globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava pístu-vaření hliníku
 
25.12.2012 v 18:55
Podařil se mi královský kousek.Chtěl jsem otestovat baterku a startér,bohužel bez spodní hlavy.Startér motorem protočil,spodní píst vyjel z válce,opřel se do boku a vyštípl si kus spodní hrany.Dílnou se rozezněl řev
Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 09:49 | Nahoru | #121

Anti píše: cuir>
1.)Ano přemýšlel,ale pochybuju že to bude kvůli tomu chybějícímu kousku.Z čeho usuzuješ,že by se kvůli tomu měl motor seknout?
Můj první Elefant měl na tomhle válci utrhlou ojnici.Nevím proč,co se stalo,vím jen že píst byl nepoškozený a motor se normálně točil a podle všeho i nějakou dobu jel na jeden válec.
2.)Z čeho usuzuješ jak zkušený jsem jezdec?Protože jsem nesedlal silniční nadlitr?
3.)Proč mi to tu tapetuješ těmi videi?Na třech je funkce motoru a na čtvrtém zřejmě uletěl ventil,což evidentně není můj případ.Jediná nová věc co jsem se z nich dověděl je fakt že se můžou protáčet i ventilové pružiny.
Vše ostatní viz příspěvek 115...



hele ja to nemyslel nijak zle... tak se hend nerozciluj.

ad 1: neusuzuju to kvuli tomu chybejicimu kousku. Usuzuju tak kvuli tomu ,ze proste nevis jestli tam neni nejaka mikrotrhlina dal, co se mohla udat tim poskozenim. Kdyz se divam na tu tvoji fotku tak tam jednoznacne vidim vystiplej kus ,ale k tomu jeste ta prasklina dal pokracuje jakoby za hranice toho vylomeni. Zkratka nevis a riskujes.

ad 2: Konkretne to usuzuju z tehle tvoji vety
"který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček"
Nevim proc hned kdyz nekdo ma silnejsi motorku a napise neco o zkusenosti tak se do nej okamzite dalsi naveze a hned zacne poukazovat na nadlitry
Ja se nad tebe nijak nepovysuju. Jen sem pravdepodobne mylne usoudil z tveho komentare a dovolil si poukazat na nezkusenost a nepripravenost v pripade vyse zminene situace, ovsem to nebylo brano pouze a vyhradne na tebe , ale obecne ,ze na takovou situaci neni pripravenej nikdo. Ale to uz se opakuju.

ad 3: Ano je to ukazka funkce motoru aby sis byl schopnej predstavit v otackach co jednotlive komponenty musi vydrzet. Protoze mi prijde ,ze si to predstavit nedokazes. Nemyslim si ,ze kdyz by tam ten material nebyl potreba ze ho tam vyrobce da jen tak pro srandu kralikum. Vyrobce totiz neni blb co vyhazuje zbytecne penize oknem za material a slozitejsi tvary obrobku.

Tak to jen odpovedi na tvoje otazky.

A jeste jedna drobnost na zaver. Rikas ,ze 2500kc je moc penez. Pritom ses ochotnej riskovat zdravi a celou motorku tim ze udelas takovejhle bastl.

A podivej se na to z druhe financni stranky veci. Rikas ,ze 2500kc je moc penez.

Kolik stoji tesneni pod ventildekl?
kolik stoji hlavove srouby?
kolik stoji tesneni pod hlavu?
kolik stoji novej olej a filtr?
no a na zaver, kolik stoji nove krouzky?

krouzky co zabehnes na tomhle pistu nemuzes pak pouzit na jinej pist. Teda muzes ,ale je to stejna prasarna jako kdyz tam das tenhle pist, jen neriskujes totalni destrukci motoru.
Predpokladam ,ze tohle cele delas kvuli generalce ci oprave motoru. Zatim to vypada ze to bude GO jak noha teda

Najednu stranu tedy rikas ,ze mas malo penez , na druhou stranu at nezeru, kdyz sectu polozky z vyse uvedeneho seznamu za predpokladu ,ze tam vrznes pouzite krouzky, hlavove srouby nechas stare ,protoze budou v toleranci, to ze nebudou mit svoji vlastnost pruzeni protoze sou uz Xkrat pretazene, to taky neresim, olej odlejes do pixle aby si ho mohl vratit zpatky a filtr je prece taky dobrej..ma najeto jen malo (to uz pisu jen z nadsazky).
Zbejva tedy tesneni ventildeklu a tesneni pod hlavu coz te vyjde na zhruba 1000kc. To sou penize ktere splachnes do hajzlu, kdyz tam namontujes tenhle pist a pak se rozhodnes tam dat jinej neposkozenej.

puzitej pist na ebay jak si tu sam postoval stoji 50 dolaru pri dnesnim kurzu +- 20kc za dolar te ten pist vyjde na 1000kc.

Sorry ,ale at se na to divam jak se na to divam tak dat tam ten vystiplej pist neni jen blbost a riskovani ,ale je to z hlediska tvoji financni ekonomiky na kterou sam poukazujes prodelecne.

chces usetrit, ve vysledku je zcela ocividne ,ze prodelas a jeste u toho riskujes zdravi a celou motorku.

vic uz nemam co k tomu napsat. Takze popreju jen hodne stesti do noveho roku, malo poruch na motorce a spravnou volbu opravy tvoji motorky.

a snad jen.. ukaz tohle tema manzelce :) treba ti rekne "zlato dej ho tam a ser na ty voly" :)

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 10:27 | Nahoru | #122
quote=cuir]hele ja to nemyslel nijak zle... tak se hend nerozciluj.

ad 1: neusuzuju to kvuli tomu chybejicimu kousku. Usuzuju tak kvuli tomu ,ze proste nevis jestli tam neni nejaka mikrotrhlina dal, co se mohla udat tim poskozenim. Kdyz se divam na tu tvoji fotku tak tam jednoznacne vidim vystiplej kus ,ale k tomu jeste ta prasklina dal pokracuje jakoby za hranice toho vylomeni. Zkratka nevis a riskujes.

ad 2: Konkretne to usuzuju z tehle tvoji vety
"který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček"
Nevim proc hned kdyz nekdo ma silnejsi motorku a napise neco o zkusenosti tak se do nej okamzite dalsi naveze a hned zacne poukazovat na nadlitry
Ja se nad tebe nijak nepovysuju. Jen sem pravdepodobne mylne usoudil z tveho komentare a dovolil si poukazat na nezkusenost a nepripravenost v pripade vyse zminene situace, ovsem to nebylo brano pouze a vyhradne na tebe , ale obecne ,ze na takovou situaci neni pripravenej nikdo. Ale to uz se opakuju.

ad 3: Ano je to ukazka funkce motoru aby sis byl schopnej predstavit v otackach co jednotlive komponenty musi vydrzet. Protoze mi prijde ,ze si to predstavit nedokazes. Nemyslim si ,ze kdyz by tam ten material nebyl potreba ze ho tam vyrobce da jen tak pro srandu kralikum. Vyrobce totiz neni blb co vyhazuje zbytecne penize oknem za material a slozitejsi tvary obrobku.

Tak to jen odpovedi na tvoje otazky.

A jeste jedna drobnost na zaver. Rikas ,ze 2500kc je moc penez. Pritom ses ochotnej riskovat zdravi a celou motorku tim ze udelas takovejhle bastl.

A podivej se na to z druhe financni stranky veci. Rikas ,ze 2500kc je moc penez.

Kolik stoji tesneni pod ventildekl?
kolik stoji hlavove srouby?
kolik stoji tesneni pod hlavu?
kolik stoji novej olej a filtr?
no a na zaver, kolik stoji nove krouzky?

krouzky co zabehnes na tomhle pistu nemuzes pak pouzit na jinej pist. Teda muzes ,ale je to stejna prasarna jako kdyz tam das tenhle pist, jen neriskujes totalni destrukci motoru.
Predpokladam ,ze tohle cele delas kvuli generalce ci oprave motoru. Zatim to vypada ze to bude GO jak noha teda

Najednu stranu tedy rikas ,ze mas malo penez , na druhou stranu at nezeru, kdyz sectu polozky z vyse uvedeneho seznamu za predpokladu ,ze tam vrznes pouzite krouzky, hlavove srouby nechas stare ,protoze budou v toleranci, to ze nebudou mit svoji vlastnost pruzeni protoze sou uz Xkrat pretazene, to taky neresim, olej odlejes do pixle aby si ho mohl vratit zpatky a filtr je prece taky dobrej..ma najeto jen malo (to uz pisu jen z nadsazky).
Zbejva tedy tesneni ventildeklu a tesneni pod hlavu coz te vyjde na zhruba 1000kc. To sou penize ktere splachnes do hajzlu, kdyz tam namontujes tenhle pist a pak se rozhodnes tam dat jinej neposkozenej.

puzitej pist na ebay jak si tu sam postoval stoji 50 dolaru pri dnesnim kurzu +- 20kc za dolar te ten pist vyjde na 1000kc.

Sorry ,ale at se na to divam jak se na to divam tak dat tam ten vystiplej pist neni jen blbost a riskovani ,ale je to z hlediska tvoji financni ekonomiky na kterou sam poukazujes prodelecne.

chces usetrit, ve vysledku je zcela ocividne ,ze prodelas a jeste u toho riskujes zdravi a celou motorku.

vic uz nemam co k tomu napsat. Takze popreju jen hodne stesti do noveho roku, malo poruch na motorce a spravnou volbu opravy tvoji motorky.

a snad jen.. ukaz tohle tema manzelce :) treba ti rekne "zlato dej ho tam a ser na ty voly" :) [/quote]


Naposledy editováno 29.12.2012 10:28:23

Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 10:42 | Nahoru | #123
Ale pánové,přestaňte mi to tu tapetovat.
Ten motor je kupován jako zánovní jetý,stav neznámý,ale dle všeho má málo najeto.Veškerá díly motoru jsou původní a zůstanou.
Vhodný píst je k mání za 80 dolaru plus cca 40 pošta,a je to zase loterie co mi přijde a v jakém stavu.Když seženu vhodný píst za litr,jdu do něj.
Zbytek viz příspěvek č.115

Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 10:59 | Nahoru | #124

Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 11:45 | Nahoru | #126
Jo to je daleko lepší, a prý když se do toho pístu zeshora vyvrtá díra přesně o průměru 8.6mm tak to získá 100 koní navíc

Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 11:50 | Nahoru | #127
Otazka, jestli se neohla ojnice a neni do.vrtule...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 11:57 | Nahoru | #128
Anti> ty vole,tak jestli tohle bude jezdit(dlouhodobě) ,tak začnu na kšeft vyrábět dřevěné písty....

3 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 11:58 | Nahoru | #129
Ojnice je docela krátká,masivní a šlo o ráz na tah v malých otáčkách relativně slabým startérem.Měl jsem ten píst ve válci,vizuálně je mezera všude téměř stejná,žádné táhnutí k boku jsem nepozoroval.
Dolh-cz:Nepřipadá ti to jako nesmyslný příměr?
Máš pocit,že tady je víc "masa"?

Naposledy editováno 29.12.2012 12:03:05

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 12:08 | Nahoru | #130
anti ser na to, normálně to namontuj a jezdi.. samej ustrašenej teoretik tady kouká .
je potřeba to ověřit v praxi

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 12:17 | Nahoru | #131
Mirek12> Staniž se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 12:30 | Nahoru | #132
Anti> já osobně jsem taky jeden z těch co nezná slovo nejde.pustím se do všeho dost často se mi to podaří a když né,tak se to podaří na podruhé...

ale to bych tam nedal...,ale to už jsem psal a je to jen názor,nemám patent na pravdu,klidně to tam šoupni,možná to normálně pojezdí ještě 5let...,ale slib mi-když se to rozsype-oživíš vlákno a napíšeš to tady?

jen pro zajímavost,nemyslím to škodolibě,každý-(i ty) ví,že je lepší nový píst,ale nikdo neví,jak tohle dopadne...

pokud to máš pro sebe a nebudeš to za rok prodávat,protože nebude na plínky(vtip) ,tak ti držím palce

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 12:38 | Nahoru | #133

Anti píše: Měl jsem ten píst ve válci,vizuálně je mezera všude téměř stejná,žádné táhnutí k boku jsem nepozoroval.



Měl si ho tam nasazenej na ojnici bez kroužků? Abys to nezapoměl vyúhlovat, kdyby se přeci jen lehce přihla ojnice.

Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 12:39 | Nahoru | #134
Nacpi to tam. Když to vydrží tak jsi ušetřil a ještě máš super požitek z toho v jakým je motor stavu. Když se rozletí nikdo ti nic nedluží, neb je to tvoje rozhodnutí a tvůj motor. A promin ,že ti to tu zasírám, ale je vidět jaký k tomu stroji máš vztah.

Naposledy editováno 29.12.2012 12:40:21

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 13:18 | Nahoru | #135
Dolph-cz> Neboj samozřejmě budu informovat o jakékoliv změně.Ano,všichni víme že je to z nouze ctnost,a jakmile se objeví dobrej píst za rozumný peníz rád to vyměním.Nicméně tohle prostě podle mně fungovat může...

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 14:11 | Nahoru | #136

Anti píše: Dolph-cz> Neboj samozřejmě budu informovat o jakékoliv změně.Ano,všichni víme že je to z nouze ctnost,a jakmile se objeví dobrej píst za rozumný peníz rád to vyměním.Nicméně tohle prostě podle mně fungovat může...



jo,jo,může,stejně tak to může poslat celý motor do sběru...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 14:51 | Nahoru | #137

Anti píše:
Máš pocit,že tady je víc "masa"?



To nemuzes srovnavat tohle je evidentne pist z nejakyho podctvercovyho motoru...

Sice tam chybi velkej kus ale ja bych to tam dal taky zpatky.
Docela by me zajmalo kde vsichni vzali tu "kompletni destrukci motoru" jestli je ojnice v poradku tak se to zacne maximalne pridirat... V naftovejch motorech sa da najit i pist puklej vejpul a motor porad jezdi jen trochu klepe
Je mam na tomhle foru obcas pocit, ze hromada lidi si plete motocykl s raketoplanem

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 15:06 | Nahoru | #138
Black> To ne, ale když najdeš v naftovým motoru puklej píst taky ho nedáš zpátky s tím že to bude jen klepat.Myslím , že většina přispívajících to myslí tak .Jestli není lepší chvíli počkat našetřit, dát do kupy .Jak psal Dogan, ono totiž těsnění, olej a práce i když si ji děláš sám taky něco stojí. Nikdo tady netvrdí že to nutně zničí motor nebo nadělá škody.Ale jistá pravděpodobnost tu je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 16:01 | Nahoru | #139

Anti píše: Dolph-cz> Neboj samozřejmě budu informovat o jakékoliv změně.Ano,všichni víme že je to z nouze ctnost,a jakmile se objeví dobrej píst za rozumný peníz rád to vyměním.Nicméně tohle prostě podle mně fungovat může...



jojo znouze cnost to je..teda spise necnost, ale tvoje volba..me je to v zasade uplne jedno.
Jen se mi libi ,ze tu brecis ,ze 2500kc je moc penez ,ale ses ochotnej vyhodit prachy z okna jak uz sem psal pred tim. Takze docela usmevne.

Zajimalo by me, ti co sem pisou aby si to tam dal jestli vubec drzeli nekdy pist v ruce a maji o tom nejake povedomi. Protoze tohle zadnej mechanik, kterymu slovo dobre odvedena prace neco rika nikdy nemuze odsouhlasit.

Pak se divme ,ze sou v bazarech takove sroty motorky, ze nikdo nikomu neveri.
Nechces sem dat Vin te tvoji motorky? nerad bych si ji omylem koupil az bude v inzerci. Ty to prodas boreckovi pod cenou, reknes mu o vsech vadach, borecek protoze levne nakoupil tak to draze proda a uz se zapomene zminit o rozjeblem pistu a jeste k tomu nezapomene pridat. po kompletni GO motoru, vse OK TOP STAV, malo najeto!

Byl bych za to Vinko opravdu vdecnej. Diky

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 16:22 | Nahoru | #140
cuir> tvoje starosti by asi spousta lidi chtěla mít. jestli chceš koupit ok motorku jdi si ji koupit novou. taková debata se nikam nepohne.

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 17:08 | Nahoru | #141

Black píše: To nemuzes srovnavat tohle je evidentne pist z nejakyho podctvercovyho motoru...

Sice tam chybi velkej kus ale ja bych to tam dal taky zpatky.
Docela by me zajmalo kde vsichni vzali tu "kompletni destrukci motoru" jestli je ojnice v poradku tak se to zacne maximalne pridirat... V naftovejch motorech sa da najit i pist puklej vejpul a motor porad jezdi jen trochu klepe
Je mam na tomhle foru obcas pocit, ze hromada lidi si plete motocykl s raketoplanem



tak to jsi teda ještě hodně,ale hodně málo viděl.

já viděl x motorů,které udělali cink(trošku hlasitější cink) a píst se seknul ve válci,ojnice ho roztrhla,natlačila ho do hlavy-halava dojebaná,ohlé ventily atd,pak se ta ojka ohla,a cestou dolů,vylomila válec i s kusem bloku....

úplně běžná věc,na netu najdeš stovky podobných scénářů...

Naposledy editováno 29.12.2012 17:09:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 17:28 | Nahoru | #142

Black píše: ...Je mam na tomhle foru obcas pocit, ze hromada lidi si plete motocykl s raketoplanem


To sedí.Do okruhovky nebo ostrého motokrosu nebo endura bych to taky nedal.

Dolph-cz:Ano,pokud dojde k přidření,tak je to destrukce,ale za jakých podmínek dochází k přidření?Určitě ne kvůli tomu že se snížila plocha pístu.Tady dojde maximálně časem k nějakému klepání a abnormálnímu opotřebení válce.Prostředek té plochy zůstal,takže vedení tam je.Jediné negativa je již zmiňované zmenšení plochy a samozřejmě zmenšení pevnosti.

cuir:Píšu to stále dokola,tuhle motorku si chci nechat,na další nebude a ona mi vlastně vyhovuje.Nikam nepůjde.A věř nebo ne,pokud už někdy prodávám,tak vše dávám dohromady a s tímhle bych to neprodal.Když šla z domu KLR,tak dostala novou zadní gumu a čerstvou STK.Když se prodává,tak se peníze vrací.

Naposledy editováno 29.12.2012 17:33:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 17:31 | Nahoru | #143
Anti> Furt to jeste chce odebrat material, nemely by tam bejt zadny hrany ...jinak ti ten ruzek po pravy strane od lomu muze casem upadnout, cekal bych moznou trhlinu od toho vrubu co tam je videt. Po pravde to teda moc dobre nevypada, je videt, ze trhlina sla dost hluboko a musel si to hodne vybrat, moc opory zbytku plaste z ty strany lomu teda neni.

Naposledy editováno 29.12.2012 17:33:24

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 17:38 | Nahoru | #144
Jindra650> Vybral jsem to zbytečně moc,holt jsem si měl udělat značku,ale vůbec mně to netankuje.Pokud bych takhle vybral prostředek,měl bych větší strach.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 18:03 | Nahoru | #145

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 18:19 | Nahoru | #146
Janek> Už je tam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 18:26 | Nahoru | #147
Sorry kámo jestli ti vaděj názory lidí ve foru tak nevím proč ho vůbec zakládáš, proste udělej anketu typu : Zavařit píst, zabrousit ho a dat ho zpátky a nebo vyměnit celej. A máš vystaráno. Lidi to tady s tebou myslí dobře ale ty už si se rozhodl po svem když jsi toto tema zakladal.
Ja bych ho tam rozhodne zpátky nedával je to prasárna, to se na mě nezlob a už vidím jak ty, s tvým přístupem za pul roku ušetříš prachy na píst, cele to znova rozhodíš a vyměníš ho. To asi ne co?

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 18:32 | Nahoru | #148
Dogan> Viz příspěvek číslo 115

1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 19:07 | Nahoru | #149
říkám si,že kdyby někteří věděli,co se schovává v motoru jejich ojetin, tak by asi nespali.

Anti: dej vědět, jak to vrčí!

(reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku

29.12.2012 v 19:32 | Nahoru | #150

Anti píše: To sedí.Do okruhovky nebo ostrého motokrosu nebo endura bych to taky nedal.

Dolph-cz:Ano,pokud dojde k přidření,tak je to destrukce,ale za jakých podmínek dochází k přidření?Určitě ne kvůli tomu že se snížila plocha pístu.Tady dojde maximálně časem k nějakému klepání a abnormálnímu opotřebení válce.Prostředek té plochy zůstal,takže vedení tam je.Jediné negativa je již zmiňované zmenšení plochy a samozřejmě zmenšení pevnosti.



ne.já nepsal nic o přidření-stačí,když je píst ve válci volnější-opotřebovaný nad přípustnou mez a on se prostě vzpříčí ve válci.aby se to nestalo,má právě to boční vedení,kterého ji kus ubral.ono se to nezdá,ale na ty boky pístu jsou dost velké tlaky a na tvém pístu vlasně chybí půl opěry toho boku pístu.když se to odlomí-je konec...

ještě jedna věc-všimni si,že je vždy souvislost mezi tou výškou pístu nad čepem i pod čepem.tvůj píst má zdánlině dlouhý spodek proti tomu krátkému co jsi ukazoval výše,ale má taky i mnohem vyšší část na čepem...

no to je jedno,je to jen teorie,v tvém případě závisi na tom,jestli ta opěrná část vydrží tlaky na vychýlení pístu i když je tak oslabená,nebo nevydrží.ty tlaky tam jsou a velký kus pístu ve směru,kde se ty tlaky mají přenášet chybí.o nic víc nejde,funguvat to určitě bude-pokud to vydrží a neuletí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist