> Já bliju nesmysly? Pakliže si napsal,že ti pan černý dal hodně,tak by si to chtělo zopakovat. Kdybych chtěl,tak tady můžu vyvěsit grafy degradace viskozit v závislosti na ujeté vzdálenosti apod. Kdyby si mě poslal do prdele,tak to se mnou udělá míň,než tato věta:"Připadáš mi jako "odborníci" automechanici: "Pane já do svého auta dávám zásadně full olej. Auto si přede jako kočka, rozpouští karbon, ušetřím decku na 100 km a je to nejlepší co autu můžete dát. Kupte pane kupte!" to nemyslíš vážně! To samé bych mohl napsat o tobě. Co mi řekneš na citaci pana Černého z mého posledního příspěvku? Taky mi řekni jeden racionální důvod,proč používat v normálním provozu v našem klimatickém pásmu olej 10W60 v motoru,kde bude bohatě stačit xW40!

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:18 | Nahoru | #159
A víš co,tady ho máš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:19 | Nahoru | #160

Durex píše: Yper> Taky mi řekni jeden racionální důvod,proč používat v normálním provozu v našem klimatickém pásmu olej 10W60 v motoru,kde bude bohatě stačit xW40!



že je olej předepsaný výrobcem? (MG Breva 750) Agip 10W-60 - vzduchem chlazený motor, OHV.

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:19 | Nahoru | #161
Jo a mimochodem - používání long-life olejů není proto, že by si tyto oleje podržely své parametry - jak píše Durex např. 5w30 že nebude degradovat na 5w20 - o třídu níž, ale proto, že Evropským trendem je cesta snižování nákladů při provozu aut.
Je to trend a služba zákazníkům a laické veřejnosti, neznalé základních opravárenských a servisních úkonů.
V americe se long life jen tak běžně nesežene. A proč také? Oni mají olejů dost.
Pamatuji se kolegu z Kanady:
"po kolika měníš olej?"
"Já po 10ti tisících u svého nafťáka"
"Tywe, nejste tady v tý Evropě nějaký divní? My máme nízkoobrátkové stroje s mnohem větší olejovou vanou a měníme po 7 tisících!"
"Na a to já měním po těch 10ti kilo ještě jako že jsem opatrný. To jsou tu také ti, co jezdí na Long-life".
"Kolik to je?"
"30 tisíc"
"Jděte do prdele! Váš problém"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:29 | Nahoru | #162

VlastíkPlamínek píše: že je olej předepsaný výrobcem? (MG Breva 750) Agip 10W-60 - vzduchem chlazený motor, OHV.





Durex: chceš diskutovat a mícháš hrušky s jablky.
Hovoříš o Viskozním indexu zasvěceně a pak sem prdneš tabulku průběhu viskozity v závislosti na jakémsi motorovém proběhu - to je ale něco absolutně jiného - přečti si ty "chemiku" to co jsem o tom V.I. napsal.
A nebo jsi myslel něco jiného a záměrně jsi neodpověděl.

Ta tabulka je jen tabulka - tu jsi dělal sám v excelu?
To byla fuška. Mě vůbec srovnávací tabulky nezajímají, protože většina z nich je tvořena jen pro podporu zájmů těch, kteří je vytvářejí. Není to nic jiného, než kupujte náš dražší olej, protože ten je stabilnější a podívejte se co udělá předepsaný olej od konkurence.
Bláboly, bláboly a bláboly.
A vždyť jsem už jenou uvedl, že kaskadér je ten, kdo jezdí na olej víc než 10 tk!
A mimochodem, aby tahle tabulka měla vypovídající charakter, tak by mělo být uvedeno, jak probíhalo měření, kým probíhalo měření, jaká metoda byla použita - pro vyloučení opakování anylytycké chyby - přechodné, trvalé, a na jakém vzorku motorů bylo prováděno.
Ale jak říkám, jsou to bludy naší obludy.
Jsi nepoučitelnej. Ale jdeš si za "svou" pravdou a to se cení.

Naposledy editováno 08.03.2012 14:31:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:31 | Nahoru | #163

VlastíkPlamínek píše: že je olej předepsaný výrobcem? (MG Breva 750) Agip 10W-60 - vzduchem chlazený motor, OHV.

Jasně,pokud není z nějakého konstrukčního důvodu vyžadován olej s vyžší vyskozitou. Měl jsem to tam dopsat,protože jsem si takhle naběch. jasně že vzducháče se dělají s většímy tolerancemi a tak je požadavek na silnější film. taky provozní teplota šplhá až ke 150 st. C,ale to víš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:33 | Nahoru | #164

Durex píše: Jasně,pokud není z nějakého konstrukčního důvodu vyžadován olej s vyžší vyskozitou. Měl jsem to tam dopsat,protože jsem si takhle naběch. jasně že vzducháče se dělají s většímy tolerancemi a tak je požadavek na silnější film. taky provozní teplota šplhá až ke 150 st. C,ale to víš



Aha, takže najednou to uznáváš. je vidět že fakt nečteš co jsem napsal i já. Postřehl jsi jen rudý hadr před očina a už jedeš.
Brzdi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:37 | Nahoru | #165

Durex píše: Jasně,pokud není z nějakého konstrukčního důvodu vyžadován olej s vyžší vyskozitou. Měl jsem to tam dopsat,protože jsem si takhle naběch. jasně že vzducháče se dělají s většímy tolerancemi a tak je požadavek na silnější film. taky provozní teplota šplhá až ke 150 st. C,ale to víš



ke 150°C určitě ne - to už mazací schoposti nebudou moc košér nemluvě o tom že pokud má olej 150°C je motor už dost přehřátej. Pro příklad litrový dvouvál s olej chladičem má nastavený varování při teplotě 115°C. Více jak 120°C jsem na velkém vzducháči opravdu nezažil, ani v létě, ani při popojíždění v koloně v parném létě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:39 | Nahoru | #166
Yper> LL oleje jsou svinstvo a lidi co jezdí na olej 30 tkm jsou šílenci (Osobně v autě měním olej po 5 až 8 tkm). To jsem psal už kdysy tady někde na vláknech. Ale proto se volí viskozita 5w30,protože ta je v závislosti na kilometrovém proběhu relativně stabilní. To že v USA používají oleje typu M6AD vím taky. Použivají motory o velkém zdvihovém objemu, s relativně malou pístovou rychlostí a navíc jezdí pomalu. Evropan nechce měnit olej po 6000 km jako dřív. proto ty prodloužený intervaly a nesrovnatelně kvalitnější oleje oproti USA.Kdyby sme si mohli popovídat z oka do oka,tak zjistíš,že se v názorech až na vyjímky moc nerozcházíme

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:43 | Nahoru | #167

Yper píše: Aha, takže najednou to uznáváš. je vidět že fakt nečteš co jsem napsal i já. Postřehl jsi jen rudý hadr před očina a už jedeš.
Brzdi.

To není pravda. Přečti si můj první příspěvek na tomto vlákně. posílal jsem ti odkaz. Co jsem napsal o vzduchem chlazeném Dragstarovy. Jen připomínám,že vše jsem vztahoval na zakladatele vlákna a jeho vodou chlazenej motor. Tady je opravdu zbytečnost při jeho stylu jízdy použít olej xW50!

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:48 | Nahoru | #168
felixxx> ten M7 ads IV superturbo nevypadá zle, nemít osvědčenej olej co mám za dobrou cenu a leju ho už dlouho, tak ho snad zkusím. Pokud se něco dá použít jak do osobních aut, tak do náklaďáků, tak to musí mít nějakou kvalitu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:50 | Nahoru | #169
VlastíkPlamínek> Máme doma Electru a ta je navíc bez chladiče oleje. 120 st.má olej v létě při každý vyjížďce Je fakt,že 150 už je moc. viděl jsem jedno uvařený GSXF po jedný vyjížďce v koloně. Když se sundala hlava,tak vačky hrály všema barvama ...

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 14:56 | Nahoru | #170
Yper> Jasně,tabulku si udělat můžeš,ale tato je od tvého učitele pana ing.Černého. Navic nevím,proč sem motáš srovnání obchodníku a marketingových keců konkurence! Tohle je obecný graf závislosti kinematické viskozity a kilometrovém proběhu. Tady se neřeší výrobci.

Naposledy editováno 08.03.2012 14:57:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 15:00 | Nahoru | #171

Durex píše: VlastíkPlamínek> Máme doma Electru a ta je navíc bez chladiče oleje. 120 st.má olej v létě při každý vyjížďce Je fakt,že 150 už je moc. viděl jsem jedno uvařený GSXF po jedný vyjížďce v koloně. Když se sundala hlava,tak vačky hrály všema barvama ...



co dělá spečený olej vidím teď na Guzzine - vahadla v duhových barvách, zapečené kousky a pod. A pak se podívám do servisky a zjistím, že tam běhal 10W-40....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 15:13 | Nahoru | #172
VlastíkPlamínek> Není nad servisy,kde mají jen jeden olej ve 200 l sudu a nebo na tupé obsluze. V té tvé Guzzi by ale v pohodě běhal i olej 15W50. navíc jsou válce od sebe a líp se chladí,než takový HD,kde zadní válec je chlazen skoro jen olejem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 16:02 | Nahoru | #173

Durex píše: VlastíkPlamínek> Není nad servisy,kde mají jen jeden olej ve 200 l sudu a nebo na tupé obsluze. V té tvé Guzzi by ale v pohodě běhal i olej 15W50. navíc jsou válce od sebe a líp se chladí,než takový HD,kde zadní válec je chlazen skoro jen olejem



lil jsem 3 roky 20w-50 z Louise a nebyl žádný problém

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 16:25 | Nahoru | #174

VlastíkPlamínek píše: lil jsem 3 roky 20w-50 z Louise a nebyl žádný problém

Ještě aby byl. Kinematická viskozita při 100 st. C je u xW50 kolem 20 mm2/s a u xW60 22 mm2/s. takže nic zásadního. naproti tomu xW40 má jen 14 mm2/s. Takže skok mezi 40 a 50 je velkej. Kdežto mezi 50 a 60 už ani ne. To je ostatně i důvod,že olej 10W60 je pro normalní neokruhové ježdění v seriových strojích zbytečnost. A navíc ve vzduchem chlazených motorech pracujících v tropickém podnebí se volí jednorozsahové oleje SAE 50 nebo SAE 60 právě kvůly své stálosti …

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 16:47 | Nahoru | #175
Je to kravina,před týdnem jsem ho kupoval CASTROL GPS 10W-40
Došlo pouze k změně označení.O tento olej je velký zájem,pochybuji že by s ním přestali.
Koukni na - http://www.mojeolej...r-1-4t-10w-40-gps-1l

Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 17:12 | Nahoru | #176
Pokud odpovídá API a JASO, tak to tam nalej. Značení 10W40,50 20 apod. odpovídá klimatickým podmínkám, ve kterých se motor provozuje. Je to buřt.

Naposledy editováno 08.03.2012 17:13:15

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 17:14 | Nahoru | #177
ja liju volej(zdarma ) jak říkaj prážácí,. podle tady toho http://www.liqui-mo..._oelwegweiser_d.html

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 19:38 | Nahoru | #178
No pěkna diskuse

(reakce na) Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 20:53 | Nahoru | #179

Andrew x píše: No pěkna diskuse


No taky koukám a nevěřím ,jak si" JEDNA RODINA" vjíždí do vlasů a laik se stejně nedozví, co potřebuje . Teď z toho maj jen v hlavě brouka .Taky se mi líbí ,jak někdo tvrdí(je přesvědčenej) ,že"plná syntetika" je to nejlepší a proto to svý milovaný motorce dopřeju( starý vylítaný vráně,třeba jako mám já) .

1 reakcí na tento příspěvek Olej- místo 10W40 > 10W50 ??

8.3.2012 v 21:14 | Nahoru | #180
Ale my si nevjíždíme do vlasů. Je to jen diskuze. Nikdo nikoho zatím neuráží. Tak by přece měly diskuze vypadat né? A i laik,co čte pozorně,tak má myslím tady na 2 stránkách dost informací a námětů pro další bádání :) A v podstatě vše podstatné již bylo napsáno

Naposledy editováno 08.03.2012 21:16:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki z750 2007 Kawasaki Z 750 Honzíínek 0 1.5.2024 v 15:05 Honzíínek
Kawasaki z750 pro začátečníka Kawasaki Z 750 Bedys85 10 20.4.2024 v 13:42 Penkoslav
Kawasaki Z750 - Motorový olej 5100 ... Kawasaki Z 750 ERINN 1 9.3.2024 v 16:39 Slávek-TDM
Přerušovač blinkrů Kawasaki Z 750 AdamSnopek 7 1.9.2023 v 13:52 CBRlitrRR
Bliká imo- závada s kódem 63 Kawasaki Z 750 Marťas410 24 20.8.2023 v 22:19 Martinek866


TOPlist