Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
FiZzeR píše: To snad radši néé, když slyšim jak na sebe ty muklové pořvávaj, nebo když vidim ty jejich roštěnky jak na ně hulákaj zpoza plotu...
Jo, to je pohled i poslech pro bohy, ale jak za to budem rádi až nám na to všechno příjdou
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jeste teda mam v hlave jeden projekt, ale tam by ten motor sel stejne v serii, max okuchanej o periferie a mozna s karbcema- ale ty spis ne . Ale neni cas... A chuti rok od roku taky ubejva....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Dewwil: tak nejak, ale ve sve dobe, dneska uz to zadna divocina neni....
kluci nechci oponovat ale takové esko jsem vlastnil nevím čím to bylo nic jsem nezkoumal ale sebemenší otočení plynu třeba jen 4-5mm znamenalo okamžitou nečekanou reakci motoru za 1 na záda než to spadlo přeřazeno 2 zase záda než to dopadlo k zemi přeřazeno 3 a ještě několik desítek metů to udrželo kolo 20 centimetů nad zemí takové to bylo brko každý kdo se na tom svezl byl s toho na prášky jaktože to může tak jed naskytli se nějaké rodinné výdaje a prodal jsem ho s tím že si pak koupím R, TLR je proti tomu hodná klidná předvídatelná motorka byl jsem z toho na prášky tak jsem začal vrtat na 1078 a budu pokračovat dokud z toho nebude stejná bestie(nebo se aspoň pokusím )
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Těch 10 otvorů bude asi souviset s efektivitou spalování, VStrom musí bejt dělanej na nízkou spotřebu, špičkovýmu výkonu nevím jestli to pomůže, možná ani ne.
o to mě právě Steve šlo udělal jsem sprchy a jednu trysku mám pod klapkou a druhou nad klapkou a když jsem vyděl jak to stříká do dvou kuželů tak by mě zajímalo jak by to šlapalo s těma vstřikam z toho Vstromu myslím dát ty Stromové jenom nad ty klapky (to by se krásně namíchalo se vzduchem to jemné rozprášení )ale tet na to seru to je jen taková ůvaha do budoucna ale v každém případě ty trysky s deseti dírama to musí asi bít vymakané
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: Jasek> většinou se na motorky dává tahle, je stejná jako davies craig pokud jsi na tuhle značku narazil. Jestli jí tam namontuješ dřív než já, trochu mě naštveš :)
Pěkný, kolik výkonu sežere ta origo mechanická? Jen jestli to má smysl, možná jen cenovej...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: Jasek> takovou gramáž já neřeším, motorhttp://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=131310&fid=60&pgr=56&c=1&rpl=7956611#ka je lehká dost. Teď nevím jakým způsobem se ta stávající pumpa vyřadí, ale pokud se nebude točit řetěz a ozubený kolo co to pohání, bude tam úspora v pohyblivejch částech, což je lepší než řešit mrtvou hmotu
ale o to vetsi bude mit vykon altika bude vic brzdit motor ...
takze zacarovany kruh
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Zima už je za námi, tak se pochlubte, kdo se dostal k tomu převrtání?
Pepa1098 Už se jen čeká na dodání válců, pístů a "H" ojnic a jdu skládat TL1200R engine
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: Pepa1098 Už se jen čeká na dodání válců, pístů a "H" ojnic a jdu skládat TL1200R engine
Hooovnoooo.... Já tady na to byl loni strašně zvědavej a letos jsem se zatím asi třikrát projel a vždycky jsem toho měl plný brejle, takže já mám na podobný skopičiny čas. To že se pak pochlubíš grafem je snad samozřejmost že.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: Hooovnoooo.... Já tady na to byl loni strašně zvědavej a letos jsem se zatím asi třikrát projel a vždycky jsem toho měl plný brejle, takže já mám na podobný skopičiny čas. To že se pak pochlubíš grafem je snad samozřejmost že.
Jo na graf se pak musíš zeptat Pepy, já budu dělat jen motor, ale vzhledem k tomu, že to zvýšení objemu není Pepova jediná úprava tak jsem taky zvědavej co z toho vyleze za hodnoty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |