V první řadě chceme všechny jezdce požádat o dostatek trpělivosti. Víme, že současná situace není vůbec jednoduchá ani přehledná, i my – ČSMS - jsme ve svojí práci v řadě momentů odkázáni na očekávané rozhodnutí FIM, přestože pro národní prostředí jsme z rozhodnutí Ministra školství, mládeže a tělovýchovy výkonem této autority v ČR již pověřeni.
Nový projekt ČSMS realizujeme za chodu a jsou úkony, ve kterých jsme právě na členství v FIM úzce vázání, i proto dochází k této pro obě strany nepříjemné prodlevě.
Pokud tedy nepotřebujete z objektivních důvodů licenci před koncem února, doporučujeme vyčkat až do tohoto termínu. K vydávání licencí jsme připraveni.
V současné době si mohou všichni zájemci vyřizovat vystavení licence jezdce NÁRODNÍ, vydávání licencí jezdce s MEZINÁRODNÍ působností bude vyjasněno po 20. únoru, kdy by mělo být známo rozhodnutí FIM ve věci přijetí ČSMS za jejího člena. Pokud bude mezinárodní autorita 20.02. přidělena ČSMS, bude obratem zahájeno i vydávání licencí mezinárodních.
ČSMS předem všechny v rámci transparentního a férového jednání upozorňuje, že nebude z pochopitelných důvodů brát zřetel na licence vydané pro rok 2012 Autoklubem ČR. Její držitel si bude muset, pokud bude chtít startovat na podnicích ČSMS, vyřídit a zaplatit licenci u ČSMS.
Výjimkou budou pouze:
nutnost vystavení mezinárodní licence již teď (účast na mezinárodním závodě v této době apod.),
start na závodech právě probíhajících (motoskijöring, ledová plochá dráha, freestyle aj.), ale vždy s řádným doložením (výsledková listina ze startu apod). V takovém případě bude nutnost vystavení licence AČR akceptována a licence ČSMS bude vystavena žadateli pouze za manipulační poplatek (doložit oficiální výsledky a kopii licence AČR). ČSMS bude dále u jezdců, kteří si již vyřizují či vyřídili žádost o licenci AČR a rozhodli se v mezidobí, že si chtějí nechat vystavit licenci ČSMS, akceptovat platnost lékařské prohlídky doložené na žádosti o licenci AČR. V takovém případě žadatel k žádosti o licenci jezdce ČSMS (bez lékařské prohlídky), přiloží i ORIGINÁL potvrzení lékaře na žádosti AČR.
PLATBY za licence zasílejte na Územní sportovní centra jednotlivých divizí. Pokud v informaci nenaleznete pro svoje odvětví příslušné ÚSC (viz seznam fungujících ÚSC), se svojí platbou počkejte po 20.02. a nebo ji směrujte na centrální účet ČSMS (viz ČSMS, servis - platbyinformace o platbách)
Licence NÁRODNÍ
Jezdci mohou žádat o licenci jezdce NÁRODNÍ s použitím příslušného formuláře. Ten po vyplnění (včetně lékařské prohlídky) a podpisu pošlou na příslušné Územní sportovní centrum (ÚSC) vybrané disciplíny dle adresáře ÚSC. I licence národní budou fyzicky vydávány až po 20.únoru 2012, do té doby si lze vyřizovat všechny s tím spojené úkony (vyplnění žádosti, lékařská prohlídka, platba apod.). Aktualizované informace najdete vždy na těchto stránkách či na oficiálních webech jednotlivých sportovních divizí.
Licence MEZINÁRODNÍ
Všem zájemcům o mezinárodní licenci, kteří ji do konce února ke své sportovní závodní činnosti nepotřebují, doporučujeme vyčkat s žádostí o licenci u jakékoliv motoristické organizace právě do výše uvedeného termínu.
A 1.800 Kč
B 1.000 Kč
C licence regionálního charakteru – užití vždy dle soutěžního systému příslušného odvětví 700 Kč
H Hobby 200 Kč
L Lyžař 300 Kč
S Spolujezdec side 600 Kč
M Mládež (pro jezdce do 17ti let) 500 Kč
V Veterán (pro jezdce nad 45 let)
aprilialibor píše: tak ted sem volal s dvěmi nejmenovanymi lidmi ,takže jedinou volbou pro me je acr mez b takže v sobotu ve zlechově
..takže ta asi musí být taky pro Frohburg a jiné německé podniky a i třeba Irsko!?..si teda myslím!
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
CSMS vydává národní licence, ale je oprávněn vydat souhlas ke startu v zahraničí, ten se platí k národní liceni jednorázově vždy na ten či onen závod, to je u ACR stejné, jen tady to bude nižžsí částka
Mez licence se vyplatí, pokud jezdím ven častěji, pokud se pojede třeba 2x, tak je asi výhodnější souhlas
Naposledy editováno 13.03.2012 14:38:34
lehovec píše: bodovat mohou všichni, protoře CSMS uznává licence autoklubu
CSMS vydává národní licence, ale je oprávněn vydat souhlas ke startu v zahraničí, ten se platí k národní liceni jednorázově vždy na ten či onen závod, to je u ACR stejné, jen tady to bude nižžsí částka
Mez licence se vyplatí, pokud jezdím ven častěji, pokud se pojede třeba 2x, tak je asi výhodnější souhlas
..takže pro ujasnění konkrétně:
1.Chci jet Klasik 350 a SP 125
2.Musím mít Licenci nár. "B" /nebo jinou ??/..tu získám od AČR přes SMS Hořice
3.Když pojedu Irsko nebo Německo či Slovensko..tak zažádám buď AČR ?? nebo CSMS ?? /to nevím/ o jednorázové povolení zahraničního startu!
4.Vše přírodní okruhy!!
Je tak správně!??
Mez licence ACR opravnuje ke startum všude u nás plus zahranicí
Národní licence ACR opravnuje ke všem závodům na uzemí CR, ke startu v zahraničí se k ní kupuje vždy na akci jednorázový souhlas
národní licence CSMS opravnuje ke startům v CR s vyjímkou podniků pod Autoklubem, protože ACR odmítl do této chvíle tuto licenci uznat. Neplatí tedy v Hořicích, Starém Městě, Nepomuku, stanovisko Branné neznám
národní licence CSMS plus jednorázový souhlas ke startu v zahranicí - mohu jet v cizině závod, na který jsem si koupil souhlas, stejné jako u ACR
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Pokud pojedeš do ciziny, koupíš si tuším za 500 k tomu souhlas u ACR. Ale pokud tam pojedeš častěji, kup si rovnou MEZ B u ACR
lehovec píše: Leko, pokud chceš jet komplet přírodní okruhy, klasik, SP, to je jedno, stačí ti národní licence, ale pod ACR
Pokud pojedeš do ciziny, koupíš si tuším za 500 k tomu souhlas u ACR. Ale pokud tam pojedeš častěji, kup si rovnou MEZ B u ACR
Díky!...takže je to tak, jak jsem tušil!...a s tou cizinou ,to je zatím teorie a plán, cca 2x výjezd,takže výhodnější to povolení,....a záleží hlavně na financích,času a zdraví!
Naposledy editováno 13.03.2012 15:03:21
Ale letos je velký spor mezi dvěma českými subjekty a předpokládám, že se toto bude velice bedlivě sledovat. Nedovedu si představit, že jezdec s licenci CSMS bez souhlasu startu by nebyl nějakým pozorovatelem z ACR "udán". A pak bud nepojedete, nebo bude li to po závodě, muže to mít velké následky.
Vím, že nikdo z CSMS nic udávat nebude, ale o druhé straně přesvědčen nejsem.
Ale oba „subjekty“ se ohánějí tím, že „právo“ je na jejich straně
A každá obviňuje tu druhou z nerespektování nečeho
Ať už z nerespektování Dobešova rozhodnutí, na straně druhé z toho, že AČR de facto nebyla sebrána autoritra a tak se oni cítí být stále autoritou
Vašek tu fundovaně informuje a vysvětluje jako to je s licencemi
S jakou v Hořicích, s jakou třeba v Kyjově, s jakou ve Frohburgu nebo s jakou třeba v Kopčanech
A teď k tomu čertovi
Nedej bože, aby se někde stal nějakej úraz a pak to řešily příslušné policejní orgány
Když by pak musely tyto orgány řešit právě ty licence…která je ta pravá, zda opravňovala jet tam nebo tam….
Zda to byla benevolence pořadatele…nebo černá jízda jezdce…kdo oblafnul ty Řády,nebo ty Řády…a který Řády jsou ty pravý, dle nichž se mohlo na tom či onom podniku jet…atdatd
proto bych si dovolil vyzvat,aby nikdo nic ve vlastním zájmu nevojebal
Start jezdce bez mezinárodní licence či souhlasu v zahraničí je závažný přestupek proti UEM a FIM, vy to jste povinni vědět a taky se muže stát, že za rok licenci nedostanete!!!!!!
A pak vám tolerance slovenského pořadatele vážně nepomůže.
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Jinak by mne zajímalo, zda třeba na podniku ČSMS mohou nějak postihovat jezdce AČR za hrubé porušení řádů, když defakto s těmito řády tento jezdec nebude mít nic společného, neboť pro něj jsou závazné řády vydavatele jeho licence ...
Nebo je to jinak?
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
rozett píše: No bude to divočina ....
Jinak by mne zajímalo, zda třeba na podniku ČSMS mohou nějak postihovat jezdce AČR za hrubé porušení řádů, když defakto s těmito řády tento jezdec nebude mít nic společného, neboť pro něj jsou závazné řády vydavatele jeho licence ...
Nebo je to jinak?
myslím ani tak nejde o nějakej postih ze strany pořadatele
to se nechá ustát
mě jde spíše o to,kdyby se stal někde malér
jak by to pak kdo řešil
protože tyhle různý nesrovnalosti a otazníky co tady nestále řešíme
by pak mohly bejt dost problémem
otázka pro koho
zda pro jezdce anebo pro pořadatele
asi nejlepší variantou je licence B mezinárodní
i když je o něco dražší
ale řešila by všechno...doma i venku
Naposledy editováno 13.03.2012 16:36:07
Znamená to, že pokud by byl např. v Těrlicku jezdec "výtržník" AČR, tak by ČSMS nařídila Kyjovu, tohoto jezdce nepřijmout?
Čistě hypoteticky ... jen uvažuji co může nastat ...
Chápu tvé obavy .... v tuto chvíli nejsou ještě legislativně zvládnuté ani samotné řády natož to jak se budou řešit takovéto "krizové situace"....
Nicméně Hořice v tomto mohou být v pohodě, neb tam se pojede všechno tak jak to bylo roky předtím. Teda pokud se nemýlím...
A hlavně .... . budeme si jistě všichni přát aby letosšní sezóna byla OK, a všichni šťastně a zdraví dorazili do depa, ať už na stroji nebo na mrštníku...
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Ne já nic nekritizuji a to, že pořadatel si rozhoduje o tom koho přijme a koho ne považuji za správné.
Mě jen zajímalo, jaké má ČSMS legislativní nástroje, jimiž by řešila případné prohřešky jezdců s AČR licencí na závodě pod ČSMS ...
Těď už to vím, disciplinární komise UEM ... (sice se mi hned vyvstává otázka, jak moc pružně dokáže UEM reagovat, a jak je takové řízení z hlediska času dlouhé, ale to už bychom byly v příliš velkých hypotézách)
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Jaké licence a kam je mít je naprosto jasné.
Třídy jsou naprosto jasné. Jediným rozdílem je u CSMS oficiální vypsání třídy Twin a možnost startu Ducati 748, 749 ve třídě do 600. To ale je kromě Autoklubu CR všude na světe
Chování jezdce na trati, vlajky, jasné
Ze není možné požívat alkohol jasné
Já vím, že tady mnozí napíšou, že není jasné, zda v Hořicích poteče teplá voda, ale mě je jasné, že depo v Hořicíh je nejluxusnější v CR a za poslední roky obrovský vzestup i co se týče té teplé vody. Což nechápu, protože dostat vodu na kopec je velmi složité,
Naposledy editováno 13.03.2012 17:04:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Osobně za nejlepší české depo s nejlepším sociálním zázemím považuji ve Starém městě pokud bych se nesoustředila jen na Česko tak mým favoritem, kterého nedosáhl ještě žádný český podnik je Frohburg, ale to už je věc preferencí ....
Někdo hodnotí dle počtu stánků s pivem, někdo dle nabídky klobás a někdo dle tekoucí vody (a evidentně někoho stále zajímá i teplá voda) ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Co se týče zajištění tratě, tak se to nedá porovnávat skoro s ničím u nás, protože je to čtverec v polích. Traťáci na sebe vidí i když jsou od sebe půl kilometru. Nejsou potřeba žádné záchytné sítě, ani hromady balíků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Co já si pamatuju tak za poslední 4 roky (kromě loňska, kdy jsme nejeli) jsme nikdy problém s elektřinou neměli, kabely nám vždy k tondovi stačili...
Což je pro mne překvapivé, neboť v termínu kdy se Frohburg jede, tak je už značně zima a sama víš, kolik je tam karavanů s přímotopy ....
Jo a jestli myslíš, předloni (tuším, že jste psali o nějakých problémech) tak nahřejváky stejně nebylo potřeba, neb strašně a strašně lilo a mnozí pak závod vzdali, a někteří skončili ve voranici ....
Co se týče toho ostatního.... myslím, že zabezpečení je přesně úměrné tomu co je potřeba zabezpečit ... koneckonců, i díky tomu, že se již Frohburg nejezdí na původní trati.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Ano zabezpeční je úměrné a o tom to právě je. Je potřeba pro zabezpečení tratě udělat pětinu toho, co je třeba na našich okruzích. Pak se snadněji investuje čas, lidi a peníze do jiných věcí. I když mě se osobně u Frohburgu ta úroveň zrovna nezdá nijak vyšší než na tratích u nás, což bych právě díky snadnějším podmínkám očekávala.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Je to zvláštní jak na jedněch závodech jsou dvě různé až protikladné zkušenosti ...
Osobně si myslím, že ta úrověň je někde jinde. Elektřina za nás OK, zázemí také OK, přejímky OK (a to i přes to, že nikdo z nás nevládne cizí řečí) komunikace a chuť vyjít vstříc (tuším, že je to cca 5 nebo 6 let, co Dušan dostal vadnou "krabičku" a pořadatelé rukama nohama vysvětlili o co jde) organizace na trati super, nájezd na trať, zpoždění a pod ... až nekutečně dokonalé, organizace v boxech, také jasně daná (což se u nás jen málokdy vidí).
A ohrnovat nad nimi nos jen proto, že závod přesunuli na bezpečnější trať navzdory tradicím? Sorry, to je ubohost ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Tvoje navážení se do pořadatelů u nás je ale určitě naprosto v pořádku, kritika je naprosto oprávněná a s ubohostí to nemá nic společného, protože přece TY máš takovou zkušenost a pravdu že...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady, Čsms nebere ohled na licence AČR
Mohu vědět, kdy jsem kritizovala nějakého českého pořadatele?