globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč jsem boural ?
 
7.3.2010 v 15:47
Nechci začínat pateticky, ale skutečně se začátek hlavní sezóny kvapem blíží (pro mnohé už začal) a tak mě napadlo založit toto téma, zejména pro méně zkušené motorkáře, kteří by se z těchto zážitků mohli poučit. Často se tady vyskytovaly témata o tom "kolikrát jsem boural" apod., ale mě by zajímalo Proč jste bourali ? Jedná se mi o situace, kdy jste se vybourali nebo "sklouzli" vlastní vinou , ať už např. kvůli nepozornosti, přecenění vlastních dovedností nebo kvůli špatnému stavu vozovky či motorky. Nemám na mysli, kdy vás někdo nabral nebo nedal přednost, závada, defekt apod., zkrátka, kdy jste za to tak říkajíc nemohli. Chtělo by to krátkou analýzu a zhodnocení, co byste udělali dnes jinak, aby se to už nestalo. Nejde o anketu, ale o to, podělit se se zážitky a hlavně poradit jiným. Kdyby to mělo pomoci jen jednomu jezdci, tak se to IMHO vyplatí. Sám nejsem začátečník, ale zdaleka se nepovažuji za zkušeného jezdce. Pád jsem zatím naštěstí neabsolvoval. Abych začal u sebe , já jsem si přes zimu důkladně (2x) pročetl knihu "Dokonalá jízda na motocyklu" . A jak jste na tom s pády a následným poučením vy?

EDIT: Spíše se to týká silničářů (asfaltomrdalů). U endura (či cross) se s pády tak nějak počítá .


Naposledy editováno 07.03.2010 16:08:07
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:14 | Nahoru | #121
Bude to ustávat stejně jako když zmáčkne brzdu a motorka se mu narovná nebo se sklouzne takže to vyjde nasteno

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:21 | Nahoru | #122
to bryk a dalsi panacci zkuste si co to dela s masinou kdyz zabrzdite nebo kdyz zmacknete spojku.nektery masiny na to reagujou moc nektery temer vubec(bavim se samozrejme o zatacce). neda se to pausalizovat.

to venca zas z druhy strany jestli si vybrat mezi protiautem a moznym skluzem.. vyber lehkej :)

Naposledy editováno 08.03.2010 20:22:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:29 | Nahoru | #123
Naar> to venca zas z druhy strany jestli si vybrat mezi protiautem a moznym skluzem.. vyber lehkej :)
V tomto případě by sis nepomoch tak či onak, sklouzneš pod auto, nebo vlítneš do auta?

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:30 | Nahoru | #124
Vysvětli mi co uděláš když rychle naletíš do pravotočivé zatáčky a ocitneš se v protisměru

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:33 | Nahoru | #125
Riddick> pak uz je to o stesti.ale jestli je lepsi vzit to naprimo nebo klouzackou. kdo vi

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:34 | Nahoru | #126
Venca555> tož já bych dle situace buď pokračoval v klopení, abych se vrátil zpět do svýho pruhu, což je dost častej jev nás všech tady, co měli zatím z prdele kliku. No a pokud by tam něco jelo, asi bych ztuhnul tak, že i ta sračka co bych měl v kalhotech by ztvrdla tlakem a nejspíš bych se to snažil asi narvat někam vedle, mimo silnicu, do škarpy atd

Naposledy editováno 08.03.2010 20:34:49

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:37 | Nahoru | #127
tak je taky otazka co je mysleno rychle ale normalni clovek jede tak aby mel prostor priklopit ono se to nezda ale hranice myslenyho naklonu je jinde nez kam to poklopit opravdu de u tech co zacinaj to bejva i vic jak 50% naklonu :)
s tim ztuhnutim ma ridick pravdu nez si clovek zvykne ze musi neco udelat a ne jen vyvalit oci to par tisic km da :)

Naposledy editováno 08.03.2010 20:38:50

Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:39 | Nahoru | #128
Vidiš tak o čem se tu pak bavíme...Každej z nás by uděla něco jinýho ale je to tu snadný to řešit že..Musíme si taky uvědomit že zrovna v ty zatáčce (protisměru jsme ) a přednámi auto...To už je horší něco vymýšlet protože nato bohužel není čas...Zbytečně se tu hádáme

1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 20:41 | Nahoru | #129
pravda nejlip se shnodnout na tom co vtloukaj v kazdym videu a spol :D premejslet o tom kam letim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 21:46 | Nahoru | #130
Naar> tobě je fakt 81 ????

(reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 21:57 | Nahoru | #131
Riddick> samozrejme jinak bych mel neco rychlejsiho nez bulldoga

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

8.3.2010 v 23:22 | Nahoru | #132

verybusy>Meleš nesmysly.pokud přepálíš a nese tě to do protisměru,tak nesmíš brzdit,ale naopak víc klopit.A to vymáčknutí spojky tomu klopení poměrně výrazně pomůže.

Pokud nevěříš,mrkni sem ,třeba ti Pepa Šiler otevře očka.



OK nechci se hádat každý ať to řeší jak umí. Já osobně když mám pocit, že jsem v zatáčce dlouhý, tak zaklapávám plyn a klopím co to jde a na brzdu nešahám. U toho vymáčknutí spojky mám prostě dojem, že motor ztrácí tu brzdnou sílu motoru a motorka se v ten moment chová úplně jinak.
Video jsem už kdysi viděl a vím, že tento bod mě právě zaujal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

9.3.2010 v 08:04 | Nahoru | #133

superstrelo>OK nechci se hádat každý ať to řeší jak umí. Já osobně když mám pocit, že jsem v zatáčce dlouhý, tak zaklapávám plyn a klopím co to jde a na brzdu nešahám. U toho vymáčknutí spojky mám prostě dojem, že motor ztrácí tu brzdnou sílu motoru a motorka se v ten moment chová úplně jinak.
Video jsem už kdysi viděl a vím, že tento bod mě právě zaujal.



V pohodě,Jen to klidně zkus,během náklonu vymáčknout spojku.Motorka ztratí odpor,který kladl motor a má tendenci se ještě více položit.Tohle je ovšem dílem nacvičeného reflexu,kdy je potřeba překonat pud sebezáchovy a nesahat na brzdu.

Proč jsem boural ?

14.3.2010 v 20:07 | Nahoru | #134
Abych se přiznal tak já jsem usnul za řídítky, no a motorka do šrotu.A poučení? míň chlastat,ponocovat a víc odpočívat

(reakce na) Proč jsem boural ?

18.3.2010 v 20:59 | Nahoru | #135
Danielos> Mě se stalo to samé..zatáčka, vlny od kořenů v zatáčce a tak 60km/h..stihl jsem ubrzdit tak na 40km/h ale pádu jsem bohužel nezabránil

2 reakcí na tento příspěvek Proč jsem boural ?

20.3.2010 v 23:47 | Nahoru | #136
Já jen pár "soft enduro" pádů v min. rychlostech, jednou jsem nedobrzdil panelku s bubnama a narval to zezadu do plechovky která na poslední chvíli pouštěla chodce - naštěstí jen rozhozený ráfek ohrnutej blatník a škráblý auto, já jsem ani nespadl na zem. Dvakrát mě vyklopili žáci přes přední brzdu v náklonu, ale naštěstí taky v min. rychlostech. A jednou jsem se nechal vyhecovat k "honičce" a jel za kámošem na SS který najednou v zatáčce co se na 1. pohled nezdála zlomil motorku na koleno a zmizel za rohem, já už na stupačce a furt dlouhej - naštěstí bylo kam vylítnout takže jsem to radši srovnal, zahamoval povolil a vlítnul do parčíku mezi smrčky a plynule dobrzdil. Taky jsem jednou chtěl pár lidem ukázat jak má vypadat střídavé odtláčení (rychlý slalom) a zapomněl při tom, že nesedím na hondě s novým obutím, ale na jawě s deset let starou betonovou barumkou na předku - takže z toho nakonec byl ukázkový pád, uražené zrcátko a lehce potrhaná bunda.

Poučení: Dodržovat bezpečný odstup a nekoukat na plechovku přede mnou, ale "skrz" ní. Lépe a včas učit teorii (ne)brzdění v zatáčce. Nenechat se vyhecovat a jet si vždy jen svoje tempo. Přezout jawu.

Taky bych tady ještě mohl napsat dvoustránkovou slohovku o všech možných i nemožných krizovkách co jsem za svou motokariéru zažil a naštěstí ustál...

Naposledy editováno 20.03.2010 23:48:27

(reakce na) Proč jsem boural ?

21.3.2010 v 10:43 | Nahoru | #137
MATY2> Díky za příspěvek . Taky se snažím zafixovat, že se nemám dívat na toho před sebou, ale ještě co nejdál před něj . Jako učitel autoškoly si musíš užít .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem boural ?

21.3.2010 v 16:48 | Nahoru | #138
MATY2> PLS, rozepiš se o těch krizovkách trochu.

vždycky, když pročítám takovéhle téma, tak dospěju do bodu: "jéé, to dělám taky, to jsem ale pako" takže, i když už se nenechávám hecovat a jedu si svoje, i když nemám potřebu se předvádět, i když je na silnici spousta horších jezdců (no a hodně lepších), i když rád jezdim rychle.... pořád se snažim maximálně snížit riziko...

...prostě krizovky se objevují i když třeba uplně jiný, než na začátku.

Proč jsem boural ?

21.3.2010 v 16:54 | Nahoru | #139
Led je kurva. Naštěstí to Simsonovi nepřineslo žádnou újmu na zdraví.

(reakce na) Proč jsem boural ?

21.3.2010 v 19:52 | Nahoru | #140

morepower>MATY2> PLS, rozepiš se o těch krizovkách trochu.

vždycky, když pročítám takovéhle téma, tak dospěju do bodu: "jéé, to dělám taky, to jsem ale pako" takže, i když už se nenechávám hecovat a jedu si svoje, i když nemám potřebu se předvádět, i když je na silnici spousta horších jezdců (no a hodně lepších), i když rád jezdim rychle.... pořád se snažim maximálně snížit riziko...

...prostě krizovky se objevují i když třeba uplně jiný, než na začátku.



teď a tady se rozepisovat nebudu, nějaký materiál pomalu připravuji, ale možná by tě mohlo zajímat toto o krizovkách se tam něco dozvíš a něco i nacvičíš

(reakce na) Proč jsem boural ?

21.3.2010 v 20:45 | Nahoru | #141
verybusy> S tímhle souhlasim, pokud mám pocit že je to nahraně, tak pomalu sundavat plyn a současně vymačkávat spojku. Cílem je zamezit přebrždění motorem a neutopit tolik přední tlumiče.

Btw dneska jsem se skoro vymáznul na přechodu v zatáčce v Bruntálu... lehkej náklon, malá rychlost, nájezd na bílej přechodovej flek... motorka jela chvilku bokem, zadní kolo cestovalo ven ze zatáčky víc než se mi líbilo, tak jsem akorát vymačkl spojku a snačil se nenechat utýct zadní kolo moc daleko... naštěstí se pak chytlo přední a posléze i zadní tak jsem se nevyválel... brrr.. byla to takova chvilička že člověk stejně nemůže přemýšlet a jedná insktinktivně...
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist