globalmoto_kveten





Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

16.11.2019 v 19:29 | Nahoru | #17131
Na radikální odouzení odpovídám radikálními fakty,že ani L+B ani Pink Panther poslední zdejší stránky č.569, 570 a 571
opravdu moc svými příspěvky "nezasírali" a pokud považují např. příspěvky č. 17102, 104, 112, 117, 120, 121, 123, 124
svými slovy za zasírání, asi sem chodí zřídkakdy a jejich vkusu je mně líto .

P.S. Ty e-automobily a sítě dobíječek opravdu všichni "zadotují" ze svých daní, i když jim budou úplně u zadnice .

Naposledy editováno 16.11.2019 19:33:06

Zpátky do minulosti!!!

24.11.2019 v 14:51 | Nahoru | #17132
Je to marný, je to marný , je to marný

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

24.11.2019 v 17:04 | Nahoru | #17133
Dám sem jedno historické foto, Jawa Team třicátá léta s majitelem Fr. Janečkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

24.11.2019 v 22:09 | Nahoru | #17134
tomini> Zleva Janeček mladší, František Brand, konstruktér Jawy Angličan Patchett, další Angličan Scott a Janeček starší.

Naposledy editováno 27.11.2019 01:05:15

Zpátky do minulosti!!!

25.11.2019 v 08:26 | Nahoru | #17135
Díky, Mr Tomini Takových fotografií je málo Doslova *jako šafránu* !

Naposledy editováno 25.11.2019 11:42:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.11.2019 v 16:38 | Nahoru | #17136
jendazeleny> Já mám pod fotem napsáno třetí jezdec z leva Bruno Rzehak, ale může být někde chyba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.11.2019 v 01:04 | Nahoru | #17137

tomini píše: jendazeleny> Já mám pod fotem napsáno třetí jezdec z leva Bruno Rzehak, ale může být někde chyba.


Podle archívu Jawy by to opravdu měl být Angličan Scott, kterého přivedl konstruktér Patchett a který za Jawu jel několik závodů.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

27.11.2019 v 15:22 | Nahoru | #17138
jendazeleny> Je to možný že je to Scott, až budu mít čas tak to zkusím taky dohledat.

Zpátky do minulosti!!!

29.11.2019 v 14:36 | Nahoru | #17139
Stašův Junior ČZ 250

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

29.11.2019 v 15:01 | Nahoru | #17140
Dám sem taky, Dickie Dale TT 1957

Zpátky do minulosti!!!

29.11.2019 v 19:47 | Nahoru | #17141
Dickie vypadá, jakožeby do cíle dotlačil ... (?)

Zbožňoval jsem ho při VC v Brně 1958 (Závodu družby národů ) když konečně
někdo (právě on, anglán !) na BMW konečně porazil rakouského mlynáře Gerolda
Klingera , který předtím taky na BMW , tuším že dvakrát , vyhrál kubaturu 500 ...

A těch "bajkerek" na Dickieho kapotáži a plexi - žeby jich tam v současnosti bylo daleko míň ?

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

29.11.2019 v 19:56 | Nahoru | #17142
K Bohušovu "junákovi" (?) , ani si nejsem jist zda
2T - " vzducháčovi " , nebo už " vodě " , s hliníkovou /pantalovou (?) nádrží
a předním Jawským 4-klíčem :

Tu strakonickou kapotáž - její tvar včetně plexi jsem zbožňoval j eště jako pouhý divák okruhů .
Ale ani v těch letech pozdějších nebylo pro mně jako hobíka prakticky možné ji sehnat a to ani
jetou a tak jsem nakonec měl na mém "polocesťáku" Suzuki T350 (1976-80) novou ,
ale z Yamahy TR250/350 ...

Naposledy editováno 29.11.2019 19:59:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 00:50 | Nahoru | #17143
tomini> Ten snímek Dickie Daleho motorky bude asi o rok až dva starší, protože do roku 1957 jezdily motorky s velkými kapotážemi a od roku 1958 byly velké kapoty zrušeny a zavedly se povinně kapoty podobné dnešním!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 00:55 | Nahoru | #17144
IvanDvoutakťák> No určitě to podle tehdejších přiblblých předpisů pro tzv. formuli junior, byl vzducháč dvoudobý jednoválec. Jezdci těm vzducháčům říkali "carská formule! ! Mělo to bídných 30-32 koní a maximálku do 175 km/h....

Naposledy editováno 30.11.2019 00:59:03

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 13:29 | Nahoru | #17145
ČZ VTM 250-JUNIOR byla voda,6 rychlosti,výkon okolo 45 koní. Tak zvaná.CARSKÁ FORMULE-jednoválcové motocykly vyrobené v zemích RVHP

,tato třída jezdila v 80 létech Pohár míru a přátelství a národní mistrovství,Tato třída skončila po roce 1989.Motory se používaly i vodou chlazené,většinou ČZ,MZ.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 18:47 | Nahoru | #17146
jendazeleny> Je to možný že foto s Dalem je z jiného roku, já mám u něj poznamenán rok 1957. Koukl jsem na jiná fota z TT z roku 1956 a 1957 a jsou tam jezdci jak s velkými kapotážemi tak i s kapotáží podobnou dnešní, že je vidět celé přední kolo, ale můžu se mýlit.

Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 18:51 | Nahoru | #17147
Dám sem dvě fota Renzo Pasolini v Brně !

Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 20:07 | Nahoru | #17148
Dám sem ještě typ na Vánoční dárek (třeba máte tyto informace) kniha GUSTAV HAVEL vydaná letos Museem Czech road racing Hořice a i mnoho dalších předmětů
lze objednat na, htps://www.museumcrr.cz/knihy-publikace-su.../ds-1010/p1=1186

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

30.11.2019 v 23:57 | Nahoru | #17149
imoladu> To máš sice pravdu, ale já jsem psal o juniorech z trochu dřívější doby, kdy byly povolené pouze motory chlazené vzduchem!

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

1.12.2019 v 11:23 | Nahoru | #17150
Renzo "Pasolka" nebyl žádnej obr, ale i tak se ta jeho 250(?) four
(na té druhé fotce) zdá maličká ... Ale ten zvuk
Překonával ho pouze ten z fourky Benelli 500

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

1.12.2019 v 11:28 | Nahoru | #17151
jendazeleny> Imoladu ale psal o tebou zmiňované "carské formuli"

Zpátky do minulosti!!!

1.12.2019 v 11:33 | Nahoru | #17152
A k tomu Bohušovýmu " junckovi " podotknutí, že se člověk vždycky může dozvědět
něco novýho, jako např. že ofic.(?) označení tohoto stroje bylo ČZ VTM 250 ...
Žeby to byl časopis Věda a Technika Mládeži ?

V těch pohnutých dobách, kdy si 99% okruhářů dělalo málem všechno ve vlastní
dílně / garáži, Svazarm totiž zakázal (!) jakoukoliv reklamu na motocyklech i výbavě
jezdců - s výjimkou značky stroje, klubové příslušnosti a případně jména jezdce ...

Naposledy editováno 01.12.2019 11:34:44

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

1.12.2019 v 18:27 | Nahoru | #17153
IvanDvoutakťák> Ivane, jen pro upřesnění to druhé foto s Pasolinim je z roku 1970 star.č. 72 a Benelli je třipade, dojel tehdy druhý.

Zpátky do minulosti!!!

1.12.2019 v 20:39 | Nahoru | #17154
Díky - na čb fotce je ten podklad start.čísla málem černej ...,
když pro třipade byl předepsán světle modrý.
Každopádně takováto historie zahřeje u srdce i ortodoxního
dvoutakťáka

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

1.12.2019 v 21:35 | Nahoru | #17155
jendazeleny> prvý typ juniora bol vzducháč a v roku 1970 bol prestavaný na vodné chladenie a šesťstupnovú prevodovku,chrommolybdenový rám atd, imoladu

to určite ovláda a potvrdí mi to....carská formula -preteky PMP v 80 rokoch

Zpátky do minulosti!!!

3.12.2019 v 21:10 | Nahoru | #17156


V roce 1970 s tím jel Staša Hořice a dojel druhý za Lansivuorim. Čas na jedno kolo 2:58 na kostkách! Výkon kolem 42 koní.

Naposledy editováno 03.12.2019 21:16:04

Zpátky do minulosti!!!

10.12.2019 v 14:56 | Nahoru | #17157
Hned jsem si říkal, že ty junáky neměly tak "bídný" výkon a maximálku, jak zmíněno
v jednom z předchozích komentářů ...
Ale možná si to pletu s "mojí" třídou 350 tehdejší doby .

Zpátky do minulosti!!!

10.12.2019 v 16:07 | Nahoru | #17158
Tak první série tzv Juniorů z Jawy neměla ani 30 koní! Později se to výkonově zvedlo a ČZ byla rychlejší než Jawa! Kámoš jednoho z prvních Juniorů má a na brzdě z něj vydoloval 28 koní! Nakonec i Miroslav Špak ve své knize píše, že s upraveným válcem od Roberta Janky se dostali na asi 30 koní!

Zpátky do minulosti!!!

10.12.2019 v 17:29 | Nahoru | #17159
Budu se na to muset "přeptat" brněnskýho veterána Velena Slezáka, kterej ty junáky
jezdil ... Nebyly to sice motory t.zv. špakárny, na ty tenkrát asi neměl, ale od pana
mistra Roberta Janky, doyen-a málem všech tehdejších brněnských "divochů",
co posléze, taky málem všichni, jezdili federál (mistrovství republiky) .

Naposledy editováno 10.12.2019 17:30:22

Zpátky do minulosti!!!

10.12.2019 v 21:24 | Nahoru | #17160
Moc nepovedené foto té první série junáků z Jawy, s banánovým rámem a přední brzdou s teréní Jawy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist