Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 19:18 | Nahoru | #15001

brodak píše: Tak, ať se přiblížíme tomu 15-ti tisícému příspěvku.




Taky myslím, že je to Jan Bartůněk :




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 19:23 | Nahoru | #15002

brodak píše: a ten č. 150000





Bohumil Staša.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 19:27 | Nahoru | #15003
Darmah> je to tak

Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 19:41 | Nahoru | #15004
??




1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 19:42 | Nahoru | #15005
Zaujala mne tam ta kombinace kol. Vpředu lité vzadu dráťák. Docela by mne zajímal důvod. Účel nebo z nouze ctnost ?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 19:54 | Nahoru | #15006
Darmah> Myslíš Stašu.. Určite "z nouze ctnost"

Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:05 | Nahoru | #15007
Ano, myslel jsem snímek č. 15000 - Bohouše.

Naposledy editováno 25.01.2015 20:11:13

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:14 | Nahoru | #15008

Darmah píše: Taky jsem našel v literatuře, že byly vyrobeny 3 kusy a měli na nich jezdit Malina, Boček a Staša.

Myslím,že Staša jel 2válec ČZ až po Malinově smrti,slyšel jsem,že i Hejmala ji jel.Potom jednu kupoval ze Strakonic-asi po B.S ,Křivák Petr z UH.Hradiště,později to předělal na 2 taktní válce.

Naposledy editováno 25.01.2015 20:15:07

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:19 | Nahoru | #15009

IvanDvoutakťák píše: "Mezi lidma se toho ví...", ale potvrdit něco těžko. Půllitry RG-čka,
které tady jezdily by šlo přibližně spočítat ve startovních listinách
tehdejších závodů MR, případně v knize Jirky Franeka. Já tomu ale ten
nutný čas věnovat nechci, leda bych z toho pak měl "deprézi"
Např. Milana Pecna jasně červená RG500, když byla vystavena v Hořicích
a tentýž den prodána, taky zmizela "neznámo kam" ...

1989- SUZUKI ,RG-RGB 11 motorek,ale myslím že jich tu bylo tak 15.V současnosti minimálně 4 v republice.

Naposledy editováno 25.01.2015 20:20:32

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:21 | Nahoru | #15010
imoladu> Díky za informaci.Ví někdo, kdo jezdil po odprodeji z továrny další tyto stroje? Osobně si myslím, že se dochovaly všechny 3 kusy pokud jich nebylo víc. Jednu má O.P. ze Dvora Králové, další by snad měla být v depozitu NTM a loni na výstavě k 95 výročí založení továrny ČZ byla také jedna vystavena společně s ČZ 250 ohc typ 857. Je možné, že bylo vyrobeno i nějaké množství motorů typu 858? Ví někdo z vás chlapi, kolik se vyrobilo kusů předchůdce typu 858 jednoválců 855? Dle mého bádání asi 9 kusů a vím o 3 dochovaných. Doplní někdo moje informace? Předem díky

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:30 | Nahoru | #15011
Pedrasko> Díky za info. Motorku určitě předělal na vodníka Zbyněk havrda. Několikrát za rok se s ním vidím, tak ho ohledně tohoto stroje vyvzpovídám Vzhledově je to krásný stroj. Otázka je, kolik jich vlastně bylo, a kde je jim konec. Určitě byly vyrobeny nejméně dva kusy. Pokud je jeden v Itálii, tak by druhý možná mohl být ještě u nás. Ty máš nějaký přehled o závodních strojích, které jsou v NTM kromě těch známých?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:33 | Nahoru | #15012
IvanDvoutakťák> Tu si pamatuju. Údajně skončila u Baláže, a tím pádem asi v Itálii, pokud ji nemá ve své sbírce. Ale je to nepotvrzená informace

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:35 | Nahoru | #15013
Nikto>30-Bartuněk,10-Klátil,14-Špak?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:39 | Nahoru | #15014
Retro> Vidi su mi dosť dobro .

Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:43 | Nahoru | #15015
Měl bych dotaz na Retra, který má také velké znalosti a dává na toto vlákno krásné fotky. Jezdil Fero Srna ve své době také Jawu 440 ohc, nebo jen poslední model 350 ohc? Pořád se snažím dopátrat, jestli 440 ohc byly vyrobeny jako celé stroje, nebo jen motory. Díky za jakoukoliv informaci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 20:53 | Nahoru | #15016

imoladu píše: Myslím,že Staša jel 2válec ČZ až po Malinově smrti,slyšel jsem,že i Hejmala ji jel.Potom jednu kupoval ze Strakonic-asi po B.S ,Křivák Petr z UH.Hradiště,později to předělal na 2 taktní válce.

Máš nějaké informace, kde tento stroj předělaný na 2takt skončil?

Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:04 | Nahoru | #15017
15001 - jak jsme tenkrát ještě bejvali "šlank" ... I Bohuš ...

Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:08 | Nahoru | #15018
Knizepekel>ja viem že Srna mal poslednú 350 2xOHC s ktorou štartoval F.Š.na TT. V sedadle mala kvôli tomu pridavnu olejovú nádrż. Ako dopadla neviem. U týchto motoriek je pre mňa veľa záhad...

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:16 | Nahoru | #15019
A aby sme to truchu zamotali. Na akej motorke sedí F.Srna? Podvozok okrem predného dvojkľúča je 350 2xOHC motor vyzerá na jednovalec 2 takt. Z čoho je ten podvozok??? Rozobratá už zmienená motorka po F.Š. alebo motorka poskladaná z náhradných dielov? Týchto rámov neverím že bolo narobených viac ako komplet motoriek. Nikto nič nevie, málo kto pamatá...




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:39 | Nahoru | #15020
tomini> foto z Manu č.14983 je z roku 1964. Není tam tedy Tom Phillis (+1962), ale s č.1 Dumphy.

Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:41 | Nahoru | #15021
Jedna ze ztracených fotek ...



Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:46 | Nahoru | #15022
To by mala byť tá 35o-ka.

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:49 | Nahoru | #15023
Lak přilby nemusí být 100%ním vodítkem,ale Tom Phillis měl"vždycky"na přilbě siluetu klokana.
15021 - tak na TÉTO Jawce s "placatejma výfukama" byl Franta nejšťastnější
A pak přišel dvoutakt V4 , nepovedená "kopie" Yamahy 250 V4 ...

Naposledy editováno 25.01.2015 21:54:17

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 21:55 | Nahoru | #15024

Retro píše: A aby sme to truchu zamotali. Na akej motorke sedí F.Srna? Podvozok okrem predného dvojkľúča je 350 2xOHC motor vyzerá na jednovalec 2 takt. Z čoho je ten podvozok??? Rozobratá už zmienená motorka po F.Š. alebo motorka poskladaná z náhradných dielov? Týchto rámov neverím že bolo narobených viac ako komplet motoriek. Nikto nič nevie, málo kto pamatá...






Tak to vůbec netuším, ale spíš bych se přikláněl k variantě že půjde o komponenty podvozku po Šťastném. Tím pádem by byl vyřešen i osud poslední 350 2x ohc po F.Š. Ale co ty stroje 440 ohc? Co jsem zatím byl schopen zjistit, tak někdo říká, že byly vyrobeny celé motorky, někdo zase že jen motory. Realitu zatím neznám. Ovšem je tu alespoň pro mě jedna neznámá. Na jakém stroji Jawa 350 2xohc startoval Rolf Kleinert z Vrchlabí? Mám bohužel rozbitý skener, takže sem nemůžu dát fotku, ale je např. v knize J.Franeka, kde na ní sedí Lojza Mrkvička. Mně ta 350tka přijde jako poslední model 2xohc. Rám na Tvé krásné Jawě je stejný jako na ohc?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 22:01 | Nahoru | #15025
knizepekel> Ne,já se s ním náhodou cca před rokem potkal-neznáme se,nějak jsme o té motorce dali řeč,vemi mě překvapilo,že nakonec tam dali válce 2 takt,víc jsem se neptal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 22:03 | Nahoru | #15026
JV>
Možná že máš pravdu v roce 1962 jel Tom na hondě, tady na fotu to určitě není, v tom roce 1962 měl Franta s.č. 2 a měl velkou nádrž, bohužel nevím a nemám foto z roku 1964, (ani nevím jaké měl s.č.) ale vím, je to zaneseno v historii že jel tehdy už s malou nádrží a tady na tom fotu s Damphym má nádrž (jestli dobře vidím) velkou, jinak jestli jsem se spletl tak si sypu popel nahlavu.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 22:04 | Nahoru | #15027
Další ztracená k tématu Jawa 440, už se to tady probíralo v roce 2009 .



(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 22:05 | Nahoru | #15028

IvanDvoutakťák píše: Lak přilby nemusí být 100%ním vodítkem,ale Tom Phillis měl"vždycky"na přilbě siluetu klokana.
15021 - tak na TÉTO Jawce s "placatejma výfukama" byl Franta nejšťastnější
A pak přišel dvoutakt V4 , nepovedená "kopie" Yamahy 250 V4 ...



S tím souhlasím. Tato Jawka Frantovi seděla. Ale Tebou zmiňovaný 4válec je také velké téma, které se snad nikdy nepovede objasnit. Třeba stroj pro třídu 500ccm. Počet vyrobených strojů a jejich osud atd. Neví někdo, kde skončil 4válec z muzea pana Fabera po jeho smrti? Osobně si totiž myslím, že šlo o jediný vyvezený originál z Česka.

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 22:07 | Nahoru | #15029
Knizepekel>áno je z OHC.

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

25.1.2015 v 22:08 | Nahoru | #15030
tomini> V roce 1964 měl č.2, tak jako v roce 1962. A Honda č.1 to určitě není. A ta nádrž je matoucí, jel s malou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist