1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Je to hatchback 3D....
Nicméně je to zajímavé, protože v tom manuálu co máš ty je ta hmotnost nižší, ale to bych to neměl v techničáku a ten manuál mám k tomu origo.....
Naposledy editováno 27.01.2012 20:57:00
pavel1067 píše: BagoBorec> pěkny a prum. rychlost ?
Průměrnou nevim, to mi komp neukazuje, ve městě 55, mimo 90-100, dálnice 120 (vše tacho hodnoty).
Ale ono je to obecně známý že se ta dvanáctistovka Kappa Hyundaii povedla, i ve srovnání s koncernovou 1,4 16V (o HTP nemluvě).
Ono před lety jsem se nachomýtnul k blbnutí na letišti a byla stejná hondice co máš a ani jedna z těch 1.3, co jsem psal, se jí nechytala. Mám pohotovostní - dokladovou - 1080.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Když se tu řeší spotřeba. Benzín jsem tankoval za cca 1500Kč za tuto dobu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
WHTRDR píše: AndělČK> to to z pulky tlacis ne?
Ne jen jezdím na lambda 1-1,6. Jezdím lehce nad rychlostní limity, abych nedostal pokutu. Takže ve měste 60tacho a mimo něco nad 100tacho.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
AndělČK píše: Ne jen jezdím na lambda 1-1,6. Jezdím lehce nad rychlostní limity, abych nedostal pokutu. Takže ve měste 60tacho a mimo něco nad 100tacho.
Ideál je něco lehce pod jedna, ne? Vzhledem k nízký spotřeba asi jezíš na hodně ochuzenou směs. Akorát si podpálíš ventily, spálíš písty a jiný věci způsobený zvýšenou teplotou při spalovaný ochuzený směsy. Pokud je naopak číslo nad jedna obohacená, nechápu tak nízkou spotřebu. Dlouhý trasy?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
WHTRDR píše: hele a kdyz tady mluvite o tom podtaceni
jsem nad tim nedavno premejslel asi je to u kazdyho auta jiny
treba novy auta asi nemaj problem s tim jet neco malo nad tisic otacek nektery si o to i samy rikaj tou sipkou at clovek preradi vejs
ale co starsi auta ? je podtaceni kdyz to zacne cukat nebo jeste drive?
ja sam se snazim s autem nad 2 tisice otacek ale dost casto sem linej podrazovat jezdim dost po praze auto ma dlouhy kvalty takze obcas to roztahuju treba z 1500 otacek, tak co vy na to?
a to dochlazovani turba
u diesla tusim maj spaliny mensi teplotu tudiz i turbo se bude ohrivat na mensi teplotu
takze dochlazovani se asi tyka hlavne benzinu ne?
Podtáčení- to je hodně širokej pojem. Základ je rozilišit benzín a naftu. U benzínu se hovoří, že k detonačnímu spalování dochází pod 1500 optáček při jízdě v záběru. Jíézda v záběru znamená, že po motoru chceš nějakej výkon. Pokud máš jen udržovací rychlost při jíždě po rovině, snižuje se počet otáček při kterejch to začne klepat. při jízdě z kopce, kdy se motorem naopak brzbí, takže po něm nechceš vůbec žádnej výkon, se nemusí jednat o podtáčení ani při volnoběžnejch otáčkách (pokud sundáš nohu z plynu). Při jízdě do kurevskýho krpálu, nebo s plně naloženým autem se ti naopak zase otáčky, kdy dojde e klepání zvýšej. Když už ti auto začne cukat, je to v¨fest podtočený. Obecně při jízdě na hraninici klepání motoru se nedoporučuje chtít po autě prudkou akceleraci (plno lidí tam nechá kvalt při 1500 otáčkách, sešlápne plyn až na podlahu a čeká, že se auto rozjede). V takovém monentě se rapidně ochudí směs, což opět vede ke klepání v e vyšších otáčkách, než je zdrávo. TAkže buď akcelerovat hodně pozvolna (pomaloučku zrychlovat a čím víc začne motor ožívat, tím víc přidávat plyn, ne naopak), nebo vhodně řadit převodový stupně, či použít prokluzu spojky (Automaty to dělaj hojně na všechny kvalty).
DAlším faktorem je zda se jedná o karburátor (v dnešní době se s ním čllověk v autě stejně nepotká), nebo stříkačka. Stříkačka má čidla klepání a dokáže operativně upravit složení směsi a předstihu, ale stejně to nejde dělat do nekonečna.
Málo lidí ví, že ke klepání dochází i ve vysokejch otáčkách. Akorát že v tu chvíli auto necuká a ani to přes řev motoru není slyšet. Lidi, co většinou jezděj úsporně motor kurvěj míň, než borci, co tomu dávaj čočku. Lidi co jezděj úsporně totiž museli dosáhnout určitejch znalostí, aby dokázali jezdit úsporně, takže motor nikdy nepodtočej. Narozdíl cool borec o klepání ve vysokejch otáčkách (a to je klidně 4000+, ne nějaký extra mrtě točky) dochází. A ještě si navíc myslej, jak jsou cool.
K poškození při podtáčení- s převodovkou to má houby společného. Hlavní je poškození motoru. Při detonačním spalování dochází k tomu, že směs vybouchne v jinej okamžik, než má.- v momentě, kdy je píst ještě hodně před horní úvratí. Takže mu to dá laicky řečeno v tu chvíli dá pěstí do ksichtu. Trpí tím klikové ústrojí, ojnice a veškerá ložiska. V trakovém mktoru vznikají zbytečně větščí vůle, které pak sekundárně dál opotřebovávají motor (větší tření, rozhozená klika asi taky nebude žádnej med, nem,luvě o prasklý ojnici a pístu narvaným pěkně v hlavě)
A to je přwsně to, co jsem myslel technickejma znalostma. Lidi dneska vědí o autě kulovým.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Uvedu svoje údaje- fávo 135L. Nejměnší meřwená spotřeba 6,5 l/100 (dlopuhá cesta po dálnici, 2-3 lidi v autě +zavazadla, rychlost kolem 100 km/h). nejvyšší 10,3 l / 100 km. Dlouhodobý průměr 8,2 l/ 100 km. Poměr město, mimo město 1:2 s tím, že ve městě je to třeba jen 2,5 km z garáže dom, pak nabrat tašky, nějaký mrcasení se doma, potom dalších 2,5 km do krámu. A druhej den zase zpátky do garáže. Popř 10 km do práce a pod. Ale přesný čísla nemám, nevedu si knihu jízd.
Volvo V70 2,5 benzín automat- dlouhodobě to ukazuje kolem 10 l kombinovaný, ale tam je otcovo dojířždění do práce (3 km denně 2x) a potom cesta na chatu (125 km v kuse 2x.
S felicií 1,3 GLXi s se mi povedlo na trase dlouhý 61 km (2x) s autem naloženým hudební aparaturou až po střechu a dvěma lidma dosáhnout spotřeby 6,72 l/ 100 km. Ovšem uznávám, že nemám moc těžkou nohu na plynu.
A pak ještě Ford Focus 1,6 TDCi najeto 800 km v Portugalsku, průměr 4,9. Většina z toho dlouhý trasy, nějaký pojížděčky po Lisabonu a okolí. NA úseku asi 100 km jsem to na dálnici trochu osolil. Obsazení auta dvěma lidmi.
Hofner píše: Ideál je něco lehce pod jedna, ne? Vzhledem k nízký spotřeba asi jezíš na hodně ochuzenou směs. Akorát si podpálíš ventily, spálíš písty a jiný věci způsobený zvýšenou teplotou při spalovaný ochuzený směsy. Pokud je naopak číslo nad jedna obohacená, nechápu tak nízkou spotřebu. Dlouhý trasy?
Ideál lambda je takový, kdy motor odevzdá požadovanou práci za co nejmenší spotřebu a nepoškodí to motor. Obohacování směsi pod lambda 1 pro nejvyšší výkon platí pro vstřikování kapalných paliv. U paliv plyných dochází naopak k poklesu výkonu.
Hofner> Palubní počítač nemám, mám v autě pracovní blok, kam si píšu, kdy a za kolik jsem tankoval.Palubnímu počítači stejně nelze věřit.
Motor ve felicii 1.3 OHV je ideální na jízdu při nizkých otáčkách. Když jezdím ve městě, tak při 40km/h na otáčkoměru mám už pětku. Když někoho vezu tak sice čumí, ale já se ho zeptám. Slyšíš snad motor, že by nadával? Ne neslyšíš ho vůbec, tak mu to dělá dobře. Krátký rozvod řetězem si nechá líbit neskutečno moc.
A přidám ještě spotřebu Mitsubishi Eclipse GSX. Teď sice nejezdím, čeká mě výměna motoru, ale spotřebu jsem měl lehce nad 20l na sto. Je to auto na zábavu, takže na to šlapu.
Naposledy editováno 28.01.2012 09:52:58
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Hofner píše:
K poškození při podtáčení- s převodovkou to má houby společného...
A to je přwsně to, co jsem myslel technickejma znalostma. Lidi dneska vědí o autě kulovým.
Pises pekny blbosti, co se tyka prevodovky. Prosly mi rukama mnohe prevodovky, ktere majitele oddelali klasickym podtacenim. Samozrejme v tom bude hrat roli i mensi kvalita materialu, ale je to vec znama a kdo se v autech pohybuje, vi presne o co jde. Tak tu nehazej moudra o vecech o kterych si neco myslis, ale evidentne nevis.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Rampa89> ta hmotnost v techničáku je s řidičem to máš pravdu....
Jinak já tu spotřebu taky počítám podle nádrže, palubní PC nemám :) , ale taky jsem zjistil že mám větší spotřebu na elektronech přes léto, než na plecháčích v zimě a na začátku a na konci zimy když je teplo a jezdim na úzkých plecháčích mám tak o 0,5l menší spotřebu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Hofner píše:
K poškození při podtáčení- s převodovkou to má houby společného. Hlavní je poškození motoru. Při detonačním spalování dochází k tomu, že směs vybouchne v jinej okamžik, než má.- v momentě, kdy je píst ještě hodně před horní úvratí. Takže mu to dá laicky řečeno v tu chvíli dá pěstí do ksichtu. Trpí tím klikové ústrojí, ojnice a veškerá ložiska. V trakovém mktoru vznikají zbytečně větščí vůle, které pak sekundárně dál opotřebovávají motor (větší tření, rozhozená klika asi taky nebude žádnej med, nem,luvě o prasklý ojnici a pístu narvaným pěkně v hlavě)
A to je přwsně to, co jsem myslel technickejma znalostma. Lidi dneska vědí o autě kulovým.
a jeste jedno doplneni... uz drahne let se na autech pouziva cidlo klepani, jestli ti to neco rika a to koriguje presne to, co ty popisujes.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Eso_Rimmer píše: WHTRDR> turbo (diesel, benzin) dokaze byt rozzhavene do ruda. pak si predstav, co to udela, kdyz sjedes z dalnice a vypnes to. zbytecek oleje se vypece, usazuje se karbon a nemaze to. zjednodusene receno-kazde takovehle "zastaveni" rapidne snizuje zivotnost turba....
Nejde o to ze by to nemazalo, ale o to, zen speceny olej speka na hreli pobli turbinoveho kola a krome rozvazeni zpusobi jedoduse vydirani sleeve bearingu. Slovo rapidne bych urcite nepouzil, presto take dochlazuju. Novym turbum s kulickovymi lozisky timto neublizis skoro vubec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Dawe02 píše: Nejde o to ze by to nemazalo, ale o to, zen speceny olej speka na hreli pobli turbinoveho kola a krome rozvazeni zpusobi jedoduse vydirani sleeve bearingu. Slovo rapidne bych urcite nepouzil, presto take dochlazuju. Novym turbum s kulickovymi lozisky timto neublizis skoro vubec.
nemyslim si, ze bych to napsal nejak hodne odlisne od tebe, snad jednoduseji. pouzivas tu velice casto vyrazy, ktere sice zni zajimave a fundovane, ale 95% lidem odud nereknou vubec nic. to s tim rapidne-pouzivam doslovny termin cloveka, ktery nas na turba skolil. at si to kazdy prebere jak chce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Dawe02 píše: Eso_Rimmer> promin, ale casto k tem terminum neexistuje doslovny preklad, proto pouzivam terminy v originalnim zneni. Popsal jsi to tak, ze to naznacovalo ucpani mazaciho okruhu karbonem, coz neni ten failure mode (druh priciny zavady) o ktery ve skutecnosti jde.
jj, to chapu. jinak k tomu ucpani... to byl klasicky problem prvnich jednickovych oktavek, diky spatne konstrukcne umistnene mazaci trubce oleje. olej se tam diky vysoke teplote od vyf.potrubi "vypekal", usazoval az to nakonec cele ucpal a turbo nebylo mazane. vymenilo se nove turbo a behem par kilometru odeslo taky. takze i tohle se stavalo velice casto. jen pro zajimavost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Naposledy editováno 28.01.2012 11:24:34
pavel1067 píše: Když už jsme u toho, pochlubí se někdo se spotřebou v benzínu ?
Delam si taky jako nekteri, soukromou statistiku. Mam jednu trasu, kterou pravidelne jezdim.. Za posledni 2 roky jsem na ni vystridal 23 aut z pujcovny, nejcasteji na tyden. Najezd vzdy cca 700-800km, Pokazde schvalne jine auto. 17x diesel, 6xbenzin.
Jizdni styl je jednoduchy: Urazit danou vzdalenost v co nejkratsim case, pricemz se drzet max. rychlosti +20%, svizne ale porad pohodlne, zadny preudo sportovni styl brzda/plyn.
Diesel prumer: 7.0 L, benzin prumer: 9.4 L.
Ted jsem si schvalne pujcil nove Polo 1.2 51kW, abych mel pokryta i mala "usporna" auta. Vysledek: 8.9 Litru.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Říkal jsem si že tak malej rozdíl asi nebude znát, ale překvapivě je
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Ted jsem si schvalne pujcil nove Polo 1.2 51kW, abych mel pokryta i mala "usporna" auta. Vysledek: 8.9 Litru.
Ty rádoby úsporný auta jsou vůbec podivný, měli jsme Citroen C3 1.1 krásných 44kw, koupeno nové za 300 000 a větší peklo jsem nezažil. Nejen že to jelo jako Škoda 105, ale spotřeba naprosto brutální, pokud si nejel sám a s hodně lehkou nohou tak taky klidně 8 - 9l. Palubní PC byl šílenej, ukazovalo to plnou nádrž, pak si zastavil a chcípnul to a byla najednou prázdná a podobně. Tyhle pseudoauta už nikdy víc....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Hliníkáče mám sice starý (15 let), ale celkem zachovalý a naštěstí nejsou tak těžký.
Ještě jak jsi psal o tom citroenu, tak je fakt, že sestra měla litrovou corsu B a to byl mor. Termostat byl možná trochu hyn, i když nevím, nezdál se, ale auto se v zimě šíleně dlouho ohřívalo (začlo trochu topit po nějakých 8 km) a to jsem jezdil i za 9. Auto mělo zajímavé jízdní vlastnosti, připadal jsem si jak na kolotoči - houpalo to a musím přiznat, že kdysi dávno jsem jel v noci přes jedno maloměsto trochu za hranicí pudu sebezáchovy a za horizont do zatáčky jsem poodletěl o metr bokem a potom skoro po 2 kolech... No je fakt, že zážitky s tím taky byly
Dawe02> Kolik to nový polo orientačně váží?
Naposledy editováno 28.01.2012 12:09:52