3 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
jsem nad tim nedavno premejslel asi je to u kazdyho auta jiny
treba novy auta asi nemaj problem s tim jet neco malo nad tisic otacek nektery si o to i samy rikaj tou sipkou at clovek preradi vejs
ale co starsi auta ? je podtaceni kdyz to zacne cukat nebo jeste drive?
ja sam se snazim s autem nad 2 tisice otacek ale dost casto sem linej podrazovat jezdim dost po praze auto ma dlouhy kvalty takze obcas to roztahuju treba z 1500 otacek, tak co vy na to?
a to dochlazovani turba
u diesla tusim maj spaliny mensi teplotu tudiz i turbo se bude ohrivat na mensi teplotu
takze dochlazovani se asi tyka hlavne benzinu ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Eso_Rimmer píše: WHTRDR> turbo (diesel, benzin) dokaze byt rozzhavene do ruda. pak si predstav, co to udela, kdyz sjedes z dalnice a vypnes to. zbytecek oleje se vypece, usazuje se karbon a nemaze to. zjednodusene receno-kazde takovehle "zastaveni" rapidne snizuje zivotnost turba. k podtaceni-vznikaji velke vybrace a z tech pak odchazi napr.ozubena kola prevodovek a hridele (typicky priklad almara z Fabie a 5 rychlostni stupen). jezdit to chce s citem, cukani uz je prilis podtoceny motor.
aha ok
no ale prave o to jde je 1500 otacek podtaceni? nebo 1250? jak to clovek pozna
ze auto netahne? no me z podstaty auto netahne v malejch otackach protoze ma malou kompresi
takze nez zacne plnit turbo tak auto netahne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
WHTRDR píše: aha ok
no ale prave o to jde je 1500 otacek podtaceni? nebo 1250? jak to clovek pozna
ze auto netahne? no me z podstaty auto netahne v malejch otackach protoze ma malou kompresi
takze nez zacne plnit turbo tak auto netahne
ze auto netahne poznas citem... zjednodusene receno-pod 1 500 ot nechod, snaz se pocitove najit takove otacky motoru, kdy bude plynule reagovat na zrychleni. diesel to ma diky kroutaku posazene jinak, nez benzinak, tam lezi vetsinou idealni kroutak vys. zalezi co mas za motorizaci, ale kdyz to nepoznas citem, rad cca kolem 1 800 ot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Eso_Rimmer píše: ze auto netahne poznas citem... zjednodusene receno-pod 1 500 ot nechod, snaz se pocitove najit takove otacky motoru, kdy bude plynule reagovat na zrychleni. diesel to ma diky kroutaku posazene jinak, nez benzinak, tam lezi vetsinou idealni kroutak vys. zalezi co mas za motorizaci, ale kdyz to nepoznas citem, rad cca kolem 1 800 ot.
ještě ja bych měl dotaz ...jak mám donutit přeřadit automat co si to šine na 1200ot městem...tyhle rady mě něják berou... řeknu to takhle pokud jedeš tak že auto nekucká netrhá tak prostě nic nekurvíš ...u dieslu je to tak že díky větším tlakům a mnohem větším vybracím..může při podtáčení dojít k vybracím ...myslím ale že než převodovka tak to odnese spojka a ložisko..u automatu je to jedno tam to řídí otáčky nebo elektronika..to prostě je dané...
Jinak co ničí auto víc je špatné řazení(blbá práce spojky) hodně sportovních aut má tkzv. 2 na kámen protože vytočíš 1do plných nejlíp od 6tis ot a pustíš spojku ...prásk dvojku ato samé až ke trojce jenže na 2ku to ještě má sílu buď proklouznou nebo to odnáší spojka...
u subaru WRX micaku EVO třeba půkne ozubení v diferáku protože něco na tom autě je vždy namáháno víc...takže dávat na auto třeba gumy 265/35 18 s výkonem 100koní a chtít po něm 20m gumovačku je jen hra o čas kdy začne klouzat spojka nebo třeba začnou klepat klouby na osách atd... prostě tak to je...
A propo nic není nesmrtelné prostě těhle dílů na půlky atd mám doma hafo..je to stavěno na užívaní ale né k neustálému přetěžování...
příklad: 2.0i může dosáhnout výkonu i 500ps...ovšem pouze krátkodobě...
viděl sem už utržené ojnice proběhlé motorem..prasklé osy..vylámané kola diferenciálu dokonce i utržené diferenciály(většinou 4x4) protože prostě nedokázaly přenést výkon ...asi 1000x ano ale pak křup... prostě když chceš auto nesmrtelný bude tě to stát mooooc peněz
jinak nesmrtelný motory jsou třeba 2.8V6 vw nebo 4,5V8 od toyoty prostě věchny co maj velkej obsah...a diesly bez turba...protože pokud to bude cokoli foukaný tak něco dřív nebo pozděj odejde...
2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
pavel1067 píše: Eso_Rimmer> moje chyba byla ta, že jsem to po koupi dal do servisu na celkovou kontrolu, výměnu filtrů a kapalin od té doby už mě v servisu nikdo neviděl a neuvidí jo a bylo to v roce 98
tak jestlize to blbe prohlidli, nebo ti nerekli, ze doporucuji vymenu rozvodu at uz proto, ze se nevi, kolik ma auto skutecne nalitano, nebo se mely vymenit podle casoveho planu, tak jsou to voresi a tobe patri moje omluva
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Naposledy editováno 27.01.2012 18:06:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Rampa89 píše: Eso_Rimmer> No ono spíš předhodit jako negativní náklad potkanej motor kvůli prasklýmu řemenu a hodit benzíny přes palubu, to mi moc rozumný nepříjde. Je to stejný, jako odsuzování dieselů kvůli možným poruchám, ono i ty nafťáky mívají rozvody řemenem. A taky jsou non-interference motory.
samozrejme souhlas... to jsem to napsal tak blbe? naklady na udrzbu naftaka jsou ale bezesporu vyssi, nez u benzina. je to dane technologii. bohuzel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
SperkysSV> Kterýho máš vůbec civica? Jakou to má cca pohotovostní?
Rampa89> Chytrá knížka říká: Pohotovostní hmotnost 1131kg, což mě teda překvapuje, myslel jsem že má víc....
celková hmotnost vozu je 1504kg, čili když jezdim sám tak mám někde kolem 1250kg celkem
Jinak je to Civic 1.4i 66Kw rv 1998, najeto 150 000km....
Naposledy editováno 27.01.2012 19:58:46
endemit píše: Fisa83> Myslim ze je fer napsat ze OI (66, 81) jezdi treba za .... 5,2 l/100 dlouhodobyho kombinovanyho provozu. Coz si myslim ze je naprosto suprova hodnota v porovnani s velikosti auta a jeho dynamikou.
Endemit, zcela přesně. V létě mám 5,2 a v zimě 6,2. S obytňákem HR a zpět 8,2 l /100 km.
Třeba LBC-HK-Jeseník dokážu jet za 3,5-3,7 l/100km, celá trasa víceméně mimo obec, ale jakmile najedu na dálnici je to k deseti.
5 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
pavel1067 píše: Když už jsme u toho, pochlubí se někdo se spotřebou v benzínu ?
4,9-5,1 dlouhodobě, Hyundai i20
Po městě za 6, abych nekecal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Co jsem koukal, tak takovej návod bych potřeboval ke svýmu, máš tam od strany 60 hmotnosti i rozpis na přední/zadní nápravu a ty 1.4 by snad měly být do tuny.
Tu hodnotu máš z techničáku?
pavel1067> 1.3 70 koní průměr 6,5 (minimum 5,4, maximum 7,5), stejnej motor ale 90koní jsem teď bohužel pořád okolo 7,5-8 (ale zase často ten holící strojek trápím mezi 4-6 tisíci , hodně kratší vzdálenosti, v létě to bylo k těm 6,5, nejvíc 9 )... Otec na 1.6 115k je mezi 5-6/100 léto, zima... ale on jezdil i se starým 2.0 (140k) pod 7. Zase s tou 1.6 jsem ve 2 lidech jel dovolenou za 4,5, variabilní časování při brždění motorem nejspíš nechává pootevřený výfukový ventily při kompresi a tak to skoro nebrzdí motorem - dobré na úsporu. To jsem měl rychlostní průměr nějakých 65 km/h myslím.
Jo a ještě krátkodobá zkušenost se švédem, 2,4T 200k v automatu, 10,5/100, s vlekem a vrakem na něm (1500kg) jsem byl za nějakých 12,3.
Naposledy editováno 27.01.2012 20:51:58