Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
fe650 píše: nevim jestli jsi se díval do mýho profilu, ale na mojí motorce jsou tyhle hovadiny s vrkáním akorát na vyšší spotřebu. Já mám spojku akorát na rozjezd a zastavení. Kvalty tam sypu dá se říct pod plnym (pro hnidopichy: malinko uberu plyn aby kolečka nebyly v záběru!)
no mě to taky nejvíc žere při řazení
3 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
rad bych tě viděl v autoškole před komisařem, hlavně při jizdě, jak na motorce tak autem. by tě hnal čaganemn že by si nestačil utikat dyby si mu u něčeho nezařadil se spojkou a fsadim se že by si mu to nestačil ani vysvětlit
co se tyka tohoto nesmyslneho fora, omyl, toto forum by mělo každemu kdo ho čte pootevřit oči. udělat si obrazek o každem čeeeku a hlavně když si jdeme koupit jinou ojetou motorku. hysterky že lidi serou na zpravnou vyměnu oleje, na zahřivani motorky, na spojky, na utahovací momenty a na další zrůdnosti jsou bohužel pravdivé a v našich krajich se opravdu vyskytujou naprosto běžně velke množství relativně pojizdnych vraku od českejch technickejch anštajnů
t_freedom píše: Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.
a ještě něco, když se mnou nesouhlasíš a meleš svou, tvrdíš, že mluvim jen o jedničce a dvojce, kde je neutrál a pak to má jakýsi vliv, tak vyzkoušej jinou věc. Rozjeď se na 150, a třeba 5ku, zmáčkni spojku, pak pusť plyn (protože nemá podle tebe smysl ho zvyšovat při kopaní kvaltu dolu), nech otáčky padnout na volnoběh a podřaď na 4, hned 3 a vzápětí 2. Sleduj rány z převodovky, Když to samé budeš dělat s tím rozdílem, že před každým podřazením zvýšíš otáčky na takové jaké odpovídají převodu na stupěň který hodláš zařadit, bude převodovka mlaskat jako když zavíraš dveře od ledničky. Tak mi vysvětli proč tomu tak je a jaktože se to tak v praxi děje, když otáčky motoru nemají vliv. A neříkej že takhle jak to popisuju, se to neděje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
pedal píše: frydomaku, vysvjetli mě jednu vjec, proč se spojkou ide zařadit líp, lehčeji, s menčim hlukem a bez spojky rana, huř ide zařadit, a někdy skorem vubec, zejmena z dvojky na jedničku ve vyšší rychlosti a z vrknutim nebo spojkou f poho.
rad bych tě viděl v autoškole před komisařem, hlavně při jizdě, jak na motorce tak autem. by tě hnal čaganemn že by si nestačil utikat dyby si mu u něčeho nezařadil se spojkou a fsadim se že by si mu to nestačil ani vysvětlit
co se tyka tohoto nesmyslneho fora, omyl, toto forum by mělo každemu kdo ho čte pootevřit oči. udělat si obrazek o každem čeeeku a hlavně když si jdeme koupit jinou ojetou motorku. hysterky že lidi serou na zpravnou vyměnu oleje, na zahřivani motorky, na spojky, na utahovací momenty a na další zrůdnosti jsou bohužel pravdivé a v našich krajich se opravdu vyskytujou naprosto běžně velke množství relativně pojizdnych vraku od českejch technickejch anštajnů
sám bych to líp nenapsal každej druhej sežral šalamounovo hovno, ale motorky maj dodrbaný
Naposledy editováno 28.03.2011 19:15:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
pedal píše: rad bych tě viděl v autoškole před komisařem, hlavně při jizdě, jak na motorce tak autem. by tě hnal čaganemn že by si nestačil utikat dyby si mu u něčeho nezařadil se spojkou a fsadim se že by si mu to nestačil ani vysvětlit
No tak v autoškole před komisařem, tam člověk dělá kolikrát fakt hrozný hovadiny! Třeba používá blinkry, kouká do zrcátek, staví na stopce - no prostě humus... To ale neznamená, že se nedá řadit šetrně i bez spojky , ovšem otázka je jestli jedeš v autě na pohodu a řadíš bez spojky s citem , a nebo si hraješ na Foggyho a sázíš to tam hlava nehlava...
Jinak já spojku používám stále! Nejsem zase až takovej střelec, abych nestíhal "vrkat" a mačkat spojku!
z-x-r píše: No tobe specilne ti prodam motorku od kamose co jezdi jak ty jak hnup bez spojky ale na silnicce...uz 2x delal prevodovku
Stejne jak ty ma keci..spojka je na rozjeti a zbytek sere...Pak jen cuci na listek ze servisu
Kdyz neumis davat meziplyn tak ho nedavej a nedavas a tobe je k hovnu chapeme.
K tematu..hosi mam par kamaradek co se nechaj vozit od moulinu na motorkach..a to jsou pak od nich keci..hele ted jsem jela vezl me Milan a ty vole ten kdyz radil ja tam litala jak hadra a to se neletolo zadnej kvalt...A ja ji na to rikam...Nic si z toho nedelej Milan ma dreveny hnaty a neumi davat meziplyn...
???? zkus podřazovat nebo řadit se spojkou někde na dráze nebo v blatě- buď si tam rozbiješ tlamu nebo tě předjede babička na fichtlu :) Ale je pravda, jak už tu někdo psal, že tyhle motorky mají kratší kvalty a proto se tam dá řadit bez spojky parádně! řaďte si jak chcete, dělejte pič....ky a machrovinky, ale motorku pak postavte do kopřiv a neprodávejte. dík
tohle téma je tak na ignorování- samej odborník. Kolik z vás vidělo rozházenej motor a převodovku, kolik z vás tu převodovku skládalo? A kdo opravdu ví jak ta převodovka funguje?
Naposledy editováno 29.03.2011 06:51:25
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
příklad: jedu na 4ku, 3000ot., chci dát za tři, v tomto okamžiku by trojka točila 4000ot., takže zmáčku spojku, přidám asi na 4tis (je to o citu a zkušenosti), zařadim za tři. Když budu lehce tlačit na řadičku, tak tam ta rychlost při správných otáčkách, tedy těch 4tis cvakne sama, a neni slyšet absolutně nic. Tímto postupem šetřim kolečka v převodovce.
Motocyklový převodovce prostě meziplynem, nijak neulehčíš. Jestli ho dáš před nebo po zařazení není rozdíl. (V autě, který jsem několikrát bral jako příklad toho kdy to smysl má, je to přesně naopak)
začínám si připadat jak v bázinci ...
Naposledy editováno 29.03.2011 10:49:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
... dolů už je to o něco složitější...a ubezbečuju tě, že když se to naučíš(opět podotýkám že v AUTĚ) ničemu tím neskodíš...je to sice k hovnu a jen blb by spojku(co ti to ulehčuje) nepoužíval, ale jde to - díky konstrukci automobilový převodky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1) Klasické přeřazení vyžaduje zmáčknutí spojky, čímž snížíme na minimum přenášený kroutící moment převodovkou. Při řazení směrem k vyšším r.s. ubereme plyn čímž otáčky vstupní hřídele poklesnou a snáze dojde k přeřazení. Při řazení na nižší r.s. je vhodné při vymáčknuté spojce jemně přidat plyn. Tím se zvýší otáčky motoru a srovnáme tak otáčky vstupní a výstupní hřídele. U většiny motorů je použit primární převod, který na jednu stranu snižuje otáčky vstupní hřídele převodovky vůči klikové hřídeli, ale zároveň zvedá kroutící moment na vstupní hřídeli oproti motoru. Tento pokles otáček a zvýšení momentu je zhruba 1,5-2,5 krát. Převodové poměry v převodovce se samozřejmě liší podle typu motoru. Na poslední r.s. je to zhruba 1:1, na první r.s. 2-3:1. V tomto poměru nám zase klesnou otáčky výstupní hřídele vůči vstupní a zase nám naroste kroutící moment. Tímto způsobem se dá řadit v čase kolem 0,9s.
2) Řadit nahoru jde i bez použití spojky. Snížení přenášeného momentu zajistíme ubráním plynu. Pokud je motor v tahu a motorka zrychluje přenáší motor kladný točivý moment, pokud zaklapnem plyn a motor brzdí je přenášený záporný kroutící moment. Pokud však máme adekvátní množství „plynu“, aby motor ani nebrzdil ani nezrychloval motorku, tak nepřenášíme přes převody žádný točivý moment. V tomto případě můžeme řadit bez spojky. Jde ale o to, mít správně sehranou ruku a nohu, jinak dojde k poškození převodovky a to často nenávratně!! Tento způsob řazení není složité se naučit a při převodovka tím netrpí. Občas dojde ze strachu k nedořazení kvaltu a pak k poškozování zubů kol dochází. Při učení je potřeba se soustředit na to, jakmile mám připravenou nohu, ubírám plyn a hned řadím až nakonec chodu páky. Po menší tréninku jde toto řazení zvládat v čase cca 0,6s.
Naposledy editováno 29.03.2011 13:45:52
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Podle všech holubářů bych měl sebou jebnout, nebo minimalně zagumovat štajfnutym zadkem, při každem podřazení, pokud už se mi podaři, při tom drastickem rvani přes zuby bez veleduležiteho vrknuti, podřadit, protože sem nějake krkani nebo co v životě nepoužil, ani na okruhu. K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Kousek píše: No to je kino.
Podle všech holubářů bych měl sebou jebnout, nebo minimalně zagumovat štajfnutym zadkem, při každem podřazení, pokud už se mi podaři, při tom drastickem rvani přes zuby bez veleduležiteho vrknuti, podřadit, protože sem nějake krkani nebo co v životě nepoužil, ani na okruhu. K
Asyg maš hofno najeto!!!
A fyce nachlastano !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Kousek píše: To nenisu ja, to fotomontaš. K
FOTOMONTÁŽ S MEZIPLYNEM!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
AD1)
Při řazení na nižší r.s. je vhodné při vymáčknuté spojce jemně přidat plyn. Tím se zvýší otáčky motoru a srovnáme tak otáčky vstupní a výstupní hřídele
JAK, když máš vymačknutou spojku?
AD2) V převodce na mašině, máš v záběru neustále min. jeden převod (většinou v páru)Jen mezi nima přesouváš vložený ozub. kolečko(pro každej pár jedno). tzn. vstupní hřídel se ti vždyky točí od zadního kola.
Posadil bych tě do auta s nesychronni převodkou - pokud nevyšlapneš při každým řazení spojku dvakrát(pokud neřadíš bez ní) nic nesrovnáš. Ty otáčky se musí zvyšovat při nevystavený spojce - jinak s ničím v převodce netočíš.
Což v paralele k motocyklu znamená, že tam kde nemůžeš "vrknou" plynem bez kvaltu a bez vystavení spojky, ničemu v převodovce nepomůžeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
t_freedom píše: Hummer>
AD1)
JAK, když máš vymačknutou spojku?
Ale něco se přece srovnat musí když to pak míň cukne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Stev píše: Ale něco se přece srovnat musí když to pak míň cukne
jo to je jasny, vstupni hridel se musi poprat s tim novym prevodem... s rozpojenou spojkou se se s tim novym prevodem musi poprat "mensi hmota" nez kdyby tam byl pripojenej motor, samo mokra spojka trochu unasi a presunuti kulisy ze zaberu jednech kol do zaberu druhejch chvilku trva, tzn je tam asi i nakej malej prostor pro zbrzdeni/rotoceni vstupni hridele motorem respektive lehce unasejici spojkou. Ciste teoreticky muze nastat situace ze ma nekdo takovej cit ze motor ve spravnou chvili drzi v takovym rezimu ze tomu vyrovnani otacek spis pomuze nez uskodi ikdyz neni spojka vystavena... v tom pripade se mu podari bez spojky zaradit lip jak s... ale zalezi to na umu jedince, trochu i na nahode ... s vystavenou spojkou je to takova jistota ze se ta rana vzdycky pere jen s hmotou vstupni hridele a je to na to nadimenzovane....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
...krom toho, to že na motorce zařadíš bez spojky i dolů jde dílem, že ty hmoty nejsou 1300kg(u auta) ale jen 300kg(mašina a jezdec) a požerou to prostě synchronny(protože dimenze převodů na motocyklu a v autě není zas tak rozdílná, narodíl od váhy)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
t_freedom píše: assassin> uff...díky...tak nějak(stejně si myslím že ten čas a prostor pro synchronizaci tam je spíš hypotetickej)
...krom toho, to že na motorce zařadíš bez spojky i dolů jde dílem, že ty hmoty nejsou 1300kg(u auta) ale jen 300kg(mašina a jezdec) a požerou to prostě synchronny(protože dimenze převodů na motocyklu a v autě není zas tak rozdílná, narodíl od váhy)
ted s tema synchronama asi trochu mates.. v moto samo zadny nejsou..
jinak najel sem par desitek km bez spojky v aute i na moto (oboje utrzeny lanko) a jde to, celkem si i clovek s citem pro stroj zvykne a pada to tam pomerne snadno .. dlouhodobe tezko rict jak by se to podepsalo na prevodovce....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Udělej si menší pokus třeba zas pochopíš Ty.
1. Stůj na místě na neutrál, roztoč motor třeba na 7000 a zařaď. Padne rána. Pak zařaď při volnoběžných otáčkách. Bude to mnohem tišší. A podle tvé teorie by to mělo být stejné, ale není že?
2. Dej si moto na stojan tak aby jsi měl zadní kolo ve zduchu zařaď rychlost pust spojku, nech roztočit kolo a pak zmáčni spojku a drž. Bude se Ti točit zadní kolo dál. Pomaleji to je jasné, ale bude. Dle Tvé teorie by mělo stát.
3. Pak přidávej se zmáčklou spojkou plyn a uvidíš jak Ti bude kolo dle přidání plynu zryclovat. A to musí ještě překonávat odpor řetězu a kola. Pak pochopíš co se děje v převodovce při vymáčklé spojce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Tím "meziplynem" si primárně rovnáš otáčky na zadní kolo...toť vše.