globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......

3 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

27.1.2012 v 09:47 | Nahoru | #121
hele a kdyz tady mluvite o tom podtaceni
jsem nad tim nedavno premejslel asi je to u kazdyho auta jiny
treba novy auta asi nemaj problem s tim jet neco malo nad tisic otacek nektery si o to i samy rikaj tou sipkou at clovek preradi vejs
ale co starsi auta ? je podtaceni kdyz to zacne cukat nebo jeste drive?
ja sam se snazim s autem nad 2 tisice otacek ale dost casto sem linej podrazovat jezdim dost po praze auto ma dlouhy kvalty takze obcas to roztahuju treba z 1500 otacek, tak co vy na to?

a to dochlazovani turba
u diesla tusim maj spaliny mensi teplotu tudiz i turbo se bude ohrivat na mensi teplotu
takze dochlazovani se asi tyka hlavne benzinu ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 10:06 | Nahoru | #122
WHTRDR> turbo (diesel, benzin) dokaze byt rozzhavene do ruda. pak si predstav, co to udela, kdyz sjedes z dalnice a vypnes to. zbytecek oleje se vypece, usazuje se karbon a nemaze to. zjednodusene receno-kazde takovehle "zastaveni" rapidne snizuje zivotnost turba. k podtaceni-vznikaji velke vybrace a z tech pak odchazi napr.ozubena kola prevodovek a hridele (typicky priklad almara z Fabie a 5 rychlostni stupen). jezdit to chce s citem, cukani uz je prilis podtoceny motor.

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 10:08 | Nahoru | #123
WHTRDR> Nene, nafty urcite taky. Ale osobne to delam treba jenom kdyz jedu po dalnici treba 160 a prijedu k pumpe, tak vazne necham to auto tak 2 minuty na volnobeh nez ho chcipnu. Nebo kdyz jedu cocku, tak posledni 2 kilaky pred barakem hodne zvolnim a necham auto odpocnout.Delam to tak 5 let u oktavy a 3 roky u Forestra a zadnej problem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 10:12 | Nahoru | #124

Eso_Rimmer píše: WHTRDR> turbo (diesel, benzin) dokaze byt rozzhavene do ruda. pak si predstav, co to udela, kdyz sjedes z dalnice a vypnes to. zbytecek oleje se vypece, usazuje se karbon a nemaze to. zjednodusene receno-kazde takovehle "zastaveni" rapidne snizuje zivotnost turba. k podtaceni-vznikaji velke vybrace a z tech pak odchazi napr.ozubena kola prevodovek a hridele (typicky priklad almara z Fabie a 5 rychlostni stupen). jezdit to chce s citem, cukani uz je prilis podtoceny motor.


aha ok
no ale prave o to jde je 1500 otacek podtaceni? nebo 1250? jak to clovek pozna
ze auto netahne? no me z podstaty auto netahne v malejch otackach protoze ma malou kompresi
takze nez zacne plnit turbo tak auto netahne

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 10:31 | Nahoru | #125
SperkysSV> Kterýho máš vůbec civica? Jakou to má cca pohotovostní?

časté startování motoru

27.1.2012 v 10:43 | Nahoru | #126
Asi to k ničemu nebude ale podepište se také zde dole vyplníte jméno a město odkud jste

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 10:51 | Nahoru | #127

WHTRDR píše: aha ok
no ale prave o to jde je 1500 otacek podtaceni? nebo 1250? jak to clovek pozna
ze auto netahne? no me z podstaty auto netahne v malejch otackach protoze ma malou kompresi
takze nez zacne plnit turbo tak auto netahne



ze auto netahne poznas citem... zjednodusene receno-pod 1 500 ot nechod, snaz se pocitove najit takove otacky motoru, kdy bude plynule reagovat na zrychleni. diesel to ma diky kroutaku posazene jinak, nez benzinak, tam lezi vetsinou idealni kroutak vys. zalezi co mas za motorizaci, ale kdyz to nepoznas citem, rad cca kolem 1 800 ot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 15:19 | Nahoru | #128

Eso_Rimmer píše: ze auto netahne poznas citem... zjednodusene receno-pod 1 500 ot nechod, snaz se pocitove najit takove otacky motoru, kdy bude plynule reagovat na zrychleni. diesel to ma diky kroutaku posazene jinak, nez benzinak, tam lezi vetsinou idealni kroutak vys. zalezi co mas za motorizaci, ale kdyz to nepoznas citem, rad cca kolem 1 800 ot.



ještě ja bych měl dotaz ...jak mám donutit přeřadit automat co si to šine na 1200ot městem...tyhle rady mě něják berou... řeknu to takhle pokud jedeš tak že auto nekucká netrhá tak prostě nic nekurvíš ...u dieslu je to tak že díky větším tlakům a mnohem větším vybracím..může při podtáčení dojít k vybracím ...myslím ale že než převodovka tak to odnese spojka a ložisko..u automatu je to jedno tam to řídí otáčky nebo elektronika..to prostě je dané...

Jinak co ničí auto víc je špatné řazení(blbá práce spojky) hodně sportovních aut má tkzv. 2 na kámen protože vytočíš 1do plných nejlíp od 6tis ot a pustíš spojku ...prásk dvojku ato samé až ke trojce jenže na 2ku to ještě má sílu buď proklouznou nebo to odnáší spojka...

u subaru WRX micaku EVO třeba půkne ozubení v diferáku protože něco na tom autě je vždy namáháno víc...takže dávat na auto třeba gumy 265/35 18 s výkonem 100koní a chtít po něm 20m gumovačku je jen hra o čas kdy začne klouzat spojka nebo třeba začnou klepat klouby na osách atd... prostě tak to je...

A propo nic není nesmrtelné prostě těhle dílů na půlky atd mám doma hafo..je to stavěno na užívaní ale né k neustálému přetěžování...

příklad: 2.0i může dosáhnout výkonu i 500ps...ovšem pouze krátkodobě...

viděl sem už utržené ojnice proběhlé motorem..prasklé osy..vylámané kola diferenciálu dokonce i utržené diferenciály(většinou 4x4) protože prostě nedokázaly přenést výkon ...asi 1000x ano ale pak křup... prostě když chceš auto nesmrtelný bude tě to stát mooooc peněz

jinak nesmrtelný motory jsou třeba 2.8V6 vw nebo 4,5V8 od toyoty prostě věchny co maj velkej obsah...a diesly bez turba...protože pokud to bude cokoli foukaný tak něco dřív nebo pozděj odejde...

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 15:59 | Nahoru | #129
marekparek> moc jsem tvuj prispevek nepobral... kazdopadne k tomu podtaceni-spis nez spojka odchazi ozubene komponenty v prevodovce, jak jsem psal, typicky pripad je petkove kolo (vcetne hridele) u Fabii, mnohokrat jsem to menil.

2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

27.1.2012 v 17:25 | Nahoru | #130
celě jsem to nečetl ale musím se zastat nafty mám vectru 2,2 dti C r.v.04 najeto něco přez 200 tis. jezdím 70 km denně s průměrem 5,5 v létě i 5,2 po okreskách 3 třídy. Ročně něco přez 25 tis. tak oproti benzínu co jezdí za 7,5 ušetřím za rok 17500,- což už stojí za to, závady zatím žádně krom spotřebních věcí, měl jsem i 2.0 v benzínu po měsíci provozu praskl rozvoďák oprava 20 tis. takže u mě v benzínu jen moto

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 17:39 | Nahoru | #131

pavel1067 píše: ...měl jsem i 2.0 v benzínu po měsíci provozu praskl rozvoďák oprava 20 tis. takže u mě v benzínu jen moto ...[/img]



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 17:45 | Nahoru | #132
pavel1067> sorry, ale ze ti praskl rozvodak je tvoje blbost, ne chyba auta...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 17:53 | Nahoru | #133
Eso_Rimmer> moje chyba byla ta, že jsem to po koupi dal do servisu na celkovou kontrolu, výměnu filtrů a kapalin od té doby už mě v servisu nikdo neviděl a neuvidí jo a bylo to v roce 98

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 17:58 | Nahoru | #134

pavel1067 píše: Eso_Rimmer> moje chyba byla ta, že jsem to po koupi dal do servisu na celkovou kontrolu, výměnu filtrů a kapalin od té doby už mě v servisu nikdo neviděl a neuvidí jo a bylo to v roce 98



tak jestlize to blbe prohlidli, nebo ti nerekli, ze doporucuji vymenu rozvodu at uz proto, ze se nevi, kolik ma auto skutecne nalitano, nebo se mely vymenit podle casoveho planu, tak jsou to voresi a tobe patri moje omluva

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:04 | Nahoru | #135

SperkysSV píše: ..zaráží mě že sousedi mají třeba Focus TDCI a jezdí s tím na nákup 500m..



Holt asi slušnej oddíl no

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:05 | Nahoru | #136
Eso_Rimmer> No ono spíš předhodit jako negativní náklad potkanej motor kvůli prasklýmu řemenu a hodit benzíny přes palubu, to mi moc rozumný nepříjde. Je to stejný, jako odsuzování dieselů kvůli možným poruchám, ono i ty nafťáky mívají rozvody řemenem. A taky jsou non-interference motory.

Naposledy editováno 27.01.2012 18:06:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:08 | Nahoru | #137

Rampa89 píše: Eso_Rimmer> No ono spíš předhodit jako negativní náklad potkanej motor kvůli prasklýmu řemenu a hodit benzíny přes palubu, to mi moc rozumný nepříjde. Je to stejný, jako odsuzování dieselů kvůli možným poruchám, ono i ty nafťáky mívají rozvody řemenem. A taky jsou non-interference motory.



samozrejme souhlas... to jsem to napsal tak blbe? naklady na udrzbu naftaka jsou ale bezesporu vyssi, nez u benzina. je to dane technologii. bohuzel.

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:13 | Nahoru | #138
Eso_Rimmer> Ne ne, to jsem myslel spíš na pavla1067, ale samozřejmě ho chápu s těma servisama, to je o lidech. U těch motorů je to holt něco za něco.

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:23 | Nahoru | #139
Eso_Rimmer> už si to přesně nepamatuji ale byl jsem tam a poslali mě do p..ele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:33 | Nahoru | #140
Rampa89> přez palubu je neházím, na courání po městě jistě vhodnější ale při větším nájezdu km v tahu (můj případ) je zatím vhodnější nafťák, jinak mám rozvodový řetěz a někde jsem četl, že by měl vydržet pět set tis. ale moc tomu nevěřím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:40 | Nahoru | #141
pavel1067> Tak jasný, právě, že je to otázka priorit a toho, jak si to člověk spočítá. Řetězy se většinou kontrolují na protažení v určitých intervalech, výrobci sice tvrdí, že jsou "doživotní", ale to je spíš marketingová fráze. Sice ten motor v autě většinou nedostává takovou čočku jako v motorkách, ale tam se taky mění rozvody a přitom bývají řetězem. A myslím, že někteří majitelé mladoboleslavských tříválců by mohli o přeskočených řetězech a potkaných motorech vyprávět, i když tam je to zase jinýma konstrukčníma nedostatkama.

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 18:54 | Nahoru | #142
Rampa89> jo přesně jak píšeš a taky dost záleží jak se k tomu chováš

1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

27.1.2012 v 19:56 | Nahoru | #143

SperkysSV> Kterýho máš vůbec civica? Jakou to má cca pohotovostní?



Rampa89> Chytrá knížka říká: Pohotovostní hmotnost 1131kg, což mě teda překvapuje, myslel jsem že má víc....

celková hmotnost vozu je 1504kg, čili když jezdim sám tak mám někde kolem 1250kg celkem

Jinak je to Civic 1.4i 66Kw rv 1998, najeto 150 000km....

Naposledy editováno 27.01.2012 19:58:46

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 20:01 | Nahoru | #144

endemit píše: Fisa83> Myslim ze je fer napsat ze OI (66, 81) jezdi treba za .... 5,2 l/100 dlouhodobyho kombinovanyho provozu. Coz si myslim ze je naprosto suprova hodnota v porovnani s velikosti auta a jeho dynamikou.



Endemit, zcela přesně. V létě mám 5,2 a v zimě 6,2. S obytňákem HR a zpět 8,2 l /100 km.
Třeba LBC-HK-Jeseník dokážu jet za 3,5-3,7 l/100km, celá trasa víceméně mimo obec, ale jakmile najedu na dálnici je to k deseti.

5 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

27.1.2012 v 20:14 | Nahoru | #145
Když už jsme u toho, pochlubí se někdo se spotřebou v benzínu ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 20:19 | Nahoru | #146

pavel1067 píše: Když už jsme u toho, pochlubí se někdo se spotřebou v benzínu ?


4,9-5,1 dlouhodobě, Hyundai i20
Po městě za 6, abych nekecal

časté startování motoru

27.1.2012 v 20:21 | Nahoru | #147

4,9-5,1 dlouhodobě, Hyundai i20



Tak to je hodně pěkný....

časté startování motoru

27.1.2012 v 20:26 | Nahoru | #148
Škoda Felicia 1.6 MPI léto- 7.5-8.0
zima- 8.5-9.5
Má ale nemocnou škrtící klapku a rozdělovač už taky žádná sláva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 20:35 | Nahoru | #149
BagoBorec> pěkny a prum. rychlost ?

(reakce na) časté startování motoru

27.1.2012 v 20:39 | Nahoru | #150
SperkysSV> No mě se aji těch 1130 zdá nějak moc. To je kobmík/lift/hatch/sedan?

Co jsem koukal, tak takovej návod bych potřeboval ke svýmu, máš tam od strany 60 hmotnosti i rozpis na přední/zadní nápravu a ty 1.4 by snad měly být do tuny.

Tu hodnotu máš z techničáku?

pavel1067> 1.3 70 koní průměr 6,5 (minimum 5,4, maximum 7,5), stejnej motor ale 90koní jsem teď bohužel pořád okolo 7,5-8 (ale zase často ten holící strojek trápím mezi 4-6 tisíci , hodně kratší vzdálenosti, v létě to bylo k těm 6,5, nejvíc 9 )... Otec na 1.6 115k je mezi 5-6/100 léto, zima... ale on jezdil i se starým 2.0 (140k) pod 7. Zase s tou 1.6 jsem ve 2 lidech jel dovolenou za 4,5, variabilní časování při brždění motorem nejspíš nechává pootevřený výfukový ventily při kompresi a tak to skoro nebrzdí motorem - dobré na úsporu. To jsem měl rychlostní průměr nějakých 65 km/h myslím.

Jo a ještě krátkodobá zkušenost se švédem, 2,4T 200k v automatu, 10,5/100, s vlekem a vrakem na něm (1500kg) jsem byl za nějakých 12,3.

Naposledy editováno 27.01.2012 20:51:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist