Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: nejde o to jen vrknout. Smysl přidání plynu při podřazení je ten, abych vyrovnal otáčky motoru na takové, jaké budou při puštění spojky s nižším kvaltem, a to ještě před tim, než zařadim.
příklad: jedu na 4ku, 3000ot., chci dát za tři, v tomto okamžiku by trojka točila 4000ot., takže zmáčku spojku, přidám asi na 4tis (je to o citu a zkušenosti), zařadim za tři. Když budu lehce tlačit na řadičku, tak tam ta rychlost při správných otáčkách, tedy těch 4tis cvakne sama, a neni slyšet absolutně nic. Tímto postupem šetřim kolečka v převodovce.
Tak tohle se mi osobně zdá jako hovadina na entou! Máš zmáčklou spojku a rovnáš otáčky čeho? Točí se ti část spojky a ta druhá co je spojená s převodovou hřídelí se netočí právě proto je tam ta spojka! Tohle co popisuješ se podobá řazení v liazce a ne na motorce! A nebo se ti festovně lepí lamely :)
Jedinej opravdu smysl při podřazování při brždění a současnym brždění motorem je u jedno a dvouválců akorát smyk zadního kola, u 4válců je to víceméně frajeřinka. U motokrosových motorek a motardů se to tam sype nahoru dolů bez spojky a je to ta nejsprostší nesynchronizovaná převodovka. A u jawky jsem podřazoval s vrknutím abych si neohnul ojnice :) :) (pro 350/632- je to fór)
Naposledy editováno 27.03.2011 17:53:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkers> s vymačnutou spojkou šetříš tak maximálně svojí představivost...ne kolečka v převodce...a u motorky už vůbec...kde nemáš mezi kvaltama neutrály
někteří z vás tu tvrdí skálopevně úžasný kraviny ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
fe650 píše: Tak tohle se mi osobně zdá jako hovadina na entou! Máš zmáčklou spojku a rovnáš otáčky čeho? Točí se ti část spojky a ta druhá co je spojená s převodovou hřídelí se netočí právě proto je tam ta spojka! Tohle co popisuješ se podobá řazení v liazce a ne na motorce! A nebo se ti festovně lepí lamely :)
Jedinej opravdu smysl při podřazování při brždění a současnym brždění motorem je u jedno a dvouválců akorát smyk zadního kola, u 4válců je to víceméně frajeřinka. U motokrosových motorek a motardů se to tam sype nahoru dolů bez spojky a je to ta nejsprostší nesynchronizovaná převodovka. A u jawky jsem podřazoval s vrknutím abych si neohnul ojnice :) :) (pro 350/632- je to fór)
tak si vyzkoušej na své moto malý test, abys pochopil "otáčky čeho":
stuj na místě, zmáčkni spojku, roztoč motor na 7tis. otáček a kopni tam dvojku. Jestli při zařazení nespozoruješ rozdíl a neuslyšíš ránu, pak se potvrdí tvoje teorie o absolutním vystavení spojky a netočení ničeho :)
t freedom si udělá stejný test, a podle rány z převodovky posoudí opotřebení koleček :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
t_freedom píše: Mike70> ...chci vidět jak u nesynchronní převodky zařadíš dolů bez meziplynu...bez toho tam ten kvalt prostě nedostaneš! Pokud budeš tvrdit opak, nevíš o čem mluvíš.
Junkers> s vymačnutou spojkou šetříš tak maximálně svojí představivost...ne kolečka v převodce...a u motorky už vůbec...kde nemáš mezi kvaltama neutrály
někteří z vás tu tvrdí skálopevně úžasný kraviny ...
měl jsi napsat někteří z nás, ne vás. Podle mě si nad převodovkou dostatečně dlouho nepřemýšlel
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Bagoborec> U motorky se spojkou v oleji se i bez klasickýho řazení s meziplynem jako u auta dá "vrknutím" při vymáčknutý spojce využít přenosu otáčení unášením spojky přes olej. Takže je to vlastně stejný a dá se to označit za meziplyn a taky to tak funguje. Jedině u suchý spojky (Ducna) je to nahovno.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: měl jsi napsat někteří z nás, ne vás. Podle mě si nad převodovkou dostatečně dlouho nepřemýšlel
Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.
Nahoru to jde o poznání líp - odlehčíš plyn a využiješ zubovku pro přestavení do dalšího kolečka vedle - jde taky o konstrukci převodovky.
Znám to taky - pokud to nacvičíš, jde řadit nahoru dost rychle i bez spojky(nic dobrýho to ale taky není) ...v autě nemám problém řadit bez spojky úplně.
Naposledy editováno 27.03.2011 22:05:13
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
nejlepčí asik bude dyž si to vrkani každej vyskouší sam. někdo to tu dobře napsal. za jistých rychlostnich okolností bez vrknutí, dolu nepodřadite. leda frydomskypraseckym zpusobem [lol] . nechci se hadat ale ja sem si to dycky na fšech motorkach vyzkoušel. jel sem rachle a v dost velke rychlosti začal podřazovat při brždění, kvalt tam lehce skočil až se snižila rychlost tak, že mě převodovka pustila, bez křapnuti zařadit dolu. když sem použil vrknuti podřadil sem dycky a pokud rychlost byla prasecka kolo se přiblokovalo, věčko, řadovej bez rozdilu. Za mě řikam, při svižne až agresivni jizdě bez vrkani se podřazuje blbě, když jede čék normalně neni třeba vrkat pač plynule snižuje rychlost a podřazuje s tim že je to dokonce schopen vnimat a kontrolovat [lol] [lol] [lol] fšichni ste lulini [lol]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
skyair> Tak hlavně že v tom už máme jasno!
Jen pro ty, co NECHTĚJ moc chápat, snad aby mohli o to líp "rozcupovat" argumentaci druhých ... já opravdu v autě neřadím bez spojky cestou na nákup, nebo do práce nebo k doktorovi...psal jsem že v autě s tím nemám problém, tzn. že to jde(a bez "vrknutí", ty holube, to opravdu nejde, ale to to tu nepíšeš nic novýho)
Jenže převodka v autě a na motocyklu jsou dvě docela různý věci
Jinak uznávám, všichni jsme lulini a ty jedinej Pedale si to teď osvětlil...díky
Naposledy editováno 28.03.2011 07:29:41
1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
Nejlepší diskutéřiu tvrdící, že meziplyny jsou k ničemu, ti co maj 600ccm ve 4válcový řadě
Naposledy editováno 28.03.2011 08:33:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem
toť význam v kostce ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
t_freedom píše: Jádro? ...meziplyn na motocyklu nemá význam pro ulehčení synchronizace převodky. Jen pro odbourání brzdného efektu motoru při podřazování...
toť význam v kostce ...
Psal jsem to už také pár stránek nazpět a nemůžu než souhlasit!
dewwil> Antihop? To bych na mašině nechtěl!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
Junkrs píše: tak si vyzkoušej na své moto malý test, abys pochopil "otáčky čeho":
stuj na místě, zmáčkni spojku, roztoč motor na 7tis. otáček a kopni tam dvojku. Jestli při zařazení nespozoruješ rozdíl a neuslyšíš ránu, pak se potvrdí tvoje teorie o absolutním vystavení spojky a netočení ničeho :)
t freedom si udělá stejný test, a podle rány z převodovky posoudí opotřebení koleček :)
nevim jestli jsi se díval do mýho profilu, ale na mojí motorce jsou tyhle hovadiny s vrkáním akorát na vyšší spotřebu. Já mám spojku akorát na rozjezd a zastavení. Kvalty tam sypu dá se říct pod plnym (pro hnidopichy: malinko uberu plyn aby kolečka nebyly v záběru!)
t_freedom píše: Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.
můžu jedině souhlasit! konečně někdo kdo tomu rozumí a ne samej ulehčovatel koleček, šetřitel řetazu a teoretik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
fe650 píše: nevim jestli jsi se díval do mýho profilu, ale na mojí motorce jsou tyhle hovadiny s vrkáním akorát na vyšší spotřebu. Já mám spojku akorát na rozjezd a zastavení. Kvalty tam sypu dá se říct pod plnym (pro hnidopichy: malinko uberu plyn aby kolečka nebyly v záběru!)
tak ono zase na blate se jezdi trosku jinak nez na asfaltu....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
assassin píše: tak ono zase na blate se jezdi trosku jinak nez na asfaltu....
nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem
fe650 píše: nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky
No tobe specilne ti prodam motorku od kamose co jezdi jak ty jak hnup bez spojky ale na silnicce...uz 2x delal prevodovku
Stejne jak ty ma keci..spojka je na rozjeti a zbytek sere...Pak jen cuci na listek ze servisu
Kdyz neumis davat meziplyn tak ho nedavej a nedavas a tobe je k hovnu chapeme.
K tematu..hosi mam par kamaradek co se nechaj vozit od moulinu na motorkach..a to jsou pak od nich keci..hele ted jsem jela vezl me Milan a ty vole ten kdyz radil ja tam litala jak hadra a to se neletolo zadnej kvalt...A ja ji na to rikam...Nic si z toho nedelej Milan ma dreveny hnaty a neumi davat meziplyn...
Naposledy editováno 28.03.2011 16:26:07
fe650 píše: nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky
no dobre, tak kdyz nevidis rozdil v jizde po silnici vs na trati u krosky.. tak u silnicni moto to zas bude jina... ono malovat caru pred zatackou zadnim kolem na 250kg hayabuse bude trosku jinej level nez tam ty kvalty nasypat na 100kg husaru...
ale jinak chapu co myslis, proc ne, beztak je to diskuze o nicem, v zivote by me nenapadlo ze se o razeni na motorce da napsat tolik textu
dewwil> Antihop? To bych na mašině nechtěl!
kdo by to taky chtěl to je taky jen pro mamely co se nenaučili brzdit a řadit s meziplynem zároveň ...a pro hustokruto borce, co potřebujou honit desetinky a je jim jedno, že jim antihop tu suchou spojku pěkně "vobere" ...
Já raději pohnu zápěstím, než abych si brousil lamely kvůli lenosti
t_freedom píše: Já nad ní nemusím přemýšlet, já jich dost viděl rozebranejch ...přemýšlíš nad ní ty, pane teoretiku.
Zapomínáš na jeden podstatnej fakt. Zatímco lamely i při vystaveni v NEUTRÁLU mohou otáčet volnou částí hnací hřídele v převodce, není tomu tak(bavíme se o motocyklu) při řazení jakéhokoli přev.stupně než 1. a 2.(právě přes neutral)...jinak je v záběru neustále převod od zadního kola. Takže opět, meziplyn ničemu nepomůže, leda bys řadil s prodlevou v neutrálu mezi 1. a 2. nebo dolů ze 2. do 1. ...rád bych to viděl v praxi, jak budeš ten neutrál trefovat, pak dáš meziplyn a pak zase kvalt ...napiš kdy mi to ukážeš prosím dovoluju si tvrdit, že si převodovku na motorce neviděl ani z vlaku ...pokud tvrdíš něco o tom, že ti to při řazení odtlačený lamely roztáčej...těžko, protože v převodovce motocyklu je po neutrálu za jedničkou vždycky kvalt v záběru.
nechceš odborníku na převodovky co jsi jich hodně viděl, snad tvrdit, že mizi ostatníma kvaltama neni mezera, která se dá teoreticky považovat za neutrál (samozřejmě neutrálem se rozumí aretovaná pozice). Ale neni tomu tak, že při přeřazení je v záběru kolo čtyřky i trojky zároveň. Vždy se dostane jedno kolo mimo záběr a pak se zapřáhne jiné, a co je mezi nima? hovno, mezera. A o meziplnynu tady nediskutuju, téma je o "vrkání". Meziplyn je něco jiného a na motorce nepoužitelné
fe650 píše: nevidím v tom extra velkej rozdíl, husaberga jsem měl na motárdech i na krosových kolech a spojku jsem prakticky nepoužíval. Doufám, že nikdy nekoupím motorku po nějakym šetřílkovi převodovky
to je jasný, nejlepší bude koupit mašinu po někom kdo spojku nepoužívá. Ozubená kola budou v lepší kondici, o tom není pochyb Přeci se ozubená kola dělají z nezničitelného materiálu a nějaký kecy o vylámanejch zubech jsou jen povídačky