globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyplatí se šetřit na pneu ?
 
17.2.2013 v 22:26
Zdravim,

Chci se zeptat zda se vyplatí si koupit pneu za nějakých 1300,- nebo si radši připlatit a koupit kolem 2000,-.
Příklad :
http://www.shop.jbr....u::9999**kateg::9999

http://www.megalevne...elli-diablo-corsa-3-(56w)-tl-120-65-r17-z~z8019227168310.html


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 13:12 | Nahoru | #121

trigr píše: Viděl jsem před lety jak se šetří na pneu. Kolega na moto o výkonu 76kw. Zadek nový Dunlop 207 předek starý Bridgestone Batllax něco něco. V jedné ostřejší zatáčce směr Týn nad Vltavou podjetí předku a pleskanec o zem škoda 20 000Kč tak, že na gumách šetřit se jednoznačně vyplatí.



Je jisté, že to bylo tou starou pneu?
Nebo jel blbě a udělal nějakou botu v té zatáčce?

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 15:18 | Nahoru | #122

trigr píše:
Další osobní zkušenost. Po škole jsem se motal chvíli kolem gum na auta, hlavně na trucky a starou gumu na auto a ani na motorku nikdy. Nedělejte si iluze, že to v servisech správně skladují (neříkám že všude). Jednou jsme vytloukali led z gum a pak šup obout na kamion.



Haha, takovou gumu, z ktery sem vytloukal led, sem si dal pak na motorku. A drzela perfektne.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 15:18 | Nahoru | #123

VladaM píše: Je jisté, že to bylo tou starou pneu?
Nebo jel blbě a udělal nějakou botu v té zatáčce?



Vzal si mi to z klavesnice.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 15:19 | Nahoru | #124

dewwil píše: Njn, ale furt lepší jak dávat za sadu 6-7tkč Loni jsem slítal 1. předek a 2 zadky funglovky SportAttack 2 a když si vzpomenu co stály tak tohle je za hubičku a když ty Bridge budou na ho.no tak ti je bouchnu a koupím zas něco čerstvějšího



Tak jasne, ses proste na pul cesty ke slickum za 200,- co najedou 8100km. A gumy klidne vemu, kdyz se ti nebudou pozdavat. Dikec.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 15:21 | Nahoru | #125

Back píše:
Na osobáku tohle příliš neřeším,má čtyři kola a jezdím v pohodě,ale na motorce která má 185k A 200kg jsem s čerstvou sadou skutečně klidnější a to se promítne i ve způsobu jízdy.



Covece taky sem zjistil, ze v kombosce jedu vic na hrane a bouram, nez v plavkach a koupaci cepici.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 15:22 | Nahoru | #126

1100Virago píše: callowsick: Franta Šťastný lítal po kočičích hlavách kolem žulových patníků dvoustovkou v laminátové přilbě typ "želva" a přežil. Dneska rádobyzávodníci řvou hrůzou, když si někdo na sporta koupí termoplastovou integrálku místo karbon/kevlaru. Jako by to při havárce ve dvou kilech hrálo nějakou roli.
Jak píšeš, před 15-20 lety byla v tomhle státě nová pneumatika neznámý pojem a ti schopní to přežili i tak. Kdo je jelito, toho nezachrání sebelepší pneu. Jde jen o to si uvědomit, na čem jedu a tomu se přizpůsobit.



(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 15:28 | Nahoru | #127

RenoRR píše: Možná se zkusím zeptat zkušených,jestli bude rozdíl mezi dvěma sadami,obě ročník třeba 2012,ale jedna nová,druhá sjetá. Bude lépe držet ta sjetá? Myšleno sjetá že má třeba 3mm vzorku.



Nova (po zajeti samozrejme) drzi lepe, protoze vyssi behoun je vic pruzny. Cim sjetejsi, tim jsou spodni vrstvy mene 'pohyblive'.

Proto se zouvaj na okruhu gumy, ktery maj na prostredku jeste spuntiky od novoty, ale po stranach treba o 0.5mm (ano, 0.5mm ze 7.0mm vzorku) mene a uz to je poznat na prilnavosti, trakci atd. a snizuje to casy. Takova guma je pak pro normalni jezdeni uplne stejna jako nova, jen za pulku ceny. A nejaky 'spaleni' gumy do modra je kravina, tak sem 'spalil' gumy i v Chorvatsku pri popojizdeni po meste v 35st.C .

Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 16:21 | Nahoru | #128
Nazdar mektalové,něco vám tady k tomu pěkně z patra povím.Vyplatí se šetřit na gumách velice zkušenému jezdci,který nemá někdy vyšší sportovní ambice.Každý jezdec,který začíná,má dost dlouho furt při sobě několik neznámejch-hledá hranici adheze gum,hledá hranici motocyklu,hledá šestej smysl v provozu,(na okruhu,v lese)protože ho teprve buduje.A je dobré, alespoň jednu neznámou trochu odkrýt-v podobě nových vhodných gum.Ať aspoň o něco se můžeš opřít,poznat,kolik taková guma má snést.Na motocyklu kde nic nefunguje se dá naučit také,ale zpomaluje to vývoj jezdce a je toho na něj všechno moc najednou.Ale mazáka nezpomalí nic.

Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 17:06 | Nahoru | #129
čím starší a levnější,tím lepší

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 18:20 | Nahoru | #130
VladaM> Tak jistá je vždycky jen smrt ale kdyby jste tu gumu viděli tak by jste pochopili...

Já tady nikomu nic nevymlouvám..každej ať si jezdí na čem chce

Naposledy editováno 19.02.2013 18:23:14

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 20:26 | Nahoru | #131

honza511 píše: tak když už se tu probírají všelijaké hovadiny tak jen můj dotaz:je dobré jezdit slicky v provozu?odjezdil jsem cca 3000km na Bridg. a zatím pohoda(dostal jsem je gratis k moto při koupi)Přemýšlím zase nad slicky Dunlop(homologované)...Jinak vždy jsem jezdil jen origo gumy na cesty...Díky za smyslplnou odpověď PS:u slicku hraje roli cena...



Co je "homologovanej slick ?". Homologovany jsou vzorkovany pneumatiky s "temer" okruhovou smesi .. Metzeler Racetec K3, Pireli SuperCorsa SP, Dunlop D211/212 atd.

ZADNY slick ani treba Racetec CompK (stejna smes jako K3) NENI homologovany na silnici.

Obecne ... bez nahrivaku a okruhu slicky temer nikdo nezahreje tak aby fungovali a lepili jak maji, a na co jsou urceny. Ale turisti je sjedou stejne jako jakekoli jine gumy, a problem nemaji. I homologovane supercorsy/K3ky jsou podle me HODNE nebezpecne na studenu a mokru. ALe jezdit se na nich da, a narozdil od slicku jdou i slusne zahrat v beznem provozu.

Pokud jezdis vetsinou turisticky, a vyhejbas se teplotam pod 10 stupnu, a velky vode, muzes koupit slusne homologovane gumy z okruhu a jeste ti udelaji dobrou sluzbu.

Pro pravoverne turisty co jezdi v zime a v desti bych je nebral, a pro dalsi pouziti na okruhu nebo na hodne ostrou jizdu v zatackach taky ne, to nejlepsi uz si z nich lidi na okruhu vzali a na bocich mivaji maly rezervy, jinak by je sami dal jezdili.

ALe urcite, pokud clovek vi jak jezdi a co od toho chce to muze byt guma co da v beznem provozu kde se 90% casu jede po stredu hromadu kilometru za malo penez.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 20:31 | Nahoru | #132

Blesk90 píše: Hele, chceš děti? Jestli jo tak si stačí na péro nasadit gumu z roku 2004


"Maminko, proč se holčička z vedlejšího Teepee jmenuje Bílá Břízka?" ptá se indiánský hošík maminky. A maminka odpovídá: "Narodila se akorát pod stromem břízy, tenkrát... A vůbec proč se na to ptáš, Prasklá Gumo???!!!"

Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 20:39 | Nahoru | #133
Jinak ja po jedny sezone na okruhu kdy jsem sjezdil bez vetsich problemu sadu Metzeleru Sportec M5 koupil loni R6ku s prvovyrobnima "dost pomlouvanejma" silnicnima Dunlopama Qualifier 1, DOT 07. Rek si ze me, mrdalovi preci silnicni gumy stacej.

Hned prvni Slovakiaring jsem to vyvalel v rychly zatacce (cca 140kmh) po padu na predni kolo. Bylo to druhy kolo (trochu zahratej ten predek uz bejt musel) a proste me neunesl. Jiste jsem udelal i dalsi jezdecky chyby (malo pridano a moc zatizeny predni kolo, teprve druhy kolo na studenym asfaltu bez nahrejvaku takze nebylo prohraty) ale ta ne uplne okruhova a navic stara guma na tom JISTE mela velkej podil.

Tam nekde jsem na gumach na "strelbu" cili jizdu na hranici mych schopnosti prestal setrit. a to ZVLAST na predni gume. Zatimco urvanej zadek (lehce), nebo nabeh na hasana (o dost hur) jde se stestim, a nebo pak uz i zkusenostma ustat, podobnej ustrel predku znamena nevyhnutelnej pad a skody na motorce a nekdy bohuzel i na jezdci.

Loni jsem celou okruhovou sezonu jezdil predek Racetek K3, a nehnul se ani o milimetr nikdy. Vypada porad jako novej, ale PRO SICHR po zkusenostech jinejch jezdcu ho na okruhovy sileni vymenim, a prodam. Klukum na silnici udela super sluzbu, a ja budu mit JISTOTU ze me predek udrzi i dalsi sezonu.

Takze tak.

2 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 21:13 | Nahoru | #134
Ozzy: hele ja myslim ze ne. ty gumy sundavaj na dromu proto, protoze uz maj casy o 0,01 sec pomalejsi a to na zrychlovani neni. boky maj sotva 0.5mm vzorku min a chovaj se mimo limit co se jede na dromu (a ten NIKDY nemuzes jet v provozu uz kvuli jinymu povrchu a neznamemu prostredi) uplne stejne jako novy.

jinak z praxe, studeny slicky drzej rozhodne lip uz tim jak sou mekky, nez nejaky sportovne-turisticky gumy, pri stejny teplote. ano, pri svoji pracovni teplote drzej slicky jeste o level jinde, ale kdybych mel pouzit nejakou stupnici teploty/zahrati/zajeti v provozu, tak slick drzi v kazdem bode lip nez jina guma, i kdyz neni zahratej. protoze je mekkej jak zvejkacka, to se neda vubec srovnavat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 21:23 | Nahoru | #135
Bubrak-ZX10R> Já už o slickách taky přemýšlel, ale chybí mi tam ta drážka a vzhledem k našemu středoevropskému nepředvídatelnému počasí a případným loužím jsem je zamítl. A to mě na jaře taky čeká nákup celé sady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 21:31 | Nahoru | #136

Johnyprague píše: Bubrak-ZX10R> Já už o slickách taky přemýšlel, ale chybí mi tam ta drážka a vzhledem k našemu středoevropskému nepředvídatelnému počasí a případným loužím jsem je zamítl. A to mě na jaře taky čeká nákup celé sady



no spis nez drazka ve slickach chybi silika, ktera ovlivnuje pozitivne prilnavost za mokra. drazku mi tam vyrizne kamos, i s prezutim za 200,-, ale chapu ze nema kazdej takovou moznost a asi bych na bezdrazkovy gume nejezdil uz kvuli policajtum apod. i kdyz i ten rizlej slick je urcity legislativni riziko, ale podle me vyrazne mensi.

da se koupit sada z okruhu s drazkama a homologaci do provozu od 2 do 3tis podle stavu (a mozna i min), takovou mam zrovna nazutou (asi 4 roky starou) a i v +1 drzej v klidu v naklonu na jizni spojce ve 130ti

1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 21:33 | Nahoru | #137
Drzeni za mokra souvisi se spoustou dalsich veci, a ne jen mekkosti. (treba s primesi siliky).

Zavodnici malokdy zahazujou gumy u kterych si myslej ze na nich budou jezdit jen o 1 vterinu pomalejs, tolik penez nemaj

Bt003ku jsem vloni sjel na zadku na bokach az na platno, a porad jela na slovaci +- steny casy, dokonce jsem zrcyhloval. Ale sundal sem ji ve stavu, ze uz FAKT nesla prodat, byla jen na vyhozeni.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 21:57 | Nahoru | #138
Bubrak-ZX10R> Odvodu vody na silnicích s loužemi pomůže jen drážka, ale já musím mít v mateiál 100% důvěru, takže si utrhnou měsíc piv a koupím funglovku. Zatím to vidím na Roadsmart 2. A samozřejmě doufám v jarní slevy

1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 22:37 | Nahoru | #139
Kazdy kdo tape v zakladech, at si precte treba tohle.

A dal uz je to na potrebach, zkusenostech, penezence, a mire prijatelnyho rizika, ktezto faktory jsou veci ryze individualni.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 22:48 | Nahoru | #140

Ozzy_ píše: Zavodnici malokdy zahazujou gumy u kterych si myslej ze na nich budou jezdit jen o 1 vterinu pomalejs, tolik penez nemaj



Zalezi koho tema zavodnikama myslis. Co sem jich par poznal, meli prachy, do zavodeni hodne investovali (dlouhodobe) a jezdili treba Brno 2:13 apod., tak zouvali gumy po max 30 kolech, protoze uz to na cas nebylo ono (a skutecne byl rozdil do 1-2sec), po nazuti novych meli ihned zase svuj standardni cas. Od takovych se da koupit sada, kde jsou na prostredku spuntiky a na bokach min 6,5mm ze 7mi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 22:52 | Nahoru | #141

Ozzy_ píše: Kazdy kdo tape v zakladech, at si precte treba tohle.

A dal uz je to na potrebach, zkusenostech, penezence, a mire prijatelnyho rizika, ktezto faktory jsou veci ryze individualni.



jojo "Závodníci u svých sliků vyžadují nejlepší přilnavost, takže špičkoví jezdci (teď se nebavíme o jezdeckých kvalitách, ale o finančním zázemí) použijí každou gumu jen jednou a pak ji zahodí. "

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

19.2.2013 v 23:03 | Nahoru | #142

Bubrak-ZX10R píše: jojo "Závodníci u svých sliků vyžadují nejlepší přilnavost, takže špičkoví jezdci (teď se nebavíme o jezdeckých kvalitách, ale o finančním zázemí) použijí každou gumu jen jednou a pak ji zahodí. "



A ta se malokdy dostane do ruky tobe, protoze ji obratem berou pomalejsi jezdci hned na tom okruhu ...

hele todle nema cenu :) Kdyz si chce nekdo myslet, ze dostane z okruhu jetou gumu se 7 mm na boku, tak at sni klidne dal ...

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 02:12 | Nahoru | #143

Ozzy_ píše: A ta se malokdy dostane do ruky tobe, protoze ji obratem berou pomalejsi jezdci hned na tom okruhu ...

hele todle nema cenu :) Kdyz si chce nekdo myslet, ze dostane z okruhu jetou gumu se 7 mm na boku, tak at sni klidne dal ...



jasne

Naposledy editováno 20.02.2013 02:13:40

Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 08:00 | Nahoru | #144
levný pneu se vyplatí, vydrží ti až do konce života

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 10:20 | Nahoru | #145

Bubrak-ZX10R píše: jinak z praxe, studeny slicky drzej rozhodne lip uz tim jak sou mekky, nez nejaky sportovne-turisticky gumy, pri stejny teplote.



ale Bubro, copa to je za demagogii.
Takovy veci jsem vubec nepis nebo si nekdo nepekne rozbije cumec anebo hur, veme nekoho sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 11:07 | Nahoru | #146

SLEEPER píše: ale Bubro, copa to je za demagogii.
Takovy veci jsem vubec nepis nebo si nekdo nepekne rozbije cumec anebo hur, veme nekoho sebou...



ne to je mnou overenej fakt. jezdil sem 4km do prace, normalni guma co tu doporucujete se mi po 2km pri snaze zvednout na zadni protacela, kdezto slick ani nahodou, ten drzel jak pribitej

jo, kamos si na rezanym slicku rozbil hubu, vyjizdel z parkoviste, tj po asi 10 metrech, ale to by neudrzela zadna guma, samo i slick nedrzi studenej treba 10x vic nez normalni guma, to zas o tolik lepsi neni

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 12:00 | Nahoru | #147
Bubrak-ZX10R> pro slicky mám jedno velký mínus. I když jízdu v dešti nevyhledávám, několikrát za sezonu se mi stane že jedu v mokru. A to je pak velkej rozdíl jestli jedu dál vyplašenej před každým bržděním a zatáčkou, nebo prostě jen trochu snížím tempo.

Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 12:03 | Nahoru | #148
dest je jasnej, mne spis jen zarazi nazor, ze studeny slick drzi lepe nez cestovne-sportovni guma... To se na me nikdo nezlobte, ale to je hovadina.
Mimo jine jsem taky nejaky ten slicky odjezdil...

Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 12:07 | Nahoru | #149
to je zase tema jak noha..zima už je evidentně dlouhá
jinak k tematu..radši si koupím dražší sadu kvalitních gum,než abych jezdil jak na sáňkách..respektive,jestli se nevyplatí na něčem šetřit,tak jsou to gumy a brzdy

1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 13:36 | Nahoru | #150
ja vam nevim ale na slickach sem byl kolikrat nestastnej jak to hrozne drzi, kdyz sem chtel treba gumovat apod (a to fakt nebyly zahraty), o jizde na sankach muzu mluvit naopak s normalnima legalnima gumama (sportovne cestovni).

jo jednou sem s rezanym slickem spadnul na mokru, to kdyz sem zkousel co udela jizda po tramvajovy koleji v desti

na mokru jezdim opatrne at mam nazuto cokoliv, pote co sem klouzal na mastnym mokrym asfaltu v botach jak na ledu (pote co sem tam rozbil auto ve 40kmh). v lete.

Naposledy editováno 20.02.2013 14:08:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist