globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 18:45 | Nahoru | #151

fe650 píše: nevim jestli jsi se díval do mýho profilu, ale na mojí motorce jsou tyhle hovadiny s vrkáním akorát na vyšší spotřebu. Já mám spojku akorát na rozjezd a zastavení. Kvalty tam sypu dá se říct pod plnym (pro hnidopichy: malinko uberu plyn aby kolečka nebyly v záběru!)



no mě to taky nejvíc žere při řazení

3 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 19:06 | Nahoru | #152
frydomaku, vysvjetli mě jednu vjec, proč se spojkou ide zařadit líp, lehčeji, s menčim hlukem a bez spojky rana, huř ide zařadit, a někdy skorem vubec, zejmena z dvojky na jedničku ve vyšší rychlosti a z vrknutim nebo spojkou f poho.
rad bych tě viděl v autoškole před komisařem, hlavně při jizdě, jak na motorce tak autem. by tě hnal čaganemn že by si nestačil utikat dyby si mu u něčeho nezařadil se spojkou a fsadim se že by si mu to nestačil ani vysvětlit

co se tyka tohoto nesmyslneho fora, omyl, toto forum by mělo každemu kdo ho čte pootevřit oči. udělat si obrazek o každem čeeeku a hlavně když si jdeme koupit jinou ojetou motorku. hysterky že lidi serou na zpravnou vyměnu oleje, na zahřivani motorky, na spojky, na utahovací momenty a na další zrůdnosti jsou bohužel pravdivé a v našich krajich se opravdu vyskytujou naprosto běžně velke množství relativně pojizdnych vraku od českejch technickejch anštajnů

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 19:07 | Nahoru | #153

t_freedom píše: Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.



a ještě něco, když se mnou nesouhlasíš a meleš svou, tvrdíš, že mluvim jen o jedničce a dvojce, kde je neutrál a pak to má jakýsi vliv, tak vyzkoušej jinou věc. Rozjeď se na 150, a třeba 5ku, zmáčkni spojku, pak pusť plyn (protože nemá podle tebe smysl ho zvyšovat při kopaní kvaltu dolu), nech otáčky padnout na volnoběh a podřaď na 4, hned 3 a vzápětí 2. Sleduj rány z převodovky, Když to samé budeš dělat s tím rozdílem, že před každým podřazením zvýšíš otáčky na takové jaké odpovídají převodu na stupěň který hodláš zařadit, bude převodovka mlaskat jako když zavíraš dveře od ledničky. Tak mi vysvětli proč tomu tak je a jaktože se to tak v praxi děje, když otáčky motoru nemají vliv. A neříkej že takhle jak to popisuju, se to neděje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 19:11 | Nahoru | #154

pedal píše: frydomaku, vysvjetli mě jednu vjec, proč se spojkou ide zařadit líp, lehčeji, s menčim hlukem a bez spojky rana, huř ide zařadit, a někdy skorem vubec, zejmena z dvojky na jedničku ve vyšší rychlosti a z vrknutim nebo spojkou f poho.
rad bych tě viděl v autoškole před komisařem, hlavně při jizdě, jak na motorce tak autem. by tě hnal čaganemn že by si nestačil utikat dyby si mu u něčeho nezařadil se spojkou a fsadim se že by si mu to nestačil ani vysvětlit

co se tyka tohoto nesmyslneho fora, omyl, toto forum by mělo každemu kdo ho čte pootevřit oči. udělat si obrazek o každem čeeeku a hlavně když si jdeme koupit jinou ojetou motorku. hysterky že lidi serou na zpravnou vyměnu oleje, na zahřivani motorky, na spojky, na utahovací momenty a na další zrůdnosti jsou bohužel pravdivé a v našich krajich se opravdu vyskytujou naprosto běžně velke množství relativně pojizdnych vraku od českejch technickejch anštajnů



sám bych to líp nenapsal každej druhej sežral šalamounovo hovno, ale motorky maj dodrbaný

Naposledy editováno 28.03.2011 19:15:00

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 19:32 | Nahoru | #155
Junkrs> a nejvečí piče sou sami výrobci motorek a konstrukteři, pač českej motorkař je nejchytřejší musi si doma motorku dodělat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 23:01 | Nahoru | #156

pedal píše: rad bych tě viděl v autoškole před komisařem, hlavně při jizdě, jak na motorce tak autem. by tě hnal čaganemn že by si nestačil utikat dyby si mu u něčeho nezařadil se spojkou a fsadim se že by si mu to nestačil ani vysvětlit


No tak v autoškole před komisařem, tam člověk dělá kolikrát fakt hrozný hovadiny! Třeba používá blinkry, kouká do zrcátek, staví na stopce - no prostě humus... To ale neznamená, že se nedá řadit šetrně i bez spojky , ovšem otázka je jestli jedeš v autě na pohodu a řadíš bez spojky s citem , a nebo si hraješ na Foggyho a sázíš to tam hlava nehlava...

Jinak já spojku používám stále! Nejsem zase až takovej střelec, abych nestíhal "vrkat" a mačkat spojku!

(reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 06:44 | Nahoru | #157

z-x-r píše: No tobe specilne ti prodam motorku od kamose co jezdi jak ty jak hnup bez spojky ale na silnicce...uz 2x delal prevodovku
Stejne jak ty ma keci..spojka je na rozjeti a zbytek sere...Pak jen cuci na listek ze servisu

Kdyz neumis davat meziplyn tak ho nedavej a nedavas a tobe je k hovnu chapeme.

K tematu..hosi mam par kamaradek co se nechaj vozit od moulinu na motorkach..a to jsou pak od nich keci..hele ted jsem jela vezl me Milan a ty vole ten kdyz radil ja tam litala jak hadra a to se neletolo zadnej kvalt...A ja ji na to rikam...Nic si z toho nedelej Milan ma dreveny hnaty a neumi davat meziplyn...



???? zkus podřazovat nebo řadit se spojkou někde na dráze nebo v blatě- buď si tam rozbiješ tlamu nebo tě předjede babička na fichtlu :) Ale je pravda, jak už tu někdo psal, že tyhle motorky mají kratší kvalty a proto se tam dá řadit bez spojky parádně! řaďte si jak chcete, dělejte pič....ky a machrovinky, ale motorku pak postavte do kopřiv a neprodávejte. dík

tohle téma je tak na ignorování- samej odborník. Kolik z vás vidělo rozházenej motor a převodovku, kolik z vás tu převodovku skládalo? A kdo opravdu ví jak ta převodovka funguje?

Naposledy editováno 29.03.2011 06:51:25

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 10:43 | Nahoru | #158
Zajímavý je, že já tady od samýho začátku tvrdím, že řadit bez spojky na motorce je hovadina, pač nemůžeš ovlivnit synchronizaci(resp. že meziplyn, nebo odbornější technickej výraz spolku holubářů "vrknání") je pro převodovku na nic a ve finále jsem tu napadán, že radím všem aby řadili bez spojky. Potažmo od člověka co napíše tohle, snad aby dokázal že "vrkáním" se synchronizuje:

příklad: jedu na 4ku, 3000ot., chci dát za tři, v tomto okamžiku by trojka točila 4000ot., takže zmáčku spojku, přidám asi na 4tis (je to o citu a zkušenosti), zařadim za tři. Když budu lehce tlačit na řadičku, tak tam ta rychlost při správných otáčkách, tedy těch 4tis cvakne sama, a neni slyšet absolutně nic. Tímto postupem šetřim kolečka v převodovce.



Motocyklový převodovce prostě meziplynem, nijak neulehčíš. Jestli ho dáš před nebo po zařazení není rozdíl. (V autě, který jsem několikrát bral jako příklad toho kdy to smysl má, je to přesně naopak)

začínám si připadat jak v bázinci ...

Naposledy editováno 29.03.2011 10:49:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 10:47 | Nahoru | #159
pedal> ty autoškolo, kdybych jí dělal teď, tak by si ten dotyčnej ani nevšiml, že řadím v autě nahoru bez spojky. Natož aby sis toho kdy mohl všimnout ty...
... dolů už je to o něco složitější...a ubezbečuju tě, že když se to naučíš(opět podotýkám že v AUTĚ) ničemu tím neskodíš...je to sice k hovnu a jen blb by spojku(co ti to ulehčuje) nepoužíval, ale jde to - díky konstrukci automobilový převodky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 13:44 | Nahoru | #160
t_freedom>

1) Klasické přeřazení vyžaduje zmáčknutí spojky, čímž snížíme na minimum přenášený kroutící moment převodovkou. Při řazení směrem k vyšším r.s. ubereme plyn čímž otáčky vstupní hřídele poklesnou a snáze dojde k přeřazení. Při řazení na nižší r.s. je vhodné při vymáčknuté spojce jemně přidat plyn. Tím se zvýší otáčky motoru a srovnáme tak otáčky vstupní a výstupní hřídele. U většiny motorů je použit primární převod, který na jednu stranu snižuje otáčky vstupní hřídele převodovky vůči klikové hřídeli, ale zároveň zvedá kroutící moment na vstupní hřídeli oproti motoru. Tento pokles otáček a zvýšení momentu je zhruba 1,5-2,5 krát. Převodové poměry v převodovce se samozřejmě liší podle typu motoru. Na poslední r.s. je to zhruba 1:1, na první r.s. 2-3:1. V tomto poměru nám zase klesnou otáčky výstupní hřídele vůči vstupní a zase nám naroste kroutící moment. Tímto způsobem se dá řadit v čase kolem 0,9s.

2) Řadit nahoru jde i bez použití spojky. Snížení přenášeného momentu zajistíme ubráním plynu. Pokud je motor v tahu a motorka zrychluje přenáší motor kladný točivý moment, pokud zaklapnem plyn a motor brzdí je přenášený záporný kroutící moment. Pokud však máme adekvátní množství „plynu“, aby motor ani nebrzdil ani nezrychloval motorku, tak nepřenášíme přes převody žádný točivý moment. V tomto případě můžeme řadit bez spojky. Jde ale o to, mít správně sehranou ruku a nohu, jinak dojde k poškození převodovky a to často nenávratně!! Tento způsob řazení není složité se naučit a při převodovka tím netrpí. Občas dojde ze strachu k nedořazení kvaltu a pak k poškozování zubů kol dochází. Při učení je potřeba se soustředit na to, jakmile mám připravenou nohu, ubírám plyn a hned řadím až nakonec chodu páky. Po menší tréninku jde toto řazení zvládat v čase cca 0,6s.

Naposledy editováno 29.03.2011 13:45:52

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 13:52 | Nahoru | #161
No to je kino.

Podle všech holubářů bych měl sebou jebnout, nebo minimalně zagumovat štajfnutym zadkem, při každem podřazení, pokud už se mi podaři, při tom drastickem rvani přes zuby bez veleduležiteho vrknuti, podřadit, protože sem nějake krkani nebo co v životě nepoužil, ani na okruhu. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 14:00 | Nahoru | #162

Kousek píše: No to je kino.

Podle všech holubářů bych měl sebou jebnout, nebo minimalně zagumovat štajfnutym zadkem, při každem podřazení, pokud už se mi podaři, při tom drastickem rvani přes zuby bez veleduležiteho vrknuti, podřadit, protože sem nějake krkani nebo co v životě nepoužil, ani na okruhu. K



Asyg maš hofno najeto!!!



A fyce nachlastano !!!

Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 14:11 | Nahoru | #163
Docela koukam jak dlouho vas baví to řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 14:14 | Nahoru | #164

_Dina_ píše: Asyg maš hofno najeto!!!



A fyce nachlastano !!!



To nenisu ja, to fotomontaš. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 14:16 | Nahoru | #165

Kousek píše: To nenisu ja, to fotomontaš. K



FOTOMONTÁŽ S MEZIPLYNEM!!!

(reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 14:23 | Nahoru | #166

_Dina_ píše: FOTOMONTÁŽ S MEZIPLYNEM!!!



Meziplin nejňy , to je enem take krknuťy. K

Naposledy editováno 29.03.2011 14:24:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 15:21 | Nahoru | #167
Hummer>
AD1)

Při řazení na nižší r.s. je vhodné při vymáčknuté spojce jemně přidat plyn. Tím se zvýší otáčky motoru a srovnáme tak otáčky vstupní a výstupní hřídele



JAK, když máš vymačknutou spojku?

AD2) V převodce na mašině, máš v záběru neustále min. jeden převod (většinou v páru)Jen mezi nima přesouváš vložený ozub. kolečko(pro každej pár jedno). tzn. vstupní hřídel se ti vždyky točí od zadního kola.

Posadil bych tě do auta s nesychronni převodkou - pokud nevyšlapneš při každým řazení spojku dvakrát(pokud neřadíš bez ní) nic nesrovnáš. Ty otáčky se musí zvyšovat při nevystavený spojce - jinak s ničím v převodce netočíš.
Což v paralele k motocyklu znamená, že tam kde nemůžeš "vrknou" plynem bez kvaltu a bez vystavení spojky, ničemu v převodovce nepomůžeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 15:26 | Nahoru | #168

t_freedom píše: Hummer>
AD1)

JAK, když máš vymačknutou spojku?



Ale něco se přece srovnat musí když to pak míň cukne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 15:47 | Nahoru | #169

Stev píše: Ale něco se přece srovnat musí když to pak míň cukne



jo to je jasny, vstupni hridel se musi poprat s tim novym prevodem... s rozpojenou spojkou se se s tim novym prevodem musi poprat "mensi hmota" nez kdyby tam byl pripojenej motor, samo mokra spojka trochu unasi a presunuti kulisy ze zaberu jednech kol do zaberu druhejch chvilku trva, tzn je tam asi i nakej malej prostor pro zbrzdeni/rotoceni vstupni hridele motorem respektive lehce unasejici spojkou. Ciste teoreticky muze nastat situace ze ma nekdo takovej cit ze motor ve spravnou chvili drzi v takovym rezimu ze tomu vyrovnani otacek spis pomuze nez uskodi ikdyz neni spojka vystavena... v tom pripade se mu podari bez spojky zaradit lip jak s... ale zalezi to na umu jedince, trochu i na nahode ... s vystavenou spojkou je to takova jistota ze se ta rana vzdycky pere jen s hmotou vstupni hridele a je to na to nadimenzovane....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 16:14 | Nahoru | #170
assassin> uff...díky...tak nějak(stejně si myslím že ten čas a prostor pro synchronizaci tam je spíš hypotetickej)
...krom toho, to že na motorce zařadíš bez spojky i dolů jde dílem, že ty hmoty nejsou 1300kg(u auta) ale jen 300kg(mašina a jezdec) a požerou to prostě synchronny(protože dimenze převodů na motocyklu a v autě není zas tak rozdílná, narodíl od váhy)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 16:28 | Nahoru | #171

t_freedom píše: assassin> uff...díky...tak nějak(stejně si myslím že ten čas a prostor pro synchronizaci tam je spíš hypotetickej)
...krom toho, to že na motorce zařadíš bez spojky i dolů jde dílem, že ty hmoty nejsou 1300kg(u auta) ale jen 300kg(mašina a jezdec) a požerou to prostě synchronny(protože dimenze převodů na motocyklu a v autě není zas tak rozdílná, narodíl od váhy)



ted s tema synchronama asi trochu mates.. v moto samo zadny nejsou..

jinak najel sem par desitek km bez spojky v aute i na moto (oboje utrzeny lanko) a jde to, celkem si i clovek s citem pro stroj zvykne a pada to tam pomerne snadno .. dlouhodobe tezko rict jak by se to podepsalo na prevodovce....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 18:39 | Nahoru | #172
assassin> ups, jsi si jistej že všechny...když jsem viděl svou převodku, něcí cizí krk bych za to dal, že jsem tam náběhy viděl. ok, tak ne ...ony se postupně davaj do záběru vlastně jedno po druhým, co?Jedny jsou volný a vedle vždyky posuvný na drážk. hřídeli,co?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 19:31 | Nahoru | #173
t_freedom> Psal jsem to spíš kvůli tomu řazení bez spojky. Já Ti rozumím jak to myslíš, ale to je pouhá teorie. V autě a v některých motkách je suchá spojka a vypíná líp než mokrá v oleji. Pokud by vypínala spojka úplně máš pravdu. Bohužel spojka úplně nevypne a proto při přidání se vstupní hřídel roztočí a snáz se zařadí. Je jasný že bez vrknutí jde řadit také v pohodě a je to spíš pro to, aby si měl správné otáčky motoru po uvolnění spojky. Nebrzdí Ti kolo a neničíš tolik spojku.
Udělej si menší pokus třeba zas pochopíš Ty.
1. Stůj na místě na neutrál, roztoč motor třeba na 7000 a zařaď. Padne rána. Pak zařaď při volnoběžných otáčkách. Bude to mnohem tišší. A podle tvé teorie by to mělo být stejné, ale není že?
2. Dej si moto na stojan tak aby jsi měl zadní kolo ve zduchu zařaď rychlost pust spojku, nech roztočit kolo a pak zmáčni spojku a drž. Bude se Ti točit zadní kolo dál. Pomaleji to je jasné, ale bude. Dle Tvé teorie by mělo stát.
3. Pak přidávej se zmáčklou spojkou plyn a uvidíš jak Ti bude kolo dle přidání plynu zryclovat. A to musí ještě překonávat odpor řetězu a kola. Pak pochopíš co se děje v převodovce při vymáčklé spojce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 19:34 | Nahoru | #174
DMC.motobiker> ne, šetrně se bez spojky opravdu řadit neda, pokud nekurvíš převodovku,kurvíš všechno s tim spojene. zkus to relativně nejšetrnější a to je vyřadit bez spojky, pokud nejsi uplna antitechnicka piča ten ráz ucitíš i kdyby si byl sebešetrnější. o zařazení rychlosti nema cenu vubec mluvit. nikdo se tady nebavi o tom jestli se řadit da nebo ne, v každem případě ja tvrdim že kdo nepouživa spojku tam kde se spojka použivat ma je prostě prase. haowg

(reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 19:49 | Nahoru | #175
Hummer> já přesně vím o čem mluvíš a máš pravdu.
...ale to se děje v neutrálu a ten pak dál není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 19:50 | Nahoru | #176
t_freedom> ja su strašně rat, strašně že tebe by do fabriky nevzal k výrobě, nebo lepeřečeno ke konstrukci nigdo. jak říkam, výrobce a konstruktéři sou uplne piče a největčí genitalius je frydomak ja sem za todle forum docela rad, mam takovej pocit že se koupi jakehokoli stroje ze zlatejch českejch ručiček po mistnich anštajnech budu obloukem vyhejbat. pač mam obavu že podobně duševně nemocnejch techniku jako ty tady bude víc

(reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 20:00 | Nahoru | #177
pedal> hele tys to ani nečet...pro tebe bylo pokaždý nejdůležitější pozurážet všechny kolem...

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 20:09 | Nahoru | #178
To je mi jasný, že je tam jen jeden neutrál a tam je to nejmarkantnější, ale mezi každou rychlostí je taky takzvaný falešný neutrál. Je jasné, že pro samotné přeřazení to má zanedbatelný vliv, protože vše probýhá velice rychle. Ale, Ty do bezvědomí tvrdíš, že pokud vymáškneš spojku tak vstupní hřídel stojí a přidáním plynu nemůžeš její otáčky zvíšit a to pravda není, protože spojka stoprocentně nevypíná. Toť vše.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 20:16 | Nahoru | #179
Hummer> ale jo uznávám ...ne do bezvědomí...to co říkáš je přesně to co myslím - na samotný přeřazení to nebdue žádnej reálnej vliv...ale nějakej minimální moment na xtinu vteřiny tam zahraje roli ? Já zase reaguju na ty co s tím rovnaj otáčky pro hnací hřídel, víš
Tím "meziplynem" si primárně rovnáš otáčky na zadní kolo...toť vše.

Dilema s meziplynem

29.3.2011 v 20:24 | Nahoru | #180
Přesně tak jsem to myslel. Souhlas.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist