možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.
Cituji ze stránek MD:
Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...
Pozměněný návrh zákona:
..."§ 83
Věk
(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.
(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...
Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.
Odkaz na aktuální znění návrhu zde
jinak tahle verze sice vypada o fous lip nez puvodni navrh, ale stejne je prilis komplikovana a i to je duvodem vzniku absurdit typu "35kW ze 70kW ano, ale existujicich 25kW ze 70kW nikoliv" apod., takze se mi porad vic libi muj navrh
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Na to ten návrh zákona ale nemyslí, což je škoda.
Ale jak pro koho že? Viz blbci na R1 v osmnácti.
Přesně na tohle téma jsem na MD psal komentář, tak uvidíme co se ještě změní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
BTW dalsi podivnost... neomezene A od 24 let je nadbytecny limit, protoze tuto skupinu lze ziskat i po 2 letech drzeni skupiny A2 (ktera je od 18 let), cili napr. 20 lety clovek si udela A2, pocka si a za 2 roky na zaklade toho ziska neomezene A - ackoliv nikdy zadnou motorku neridil, ma neomezene A ve veku 22 let (coz je mene nez 24). 24 je tedy hranice nesmyslne vysoka a znemozni ridit A jen lidem, kteri se rozhodnou ve 22 nebo 23 letech...
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
V predeslem navrhu to tak bylo, nevim proc to dali pryc.
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Tohle tam minule bylo. A ti co maji v soucasnosti 100kW->25kW si mezitím stejně stihnou udělat neomezenou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Woko_O píše: taky by me zajimalo jak dokazou tu dvouletou praxi..nejakej blbecek si v 18 udela A2 sem tam se projede na fichtlu nebo nejaky sracce nebo se neprojede vubec a ve dvaceti vlitne na R1,GSX-R a pod mi..
Těch,co si udělají v 18ti papíry jen proto,aby pak mohli v 20ti na neomezenou je tolik,že bys je na prstecvh jedné ruky spočítal.
Kdo chce jezdit,udělá si papíry a jezdí,kdo ne,tak žádné nedělá. A když udělá,třeba zároveň s Bčkem,tak pak nejezdí ani na neomezené.
Lidi nejsou schopni si dopředu ani vyměnit řidičák,nechávají to na poslední chvili,tak už vidím,jak 18 letej borec přemýšlí,co bude dělat za dva roky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
prackarr> to s tebou souhlasim... takovejch bude asi skutecne malo. Ale nezavisle na tom, kolik jich bude, ten prostredek pro mereni praxe neni a vzhledem k tomu ze 2 (pozadovane roky praxe s A2) je mnohem vetsi nez 6 (24 - 18), tak je ten limit 24 let IMHO k nicemu (a legislativa k nicemu je jednoznacne zlo, protoze zivot muze pouze komplikovat)
EDIT: slovicko
Naposledy editováno 12.12.2010 12:50:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
ad. řidičáky - no někdo to ani totiž neví :D. Byl jsem si pro nový řidičák na magistrátu o prázdninách a říkal jsem to kámošovi a ten čučel ... co to ... :D. Ono by taky neškodilo, aby ministerstvo udělalo nějaký web - nástěnku, kde by veškeré změny - ať se to týká čehokoliv, byly vyvěšeny ... vše na jednom místě.
Mimo téma: přepiš to přes někoho se ZTP.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Breakpain píše: ad. řidičáky - no někdo to ani totiž neví :D. Byl jsem si pro nový řidičák na magistrátu o prázdninách a říkal jsem to kámošovi a ten čučel ... co to ... :D. Ono by taky neškodilo, aby ministerstvo udělalo nějaký web - nástěnku, kde by veškeré změny - ať se to týká čehokoliv, byly vyvěšeny ... vše na jednom místě.
Ale něco takového už je. Lidem je jen zdechlo si to najít.
http://www.vymentesiridicak.cz/
Taktéž se dá vše najít na stránkách MDČR: http://www.mdcr.cz/cs/default.htm
Skalda píše: Barney> nj, jenze to prave jak vidis neni (ani v pripade Ao->A2). Predstav si, ze by to dopadlo tak, ze by se to implicitne zmenilo a az dodatecne by mnoho lidi zjistilo, ze svoji motorku najednou ridit nemohou... a to je ten "brajgl", o kterym jsem mluvil . Jo pri praci s legislativnou musi bejt clovek obezretnej (ja napr. ted resim, ze urednictvo "zatim" nevi, jestli se ona "ekologicka dan" 10000 Kc u prevodu starsich vozidel vybira i u veteranu ).
prackarr> to s tebou souhlasim... takovejch bude asi skutecne malo. Ale nezavisle na tom, kolik jich bude, ten prostredek pro mereni praxe neni a vzhledem k tomu ze 2 (pozadovane roky praxe s A2) je mnohem vetsi nez 6 (24 - 18), tak je ten limit 24 let IMHO k nicemu (a legislativa k nicemu je jednoznacne zlo, protoze zivot muze pouze komplikovat)
EDIT: slovicko
Jenže myslím,že jde o to,aby nesedali na motorku o 100HP zelenáči,a to se větším dílem podaří.
A co se týče legislativy- nikde není zaručeno,že změnou zákona nemůže nastat stav,že by někdo moto řídit mohl,a změnou zákona už to stejné moto nemohl,jak si tu mnozí myslí. To není nikde zaručeno.
Tohle sice na webu je, ale musíš jich projít několik a dělat to pravidelně je celkem velký opruz ...
Udělat web - propojení ze všech ministerstev atd. a důležité věci by se nasdílely na jednu společnou nástěnku . Přijdeš a hned vidíš, co je nového a tak :). V práci to používáme a je to tedy docela dobré ... jen je potřeba, aby dotyční byli ochotni to tam házet ... (bohužel lenost nezná mezí a docela to trvá, než na to lidé přistoupí ...) + to něco stojí.
Naposledy editováno 12.12.2010 13:12:01
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
A dale... nyni je mozne poridit ridicak na A od 21 let, pricemz zadna dosavadni "praxe" nikoho nezajima. Po teto zmene to bude mozno poridit od 20+X let, kde X je pocet let, o ktery dany zadatel zpozdi svuj zamer oproti 2 rokum dopredu, cili nejpozdeji ve 22 letech... proto rikam, ze limit 24 let na A je, minimalne z matematickeho hlediska, v soucasnem modelu k nicemu . Tim chci rict, ze je skoro jedno, jaky tam bude cislo. Pokud je skutecne problem v tom, kdyz si clovek koupi jako prvni motorku silnou (o cemz z hlediska statistiky pochybuju, resp. neni mi znamo, ze by to nekdo dokazal), pak by snad bylo lepsi ten limit "od tohoto veku te nebudeme prudit s praxi" zrusit uplne, ne? Zkratka a dobre vsechny moje uvahy nad soucasnym modelem ridickych opravneni vzdycky skonci u toho, ze je zbytecne komplikovany, coz by odpovidalo situaci, ze se urodilo moc uredniku
Barney> jenze ty stavajici podskupiny budou existovat i nadale, takze jak neustale rikam - soucasna slozitost prinasi tak jako tak vic prace nez uzitku... leda by nekdo prisel naopak s modelem jednodussim a s takovou urovni zpetne kompatibility, ze by ten stary byl na nej konvertibilni (cili neco jako ten muj, ve kterym se neresi nesmyslny veci jako pomer hmotnosti a vykonu, miliony podskupin a mnozstvi dodatecnych podminek/vyjimek). To ale nikdy nebude, pokud ten novejsi bude naopak slozitejsi (a s potrebou zachovani i toho stareho).
PS: omlouvam se za "slozitost" mych uvah... tohle asi neni tema, ktery je vhodny rozebirat na webovem foru metodou "ad-hoc" prispevku'; chtelo by to spis nejakou komplexnejsi studii.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Pokud by se zjistilo, ze vliv spatnych udaju v TP je na nehodovost marginalni (cemuz bych se ani moc nedivil, ale nevim to, takovej pruzkum jsem nevidel; kdyztak k tomu nekdo neco prukazneho postnete), je nesmysl tento problem resit zmenou skupin ridicskych opravneni... predpokladam, ze v teto uvaze mi, jakozto provozovatel autoskoly, das za pravdu.
Pokud by statistika ukazala, ze mnoho (vyrazneji vic nez je podil techto ridicu v provozu) vaznych nehod na motorce (zavinenich ridici motorky) zavini ridici 18-21 let s fejkovanym vykonem v TP, pak by se dalo uvazovat i o prizpusobeni skupin, ale asi jinak nez touhle zmenou (pripominam, ze tahle novejsi varianta, kterou jsi sem postnul, se mi libi o fous vic, nez ta puvodni; ale ja taky nechci prisnejsi vekovy limity).
Tohle preci tento problem (pokud existuje) prilis neresi - dneska si muze clovek koupit v krajnim pripade v 21 letech S1000RR jako svou prvni motorku; a nebo taky jako svou dalsi po 6 letech jezdeni. Tato zmena zpusobi posun zmineneho krajniho pripadu uz ke 20 letum; a nebo jako svou dalsi po 5 letech jezdeni (v puvodnim zneni dokonce jen po 4, resp. po 3, protoze A1 bylo v navrhu az od 17 a AM je na nic).
Ja jsem zejm. odpurcem komplikovaneho modelu skupin a z praxe pak neustaleho posouvani, zejm. malych vykonu, k vyssim vekum a tim generovani ridicu zacatecniku v rizikovejsich vekovych skupinach. Nechapu napr. aplikovatelnost soucasne skupiny AM vzhledem k omezeni rychlosti na 45 km/h - hodi se tak jen pro baby na babette jedouci na nakup, ale tem zas nebyva 15 let... to uz by ale byla zas jina diskuze.
PS: tentokrat si po sobe prispevky moc nekotroluju (nemam moc casu), takze se omlouvam za pripadne chyby; tohle tema by se lepe probiralo nazivo
3 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
Naposledy editováno 12.12.2010 23:20:08
MATY2 píše: Castecne s tebou souhlasim. Je jasne ze na nehodovost motorkaru ma nejvetsi vliv jejich vlastni chovani, na druhe misto bych dal jejich 'vzdelani', trenink a zkusenosti. To na cem a v jakem veku bouraji je az dalsi vec. Blby je ze se to vsechno scita. Takze pokud si pitomec bez zkusenosti najde 'super' autoskolu kde se dvakrat sveze 30tkou po meste a pak si poridi jakoukoli motorku a sedne na ni v teniskach a tricku, pak jsou veskere legislativni restrikce zcela marne.
Jsem pro minimalistickou legislativu a v pripade RP na motorku to znamena: mene skupin (kozidech, prechodova skupina a plny moto), neresit nesmyslny kriteria (pomer hmotnosti a vykonu, zdvihovy objemy), vzhledem k nemeritelnosti praxe zadny vyjimky z vekovych limitu atd. Dusledky takoveho modelu jsou zrejme - mensi naklady na byrokracii, jednodussi provoz autoskol a hlavne by bylo potreba naladit to tak, aby s tim dlouhou dobu nebylo nutny hejbat a vznikla tak nejaka legislativni stabilita (coz u slozitejsiho modelu spis fungovat nebude).