globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.5.2014 v 22:09 | Nahoru | #1711

Pepa1098 píše: no já jsem měl každou za 5 litrů



To neni tak zly - predpokladam ze to je naka specialni pratelska cena, zas ale asi za pulku ti to nedali ne? Tzn ja bych to samo vzal za nakou normalni cenu. Ja ted zvazuju ze ten rezervni motor co tu mam opravdu postavim, ted nevim jestli jen dam do kupy serii, nebo postavim taky bigbore... To bych te asi zkusil pozadat o knowhow kdybych se tak rozhodl. Trosku se bojim kvality nikasilu po vybrusu. Zatim sem nezkoumal jaky pisty se daji sehnat - podle toho bych bud nechal seriove ojnice - mozna bych pouzil trosku silnejsi z SV1000 - nebo pokud by bylo nutne ladit dylku podle pistu tak ty od Tveho zdroje... Ve spicce asi nic navic nepotrebuju, spis mi to prijde slaby do 7tis, letos sem najel cca 30km a poslednich deset uz sem to nepustil pod sedm - neustale 7-10.... To sem driv mival az tak v pulce sezony

Proste sem koupil tu novou kliku co tu zevlila v inzerci - je to nahradni z raptora - tzn tls 98+ = ta silnejsi = temer Rkova, takze uz si to trosku rika o nakou tu stavbicku :)

Papiry mam dvoje, takze bych nechal jedno TL "skoro seriovy" a jedno postavil trosku "evo" - 1040/1080ccm a cromoly ram .... U me beh na dlouhou trat .... Ale kdo vi, ted uz se jen zbavim par restu co mam jeste naslibovano "pro cizi" a koncim, uz neslibuju a delam na svem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 04:52 | Nahoru | #1712
assassin>

není žádný problém co budeš chtít vědět napíšu no co tet jezdím 1080 tak zatím vše ok 6000km nic se nehřeje a funguje bezvadně zhruba při origo kompresi ale jestli nechceš nicasil tak počkej na 1120 Oulehla už to udělal jen si proto musím přijít bude to ocel vložka kolem ní voda, vrtání 104mm píst od Wossnera uvidíme v praxi jestli to bude fugovat motor bude skládat dewwil (mám málo času)všechno nafotí a hodí to sem

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 07:53 | Nahoru | #1713

assassin píše: Papiry mam dvoje, takze bych nechal jedno TL "skoro seriovy" a jedno postavil trosku "evo" - 1040/1080ccm a cromoly ram .... U me beh na dlouhou trat .... Ale kdo vi, ted uz se jen zbavim par restu co mam jeste naslibovano "pro cizi" a koncim, uz neslibuju a delam na svem



sakra, to abych si pospíšil

Písty jestli má Pepa od Wossnera, tak už nebudou extra drahý protože jsou vymyšlený. Jinak si můžeš u Albrechta vymyslet jaký chceš asi za 12 za oba. Zas je výhoda že jestli chceš lepší spodek asi se nemusíš extra zabejvat vačkama, možná jen trochu pozměnit profil a dobře načasovat.

Já teď čekám až dorazí těsnění víka a pumpa bude příští týden běhat, teoreticky už je to vyřešený

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 07:57 | Nahoru | #1714
stev: jo na hlavy atd bych se asi vykaslal... jen jeste stale nevim jestli mi stoji za to dat 30+ do motoru motorky ktera ma hodnotu 20- treba to jen shrabu na hromadu, prodam a koupim neco co funguje uz od vyroby

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 08:02 | Nahoru | #1715
assassin> jestli teda mám poradit, tak bych zkusil nejdřív nenáročný změny na podvozku abys vyzkoušel že na tom chceš jezdit. Nemusí to bejt 100%, ale dá se vypozorovat že jdeš správným směrem. I když kdybys to měl udělat pořádně tak to taky může stát 1-5 tis.

Mimochodem to štelování odskoku jsem ukroutil z docela muhehe důvodu, takže moje rady můžeš brát jako od experta

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 08:08 | Nahoru | #1716
stev: jo repasnu vidle a central, dam kyvku z tlr - to bude nejdriv a na stavajicim TL, ten motor muzu udelat nezavisle - mam ho "navic" ... kdyz postavim seriovej v nejhorsim ho prodam bez prodelku, kdyz postavim bigbore tak mi za nej nikdo 45 (15serie+30upravy) neda....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:22 | Nahoru | #1717

Pepa1098 píše: assassin>

není žádný problém co budeš chtít vědět napíšu no co tet jezdím 1080 tak zatím vše ok 6000km nic se nehřeje a funguje bezvadně zhruba při origo kompresi ale jestli nechceš nicasil tak počkej na 1120 Oulehla už to udělal jen si proto musím přijít bude to ocel vložka kolem ní voda, vrtání 104mm píst od Wossnera uvidíme v praxi jestli to bude fugovat motor bude skládat dewwil (mám málo času)všechno nafotí a hodí to sem



Ani nevim že na tom větším máš jiný písty než na ty 1080, Jakej byl mezi nima rozdil mimo průměru?

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:25 | Nahoru | #1718
yosh: tak ono asi tam ten objem nahanej jen vrtanim ne? klika s vetsim zdvihem je zas o level dal....

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:28 | Nahoru | #1719
To jo myslel jsem konkretně ty písty sem to špatně napsal. Já co mám ty JE tak s nima mam větší kompresy než Pepa s těma wiseco protože jsou o malinko jiný, tak mě zajímaj ty Wossner

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:36 | Nahoru | #1720

YOSH_BOY píše: Ani nevim že na tom větším máš jiný písty než na ty 1080, Jakej byl mezi nima rozdil mimo průměru?



Ahoj jsou stejné ofset a průměr pístního čepu ale wisseco ho dělá jenom ve 101,102,103mm a Wossner právě i tu 104mm to je celí důvod jinak bych tam dal wiseco má to odzkoušený a funguje to ale když ho nedělají tak se nadá nic dělat ale Oulehla říkal že za wossnera dá krk že je to stejná kvalita jen to nejsou amíci ale němci

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:38 | Nahoru | #1721

assassin píše: stev: jo na hlavy atd bych se asi vykaslal... jen jeste stale nevim jestli mi stoji za to dat 30+ do motoru motorky ktera ma hodnotu 20- treba to jen shrabu na hromadu, prodam a koupim neco co funguje uz od vyroby



máš na mysli třeba tuto 1290 Ktm http://www.motorkar...ft=160536&fid=67

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:44 | Nahoru | #1722
Pepa1098> jo jo znám pár lidi co je jezděj v kroskách a endurech a spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 09:54 | Nahoru | #1723
Pepa1098: no popravde vubec netusim co bych koupil kdybych chtel jinou "fungujici" moto... pokud bych chtel zustat u velkyho motoru a polokapoty tak urcite na duka 1290 nebudu mit prachy, takze u ktm bych spis koukal po smr.... husqvarna nuda....
u sporta bych se asi vykaslal na V2 - tam by totiz zbyla uz jen 1098/1198 ... ale spis bych sel do ctyrvalce... bigbang treba...

ale spis uz se na velky motorky vykaslu...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 13:29 | Nahoru | #1724
[quote=assassin] ale spis bych sel do ctyrvalce... bigbang treba...

jo ta R1 s bigbang může být jiná nejel jsem na tom nikdy ale může to být zajímavé (prý to yamaze dorna spočátku nechtěla pustit do moto GP tak to hodili do seriovky)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 13:32 | Nahoru | #1725
YOSH_BOY>

YOSHY uvidíme namontujem a prověříme

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 13:38 | Nahoru | #1726
Pepa1098: jo me se libi, ale bral bych klidne i "normnalni" radak, mel sem jednu sezonu k1 1000 a delalo to vse lip nez TL ... jen tou dobou sem byl jeste takovej ten zaslepenej "V2" nadsenec

proverte, ja se pak rozhodnu jestli se v tom budu vrtat :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 16:15 | Nahoru | #1727
assassin>

teho kusu oceli v té krabici by byla škoda kdyby se zase jednou netočila

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 16:18 | Nahoru | #1728
Pepa: presne jak rikas, ale zas sem nikdy nepocital s tim ze budu mit novou, ted je mi blby to cpat do motoru co uz ma 50tis na prevodovce atd....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.5.2014 v 16:22 | Nahoru | #1729

Pepa1098 píše: assassin>

teho kusu oceli v té krabici by byla škoda kdyby se zase jednou netočila



jj, takovej hezkej kus železa, taky jsem si ho v inzerci všimnul Stejně mě štve, proč u V2 nedávaj kliku na válečkový ložiska Třeba i GSX1000ES (taková stará paštika) je díky těm ložiskům na klice nesmrtelná

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 08:46 | Nahoru | #1730
Tak jsem tak dumal nad ozubenými koly vaček jak tam jsou u TL jakoby půlený (na tlumení hluku rozvoďáku, to užší ozubení je trochu přetočený a vyrovnává se s větším ozubením pomocí pružiny v kole při náběhu rozvoďáku) a vzpoměl jsem si, že u VFR (RC45) se vyndávaly kvůli většímu výkonu, prý až 7PS navíc, sice to mělo zvuk jak traktor, ale nic se tím nekurvilo jen to bylo hlučnější... Nezkoušel jste to někdo u TL demontovat, nebo nějaké info???

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 08:56 | Nahoru | #1731
dewwil: jakoze valivy na ojnicich? hele to pro vykonny motory moc neni...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 10:11 | Nahoru | #1732

assassin píše: dewwil: jakoze valivy na ojnicich? hele to pro vykonny motory moc neni...



nn, na klice... resp. uložení kliky, proto jsou ty starý GSX tolik k vidění na Dragsterech, maj nesmrtelnej spodek

Naposledy editováno 16.05.2014 10:12:57

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 10:31 | Nahoru | #1733
Neco pro RSVefkare... Meril nekdo tlak mazani na RSV? Nejak se mi nezda 2,1 bar na volnobeh a pei sebemensim pridani to vyleti uz na 3,5bar... Jinak hodnota podle manualu pri 6000 ot 5bar splnuji. Mam pri tom 6bar

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 11:35 | Nahoru | #1734
By jsme si měli asi fakt založit svoje vlákno a nesr*t jim sem

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 11:43 | Nahoru | #1735

YOSH_BOY píše: By jsme si měli asi fakt založit svoje vlákno a nesr*t jim sem



jsem rad ze to tu nekdo zkusil a neboji se toho. Na zimu chci taky jeden motor postavit. Jen jsem si netroufl tam utopit ty penize na zkousku. Takhle vim, ze to funguje a muzu to zkusit... Jsem zvedav na tu ocelovou vlozku misto nikasilu

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 12:03 | Nahoru | #1736

YOSH_BOY píše: By jsme si měli asi fakt založit svoje vlákno a nesr*t jim sem



Ale prdlajs, bez nás by jim to vlákno už dávno upadlo v zapomění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 12:09 | Nahoru | #1737

dakarista píše: Neco pro RSVefkare... Meril nekdo tlak mazani na RSV? Nejak se mi nezda 2,1 bar na volnobeh a pei sebemensim pridani to vyleti uz na 3,5bar... Jinak hodnota podle manualu pri 6000 ot 5bar splnuji. Mam pri tom 6bar



Změřil bych i jiný RSV nebo Tuono a když to bude stejný tak bych to neřešil, dle manuálu to splňuješ tak co Ale je to logický, že na volnoběh bude tlak nižší a se zvyšujícími otáčkami se bude tlak taky zvyšovat...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.5.2014 v 13:39 | Nahoru | #1738

dewwil píše: Změřil bych i jiný RSV nebo Tuono a když to bude stejný tak bych to neřešil, dle manuálu to splňuješ tak co Ale je to logický, že na volnoběh bude tlak nižší a se zvyšujícími otáčkami se bude tlak taky zvyšovat...



staci zvednout na 1700 ot a mam 3,5 baru, coz je mi divne... okamzite to naskoci vejs bez nejake razantni zmeny otacek. Proto se divim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.5.2014 v 10:12 | Nahoru | #1739

dewwil píše: Tak jsem tak dumal nad ozubenými koly vaček jak tam jsou u TL jakoby půlený (na tlumení hluku rozvoďáku, to užší ozubení je trochu přetočený a vyrovnává se s větším ozubením pomocí pružiny v kole při náběhu rozvoďáku) a vzpoměl jsem si, že u VFR (RC45) se vyndávaly kvůli většímu výkonu, prý až 7PS navíc, sice to mělo zvuk jak traktor, ale nic se tím nekurvilo jen to bylo hlučnější... Nezkoušel jste to někdo u TL demontovat, nebo nějaké info???


No co si pamatuji dobře tak Assassin mi tu vačku s tím pohyblivým soukolím s tou pružinkou ukazoval, že by to mohla být ta příčina cvakání na zadním válci.Teď mě ještě napadlo, když sundám dekl na válci tak to soukolí bude vidět, ne? Že bych se podíval zdali ta pružinka není unavená popřípadně vyměnil.

Jinak mam dotaz ohledně umístění regléru u TLR. Kvůli předělání zadního centrálu z R1ky, je umístění čidel, regulátoru pod sedačkou nemožný jak u originál, tak musím reglér přemístit a jediný kloudný místo je nad CDI(viz foto) mezi CDI a reglérem bude cca 3mm vzduchová mezera, jen mam strach aby teplem produkovaným reglérem se neodkouřila CDI. Co si myslíš Assassine? No a když už tak i druhý dotaz, co na vyřazení pádového čidla?! Jde zase o místo a hlavně co sem četl tak i s jeho zapojením po položení motorky stále běží motor. Že to čidlo zafunguje až po pana, orel? Takže názory?




(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.5.2014 v 14:00 | Nahoru | #1740
r-a-k>

Raku nejsem si jistej a nechci tě strašit ale myslím že tam sedlo nedáš má ze spodu takový výčnělek který čučí zrovna nad tou jednotkou jedině že bys ho uřezal ale myslím že si poradíš sám já když sem dával druhý regulátor tak jsem chtěl koupit dráty a prodloužit propojení a dát ho úplně jinam kde není horko na semaforech a cuk cuk (jsem moc zvědav na tvůj centrál už se těším až ho vyzkoušíš a prověříš v praxi)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist