globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 17:29 | Nahoru | #121

Junkrs píše: nejde o to jen vrknout. Smysl přidání plynu při podřazení je ten, abych vyrovnal otáčky motoru na takové, jaké budou při puštění spojky s nižším kvaltem, a to ještě před tim, než zařadim.

příklad: jedu na 4ku, 3000ot., chci dát za tři, v tomto okamžiku by trojka točila 4000ot., takže zmáčku spojku, přidám asi na 4tis (je to o citu a zkušenosti), zařadim za tři. Když budu lehce tlačit na řadičku, tak tam ta rychlost při správných otáčkách, tedy těch 4tis cvakne sama, a neni slyšet absolutně nic. Tímto postupem šetřim kolečka v převodovce.



Tak tohle se mi osobně zdá jako hovadina na entou! Máš zmáčklou spojku a rovnáš otáčky čeho? Točí se ti část spojky a ta druhá co je spojená s převodovou hřídelí se netočí právě proto je tam ta spojka! Tohle co popisuješ se podobá řazení v liazce a ne na motorce! A nebo se ti festovně lepí lamely :)

Jedinej opravdu smysl při podřazování při brždění a současnym brždění motorem je u jedno a dvouválců akorát smyk zadního kola, u 4válců je to víceméně frajeřinka. U motokrosových motorek a motardů se to tam sype nahoru dolů bez spojky a je to ta nejsprostší nesynchronizovaná převodovka. A u jawky jsem podřazoval s vrknutím abych si neohnul ojnice :) :) (pro 350/632- je to fór)

Naposledy editováno 27.03.2011 17:53:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 19:25 | Nahoru | #122
Mike70> ...chci vidět jak u nesynchronní převodky zařadíš dolů bez meziplynu...bez toho tam ten kvalt prostě nedostaneš! Pokud budeš tvrdit opak, nevíš o čem mluvíš.

Junkers> s vymačnutou spojkou šetříš tak maximálně svojí představivost...ne kolečka v převodce...a u motorky už vůbec...kde nemáš mezi kvaltama neutrály

někteří z vás tu tvrdí skálopevně úžasný kraviny ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 20:04 | Nahoru | #123

fe650 píše: Tak tohle se mi osobně zdá jako hovadina na entou! Máš zmáčklou spojku a rovnáš otáčky čeho? Točí se ti část spojky a ta druhá co je spojená s převodovou hřídelí se netočí právě proto je tam ta spojka! Tohle co popisuješ se podobá řazení v liazce a ne na motorce! A nebo se ti festovně lepí lamely :)

Jedinej opravdu smysl při podřazování při brždění a současnym brždění motorem je u jedno a dvouválců akorát smyk zadního kola, u 4válců je to víceméně frajeřinka. U motokrosových motorek a motardů se to tam sype nahoru dolů bez spojky a je to ta nejsprostší nesynchronizovaná převodovka. A u jawky jsem podřazoval s vrknutím abych si neohnul ojnice :) :) (pro 350/632- je to fór)



tak si vyzkoušej na své moto malý test, abys pochopil "otáčky čeho":

stuj na místě, zmáčkni spojku, roztoč motor na 7tis. otáček a kopni tam dvojku. Jestli při zařazení nespozoruješ rozdíl a neuslyšíš ránu, pak se potvrdí tvoje teorie o absolutním vystavení spojky a netočení ničeho :)

t freedom si udělá stejný test, a podle rány z převodovky posoudí opotřebení koleček :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 20:12 | Nahoru | #124

t_freedom píše: Mike70> ...chci vidět jak u nesynchronní převodky zařadíš dolů bez meziplynu...bez toho tam ten kvalt prostě nedostaneš! Pokud budeš tvrdit opak, nevíš o čem mluvíš.

Junkers> s vymačnutou spojkou šetříš tak maximálně svojí představivost...ne kolečka v převodce...a u motorky už vůbec...kde nemáš mezi kvaltama neutrály

někteří z vás tu tvrdí skálopevně úžasný kraviny ...



měl jsi napsat někteří z nás, ne vás. Podle mě si nad převodovkou dostatečně dlouho nepřemýšlel

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 21:06 | Nahoru | #125
t freedom> Asi sem to špatně napsal, ale psal jsme o řazení na motorce a ne v autě. Umím řadit v autě s meziplynem (jezdil sem se 1203 a tam se meziplyn při řazení dolů musel používat často).

Bagoborec> U motorky se spojkou v oleji se i bez klasickýho řazení s meziplynem jako u auta dá "vrknutím" při vymáčknutý spojce využít přenosu otáčení unášením spojky přes olej. Takže je to vlastně stejný a dá se to označit za meziplyn a taky to tak funguje. Jedině u suchý spojky (Ducna) je to nahovno.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 21:56 | Nahoru | #126

Junkrs píše: měl jsi napsat někteří z nás, ne vás. Podle mě si nad převodovkou dostatečně dlouho nepřemýšlel



Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.

(reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 22:04 | Nahoru | #127
Mike70> Ok,Ok...na mašině nemůžeš čekat, jak jsem psal víš - dokázal bys to mezi jedničkou a dvojkou, když bys byl šikovnej...dál už se to kurví. Na 6 až 2 ti motor do otáček(při řazení dolů) musí částečně "požrat" synchron a částečně štos energie co zbyde prostě dostane materiál bočních čepů koleček.
Nahoru to jde o poznání líp - odlehčíš plyn a využiješ zubovku pro přestavení do dalšího kolečka vedle - jde taky o konstrukci převodovky.
Znám to taky - pokud to nacvičíš, jde řadit nahoru dost rychle i bez spojky(nic dobrýho to ale taky není) ...v autě nemám problém řadit bez spojky úplně.

Naposledy editováno 27.03.2011 22:05:13

(reakce na) Dilema s meziplynem

27.3.2011 v 23:06 | Nahoru | #128
TO: t_freedom a DMC.motobiker> Ahoj pánové ... omlouvám se - samozřejmě máte pravdu:
Nahoru je dolu a dolů je nahoru
Ještě že stěrače stírají, ostřikovače stříkají, klakson troubí...

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 00:11 | Nahoru | #129
piča ja uš se f tom stracim, dyž to tak čtu rači necele tak vidim že co česka motorkař to kokot ale uplny f prve řadě, f autě kdo řadi bez spojky je uplny kokot frydome, co to tady meleš, zblaznil si se uplně ? ty nemaš problem řadit v autě bez spojky ? tobě by měli zebrat vod vopčanky uplně šecko, aj kartičku na potupak [lol] [lol] [lol]
nejlepčí asik bude dyž si to vrkani každej vyskouší sam. někdo to tu dobře napsal. za jistých rychlostnich okolností bez vrknutí, dolu nepodřadite. leda frydomskypraseckym zpusobem [lol] . nechci se hadat ale ja sem si to dycky na fšech motorkach vyzkoušel. jel sem rachle a v dost velke rychlosti začal podřazovat při brždění, kvalt tam lehce skočil až se snižila rychlost tak, že mě převodovka pustila, bez křapnuti zařadit dolu. když sem použil vrknuti podřadil sem dycky a pokud rychlost byla prasecka kolo se přiblokovalo, věčko, řadovej bez rozdilu. Za mě řikam, při svižne až agresivni jizdě bez vrkani se podřazuje blbě, když jede čék normalně neni třeba vrkat pač plynule snižuje rychlost a podřazuje s tim že je to dokonce schopen vnimat a kontrolovat [lol] [lol] [lol] fšichni ste lulini [lol]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 01:12 | Nahoru | #130
pedal> Ty už to příště taky nehul! Je to na tebe moc silný!

skyair> Tak hlavně že v tom už máme jasno!

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 07:26 | Nahoru | #131
DMC.motobiker> ...anebo ať to Pedal hulí víc, třeba pak bude mít větší představivost a dojde mu, že bez spojky jde řadit docela vpoho( v autě), když někdy před tím řadil bez synchronů.

Jen pro ty, co NECHTĚJ moc chápat, snad aby mohli o to líp "rozcupovat" argumentaci druhých ... já opravdu v autě neřadím bez spojky cestou na nákup, nebo do práce nebo k doktorovi...psal jsem že v autě s tím nemám problém, tzn. že to jde(a bez "vrknutí", ty holube, to opravdu nejde, ale to to tu nepíšeš nic novýho)
Jenže převodka v autě a na motocyklu jsou dvě docela různý věci

Jinak uznávám, všichni jsme lulini a ty jedinej Pedale si to teď osvětlil...díky

Naposledy editováno 28.03.2011 07:29:41

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 08:07 | Nahoru | #132
ty jo, to je snad lepší téma, než kůže nebo textil.... nejvíc mě baví, jak někdo napíše, že podřazení s meziplynem (vrknutím!!!) je pomalejší TLS na vás!!!!

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 08:18 | Nahoru | #133

Dolík.... píše: ty jo, to je snad lepší téma, než kůže nebo textil.... nejvíc mě baví, jak někdo napíše, že podřazení s meziplynem (vrknutím!!!) je pomalejší TLS na vás!!!!



Nebo TLR, všem bych vám ten antihop vyndal

Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 08:33 | Nahoru | #134
Dolík... & Dewwil > ...tak nějak, stačí cokoli V 2válce s krátkým zdvihem a pocit skákající gumy je navozen na to tata
Nejlepší diskutéřiu tvrdící, že meziplyny jsou k ničemu, ti co maj 600ccm ve 4válcový řadě

Naposledy editováno 28.03.2011 08:33:45

Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 08:46 | Nahoru | #135
Tady se člověk pobaví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 09:39 | Nahoru | #136
DMC.motobiker> Jasno už mám, ale nemůžu se dostat k jádru problému

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 12:55 | Nahoru | #137
Jádro? ...meziplyn na motocyklu nemá význam pro ulehčení synchronizace převodky. Jen pro odbourání brzdného efektu motoru při podřazování...
toť význam v kostce ...

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 13:12 | Nahoru | #138
t_freedom> Tak s tím absolutně souhlasím Jak snadné, když se to řekne stručně a jasně Uvidíme co na to zdejší kolektiv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 15:22 | Nahoru | #139

t_freedom píše: Jádro? ...meziplyn na motocyklu nemá význam pro ulehčení synchronizace převodky. Jen pro odbourání brzdného efektu motoru při podřazování...
toť význam v kostce ...




Psal jsem to už také pár stránek nazpět a nemůžu než souhlasit!



dewwil> Antihop? To bych na mašině nechtěl!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 15:23 | Nahoru | #140
skyair> Trochu OT , ale super obrázek!

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 15:41 | Nahoru | #141
DMC.motobiker> Dík, tak ještě jeden z http://7tattoo.files.wordpress.com

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 16:02 | Nahoru | #142

Junkrs píše: tak si vyzkoušej na své moto malý test, abys pochopil "otáčky čeho":

stuj na místě, zmáčkni spojku, roztoč motor na 7tis. otáček a kopni tam dvojku. Jestli při zařazení nespozoruješ rozdíl a neuslyšíš ránu, pak se potvrdí tvoje teorie o absolutním vystavení spojky a netočení ničeho :)

t freedom si udělá stejný test, a podle rány z převodovky posoudí opotřebení koleček :)



nevim jestli jsi se díval do mýho profilu, ale na mojí motorce jsou tyhle hovadiny s vrkáním akorát na vyšší spotřebu. Já mám spojku akorát na rozjezd a zastavení. Kvalty tam sypu dá se říct pod plnym (pro hnidopichy: malinko uberu plyn aby kolečka nebyly v záběru!)

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 16:05 | Nahoru | #143

t_freedom píše: Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.



můžu jedině souhlasit! konečně někdo kdo tomu rozumí a ne samej ulehčovatel koleček, šetřitel řetazu a teoretik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 16:05 | Nahoru | #144

fe650 píše: nevim jestli jsi se díval do mýho profilu, ale na mojí motorce jsou tyhle hovadiny s vrkáním akorát na vyšší spotřebu. Já mám spojku akorát na rozjezd a zastavení. Kvalty tam sypu dá se říct pod plnym (pro hnidopichy: malinko uberu plyn aby kolečka nebyly v záběru!)



tak ono zase na blate se jezdi trosku jinak nez na asfaltu....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 16:18 | Nahoru | #145

assassin píše: tak ono zase na blate se jezdi trosku jinak nez na asfaltu....


nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 16:21 | Nahoru | #146

fe650 píše: nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky



No tobe specilne ti prodam motorku od kamose co jezdi jak ty jak hnup bez spojky ale na silnicce...uz 2x delal prevodovku
Stejne jak ty ma keci..spojka je na rozjeti a zbytek sere...Pak jen cuci na listek ze servisu

Kdyz neumis davat meziplyn tak ho nedavej a nedavas a tobe je k hovnu chapeme.

K tematu..hosi mam par kamaradek co se nechaj vozit od moulinu na motorkach..a to jsou pak od nich keci..hele ted jsem jela vezl me Milan a ty vole ten kdyz radil ja tam litala jak hadra a to se neletolo zadnej kvalt...A ja ji na to rikam...Nic si z toho nedelej Milan ma dreveny hnaty a neumi davat meziplyn...

Naposledy editováno 28.03.2011 16:26:07

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 16:24 | Nahoru | #147

fe650 píše: nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky



no dobre, tak kdyz nevidis rozdil v jizde po silnici vs na trati u krosky.. tak u silnicni moto to zas bude jina... ono malovat caru pred zatackou zadnim kolem na 250kg hayabuse bude trosku jinej level nez tam ty kvalty nasypat na 100kg husaru...

ale jinak chapu co myslis, proc ne, beztak je to diskuze o nicem, v zivote by me nenapadlo ze se o razeni na motorce da napsat tolik textu

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 17:14 | Nahoru | #148

dewwil> Antihop? To bych na mašině nechtěl!



kdo by to taky chtěl to je taky jen pro mamely co se nenaučili brzdit a řadit s meziplynem zároveň ...a pro hustokruto borce, co potřebujou honit desetinky a je jim jedno, že jim antihop tu suchou spojku pěkně "vobere" ...
Já raději pohnu zápěstím, než abych si brousil lamely kvůli lenosti

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 18:31 | Nahoru | #149

t_freedom píše: Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.



nechceš odborníku na převodovky co jsi jich hodně viděl, snad tvrdit, že mizi ostatníma kvaltama neni mezera, která se dá teoreticky považovat za neutrál (samozřejmě neutrálem se rozumí aretovaná pozice). Ale neni tomu tak, že při přeřazení je v záběru kolo čtyřky i trojky zároveň. Vždy se dostane jedno kolo mimo záběr a pak se zapřáhne jiné, a co je mezi nima? hovno, mezera. A o meziplnynu tady nediskutuju, téma je o "vrkání". Meziplyn je něco jiného a na motorce nepoužitelné

(reakce na) Dilema s meziplynem

28.3.2011 v 18:41 | Nahoru | #150

fe650 píše: nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky



to je jasný, nejlepší bude koupit mašinu po někom kdo spojku nepoužívá. Ozubená kola budou v lepší kondici, o tom není pochyb Přeci se ozubená kola dělají z nezničitelného materiálu a nějaký kecy o vylámanejch zubech jsou jen povídačky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist