globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hledám enduro s traktorovým průběhem
 
3.10.2013 v 19:34
Naznal jsem,že jezdím jak důchodce a některým motorům se to nelíbí.Nemám rád vysoké otáčky,motor podtáčím.Přitom vyžaduju zátah odspoda.Existuje nějaké enduro které by uvedené skutečnosti nevadily?Nemáte typ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 18:43 | Nahoru | #121

Anti píše: dakarista> Takže podle tebe nemá desmo menší odpor?A ten menší odpor nepříspívá k lepšímu chodu motoru?Absence rázů pružin vaček která se přenáší do celého rozvodu nemá žádný vliv?



Mensi odpor mozna ma, ale to ma vyznam jen pri vysokych otackach. Pokud chces sametovej chod, tak todle na to nema zadny vliv... razy pd vacek? neblazni, takove tvoje scifi napady...

Mas nizkozdvihej dvouvalec, kde jsou ohromne razy a bibrace od kliky a pistu. Takze Ano nejake vacky te nemusi zajimat a nikdy nepoznas rozdil ...

Cim ti motor pujde volneji a lehceji a snizis rotacni hmoty. Tak ti pujde rychle za plynem, bude utrepany a stekavy.... Presne vse opacne nez chces ...

Jednoducha rada, jestli chces plynulost od volnobehu, tak potrebujes vic valcu ...

Edit: cim dal vic me bavi tvoje dedukce a vymejsleni kravin. Zacla to tim prasklym pistem a zatim to nabira jen na otackach... copak z tebe jeste vypadne ... Plno lidi ti poradilo uzitecne informace, ale ty si vedes svoji pravdu...

Naposledy editováno 03.11.2013 18:45:36

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 19:26 | Nahoru | #122
dakarista> Takže ty všechno víš lépe?Proto ten pohrdlivý styl psaní a spousta smajlíků,už chápu.Zkus mi shrnout nějaké ty rozumné rady co jsem tu dostal.Že si mám koupit enduro s velkým čtyřválem nepovažuju za dobrou radu,tak prosím něco jiného.
Jsi ochoten připustit,že na průběh motoru mají vliv i jiné okolnosti než počet válců?Co takhle počet ventilů,kompresní poměr,naladění palivové a předstihové křivky,velikost setrvačných hmot,konfigurace převodů?Jsi ochoten připustit,že se dva koncepčně stejné motory dají naladit na rozdílný průběh?Pokud ne,nemáme se o čem bavit.Pokud jsi alespoň něco z toho schopen uznat a chceš přispívat,zvol prosím jiný styl psaní a piš k věci.Pokud máš nějaké tvrzení,zkus ho "podepřít" praktickým příkladem.

1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 19:53 | Nahoru | #123
Co myslis tim dva stejne motory?

Pokud bude vse stejne od airboxu az po vyfuk, tak ano nedostanes se k razantnim rozdilum.
Za potazu, ze chces jen ladit elektronikou co tu porad pises.
A pokud budou oba motory naladene na idelani smes. Tak budou rozdily minimalni

Vic pomuze toto

Radili ti tezsi setrvacne hmoty (sklidnu a zacne byt motor kultivovany)
Snizit prurez vstrikovacich klapek (zlepsi prubeh, ale ubere vykon)
Prodlouzit vzdalenost mezi klapkami a motorem (zase zlepsenk prubehu na ukor vykonu)
Precasovani vacek (nejidealnejsi zpusob jak zmenit charakteristiku motoru)
Je toho mnoho, ale tezko ti neco radit

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 20:32 | Nahoru | #124
dakarista>
Setrvačné hmoty jsem si "naordinoval" sám.Výfuk je samozřejmě jiný,sání jiné,i sací potrubí je vyráběné a docela dlouhé.Nechci ladit jen elektronikou a na ideální směs.Zmenšit průřez sacího potrubí mě taky napadlo,podle mě toto právě vysvětluje odlišné chování škrcených verzí.
Cestou je dle mě "downgrade",podobně jak to dělají výrobci když vytáhnou motor se supersportu a dělají z něj "Cenduro".Výhrou není co nejvyšší krouťák v co nejnižších otáčkách,spíš naopak.
Moje ideální představa(mimo to co už mám):
Klika z ST2-delší zdvih
Ignijet-posunutí maximálního předstihu výše a ubrání směsi pro menší záběr ve spodních otáčkách
Přidání setrvačných hmot
Změna časování pomocí jiného profilu vaček by byla sice hodně přínosná,ale těžko proveditelná-finančně náročná.
Vím že efekt nebude nějak moc výrazný,ale každý přínos je přínos.Tohle je zatím stejně spíš teoretizování a zkoumání možností.
A díky za kvalitní příspěvek

Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 20:56 | Nahoru | #125
Vacky neni tezke ani drahe precasovat, staci je pootocit do jine polohy a docilit jinemu strihu vacek. Nejidealnejsi jsou jine vacky, ale i posunutim se docili dobrych vysledku. Ale musis vedet co delas

Nejde tak uplne o uzsi saci potrubi, ale spis o uzsi skrtici klapky

Naposledy editováno 03.11.2013 20:57:49

Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 21:27 | Nahoru | #126
Na tomhle motoru to nejde.Je jedna v kuse.Muselo by se vařit a brousit...
Menší klapky na vstřikování?Mám tu vstřikování z SV650.Mít menší průměr.Ale školit to tam by byl pěkný opruz.

Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 21:31 | Nahoru | #127
Jee ja zapomel, ze mas jen OHC a ne DOHC

Tak idelnejsi by ty klapky mohly byt, jaky jsou tam ted prurezy?

Ja mam doma jedny, ale jsou 2x 57mm

1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 21:47 | Nahoru | #128
Jestli si dobře pomatuju,tak tuším 48mm.Ty z SV mají snad 38,takže žádný velký rozdíl.Navíc budou jiné vstřikovače takže by nesedělo množství paliva.

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

3.11.2013 v 22:02 | Nahoru | #129

Anti píše: Jestli si dobře pomatuju,tak tuším 48mm.Ty z SV mají snad 38,takže žádný velký rozdíl.Navíc budou jiné vstřikovače takže by nesedělo množství paliva.



Tak rozdil 48 versus 38 je sakra velkej rozdil... a propo je jasny, ze se to musi odladit, tak co si stezujes, ze by nesedela smes. Kazda uprava musi na brzdu!!

1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem

4.11.2013 v 17:32 | Nahoru | #130
Trochu jsem to dopletl,na Ebay je nějaký vstřikování s hrdly 42 mm,ale to bude asi 750.
Jinak,podletéhle stránky jsou tam klapky 45,ty z SV mají 39.Každopádně pokud bych vyměnil vstřikování,stejně je základní kámen programovatelná řídící jednotka.Takže jsem zase na začátku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

4.11.2013 v 17:50 | Nahoru | #131

Anti píše: Trochu jsem to dopletl,na Ebay je nějaký vstřikování s hrdly 42 mm,ale to bude asi 750.
Jinak,podletéhle stránky jsou tam klapky 45,ty z SV mají 39.Každopádně pokud bych vyměnil vstřikování,stejně je základní kámen programovatelná řídící jednotka.Takže jsem zase na začátku...



Powercommander neno neco takoveho. Ale pokid chces ladit, tak musis pocitat, ze je potreba necim naladit k upravam smes. Proto rikam, ze nejjednodusi reseni je zmena stroje. Motorove upravy jsou pro nadsence co se neboji nalejt penize do neceho co nikdy nikdo nezaplati.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

4.11.2013 v 18:27 | Nahoru | #132
dakarista> vsak uz je slonik na inzerci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

4.11.2013 v 18:57 | Nahoru | #133
WHTRDR> Jak to myslíš?
Dakarista:Nejvíc mě štve,že předloni jsem držel v ruce Ignijet Full version od Ignitechu.Bohužel jsem ji prodal...Ignitech je nejschůdnější a dá se sehnat levně.Navíc s ním mám dobré zkušenosti.

Naposledy editováno 04.11.2013 18:59:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

4.11.2013 v 19:04 | Nahoru | #134
Anti> no zahlid jsem tvoji motorku na inzerci ale ted koukam ze uz je tam od 20.10.
jinak vymenim za xtecko ale na doplatek ted nemam

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

4.11.2013 v 19:08 | Nahoru | #135
WHTRDR> Já jsem se prostě rozmlsal jednoválcem.Ale na slona si začínám zvykat,a nepočítám s tím že se prodá.Takže se budu tvářit že si ji nechám,nicméně pokud někdo přijde a hodí prachy na dřevo,tak vyměknu a půjde.Jen doufám že pokud se to stane,nebudu toho potom X roků litovat jako v případě mého prvního Eefanta.

1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 12:16 | Nahoru | #136
ty jednovalce bych zavrhnul,ty k podtaceni nejsou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 20:45 | Nahoru | #137
Pawka> Možná by ses divil,ale KLR po mém tuningu bylo použitelné přibližně od dvou tisíc.Má vcelku těžký klikový mechanismus.

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 20:52 | Nahoru | #138

Anti píše: Pawka> Možná by ses divil,ale KLR po mém tuningu bylo použitelné přibližně od dvou tisíc.Má vcelku těžký klikový mechanismus.



Ale otazka co na to motor, jak rikam, cim min valcu tim lratsi spektrum pouzitelnych otacek...

1 reakcí na tento příspěvek Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 20:59 | Nahoru | #139
Člověk musí mít cit na plyn.Nemůžeš při těch otáčkách otočit heftem a čekat plynulé brutální zrychlení.
V tomhle máš jistě pravdu ale všimni si,že někteří z přispívajících prohlásili za traktor některá ostrá endura,jako například Husaberg nebo Hondu XR650R,což je rozhodně zajímavé a otvírá to prostor k polemice.

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 21:04 | Nahoru | #140

Anti píše: Člověk musí mít cit na plyn.Nemůžeš při těch otáčkách otočit heftem a čekat plynulé brutální zrychlení.
V tomhle máš jistě pravdu ale všimni si,že někteří z přispívajících prohlásili za traktor některá ostrá endura,jako například Husaberg nebo Hondu XR650R,což je rozhodně zajímavé a otvírá to prostor k polemice.



Ale tyhle motory delaji gemeralky po par kilometrech. Mel jsem sam 1Valec, paralelni dvouvalec, radovej 4valec, Veckovej dvouvalec...

A jedine ujisteni je, ze R4 funguje nejlepe od nizkych otacek. Bylo jedno jestli jedu 50kmh na 6q a zatahnu za plyn, prpste to jelo. Vsechno ostatni to nerozdejcalo a ani ten Husar by to nedal na posledni kvalt se roztocit plynule

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 21:12 | Nahoru | #141
Anti> jestli motor na dva tisice nevybruje a ma nejaky tah,dalo by se to pouzit. mam ted zkusenost z biga8 ze pod 3000 je k nepouziti. ale ani nevis ze tolik tocis. jinak prubeh neni az tak zlej,nejezdil sem ho v terenu.
klikovka je pak zaklad,to je pravda. co jsi mu upravil?

(reakce na) Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 21:26 | Nahoru | #142
Pawka> Big má zhruba stejně velkou kliku jak KLR,ale 120ccm navrch.U něj se to ví.
Své KLR jsem akorát zbavil sekundárních setrvačných hmot a přidal primární setrvačné hmoty-odstranil jsem řetěz vyvažovacích hřídelů a nahradil jej ozubeným soukolím.Klika si polepšila o větší ozubené kolo a naopak zmizli dva ze tří vyvažovacích hřídelů.A samozřejmě jiný výfuk.
Tohle opatření zhoršilo chování v nejnižších otáčkách,ale zlepšilo ty o něco vyšší.Motor tolik nekopal a lépe akceleroval.

Hledám enduro s traktorovým průběhem

5.11.2013 v 22:15 | Nahoru | #143
jaky oni maj setrvaky? kulaty nebo pulmesice? chtelo by to i vic nadctvercovej motor

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 05:41 | Nahoru | #144
Setrváky jsou kulaté.Po jednoválci s co nejvyšším zdvihem jsem pátral pár let zpátky.Nejlíp tenkrát vycházela dle katalogu DR650 z roku cca 91.Měla by mít zdvih snad 91-stejně jako Big.Odpoledne se na to kouknu...

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 11:40 | Nahoru | #145
tak to zni dobre,kulate se mi zdaji lepsi,ale nejsem konstrukter a tak nechci lhát! to drko sem videl jezdit,ale nejel sem ho. daji se koupit i za 20 nekdy i za 7bez tp. bylo by zajimavy ho porovnat s klr.ten si mel,uz si toho taky dost vystridal.
ani nevim jak to je s ventilama,jesli vsichni maj 4 na valec.ale jen jednu vacku

Naposledy editováno 06.11.2013 11:59:19

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 15:49 | Nahoru | #146
Kulatý budou pro vyváženost chodu určitě lepší.Teď na to koukám,to DR má psáno 95 vrtání a 90,4 zdvih,což je oproti standardním 100/83 rozdíl.Jen vím že to mělo pár ročníků a pak se přiblížili tomu standardu co má i KLR 650.Mám pocit že všechny tyhle motory jsou čtyř ventily,DR má jednu KLR byl tenkrát výkřik techniky-má vačky dvě.

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 16:42 | Nahoru | #147
jj sem ti sem psal roman o drku,sem stahl manuali a pak si to zavrel...uz se me to nechtelo psat. koukal sem i na kompresni pomery. pocet vacek uz nebude tak rozhodujici,si myslim. 4ventili ale spodek dodaj a spicku taky. na zdvih vede drko oproti kawě. min objem bys nechtel treba 400? nemuzu najit jeden zazrak hondy, melo to olejouvou napln i v ramu a dozadu kardan,sakra co je to za enduro?

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 16:43 | Nahoru | #148
tadyk neco vidim,ale myslel sem 400,jeden borec to mel vedle me na konopaci tusim rok 2008,moc se mi to libilo
http://www.motorkari...?ft=85634&fid=31

Naposledy editováno 06.11.2013 16:44:49

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 16:56 | Nahoru | #149
O XLV už nějaký ten rok vím.Je to sice unikát,ale moc se mi nelíbí.Zátah bude sice odspoda,ale nehodlám měnit kvůli jedinému lepšímu parametru a pohoršit si u ostatních.

Hledám enduro s traktorovým průběhem

6.11.2013 v 17:05 | Nahoru | #150
tak on asi mel 350,kdyz plaminek pak mise co delali. jelikoz je to rarita tak co dily,drko 650 sezenes hned
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist