globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:07 | Nahoru | #1651

FiZzeR píše: To snad radši néé, když slyšim jak na sebe ty muklové pořvávaj, nebo když vidim ty jejich roštěnky jak na ně hulákaj zpoza plotu...



Jo, to je pohled i poslech pro bohy, ale jak za to budem rádi až nám na to všechno příjdou

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:09 | Nahoru | #1652
Dewwil: jak rikam, ta mapa podle me nebyla nic tak zvlastniho jak se tvrdi... Da se rict ze tele s commanderem naladeny brzde na tom bude stejne ... S hlavama z 97 na tlr delal nejaky pokusy sam z tlzone, ale myslim ze stejne pouziva ty D-shape, jako vsechny moderni motory, ty kulaty maj moc on/off charakter...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:10 | Nahoru | #1653
assassin> Aha, takže jak dvoutakt, nic....nic... a pak kuaaa to je zase mooc???

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:12 | Nahoru | #1654
Duricko: nevim, kdyz ho zkompletuju tak ho prodam :) do utapeni penez a casu v telecim motoru za ucelem ziskani vykonu co maj novy sestky se fakt vtahnout nenecham :)

Jeste teda mam v hlave jeden projekt, ale tam by ten motor sel stejne v serii, max okuchanej o periferie a mozna s karbcema- ale ty spis ne . Ale neni cas... A chuti rok od roku taky ubejva....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:15 | Nahoru | #1655
Dewwil: tak nejak, ale ve sve dobe, dneska uz to zadna divocina neni....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:22 | Nahoru | #1656
assassin> Motokára něco ve stylu Xbow

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.2.2014 v 21:26 | Nahoru | #1657
Týpek říkal že má doma ještě sériový hlavy, tak že to prej oměří a srovná. Pochybuju že je někdo foukal ale zeptám se ho. A nic brát taky nebudu, jen jsem z něj chtěl dostat informace

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.2.2014 v 09:52 | Nahoru | #1658
Jindrej> Tak kde vězíš??? Yamaha chce na výlet, na prvních jarních aspoň 1000km

e: akorát nevím jestli ji poznáš, jsem ti ji trochu umyl a přeblejsknul

Naposledy editováno 27.02.2014 09:53:27

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.2.2014 v 13:48 | Nahoru | #1659
Ďuričko> Ale hovno,jen jsem chvíli před bouračkou chytil o fous líp placenej džob.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.2.2014 v 14:43 | Nahoru | #1660

assassin píše: Dewwil: tak nejak, ale ve sve dobe, dneska uz to zadna divocina neni....



kluci nechci oponovat ale takové esko jsem vlastnil nevím čím to bylo nic jsem nezkoumal ale sebemenší otočení plynu třeba jen 4-5mm znamenalo okamžitou nečekanou reakci motoru za 1 na záda než to spadlo přeřazeno 2 zase záda než to dopadlo k zemi přeřazeno 3 a ještě několik desítek metů to udrželo kolo 20 centimetů nad zemí takové to bylo brko každý kdo se na tom svezl byl s toho na prášky jaktože to může tak jed naskytli se nějaké rodinné výdaje a prodal jsem ho s tím že si pak koupím R, TLR je proti tomu hodná klidná předvídatelná motorka byl jsem z toho na prášky tak jsem začal vrtat na 1078 a budu pokračovat dokud z toho nebude stejná bestie(nebo se aspoň pokusím )

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.2.2014 v 14:46 | Nahoru | #1661

dewwil píše: No já taky(možná víc než ty ) a hlavně až probudíme bestii k životu, na Ruzyni vypukne amnestie až to zahřmí a spadne věznice



Honzo taky se těším už aby to bylo

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2014 v 16:32 | Nahoru | #1662
kluci dnes jsem četl o novém suzuki Vstrom (za značku se omlouvám ale patří to sem na zamyšlenou)ale nedá mi to a pořád nad tím špekuluju takže nový Vstrom má vstřikovače s 10 otvory předchůdce měl jenom 4 otvory nevím kolik trysek na válec mají jestli jednu nebo dvě ale to je vedlejší, já na svém TL R mám trysky po dvou na válec a každá má dva otvory stříká do dvou kuželů otázka zní jak vlastně ty trysky fungují ohledně dávkování a ukrmenídaného stroje myslím to tak že jsou trysky děleny bud podle toho kolik dávají (dokážou nakrmit co tam má jít) nebo jestli jsou v podstatě stejné (RSV TLR Vstrom TUono Ducati) atd. a defakto celé dávkování probíhá v tom že elektrika která jde do trysek dává určité volty v určitou dobu v závislosti na otočení plynu a tím udává množství paliva bez ohledu na to jestli je to tryska RSV nebo TL R atd.tak jestli někdo něco o tom opravdu ví tak sem stým

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2014 v 20:14 | Nahoru | #1663
Pepa1098> píšu i když o tom v podstatě moc nevím. Ale je jasný že každá tryska dokáže cpát nějaký maximum benzínu který je daný průměrem vstřikovače a tlakem jakym ho dokáže do válce nacpat. Takže trysky určitě nejsou stejný na různejch motorkách. Třeba VTR SP má myslím ty vsřikovače výrazně dimenzovaný, a dokážou cpát do válce mnohem víc než v sérii.
Těch 10 otvorů bude asi souviset s efektivitou spalování, VStrom musí bejt dělanej na nízkou spotřebu, špičkovýmu výkonu nevím jestli to pomůže, možná ani ne.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.3.2014 v 23:58 | Nahoru | #1664
Stev>

o to mě právě Steve šlo udělal jsem sprchy a jednu trysku mám pod klapkou a druhou nad klapkou a když jsem vyděl jak to stříká do dvou kuželů tak by mě zajímalo jak by to šlapalo s těma vstřikam z toho Vstromu myslím dát ty Stromové jenom nad ty klapky (to by se krásně namíchalo se vzduchem to jemné rozprášení )ale tet na to seru to je jen taková ůvaha do budoucna ale v každém případě ty trysky s deseti dírama to musí asi bít vymakané

Aprilia RSV úpravy a tuning

23.3.2014 v 00:05 | Nahoru | #1665
cim vic der, tim vic rozpraseny

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

13.4.2014 v 15:22 | Nahoru | #1666
ýčka bláznivý,nejdřív nás ušmudlaný yakuzáky nařknou ze zasírání a pak to nechaj chcípnout. Protože to je jediný vlákno,kam choděj normální magoři,tak vznáším dotaz,jak rychlej průtok by jste dali na elektrickou vodní pumpu?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.4.2014 v 17:34 | Nahoru | #1667
Jasek> většinou se na motorky dává tahle, je stejná jako davies craig pokud jsi na tuhle značku narazil. Jestli jí tam namontuješ dřív než já, trochu mě naštveš :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.4.2014 v 18:37 | Nahoru | #1668

Stev píše: Jasek> většinou se na motorky dává tahle, je stejná jako davies craig pokud jsi na tuhle značku narazil. Jestli jí tam namontuješ dřív než já, trochu mě naštveš :)

Pěkný, kolik výkonu sežere ta origo mechanická? Jen jestli to má smysl, možná jen cenovej...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.4.2014 v 18:37 | Nahoru | #1669
E: 2x...

Naposledy editováno 13.04.2014 18:39:16

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.4.2014 v 19:43 | Nahoru | #1670
dewwil> míň než spálí regulátor ...

e: teda kolik výkonu sežere původní nevím, chci to změřit, ale ta elektrická ti nesebere prakticky nic. A taky by to mělo líp chladit.

Naposledy editováno 13.04.2014 19:45:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 13:11 | Nahoru | #1671
Stev> ajajaj 250gramů,to asi bude ta vrtule lehčí,snad to dohoním titanovým víčkem.Jinak dík za info,tahle bude prima,namontuju jí možná dřív,ale jezdit budu určo později,se mi to dost všechno natahuje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 16:07 | Nahoru | #1672
Jasek> takovou gramáž já neřeším, motorka je lehká dost. Teď nevím jakým způsobem se ta stávající pumpa vyřadí, ale pokud se nebude točit řetěz a ozubený kolo co to pohání, bude tam úspora v pohyblivejch částech, což je lepší než řešit mrtvou hmotu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 18:34 | Nahoru | #1673

Stev píše: Jasek> takovou gramáž já neřeším, motorhttp://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=131310&fid=60&pgr=56&c=1&rpl=7956611#ka je lehká dost. Teď nevím jakým způsobem se ta stávající pumpa vyřadí, ale pokud se nebude točit řetěz a ozubený kolo co to pohání, bude tam úspora v pohyblivejch částech, což je lepší než řešit mrtvou hmotu



ale o to vetsi bude mit vykon altika bude vic brzdit motor ...

takze zacarovany kruh

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 19:46 | Nahoru | #1674
dakarista> když si přečteš co jsem psal výše ...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 19:49 | Nahoru | #1675
Zima už je za námi, tak se pochlubte, kdo se dostal k tomu převrtání?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 20:28 | Nahoru | #1676

pylot píše: Zima už je za námi, tak se pochlubte, kdo se dostal k tomu převrtání?



Pepa1098 Už se jen čeká na dodání válců, pístů a "H" ojnic a jdu skládat TL1200R engine

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 20:40 | Nahoru | #1677

dewwil píše: Pepa1098 Už se jen čeká na dodání válců, pístů a "H" ojnic a jdu skládat TL1200R engine

Hooovnoooo.... Já tady na to byl loni strašně zvědavej a letos jsem se zatím asi třikrát projel a vždycky jsem toho měl plný brejle, takže já mám na podobný skopičiny čas. To že se pak pochlubíš grafem je snad samozřejmost že.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 20:59 | Nahoru | #1678

pylot píše: Hooovnoooo.... Já tady na to byl loni strašně zvědavej a letos jsem se zatím asi třikrát projel a vždycky jsem toho měl plný brejle, takže já mám na podobný skopičiny čas. To že se pak pochlubíš grafem je snad samozřejmost že.



Jo na graf se pak musíš zeptat Pepy, já budu dělat jen motor, ale vzhledem k tomu, že to zvýšení objemu není Pepova jediná úprava tak jsem taky zvědavej co z toho vyleze za hodnoty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 21:06 | Nahoru | #1679
dewwil> aby z toho nevylezla třeba ojnice

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2014 v 21:11 | Nahoru | #1680

Mileek píše: dewwil> aby z toho nevylezla třeba ojnice



No taky mě to napadlo Ale ty budou echt








Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist