globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Dostal jsem celkem dobrou nabídku na laďák Scorpion na SV 650 r.v. 2006 (stříkačka), ale nevím, jestli stačí jen vyměnit lauf (jedná se jen o koncovku), nebo je nutné potom nějak upravovat palivovou mapu nebo dělat jiné zásahy? Četl jsem totiž spousty názorů a někdo píše, že stačí jen vyměnit koncovku a někdo, že je potřeba naladit směs atd. Jde mi o to aby se tím nezmršil průběh výkonu nebo aby to třeba nezačalo víc žrát najednou.

Předem děkuji za rady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 09:25 | Nahoru | #121
assassin> Mirne doladeni smesi musi preci umet i jednotky na motorkach, k cemu by byla potom vaha vzduchu pokud by se jezdilo jen podle prednastavenych map.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 10:09 | Nahoru | #122

Creck píše: assassin> Mirne doladeni smesi musi preci umet i jednotky na motorkach, k cemu by byla potom vaha vzduchu pokud by se jezdilo jen podle prednastavenych map.



Tyhle věci tam jsou úplně na hovno aby z nás měli proč tahat prachy stačí přeci otočit sroubkem a je to

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 10:19 | Nahoru | #123
pycha>

Tak na zaklade hmotnosti nasavaneho vzduchu vybere jednotka kolik ma davat paliva, coz me prijde jako doladeni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 10:26 | Nahoru | #124

Creck píše: assassin> Mirne doladeni smesi musi preci umet i jednotky na motorkach, k cemu by byla potom vaha vzduchu pokud by se jezdilo jen podle prednastavenych map.



Neznam jedinou motorku s vahou vzduchu, muzes mi jmenovat priklad?

Nejhorsi je kdyz se do motorek zacnou hrabat automechanici co se vyucili na stopetkach a zigulech...

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 10:30 | Nahoru | #125
assassin> Nepyskuj kdyz se chci neco priucit

Co to je za kurvitko teda v tom airboxu ? Nerika nam nahodou sniz - zvys mnozstvi paliva ?



Naposledy editováno 15.04.2014 10:43:54

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 11:00 | Nahoru | #126
Když si jsme že se ten vejfuk ještě dost vypaluje to abych jezdil pořád na sestelovani na brzdu a filtr čistit tak každej tejden aby to bylo optical nalazeni jinak ventily vzplanou ohněm pekelnym

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 11:03 | Nahoru | #127
Možná by to chtělo jinou mapu na každý počasí a vozit pc sebou kdyby se počasí změnilo

A jednu speciální mapu pro ostravu tam toho kyslíku moc není na to bych udělal speciální tlačítko u hevftu

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 11:11 | Nahoru | #128

pycha píše: Možná by to chtělo jinou mapu na každý počasí a vozit pc sebou kdyby se počasí změnilo

A jednu speciální mapu pro ostravu tam toho kyslíku moc není na to bych udělal speciální tlačítko u hevftu



Tak trosku taky nechapu jak to Assasin mysli, jakoze v jednotce je milion map a podle pocasi si vybere tu jestli zrovna prsi ?

Cimz se dostavame zase na zacatek jestli nejak ovlivnuje ladak jednotku

Naposledy editováno 15.04.2014 11:26:49

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 16:06 | Nahoru | #129

assassin píše: Miro: teoreticky jo, prakticky jsem jeste zadnou nedelal - problem je ten ze ti ji stejne nikdo nenapise jako 35kW i kdyby takova opravdu byla - ja ti takovy potvrzeni nedam a i kdyby jo tak se mu na urade vysmejou :)



Teď pár dní zpátky jsem četl tady na fóru, že údajně v origo Suzuki za pár stovek změří výkon a vystaví papír pro úřad, kterej přepíše TP. Nevím co je na tom pravdy, sám jsem to nezjišťoval, jen vím, že tady ta informace proběhla..

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 17:18 | Nahoru | #130
Creck: to se zelenym konektorem je teplomer nasavaneho vzduchu.

Trosku nevim proc bych se mel ja obhajovat a vysvetlovat vam jak to funguje, kdyz vy tu ze me delate debila - ale jo jeste to zkusim. V jednotce je opravdu nekolik sad map, jednotka si vybira podle ktere pocita davku paliva podle ruznych kriterii (ja podrobneji znam jen jednotky denso ktere pouziva suzuki, tam je mapa pro kazdou rychlost, tyhle vsechny ve dvou exemplarich - studenej a teplej motor a tyhle vsechny jsou jeste zdvojene - u beznych modelu jsou obe sady identicke, u verzi pro trhy kde se skrti treba na 72kW je druha sada skrcena)
Podle mapy spocita jednotka davku paliva a ta je jeste dale prenasobena koeficienty - korekcemi - ktere danou hodnotu prizbpusobi treba prave pocasi - barometricky tlak, teplota nasavaneho vzduchu, teplota motoru. Rozhodne to podle tehle cidel to mnozstvi nepocita, ale pouze koriguje - jsou to pomerne pomala a nepresna cidla. I kdyby to podle tehle cidel neco nastavovalo - pochybuju ze nekdo dokaze vyvodit zavislost teploty nasavaneho vzduchu, bar tlaku a toho ze tam nekdo dal jinej vejfuk.

Pycha: samozrejme motorka neni nikdy presne nastavena na pocasi atd. Ono kdyz se ohanis rad zavodnimi auty tak mozna si v paddocku videl ze se se pred startem zavodu auta napojuji na pc a spousta parametru se prizpusobuje aktualnim podminkam, to same treba na zavodech dragsteru...

U seriovejch motorek staci ze to neni tak mimo aby se to podepsalo na zivotnosti motoru, co ve vetsine pripadu pouha koncovka nedokaze, ale uz jsem videl i motorky kde po vymene vyfuku byla smes tak spatne ze by se to na motoru podepsalo - treba jeden clovek tady z fora na chudou smes "oloupal" nikasil z valce a zadrel - tam teda samo nebyly jen jine koncovky....

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 17:42 | Nahoru | #131
assassin>
Jinými slovy sv650 může nasadit koncovku a neresit

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 18:03 | Nahoru | #132
Pycha: jo u sv to nejspis bude fungovat tak jak pises - coz sem ani nerozporoval, ja sem reagoval na prispevky typu "strikacka si to doladi sama" a "strileni do vyfuku je normalni" ktere podle me pravdive nejsou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 22:07 | Nahoru | #133
assassin> Jo ja se s tebou nehadam Nemusim mit v tomhle pravdu a urcite to nestuduji tak jak ty a jsem rad kdyz se neco priucim

Jen mi prijde to tvrzeni nekolik map tak trosku scestne. Proste je to jedna mapa v ktere jsou nastavene hodnoty vstriku za urcite rychlosti.

To se pak bud prodluzuje nebo zkracuje v zavislosti na teplote, tlaku atd.. vzduchu, motoru, samozrejme ze jen velice nepatrne.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

15.4.2014 v 22:31 | Nahoru | #134
assassin> ale jinak tady pisou ze to muze byt i tak jak rikas, tudiz mas zrejme pravdu

otik.uk.zcu.cz/bitstream/handle/11025/2988/Bakalarka2012%20tisk.pdf

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 08:17 | Nahoru | #135

Creck píše: Jen mi prijde to tvrzeni nekolik map tak trosku scestne. Proste je to jedna mapa v ktere jsou nastavene hodnoty vstriku za urcite rychlosti.



koukám že ani kartografie ti není cizí. Ono vůbec to tvrzení že v jednotce je mapa je takový divný, protože musí bejt tak malá že jí prakticky nikdo nepřečte.

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 09:05 | Nahoru | #136
Creck: ty korekce podle teploty jsou maly a hlavne pomaly - na vypocet dodavky paliva potrebuje udaje dostat rychle, protoze plnej plyn pridas behem zlomku vteriny, stejne tak sportovni motorka behem vteriny zmeni otacky i o nekolik tisic - tzn v tuhle chvili se nemuzes ridit podle nakejch udaju z cidel typu tlak v sani atd - v jednotce je tabulka ktera prirazuje hodnote otevreni klapky a otackam motoru primo hdontotu co urcuje delku vstriku - tahle tabulka jde reprezentovat 3d grafem kdy na x,y osy vyneses otacky a uhel otevreni plynu a na osu z vyneses to mnozstvi paliva. Kdyz tyhle body pak prolozis plochou tak ti vyjde takovej zvlnenej teren co pripomina plastickou mapu - protose tomu tak rika. Ale v jednotce je to ulozeny jen jak tabulka treba 10x10 hodnot - no a tehle tabulek je tam vic, jednotka si jen vybira kterou.

Jediny kdy se da ridit podle nejake zpetne vazby jsou ustalene stavy - tam se vsechny tlaky apod meni tak pomalu ze hodnoty co lezou z cidel opravdu odpovidaji tomu co se s motorem deje - u motorek je to jen klidns jizda bez akcelerace a v nizkejch otackach. U aut se v tomhle rezimu pohybujes v podstate porad, tam ty otacky lezou nahoru tak pomalu ze temer porad lze ridit podle nejakejch cidel ala vaha vzduchu, lambdy atd - i tak ale v jednotce u auta existuji nejake zakladni mapy - hodnoty zptreba z vahy vzduchu uz je jen upravuji - ale vyrazne vic nez jak je tomu v alpha-n rezimu u motorek. Taky kdyz v aute odejde vaha vzduchu nebo lambda, spadne to do nouzaku ale jede to - vlastne by to vubec nemelo vedet kolik paliva dat kdyz je vaha ko - ale vi, jede to podle pevne mapy....
Sportovni auta ktera se charakterem blizi motorce uz maji ciste alpha-n rizeni jako motorky - auta takhle do detsilu nestuduju - takze hodim jen priklad od znacky kterou trosku znam - e46 m3 csl ma alpha-n rizeni dodavky paliva, slo to objednat i do normalni m3 primo od vyrobce - spolecne s karbonovym airboxem ...

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 09:32 | Nahoru | #137
Mám Triumph Sprint ST a nasadil jsem laďáky. Předtím jsem projel dost diskuzí. U Triumphu se velmi lehce nahrává nová palivová mapa. Kterou jsem si nahrál sám. Co je větší problém, tak že Triumph má (nejsem mechanik, nevím jestli to mají všechny motorky) tzv. SAI sccondary air injection, v překladu něco jako přívod sekundárního vzduchu, který jde přímo do katalyzátoru, který je v originál výfuku. Jelikož samozřejmě laďáky katalyzátor nemají, tak to způsobuje zvýšenou teplotu výfuků a dále větší střílení.
Mimochodem nemáte někdo CNC? Takovýdle destičky musí stát vyrobit pár stovek.

zablokování přívodu SAI

Naposledy editováno 16.04.2014 09:33:08

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 09:38 | Nahoru | #138
Kirja: jo kazda znacka si tomu systemu sekundarniho vzduchu rika po svem, suzuki tomu rika PAIR, kwa tusim KLEAN ... Je to ale vse stejny...

Ty desticky takhle frezovany z duralu jsou zbytecne drahy - vyroba cnc neni levna ani u jednoduchejch dilu, ale jde to v poho vypalit na laseru z 4-6mm nerez "plechu" - tak tyhle zaslepovaci desky delam ja ( stejne sem delal i zaslepky EGR ventiu na auta ) a funguje to ok, cenovka v radu desetikorun....

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 11:43 | Nahoru | #139
assassin> Nazdar,člověče divim se Ti,kde porad beres to přesvědčení a sílu tady něco vysvětlovat,stejně to vždycky dopadne tak,že Ti nikdo neuvěří,protože kluci v hospodě říkali něco jinýho
Já už to dávno vzdal,protože to strašně unavuje,je to pořád dokola.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 12:24 | Nahoru | #140
assassin> máš svatou trpělivost ... i díky tobě jsem se při mým projektu rozdejchávání 998my lecčemu přiučil...
Ale musím zase říct, že se k tobě Creck ještě chová velice sofistikovaně, na míru jeho běžné dávky zesměšňování a arogance... jako jsem několikrát zažíval já
Jinak nevím jak kde, ale u mě si to trimuje dávku na základě lambdy(pokud je v mapě zahrnuta - tedy v případě jen koncovky) a to jen v close loopu na volnoběh. Jak se otevřou stavidla klapek, pak tam stejně ten vzduch už nikdo nezměří stejně jako CO2...na to je tahle lambda doooóóst pomalá)

Murkine, písnul bys mi v PMku za kolik bys mi odbrzdil S4RSko...jen tak pro srandu králíkům...abych viděl průběh, případný díry atd... stejně s tím nic neudělám, mám jen přehranou ECU.

Naposledy editováno 16.04.2014 12:28:00

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 12:28 | Nahoru | #141

t_freedom píše: Murkine, písnul bys mi v PMku za kolik bys mi odbrzdil S4RSko...jen tak pro srandu králíkům...abych viděl průběh, případný díry atd... stejně s tím nic neudělám, mám jen přehranou ECU.



taky se chystám

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 13:36 | Nahoru | #142
Murkin: jo to nevim, spis otazka na mistniho amaterskeho psychologa - Che, urcite to bude neco jako ze rad delam chytryho - coz teda nepopiram :)
Obcas me naka ta diskuze donuti se poohlidnout po nejake novince - takze tim udrzuju sve znalosti up to date :) Ty to mas kazdej den na stole, ty mas novinky hned z prvni ruky :)

Freedom: jo to ja sem takovej typ vychcana kterej nakym zpusobem vyjde i s nejvetsim provokaterem :) sem tam najdem s creckem i shodnej nazor...
Jj novejsi motorky maj v closed loop lambdu, starsi meli jen senzor podtlaku v sani.... Ja sem taky o tom dost precetl kdyz ses vrtal v te tve duc - prislo mi zvlastni ze tam nejde ta lambda tak snadno obejit tak me zajimalo proc ... Clovek se porad uci :)

Stev: ja taky, sem zvedavej o kolik jsou na tom lip ty vase poladeny motory (hlavne teda tlkaru) proti moji serii ... Protoze treba ten jaskuv ted s tim hlinikovym airboxem mi prisel ze jede hur nez me ... Ma ale seriovej prevod, ja kratsi....

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 13:37 | Nahoru | #143
Murkin: kdyz te tu vidim... To svycarsky TL neklaplo nebo si na me jen zapomel ?

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

16.4.2014 v 13:55 | Nahoru | #144
assassin> já bych svůj motor nenazval poladěnej, spíš jenom optimalizovanej, vždyť je tam v podstatě jen výfuk, a upravený sání a směs. Vlastně série jako ty. Nicméně to jede poměrně pěkně, tak mě srovnání s TL taky zajímá

e: teda teď vačky sání, ale tam pochybuju o přínosu ...

Naposledy editováno 16.04.2014 13:55:58

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 00:22 | Nahoru | #145
t_freedom> S tebou to neni nikdy diskuse, u tebe je to vzdy vyvraceni tvych blabolu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 00:26 | Nahoru | #146
assassin> Jasne dik, proc tedy ale u novejsich masin mas prepinani palivovych map, dejme tomu sport, dest, mesto atd.... (jen priklad nevim jak se to presne jmenuje)

Pote je to jen marketink tah a melo by se to jmenovat prepinani souboru map mezi soubory map

Ale samozrejme je to jen slovickareni

Jinak ty cidla tam vesmes jsou jen kvuli nizsi spotrebe a nizsim emisim, i auto ti v nouzaku jede kupodivu nekdy lip akorat vezme treba o litr vic - a jednoduse jsme se zde shodli ze jednotku tedy doupravit umi.

Treba ladak muze mit za vinu slabsi protitlak (coby treba privera) tim vychrstne vice nespaleneho paliva do vyfuku - strileni.

Nevim jak zrovna u zminovaneho typu , ale u hodne typu motorek ladak diky mensimu procentu spalovani dojebat smes muze.

Naposledy editováno 17.04.2014 00:37:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 07:14 | Nahoru | #147
Creck> za to z tebe padaj samý perly Kreknutej... teď tedy hlavně o těch mapách ... (mimochodem prosímtě napiš přesnej typ auta co jede v NOUZÁKU líp, nebo rozveď myšlenku - to mě dost zajímá - že bych na svý přemapovaný D5tce tu mapu nechal shodit, odpojil nějaký čidlo, aby to spadlo do nouzáku ...a bude hej)
Víš, není hřích uznat omyl ...někteří to dokážou napsat i v diskusi... no a někteří se raději uchýlí k rozmělnění finální diskuse na nesmyslný odbočky z nihž kličkujou zesměšňováním a urážením oponentů...
Každej má holt vlastní styl...

Naposledy editováno 17.04.2014 07:19:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 11:19 | Nahoru | #148
t_freedom> Ze se do toho zase poustim

Precti si nektere clanky, prostuduj nektere fora a pak zjistis ze vetsina tehle ficur jako napr. vaha vzduchu jsou jen kvuli ,,sikanovani,, jednotky o co nejmensi spotrebu a tedy hlavne o to splnit narizene emise. Zarnym prikladem je napr. EGR ventil.

Pekny den a v nesmyslne diskusi pokracuj prosim s nekym jinym

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 12:54 | Nahoru | #149
Creck: hele a kdyz teda reknu ze treba vaha vzduchu je jen kvuli spotrebe, na zaklade ceho teda jednotka pozna kolik ma dat paliva ?

To ze jednotka umi doupravit smes sme se neshodli - rec je o tom ze jednotka umi doupravit smes podle toho jako namontujes vyfuk - coz podle me neumi.

Navic se ted zabrousilo do aut kde to funguje trosku jinak...

Ad prepinani map - asi tomu tak rikaji "odborni" novinari, ale skoro bych rekl ze vyrobce tomu rika spis jizdni rezimy...

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 20:24 | Nahoru | #150

Creck píše: t_freedom> Ze se do toho zase poustim

Precti si nektere clanky, prostuduj nektere fora a pak zjistis ze vetsina tehle ficur jako napr. vaha vzduchu jsou jen kvuli ,,sikanovani,, jednotky o co nejmensi spotrebu a tedy hlavne o to splnit narizene emise. Zarnym prikladem je napr. EGR ventil.

Pekny den a v nesmyslne diskusi pokracuj prosim s nekym jinym



pleteš věci co jsi někde četl všechny dohromady...nemáš moc ponětí jak to ta elektronika vlastně ovlivňuje... právě teď plácáš spíš ty...
resp. vraťme se opět k tomu co jsi napsal...ať to zase nerozmělníš a nerozkrájíš jak salám...
žádnej motor nepojede v nouzáku líp než s plným systémem... resp. prosímtě definuj "líp" ať se z toho zase na konci nebudeš vylhávat...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 Mikeš87 4 Dnes v 13:23 assassin
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 28 Dnes v 13:22 Dablicek200Mph
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe


TOPlist