Měl bych hned dotaz,....kdyby někdo poradil, budu rád. A to,...teď jsem po koupi poprvé měnil olej-používám na doporučení kamaráda, který ho má vyzkoušený pár let ve svém Husabergovi přesně TENTO s TOUTO ....přísadou a jde mi o to.
Z manuálu samozřejmě vím, že jsou vypoušťáky v podstatě tři-zezadu motoru šroub s magnetem-ten jsem vyšrouboval v pohodě-na magnetku žádnej bordel.Pak ze strany u řadičky-šroub se sítkem-s tím jsem trochu zápasil-nešel povolit.Po vyšroubování bylo sítko čisté, ale ten zespoda co je na imbus-kde by mělo být také sítko jsem ani za boha nepovolil. Když ale nebyl bordel ani na magnetu vypošťáku, ani v sítku ze strany, tak jsem se na ten uplně spodní vybodnul s tím, že ho zkusím až při další výměně.
A proto se chci zeptat,...při výměně oleje (vím že v manuálu je to jasné ale-po kolika kdo?)....když měníte, tak vždy vyšroubujete všechny ty vypoušťáky?.....a oba filtry dáváte nové při každé výměně?
Pak mám dotaz,...kamarád mi dal-že ho má navíc, TENTO ..kryt hydrauliky spojky proti rozmydlení, při prasknutí řetězu.Používáte to?....máte někdo zkušenost s převaným řetězem, který by rozmlátil tu pumpu té spojky?
A ještě na závěr přiložím foto té mojí Káti.Byla v pěkném stavu, když jsem jí kupoval a ještě jsem na ní nic moc nenalítal. Vypadá jak funglovka, motor šlape nádherně,...počítám, že na podzim už bude dost "obojovaná". Doufám, že mě tento rok povozí bez problémů.
Naposledy editováno 18.01.2011 18:41:23
1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
....asi jsem neobjevil ameriku ale dostal jsem TIP na fajnovou vychytávku pro vzduchový filtr
vypadá to TAKHLE a je to z nylonu.Prostě, navlečeš na filtr a jezdíš, dokud se to nezašpiní, po té vytáhneš, opláchneš v horké vodě s jarem,vysušíš (cca 10 minut práce i s vysušením) a můžeš znovu nasadit na filtr, který je totiž stále ČISTÝ
Ona ta nylonová "koupací čepice" zachytí všechen prach a bláto a do filtru jde jen minimální či žádné množství prachu.
Mám odzkoušeno po třech prašných jízdach, že filtr je pořád super čistý
koupil jsem za 300kč
jde sehnat třeba tady nebo tady
pro životnost našich nadupaných motorů velice důležitá věc
Naposledy editováno 30.04.2011 16:46:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
tady jde o to, že prodloužíš dobu-funkci vzduchového filtru a zároveň ochráníš více motor
všechny nečistoty zůstanou na nylonové "čepce" a vzducháč je stále čistý jako po vyprání a namazání, takže šetříš úspory na přípravcích pro mytí a olejování filtru
jak jsem psal, 3 jízdy (cca 8mth) v prachu a jen jsem vyndal "čepec", umyl a znovu nasadil na stále čistý vzducháč
2 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
530_argumentů píše: MártyEXC> Podle mě to je právě větrákem, proč myslíš že ne? A jestli ani jedním jak píšeš, pak to vypadá na špatné zapalko, ale to bych Ti nepřál...
....proč by to mělo být větrákem?...taky mám větrák. Někdy běží ještě dlouho po tom, co stojím někde nad roklí-chcíplou motku, když se tam po trápení motorky vyškrábu. Měl jsem dříve strach, že to vydyndá baterku, ale nic takového.Prostě žádnej problém.Chytá vždy a všude.
Naposledy editováno 01.05.2011 22:57:05
1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
MártyEXC píše: predtim jsem nemel vetrak a taky se mi to vybilo kdyz jsem jezdil cely den,asi to bude zapalovanim-statorem
....to mě se naopak-tak jak má, delší jízdou bobije. Nedávno jsem motku asi 3x ve výjezdu přes takovej kořenitej převis odhodil přes záda.Po třetí už jsem neměl sílu jí zvedat a tak jsem nad ni asi 10 minut dřepěl a mudroval.Po pár kotrmelcích motka ležela skoro kolama nahoru,...no a za tu dobu natekl olej do palice a já jí skoro nemohl starterem natočit.Už jsem chtěl vysunovat nášlapku a chytla,....čoudu z toho oleje nateklýho do palice jak na závodech drakstrů a uplně sem vydyndal bateru.Ale pak se krásně ještě do večera jízdou dobila a vše je v pohodě. Občas jí i jen tak navrknu přes týden ze zajímavosti a vždy baterka ok.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
MártyEXC píše: ja nejezdim moc po cestach ale hlavne extrem, vyjezdy atd.hodne startuju ale to ostatni ktmaci take a nevybije se jim to
...jj, to já taky. Za vyjížďku stratuju motorku mockrát.Co jezdím letos tady s klukama z Enduro Tábor, tak to se hóóódně padá.
Edit: ...ještě bych okoukl regulátor dobíjení. U Káti tedy vůbec nevím kde je,...ještě jsem nic takového řešit nemusel.
Naposledy editováno 01.05.2011 23:22:20
MártyEXC> Pak to bude probitý kontakt nebo zapalko.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
M6 píše: Potřeboval bych vyladit směs(zřejmě bohatá)ví někdo jak na to? EXC 450/04
...to spíš jen poladit pumpičku vstřiku do difusoru. Ale já to nedělal, tak neporadím.Někdo to tu ale už někde psal. A podle čeho vlastně soudíš, je je moc bohatá směs?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
Matess727x píše: ...to spíš jen poladit pumpičku vstřiku do difusoru. Ale já to nedělal, tak neporadím.Někdo to tu ale už někde psal. A podle čeho vlastně soudíš, je je moc bohatá směs?
Dobrá otázka:)
Střílí do vejfuku jako prase, žere jako prase, svíčka je černá... je tam koncovka Doma.
U studený špatně drží volnoběh, vyžaduje to dlouho vytaženej sytič(možná je to normální, nikdy jsem EXC 4T neměl) jinak chytá výborně a jezdí taky bez problémů.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
Joraell píše: strileni je celkem normalni ale motor strili pokud je smes chud a ne bohata ne ? :)
...zase ale když má černou svíčku a spotřebu jak Uvaz...? Každopádně bych vyhdal karbec a prohlédl ho,...podíval se jak je to natryskovaný a pořádně vyčistil.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
Xlak píše: ještě dotázeček k tomu oblčku na vzduchovej filt, dneska jsem jel pro to do KTM pac to mam nejbliž a ten prodavač mi to rzomluvil že je to dobry prej tak na Dakar, tak nevim co si o tom myslet, někdo další nějaké zkušensoti??
hele,ono se práší nejenom na Dakaru
já ten tip mám od staršího jezdce, který si to prý kdysi dělal sám "samodomo" na mašinu
já za sebe můžu říct, že už bych určitě více než jednou pral filtr, protože by byl totálně zaprášený, ale díky "čepici" ,kterou jsem jen 2x opláchnul, jezdím dál s čistým filtrem a to se vyplatí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 450 EXC 04 ...vše o ní.
M6 píše: Dobrá otázka:)
Střílí do vejfuku jako prase, žere jako prase, svíčka je černá... je tam koncovka Doma.
U studený špatně drží volnoběh, vyžaduje to dlouho vytaženej sytič(možná je to normální, nikdy jsem EXC 4T neměl) jinak chytá výborně a jezdí taky bez problémů.
Co sis to koupil? :) Mě přijde že ti strašně záleží aby motorka byla nezbastlená a v dobrým stavu, ale vybíráš mezi těma nejhorším kusama.
Jestli je to jak popisuješ tak máš volnoběžnou směs spíš chudou.
1. kup tmel na výfuky (silikon nestačí, musí to být speciání tmel) a důkladně utěsni svod u hlavy. Je to trochu pakárna protože svod nejde sundat bez odmontování centrálního tlumiče PDS, ale je to nutný pro potlačení střílení.
2. volnoběžnou trysku 42
3. šroubem bohatosti začni na 1 otáčce od utažení. Tohle je už ta ladící část, musíš ho nastavit do polohy kdy bude volnoběh nejčistší a cukání v přechodu z tahu do brždění motorem bude nejmenší. Jestli neznáš postup ladění směsi šroubkem tak se zeptej.
Jinak k tomu šroubku je hodně blbej přístup, takže su buď zhotov speciální šroubováček kterým se tam dostaneš, a nebo si v Bikerscrownu kup za 70 Kč prodlouženej.
4. samozřejmě zkontrolovat stav přírub a jestli to nepřisává.
Ta velká spotřeba - mě EXC jezdilo v terénu za 10. pokud je to výrazně víc, tak zkontrolovat ještě jestli nemáš nějaký kreténský "homemade tunerský" otryskování. Oni to často lidi dělají, že pořídí "randáltrubku" a k tomu dají největší hlavní trysku co se vůbec dělá aby to jako woe jelo.
Já jsem jezdil jehlu OBELN 3.tí zoubek odshora, a hl. trysku 162 a fungovalo mě to dobře. Pro sériovou "otevřenou" jehlu (OBDTR) je ale potřeba tryska větší, tuším 182. viz strana 58 v manuálu.
Reakce na plyn byla optimální s dvěma Okroužkama na přepákování akcelerační pumpičky a podložkou 1,5mm na dně akcelerační pumpičky (aby to nežralo zbytečně moc)
Naposledy editováno 04.05.2011 13:57:22
Vespa píše: Co sis to koupil? :) Mě přijde že ti strašně záleží aby motorka byla nezbastlená a v dobrým stavu, ale vybíráš mezi těma nejhorším kusama.
Jestli je to jak popisuješ tak máš volnoběžnou směs spíš chudou.
1. kup tmel na výfuky (silikon nestačí, musí to být speciání tmel) a důkladně utěsni svod u hlavy. Je to trochu pakárna protože svod nejde sundat bez odmontování centrálního tlumiče PDS, ale je to nutný pro potlačení střílení.
2. volnoběžnou trysku 42
3. šroubem bohatosti začni na 1 otáčce od utažení. Tohle je už ta ladící část, musíš ho nastavit do polohy kdy bude volnoběh nejčistší a cukání v přechodu z tahu do brždění motorem bude nejmenší. Jestli neznáš postup ladění směsi šroubkem tak se zeptej.
Jinak k tomu šroubku je hodně blbej přístup, takže su buď zhotov speciální šroubováček kterým se tam dostaneš, a nebo si v Bikerscrownu kup za 70 Kč prodlouženej.
4. samozřejmě zkontrolovat stav přírub a jestli to nepřisává.
Ta velká spotřeba - mě EXC jezdilo v terénu za 10. pokud je to výrazně víc, tak zkontrolovat ještě jestli nemáš nějaký kreténský "homemade tunerský" otryskování. Oni to často lidi dělají, že pořídí "randáltrubku" a k tomu dají největší hlavní trysku co se vůbec dělá aby to jako woe jelo.
Já jsem jezdil jehlu OBELN 3.tí zoubek odshora, a hl. trysku 162 a fungovalo mě to dobře. Pro sériovou "otevřenou" jehlu (OBDTR) je ale potřeba tryska větší, tuším 182. viz strana 58 v manuálu.
Reakce na plyn byla optimální s dvěma Okroužkama na přepákování akcelerační pumpičky a podložkou 1,5mm na dně akcelerační pumpičky (aby to nežralo zbytečně moc)
No... uznávám, že jsem tady chtěl ušetřit a možná to chtělo připlatit... ale jezdí to dobře a sezonu to vydrží, každopádně si ji minimálně rok nechám, páč se mi líbí, v podstatě to byla velmi výhodná koupě zachovalý mašiny až na jedno: servanej hlavní výpušťák, to budu muset nějak vyřešit- drží tam na zbytcích závitu a při každý výměně- zatim jsem měnil jen jednou se to musí utěsňovat. Myslíš, že se to dá jednoduše přeříznout? Musí se na to bohužel vyndat motor... :(
Volnoběh jsem vyřešil tím volnoběžným šroubem, čili už je to pohodě, střílí to teď už prakticky jen u studenýho motoru.