Předem děkuji za rady
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Creck píše: assassin> Mirne doladeni smesi musi preci umet i jednotky na motorkach, k cemu by byla potom vaha vzduchu pokud by se jezdilo jen podle prednastavenych map.
Tyhle věci tam jsou úplně na hovno aby z nás měli proč tahat prachy stačí přeci otočit sroubkem a je to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Creck píše: assassin> Mirne doladeni smesi musi preci umet i jednotky na motorkach, k cemu by byla potom vaha vzduchu pokud by se jezdilo jen podle prednastavenych map.
Neznam jedinou motorku s vahou vzduchu, muzes mi jmenovat priklad?
Nejhorsi je kdyz se do motorek zacnou hrabat automechanici co se vyucili na stopetkach a zigulech...
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
A jednu speciální mapu pro ostravu tam toho kyslíku moc není na to bych udělal speciální tlačítko u hevftu
pycha píše: Možná by to chtělo jinou mapu na každý počasí a vozit pc sebou kdyby se počasí změnilo
A jednu speciální mapu pro ostravu tam toho kyslíku moc není na to bych udělal speciální tlačítko u hevftu
Tak trosku taky nechapu jak to Assasin mysli, jakoze v jednotce je milion map a podle pocasi si vybere tu jestli zrovna prsi ?
Cimz se dostavame zase na zacatek jestli nejak ovlivnuje ladak jednotku
Naposledy editováno 15.04.2014 11:26:49
assassin píše: Miro: teoreticky jo, prakticky jsem jeste zadnou nedelal - problem je ten ze ti ji stejne nikdo nenapise jako 35kW i kdyby takova opravdu byla - ja ti takovy potvrzeni nedam a i kdyby jo tak se mu na urade vysmejou :)
Teď pár dní zpátky jsem četl tady na fóru, že údajně v origo Suzuki za pár stovek změří výkon a vystaví papír pro úřad, kterej přepíše TP. Nevím co je na tom pravdy, sám jsem to nezjišťoval, jen vím, že tady ta informace proběhla..
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Trosku nevim proc bych se mel ja obhajovat a vysvetlovat vam jak to funguje, kdyz vy tu ze me delate debila - ale jo jeste to zkusim. V jednotce je opravdu nekolik sad map, jednotka si vybira podle ktere pocita davku paliva podle ruznych kriterii (ja podrobneji znam jen jednotky denso ktere pouziva suzuki, tam je mapa pro kazdou rychlost, tyhle vsechny ve dvou exemplarich - studenej a teplej motor a tyhle vsechny jsou jeste zdvojene - u beznych modelu jsou obe sady identicke, u verzi pro trhy kde se skrti treba na 72kW je druha sada skrcena)
Podle mapy spocita jednotka davku paliva a ta je jeste dale prenasobena koeficienty - korekcemi - ktere danou hodnotu prizbpusobi treba prave pocasi - barometricky tlak, teplota nasavaneho vzduchu, teplota motoru. Rozhodne to podle tehle cidel to mnozstvi nepocita, ale pouze koriguje - jsou to pomerne pomala a nepresna cidla. I kdyby to podle tehle cidel neco nastavovalo - pochybuju ze nekdo dokaze vyvodit zavislost teploty nasavaneho vzduchu, bar tlaku a toho ze tam nekdo dal jinej vejfuk.
Pycha: samozrejme motorka neni nikdy presne nastavena na pocasi atd. Ono kdyz se ohanis rad zavodnimi auty tak mozna si v paddocku videl ze se se pred startem zavodu auta napojuji na pc a spousta parametru se prizpusobuje aktualnim podminkam, to same treba na zavodech dragsteru...
U seriovejch motorek staci ze to neni tak mimo aby se to podepsalo na zivotnosti motoru, co ve vetsine pripadu pouha koncovka nedokaze, ale uz jsem videl i motorky kde po vymene vyfuku byla smes tak spatne ze by se to na motoru podepsalo - treba jeden clovek tady z fora na chudou smes "oloupal" nikasil z valce a zadrel - tam teda samo nebyly jen jine koncovky....
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Jen mi prijde to tvrzeni nekolik map tak trosku scestne. Proste je to jedna mapa v ktere jsou nastavene hodnoty vstriku za urcite rychlosti.
To se pak bud prodluzuje nebo zkracuje v zavislosti na teplote, tlaku atd.. vzduchu, motoru, samozrejme ze jen velice nepatrne.
otik.uk.zcu.cz/bitstream/handle/11025/2988/Bakalarka2012%20tisk.pdf
Creck píše: Jen mi prijde to tvrzeni nekolik map tak trosku scestne. Proste je to jedna mapa v ktere jsou nastavene hodnoty vstriku za urcite rychlosti.
koukám že ani kartografie ti není cizí. Ono vůbec to tvrzení že v jednotce je mapa je takový divný, protože musí bejt tak malá že jí prakticky nikdo nepřečte.
Jediny kdy se da ridit podle nejake zpetne vazby jsou ustalene stavy - tam se vsechny tlaky apod meni tak pomalu ze hodnoty co lezou z cidel opravdu odpovidaji tomu co se s motorem deje - u motorek je to jen klidns jizda bez akcelerace a v nizkejch otackach. U aut se v tomhle rezimu pohybujes v podstate porad, tam ty otacky lezou nahoru tak pomalu ze temer porad lze ridit podle nejakejch cidel ala vaha vzduchu, lambdy atd - i tak ale v jednotce u auta existuji nejake zakladni mapy - hodnoty zptreba z vahy vzduchu uz je jen upravuji - ale vyrazne vic nez jak je tomu v alpha-n rezimu u motorek. Taky kdyz v aute odejde vaha vzduchu nebo lambda, spadne to do nouzaku ale jede to - vlastne by to vubec nemelo vedet kolik paliva dat kdyz je vaha ko - ale vi, jede to podle pevne mapy....
Sportovni auta ktera se charakterem blizi motorce uz maji ciste alpha-n rizeni jako motorky - auta takhle do detsilu nestuduju - takze hodim jen priklad od znacky kterou trosku znam - e46 m3 csl ma alpha-n rizeni dodavky paliva, slo to objednat i do normalni m3 primo od vyrobce - spolecne s karbonovym airboxem ...
Mimochodem nemáte někdo CNC? Takovýdle destičky musí stát vyrobit pár stovek.
zablokování přívodu SAI
Naposledy editováno 16.04.2014 09:33:08
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Ty desticky takhle frezovany z duralu jsou zbytecne drahy - vyroba cnc neni levna ani u jednoduchejch dilu, ale jde to v poho vypalit na laseru z 4-6mm nerez "plechu" - tak tyhle zaslepovaci desky delam ja ( stejne sem delal i zaslepky EGR ventiu na auta ) a funguje to ok, cenovka v radu desetikorun....
Já už to dávno vzdal,protože to strašně unavuje,je to pořád dokola.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Ale musím zase říct, že se k tobě Creck ještě chová velice sofistikovaně, na míru jeho běžné dávky zesměšňování a arogance... jako jsem několikrát zažíval já
Jinak nevím jak kde, ale u mě si to trimuje dávku na základě lambdy(pokud je v mapě zahrnuta - tedy v případě jen koncovky) a to jen v close loopu na volnoběh. Jak se otevřou stavidla klapek, pak tam stejně ten vzduch už nikdo nezměří stejně jako CO2...na to je tahle lambda doooóóst pomalá)
Murkine, písnul bys mi v PMku za kolik bys mi odbrzdil S4RSko...jen tak pro srandu králíkům...abych viděl průběh, případný díry atd... stejně s tím nic neudělám, mám jen přehranou ECU.
Naposledy editováno 16.04.2014 12:28:00
t_freedom píše: Murkine, písnul bys mi v PMku za kolik bys mi odbrzdil S4RSko...jen tak pro srandu králíkům...abych viděl průběh, případný díry atd... stejně s tím nic neudělám, mám jen přehranou ECU.
taky se chystám
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Obcas me naka ta diskuze donuti se poohlidnout po nejake novince - takze tim udrzuju sve znalosti up to date :) Ty to mas kazdej den na stole, ty mas novinky hned z prvni ruky :)
Freedom: jo to ja sem takovej typ vychcana kterej nakym zpusobem vyjde i s nejvetsim provokaterem :) sem tam najdem s creckem i shodnej nazor...
Jj novejsi motorky maj v closed loop lambdu, starsi meli jen senzor podtlaku v sani.... Ja sem taky o tom dost precetl kdyz ses vrtal v te tve duc - prislo mi zvlastni ze tam nejde ta lambda tak snadno obejit tak me zajimalo proc ... Clovek se porad uci :)
Stev: ja taky, sem zvedavej o kolik jsou na tom lip ty vase poladeny motory (hlavne teda tlkaru) proti moji serii ... Protoze treba ten jaskuv ted s tim hlinikovym airboxem mi prisel ze jede hur nez me ... Ma ale seriovej prevod, ja kratsi....
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
e: teda teď vačky sání, ale tam pochybuju o přínosu ...
Naposledy editováno 16.04.2014 13:55:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Pote je to jen marketink tah a melo by se to jmenovat prepinani souboru map mezi soubory map
Ale samozrejme je to jen slovickareni
Jinak ty cidla tam vesmes jsou jen kvuli nizsi spotrebe a nizsim emisim, i auto ti v nouzaku jede kupodivu nekdy lip akorat vezme treba o litr vic - a jednoduse jsme se zde shodli ze jednotku tedy doupravit umi.
Treba ladak muze mit za vinu slabsi protitlak (coby treba privera) tim vychrstne vice nespaleneho paliva do vyfuku - strileni.
Nevim jak zrovna u zminovaneho typu , ale u hodne typu motorek ladak diky mensimu procentu spalovani dojebat smes muze.
Naposledy editováno 17.04.2014 00:37:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Víš, není hřích uznat omyl ...někteří to dokážou napsat i v diskusi... no a někteří se raději uchýlí k rozmělnění finální diskuse na nesmyslný odbočky z nihž kličkujou zesměšňováním a urážením oponentů...
Každej má holt vlastní styl...
Naposledy editováno 17.04.2014 07:19:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Precti si nektere clanky, prostuduj nektere fora a pak zjistis ze vetsina tehle ficur jako napr. vaha vzduchu jsou jen kvuli ,,sikanovani,, jednotky o co nejmensi spotrebu a tedy hlavne o to splnit narizene emise. Zarnym prikladem je napr. EGR ventil.
Pekny den a v nesmyslne diskusi pokracuj prosim s nekym jinym
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
To ze jednotka umi doupravit smes sme se neshodli - rec je o tom ze jednotka umi doupravit smes podle toho jako namontujes vyfuk - coz podle me neumi.
Navic se ted zabrousilo do aut kde to funguje trosku jinak...
Ad prepinani map - asi tomu tak rikaji "odborni" novinari, ale skoro bych rekl ze vyrobce tomu rika spis jizdni rezimy...
Creck píše: t_freedom> Ze se do toho zase poustim
Precti si nektere clanky, prostuduj nektere fora a pak zjistis ze vetsina tehle ficur jako napr. vaha vzduchu jsou jen kvuli ,,sikanovani,, jednotky o co nejmensi spotrebu a tedy hlavne o to splnit narizene emise. Zarnym prikladem je napr. EGR ventil.
Pekny den a v nesmyslne diskusi pokracuj prosim s nekym jinym
pleteš věci co jsi někde četl všechny dohromady...nemáš moc ponětí jak to ta elektronika vlastně ovlivňuje... právě teď plácáš spíš ty...
resp. vraťme se opět k tomu co jsi napsal...ať to zase nerozmělníš a nerozkrájíš jak salám...
žádnej motor nepojede v nouzáku líp než s plným systémem... resp. prosímtě definuj "líp" ať se z toho zase na konci nebudeš vylhávat...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 4 | Dnes v 13:23 assassin |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 28 | Dnes v 13:22 Dablicek200Mph |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |