1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
Anti píše: dakarista> Takže podle tebe nemá desmo menší odpor?A ten menší odpor nepříspívá k lepšímu chodu motoru?Absence rázů pružin vaček která se přenáší do celého rozvodu nemá žádný vliv?
Mensi odpor mozna ma, ale to ma vyznam jen pri vysokych otackach. Pokud chces sametovej chod, tak todle na to nema zadny vliv... razy pd vacek? neblazni, takove tvoje scifi napady...
Mas nizkozdvihej dvouvalec, kde jsou ohromne razy a bibrace od kliky a pistu. Takze Ano nejake vacky te nemusi zajimat a nikdy nepoznas rozdil ...
Cim ti motor pujde volneji a lehceji a snizis rotacni hmoty. Tak ti pujde rychle za plynem, bude utrepany a stekavy.... Presne vse opacne nez chces ...
Jednoducha rada, jestli chces plynulost od volnobehu, tak potrebujes vic valcu ...
Edit: cim dal vic me bavi tvoje dedukce a vymejsleni kravin. Zacla to tim prasklym pistem a zatim to nabira jen na otackach... copak z tebe jeste vypadne ... Plno lidi ti poradilo uzitecne informace, ale ty si vedes svoji pravdu...
Naposledy editováno 03.11.2013 18:45:36
Jsi ochoten připustit,že na průběh motoru mají vliv i jiné okolnosti než počet válců?Co takhle počet ventilů,kompresní poměr,naladění palivové a předstihové křivky,velikost setrvačných hmot,konfigurace převodů?Jsi ochoten připustit,že se dva koncepčně stejné motory dají naladit na rozdílný průběh?Pokud ne,nemáme se o čem bavit.Pokud jsi alespoň něco z toho schopen uznat a chceš přispívat,zvol prosím jiný styl psaní a piš k věci.Pokud máš nějaké tvrzení,zkus ho "podepřít" praktickým příkladem.
1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem
Pokud bude vse stejne od airboxu az po vyfuk, tak ano nedostanes se k razantnim rozdilum.
Za potazu, ze chces jen ladit elektronikou co tu porad pises.
A pokud budou oba motory naladene na idelani smes. Tak budou rozdily minimalni
Vic pomuze toto
Radili ti tezsi setrvacne hmoty (sklidnu a zacne byt motor kultivovany)
Snizit prurez vstrikovacich klapek (zlepsi prubeh, ale ubere vykon)
Prodlouzit vzdalenost mezi klapkami a motorem (zase zlepsenk prubehu na ukor vykonu)
Precasovani vacek (nejidealnejsi zpusob jak zmenit charakteristiku motoru)
Je toho mnoho, ale tezko ti neco radit
Setrvačné hmoty jsem si "naordinoval" sám.Výfuk je samozřejmě jiný,sání jiné,i sací potrubí je vyráběné a docela dlouhé.Nechci ladit jen elektronikou a na ideální směs.Zmenšit průřez sacího potrubí mě taky napadlo,podle mě toto právě vysvětluje odlišné chování škrcených verzí.
Cestou je dle mě "downgrade",podobně jak to dělají výrobci když vytáhnou motor se supersportu a dělají z něj "Cenduro".Výhrou není co nejvyšší krouťák v co nejnižších otáčkách,spíš naopak.
Moje ideální představa(mimo to co už mám):
Klika z ST2-delší zdvih
Ignijet-posunutí maximálního předstihu výše a ubrání směsi pro menší záběr ve spodních otáčkách
Přidání setrvačných hmot
Změna časování pomocí jiného profilu vaček by byla sice hodně přínosná,ale těžko proveditelná-finančně náročná.
Vím že efekt nebude nějak moc výrazný,ale každý přínos je přínos.Tohle je zatím stejně spíš teoretizování a zkoumání možností.
A díky za kvalitní příspěvek
Nejde tak uplne o uzsi saci potrubi, ale spis o uzsi skrtici klapky
Naposledy editováno 03.11.2013 20:57:49
1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem
Anti píše: Jestli si dobře pomatuju,tak tuším 48mm.Ty z SV mají snad 38,takže žádný velký rozdíl.Navíc budou jiné vstřikovače takže by nesedělo množství paliva.
Tak rozdil 48 versus 38 je sakra velkej rozdil... a propo je jasny, ze se to musi odladit, tak co si stezujes, ze by nesedela smes. Kazda uprava musi na brzdu!!
1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem
Jinak,podletéhle stránky jsou tam klapky 45,ty z SV mají 39.Každopádně pokud bych vyměnil vstřikování,stejně je základní kámen programovatelná řídící jednotka.Takže jsem zase na začátku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
Anti píše: Trochu jsem to dopletl,na Ebay je nějaký vstřikování s hrdly 42 mm,ale to bude asi 750.
Jinak,podletéhle stránky jsou tam klapky 45,ty z SV mají 39.Každopádně pokud bych vyměnil vstřikování,stejně je základní kámen programovatelná řídící jednotka.Takže jsem zase na začátku...
Powercommander neno neco takoveho. Ale pokid chces ladit, tak musis pocitat, ze je potreba necim naladit k upravam smes. Proto rikam, ze nejjednodusi reseni je zmena stroje. Motorove upravy jsou pro nadsence co se neboji nalejt penize do neceho co nikdy nikdo nezaplati.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
Dakarista:Nejvíc mě štve,že předloni jsem držel v ruce Ignijet Full version od Ignitechu.Bohužel jsem ji prodal...Ignitech je nejschůdnější a dá se sehnat levně.Navíc s ním mám dobré zkušenosti.
Naposledy editováno 04.11.2013 18:59:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
jinak vymenim za xtecko ale na doplatek ted nemam
1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
Anti píše: Pawka> Možná by ses divil,ale KLR po mém tuningu bylo použitelné přibližně od dvou tisíc.Má vcelku těžký klikový mechanismus.
Ale otazka co na to motor, jak rikam, cim min valcu tim lratsi spektrum pouzitelnych otacek...
1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem
V tomhle máš jistě pravdu ale všimni si,že někteří z přispívajících prohlásili za traktor některá ostrá endura,jako například Husaberg nebo Hondu XR650R,což je rozhodně zajímavé a otvírá to prostor k polemice.
Anti píše: Člověk musí mít cit na plyn.Nemůžeš při těch otáčkách otočit heftem a čekat plynulé brutální zrychlení.
V tomhle máš jistě pravdu ale všimni si,že někteří z přispívajících prohlásili za traktor některá ostrá endura,jako například Husaberg nebo Hondu XR650R,což je rozhodně zajímavé a otvírá to prostor k polemice.
Ale tyhle motory delaji gemeralky po par kilometrech. Mel jsem sam 1Valec, paralelni dvouvalec, radovej 4valec, Veckovej dvouvalec...
A jedine ujisteni je, ze R4 funguje nejlepe od nizkych otacek. Bylo jedno jestli jedu 50kmh na 6q a zatahnu za plyn, prpste to jelo. Vsechno ostatni to nerozdejcalo a ani ten Husar by to nedal na posledni kvalt se roztocit plynule
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem
klikovka je pak zaklad,to je pravda. co jsi mu upravil?
Své KLR jsem akorát zbavil sekundárních setrvačných hmot a přidal primární setrvačné hmoty-odstranil jsem řetěz vyvažovacích hřídelů a nahradil jej ozubeným soukolím.Klika si polepšila o větší ozubené kolo a naopak zmizli dva ze tří vyvažovacích hřídelů.A samozřejmě jiný výfuk.
Tohle opatření zhoršilo chování v nejnižších otáčkách,ale zlepšilo ty o něco vyšší.Motor tolik nekopal a lépe akceleroval.
ani nevim jak to je s ventilama,jesli vsichni maj 4 na valec.ale jen jednu vacku
Naposledy editováno 06.11.2013 11:59:19
http://www.motorkari...?ft=85634&fid=31
Naposledy editováno 06.11.2013 16:44:49