Jelikož je píst v podstatě jak nový,chtěl bych jej pokusit opravit.Jedná se o vyvaření díry po chybějícím kousku.Poté to dám soustružníkovi a on mi to stočí.
Nějaké tipy na někoho kdo to zavaří?Krom Pavlíčka,sice schopný,ale moji poslední opravu totálně zpackal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Anti píše: cuir>
1.)Ano přemýšlel,ale pochybuju že to bude kvůli tomu chybějícímu kousku.Z čeho usuzuješ,že by se kvůli tomu měl motor seknout?
Můj první Elefant měl na tomhle válci utrhlou ojnici.Nevím proč,co se stalo,vím jen že píst byl nepoškozený a motor se normálně točil a podle všeho i nějakou dobu jel na jeden válec.
2.)Z čeho usuzuješ jak zkušený jsem jezdec?Protože jsem nesedlal silniční nadlitr?
3.)Proč mi to tu tapetuješ těmi videi?Na třech je funkce motoru a na čtvrtém zřejmě uletěl ventil,což evidentně není můj případ.Jediná nová věc co jsem se z nich dověděl je fakt že se můžou protáčet i ventilové pružiny.
Vše ostatní viz příspěvek 115...
hele ja to nemyslel nijak zle... tak se hend nerozciluj.
ad 1: neusuzuju to kvuli tomu chybejicimu kousku. Usuzuju tak kvuli tomu ,ze proste nevis jestli tam neni nejaka mikrotrhlina dal, co se mohla udat tim poskozenim. Kdyz se divam na tu tvoji fotku tak tam jednoznacne vidim vystiplej kus ,ale k tomu jeste ta prasklina dal pokracuje jakoby za hranice toho vylomeni. Zkratka nevis a riskujes.
ad 2: Konkretne to usuzuju z tehle tvoji vety
"který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček"
Nevim proc hned kdyz nekdo ma silnejsi motorku a napise neco o zkusenosti tak se do nej okamzite dalsi naveze a hned zacne poukazovat na nadlitry
Ja se nad tebe nijak nepovysuju. Jen sem pravdepodobne mylne usoudil z tveho komentare a dovolil si poukazat na nezkusenost a nepripravenost v pripade vyse zminene situace, ovsem to nebylo brano pouze a vyhradne na tebe , ale obecne ,ze na takovou situaci neni pripravenej nikdo. Ale to uz se opakuju.
ad 3: Ano je to ukazka funkce motoru aby sis byl schopnej predstavit v otackach co jednotlive komponenty musi vydrzet. Protoze mi prijde ,ze si to predstavit nedokazes. Nemyslim si ,ze kdyz by tam ten material nebyl potreba ze ho tam vyrobce da jen tak pro srandu kralikum. Vyrobce totiz neni blb co vyhazuje zbytecne penize oknem za material a slozitejsi tvary obrobku.
Tak to jen odpovedi na tvoje otazky.
A jeste jedna drobnost na zaver. Rikas ,ze 2500kc je moc penez. Pritom ses ochotnej riskovat zdravi a celou motorku tim ze udelas takovejhle bastl.
A podivej se na to z druhe financni stranky veci. Rikas ,ze 2500kc je moc penez.
Kolik stoji tesneni pod ventildekl?
kolik stoji hlavove srouby?
kolik stoji tesneni pod hlavu?
kolik stoji novej olej a filtr?
no a na zaver, kolik stoji nove krouzky?
krouzky co zabehnes na tomhle pistu nemuzes pak pouzit na jinej pist. Teda muzes ,ale je to stejna prasarna jako kdyz tam das tenhle pist, jen neriskujes totalni destrukci motoru.
Predpokladam ,ze tohle cele delas kvuli generalce ci oprave motoru. Zatim to vypada ze to bude GO jak noha teda
Najednu stranu tedy rikas ,ze mas malo penez , na druhou stranu at nezeru, kdyz sectu polozky z vyse uvedeneho seznamu za predpokladu ,ze tam vrznes pouzite krouzky, hlavove srouby nechas stare ,protoze budou v toleranci, to ze nebudou mit svoji vlastnost pruzeni protoze sou uz Xkrat pretazene, to taky neresim, olej odlejes do pixle aby si ho mohl vratit zpatky a filtr je prece taky dobrej..ma najeto jen malo (to uz pisu jen z nadsazky).
Zbejva tedy tesneni ventildeklu a tesneni pod hlavu coz te vyjde na zhruba 1000kc. To sou penize ktere splachnes do hajzlu, kdyz tam namontujes tenhle pist a pak se rozhodnes tam dat jinej neposkozenej.
puzitej pist na ebay jak si tu sam postoval stoji 50 dolaru pri dnesnim kurzu +- 20kc za dolar te ten pist vyjde na 1000kc.
Sorry ,ale at se na to divam jak se na to divam tak dat tam ten vystiplej pist neni jen blbost a riskovani ,ale je to z hlediska tvoji financni ekonomiky na kterou sam poukazujes prodelecne.
chces usetrit, ve vysledku je zcela ocividne ,ze prodelas a jeste u toho riskujes zdravi a celou motorku.
vic uz nemam co k tomu napsat. Takze popreju jen hodne stesti do noveho roku, malo poruch na motorce a spravnou volbu opravy tvoji motorky.
a snad jen.. ukaz tohle tema manzelce :) treba ti rekne "zlato dej ho tam a ser na ty voly" :)
ad 1: neusuzuju to kvuli tomu chybejicimu kousku. Usuzuju tak kvuli tomu ,ze proste nevis jestli tam neni nejaka mikrotrhlina dal, co se mohla udat tim poskozenim. Kdyz se divam na tu tvoji fotku tak tam jednoznacne vidim vystiplej kus ,ale k tomu jeste ta prasklina dal pokracuje jakoby za hranice toho vylomeni. Zkratka nevis a riskujes.
ad 2: Konkretne to usuzuju z tehle tvoji vety
"který kočíruje střelec který nikdy nepoužívá víc jak šest tisíc otáček"
Nevim proc hned kdyz nekdo ma silnejsi motorku a napise neco o zkusenosti tak se do nej okamzite dalsi naveze a hned zacne poukazovat na nadlitry
Ja se nad tebe nijak nepovysuju. Jen sem pravdepodobne mylne usoudil z tveho komentare a dovolil si poukazat na nezkusenost a nepripravenost v pripade vyse zminene situace, ovsem to nebylo brano pouze a vyhradne na tebe , ale obecne ,ze na takovou situaci neni pripravenej nikdo. Ale to uz se opakuju.
ad 3: Ano je to ukazka funkce motoru aby sis byl schopnej predstavit v otackach co jednotlive komponenty musi vydrzet. Protoze mi prijde ,ze si to predstavit nedokazes. Nemyslim si ,ze kdyz by tam ten material nebyl potreba ze ho tam vyrobce da jen tak pro srandu kralikum. Vyrobce totiz neni blb co vyhazuje zbytecne penize oknem za material a slozitejsi tvary obrobku.
Tak to jen odpovedi na tvoje otazky.
A jeste jedna drobnost na zaver. Rikas ,ze 2500kc je moc penez. Pritom ses ochotnej riskovat zdravi a celou motorku tim ze udelas takovejhle bastl.
A podivej se na to z druhe financni stranky veci. Rikas ,ze 2500kc je moc penez.
Kolik stoji tesneni pod ventildekl?
kolik stoji hlavove srouby?
kolik stoji tesneni pod hlavu?
kolik stoji novej olej a filtr?
no a na zaver, kolik stoji nove krouzky?
krouzky co zabehnes na tomhle pistu nemuzes pak pouzit na jinej pist. Teda muzes ,ale je to stejna prasarna jako kdyz tam das tenhle pist, jen neriskujes totalni destrukci motoru.
Predpokladam ,ze tohle cele delas kvuli generalce ci oprave motoru. Zatim to vypada ze to bude GO jak noha teda
Najednu stranu tedy rikas ,ze mas malo penez , na druhou stranu at nezeru, kdyz sectu polozky z vyse uvedeneho seznamu za predpokladu ,ze tam vrznes pouzite krouzky, hlavove srouby nechas stare ,protoze budou v toleranci, to ze nebudou mit svoji vlastnost pruzeni protoze sou uz Xkrat pretazene, to taky neresim, olej odlejes do pixle aby si ho mohl vratit zpatky a filtr je prece taky dobrej..ma najeto jen malo (to uz pisu jen z nadsazky).
Zbejva tedy tesneni ventildeklu a tesneni pod hlavu coz te vyjde na zhruba 1000kc. To sou penize ktere splachnes do hajzlu, kdyz tam namontujes tenhle pist a pak se rozhodnes tam dat jinej neposkozenej.
puzitej pist na ebay jak si tu sam postoval stoji 50 dolaru pri dnesnim kurzu +- 20kc za dolar te ten pist vyjde na 1000kc.
Sorry ,ale at se na to divam jak se na to divam tak dat tam ten vystiplej pist neni jen blbost a riskovani ,ale je to z hlediska tvoji financni ekonomiky na kterou sam poukazujes prodelecne.
chces usetrit, ve vysledku je zcela ocividne ,ze prodelas a jeste u toho riskujes zdravi a celou motorku.
vic uz nemam co k tomu napsat. Takze popreju jen hodne stesti do noveho roku, malo poruch na motorce a spravnou volbu opravy tvoji motorky.
a snad jen.. ukaz tohle tema manzelce :) treba ti rekne "zlato dej ho tam a ser na ty voly" :) [/quote]
Naposledy editováno 29.12.2012 10:28:23
Ten motor je kupován jako zánovní jetý,stav neznámý,ale dle všeho má málo najeto.Veškerá díly motoru jsou původní a zůstanou.
Vhodný píst je k mání za 80 dolaru plus cca 40 pošta,a je to zase loterie co mi přijde a v jakém stavu.Když seženu vhodný píst za litr,jdu do něj.
Zbytek viz příspěvek č.115
4 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
3 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Dolh-cz:Nepřipadá ti to jako nesmyslný příměr?
Máš pocit,že tady je víc "masa"?
Naposledy editováno 29.12.2012 12:03:05
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
je potřeba to ověřit v praxi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
ale to bych tam nedal...,ale to už jsem psal a je to jen názor,nemám patent na pravdu,klidně to tam šoupni,možná to normálně pojezdí ještě 5let...,ale slib mi-když se to rozsype-oživíš vlákno a napíšeš to tady?
jen pro zajímavost,nemyslím to škodolibě,každý-(i ty) ví,že je lepší nový píst,ale nikdo neví,jak tohle dopadne...
pokud to máš pro sebe a nebudeš to za rok prodávat,protože nebude na plínky(vtip) ,tak ti držím palce
Anti píše: Měl jsem ten píst ve válci,vizuálně je mezera všude téměř stejná,žádné táhnutí k boku jsem nepozoroval.
Měl si ho tam nasazenej na ojnici bez kroužků? Abys to nezapoměl vyúhlovat, kdyby se přeci jen lehce přihla ojnice.
Naposledy editováno 29.12.2012 12:40:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Anti píše: Dolph-cz> Neboj samozřejmě budu informovat o jakékoliv změně.Ano,všichni víme že je to z nouze ctnost,a jakmile se objeví dobrej píst za rozumný peníz rád to vyměním.Nicméně tohle prostě podle mně fungovat může...
jo,jo,může,stejně tak to může poslat celý motor do sběru...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Anti píše:
Máš pocit,že tady je víc "masa"?
To nemuzes srovnavat tohle je evidentne pist z nejakyho podctvercovyho motoru...
Sice tam chybi velkej kus ale ja bych to tam dal taky zpatky.
Docela by me zajmalo kde vsichni vzali tu "kompletni destrukci motoru" jestli je ojnice v poradku tak se to zacne maximalne pridirat... V naftovejch motorech sa da najit i pist puklej vejpul a motor porad jezdi jen trochu klepe
Je mam na tomhle foru obcas pocit, ze hromada lidi si plete motocykl s raketoplanem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Anti píše: Dolph-cz> Neboj samozřejmě budu informovat o jakékoliv změně.Ano,všichni víme že je to z nouze ctnost,a jakmile se objeví dobrej píst za rozumný peníz rád to vyměním.Nicméně tohle prostě podle mně fungovat může...
jojo znouze cnost to je..teda spise necnost, ale tvoje volba..me je to v zasade uplne jedno.
Jen se mi libi ,ze tu brecis ,ze 2500kc je moc penez ,ale ses ochotnej vyhodit prachy z okna jak uz sem psal pred tim. Takze docela usmevne.
Zajimalo by me, ti co sem pisou aby si to tam dal jestli vubec drzeli nekdy pist v ruce a maji o tom nejake povedomi. Protoze tohle zadnej mechanik, kterymu slovo dobre odvedena prace neco rika nikdy nemuze odsouhlasit.
Pak se divme ,ze sou v bazarech takove sroty motorky, ze nikdo nikomu neveri.
Nechces sem dat Vin te tvoji motorky? nerad bych si ji omylem koupil az bude v inzerci. Ty to prodas boreckovi pod cenou, reknes mu o vsech vadach, borecek protoze levne nakoupil tak to draze proda a uz se zapomene zminit o rozjeblem pistu a jeste k tomu nezapomene pridat. po kompletni GO motoru, vse OK TOP STAV, malo najeto!
Byl bych za to Vinko opravdu vdecnej. Diky
Black píše: To nemuzes srovnavat tohle je evidentne pist z nejakyho podctvercovyho motoru...
Sice tam chybi velkej kus ale ja bych to tam dal taky zpatky.
Docela by me zajmalo kde vsichni vzali tu "kompletni destrukci motoru" jestli je ojnice v poradku tak se to zacne maximalne pridirat... V naftovejch motorech sa da najit i pist puklej vejpul a motor porad jezdi jen trochu klepe
Je mam na tomhle foru obcas pocit, ze hromada lidi si plete motocykl s raketoplanem
tak to jsi teda ještě hodně,ale hodně málo viděl.
já viděl x motorů,které udělali cink(trošku hlasitější cink) a píst se seknul ve válci,ojnice ho roztrhla,natlačila ho do hlavy-halava dojebaná,ohlé ventily atd,pak se ta ojka ohla,a cestou dolů,vylomila válec i s kusem bloku....
úplně běžná věc,na netu najdeš stovky podobných scénářů...
Naposledy editováno 29.12.2012 17:09:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Black píše: ...Je mam na tomhle foru obcas pocit, ze hromada lidi si plete motocykl s raketoplanem
To sedí.Do okruhovky nebo ostrého motokrosu nebo endura bych to taky nedal.
Dolph-cz:Ano,pokud dojde k přidření,tak je to destrukce,ale za jakých podmínek dochází k přidření?Určitě ne kvůli tomu že se snížila plocha pístu.Tady dojde maximálně časem k nějakému klepání a abnormálnímu opotřebení válce.Prostředek té plochy zůstal,takže vedení tam je.Jediné negativa je již zmiňované zmenšení plochy a samozřejmě zmenšení pevnosti.
cuir:Píšu to stále dokola,tuhle motorku si chci nechat,na další nebude a ona mi vlastně vyhovuje.Nikam nepůjde.A věř nebo ne,pokud už někdy prodávám,tak vše dávám dohromady a s tímhle bych to neprodal.Když šla z domu KLR,tak dostala novou zadní gumu a čerstvou STK.Když se prodává,tak se peníze vrací.
Naposledy editováno 29.12.2012 17:33:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Naposledy editováno 29.12.2012 17:33:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Anti píše: postimage.org/image/mamhduy21/][img]http://s20.postimage.org/mamhduy21/P_st_oprava.jpg[/img
Může být?
A šup tam s ním.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava pístu-vaření hliníku
Ja bych ho tam rozhodne zpátky nedával je to prasárna, to se na mě nezlob a už vidím jak ty, s tvým přístupem za pul roku ušetříš prachy na píst, cele to znova rozhodíš a vyměníš ho. To asi ne co?
1 reakcí na tento příspěvek Oprava pístu-vaření hliníku
Anti: dej vědět, jak to vrčí!
Anti píše: To sedí.Do okruhovky nebo ostrého motokrosu nebo endura bych to taky nedal.
Dolph-cz:Ano,pokud dojde k přidření,tak je to destrukce,ale za jakých podmínek dochází k přidření?Určitě ne kvůli tomu že se snížila plocha pístu.Tady dojde maximálně časem k nějakému klepání a abnormálnímu opotřebení válce.Prostředek té plochy zůstal,takže vedení tam je.Jediné negativa je již zmiňované zmenšení plochy a samozřejmě zmenšení pevnosti.
ne.já nepsal nic o přidření-stačí,když je píst ve válci volnější-opotřebovaný nad přípustnou mez a on se prostě vzpříčí ve válci.aby se to nestalo,má právě to boční vedení,kterého ji kus ubral.ono se to nezdá,ale na ty boky pístu jsou dost velké tlaky a na tvém pístu vlasně chybí půl opěry toho boku pístu.když se to odlomí-je konec...
ještě jedna věc-všimni si,že je vždy souvislost mezi tou výškou pístu nad čepem i pod čepem.tvůj píst má zdánlině dlouhý spodek proti tomu krátkému co jsi ukazoval výše,ale má taky i mnohem vyšší část na čepem...
no to je jedno,je to jen teorie,v tvém případě závisi na tom,jestli ta opěrná část vydrží tlaky na vychýlení pístu i když je tak oslabená,nebo nevydrží.ty tlaky tam jsou a velký kus pístu ve směru,kde se ty tlaky mají přenášet chybí.o nic víc nejde,funguvat to určitě bude-pokud to vydrží a neuletí...