globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F
6.6.2010 v 02:57
Zdravím chlapi,

vzhledem že jsem rekonstrukci svýho VTR vzal z gruntu a budu sahat do motoru od základu, přemýšlím nad jednou věcí. V podstatě jen o chlup dráž než originály mohu mít pístní sadu od JE pistons na své VTR používanou pro sportovní účely - písty jsou kované a především kompresní.

Nárust komprese je tam z původních tuším 8,5-9:1 na 11.5:1. Kdopak má zkušenosti s podobnými úpravami ? Zatím je jisté, že motor dostane laděný výfukový trakt, přetryskování, průchozí filtry a drobné úpravy jako např. leštěné kanály apod.

Ptám se, protože na stavbu motoru nespěchám, peníze neřeším a klidně si nechám projít hlavou i jiné úpravy. Jde mi především o zkušenosti, připomínky, ale nebráním se novým nápadům. Tankování lepšího paliva jako zabránění detonacím je mi jasné, o životnost bych se taky až tak nebál.

E: Vrtání zůstává stávající, žádný bigbore kit to není.

Díky diskutujícím, Radus



Naposledy editováno 06.06.2010 03:21:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 13:36 | Nahoru | #91
assassin> ty jsi hustééééj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 13:49 | Nahoru | #92

Ďuričko>assassin> ty jsi hustééééj



ale prd, namontoval jsem dily co vyrobil nekdo jinej podle navodu... az to ja vymyslim a vyrobim tak pak mozna

ale i tak .. treba se to nekomu hodi.. kdyz u nas nekdo neco umi snazi se to zpenezit a drzet to v tajnosti.. kdo se neorientuje na zahranicnich forech tak treba ani nevi ze se takove vyrobky prodavaji. ono je to mozna hazeni hrachu na zed, ale kdo vi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:10 | Nahoru | #93
assassin> Dobřé,dobřé...tak mi vymysli,vyrob a ochoč 40PS do TLka a já tě za to přátelsky poplácám po rameni...bereš? Je to výzva to ty rád né
Ne,tohle už je vyšší level, koupit a instalovat race komponent je sqělý,ale upravovat upravený na to už člověk fakt nesmí bejt obyčejnej pásek.Jakej je vlastně očekávanej přínos?

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:18 | Nahoru | #94

Ďuričko>assassin>Jakej je vlastně očekávanej přínos?



Že to bude lepší

VTR má v sérii přepruženej zadek a měkkej předek, takže čekám že se to bude celkově chovat líp, zadek bohužel ještě není ale snad bude to měsíce. Ale i teď už se to snad nebude chovat tak jankovitě. Až to projedu tak se ukáže jestli to mělo smysl, samozřejmě těžko říct jestli by nestačily jenom pružiny, ale než to zkoušet na víckrát raději jsem nechal udělat vidle komplet.
Ještě že Assassin existuje, nevím komu bych to tady jinak dal. Buď bych poslouchal blbý řeči, nebo by za to řekli ranec, nebo by to udělali blbě, nebo by to trvalo dlouho, nebo kombinace všeho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:18 | Nahoru | #95

Ďuričko>assassin> Dobřé,dobřé...tak mi vymysli,vyrob a ochoč 40PS do TLka a já tě za to přátelsky poplácám po rameni...bereš? Je to výzva to ty rád né
Ne,tohle už je vyšší level, koupit a instalovat race komponent je sqělý,ale upravovat upravený na to už člověk fakt nesmí bejt obyčejnej pásek.Jakej je vlastně očekávanej přínos?



kdybych to umel uz tam tech 40PS mam:) ja porad slintam nad tim Samovo kompresorem

upravoval sem seriovou jehlu.. v nekterejch starsich kitech ji racetech dodaval, ale bylo potreba prilis "zrucnosti" pri instalaci tak uz to zrusili. tzn je to uprava kterou uz prede mnou vyzkouseli jini.
ocekavani je celkove lepsi chovani vidlice, diky pruzine na vahu jezdce by mel byt vyuzitej zdvih bez "mekkeho" zacatku a tvrdeho konce u te progresivni serie (progresivni pruzina je takovej kompromis.. aby vidlici mohli pouzivat jakz takz dobre piloti 50kg i 100kg)
a diky "valvingu" by mela vidlice lepe reagovat na rychle razy..tzn cokoliv co prejedes ve velke rychlosti...

+ cele je to od racetech navrzene na "ridkej" olej .. tzn precizni/presne zpracovani a diky ridkemu oleji je cela charakteristika mene zavisla na teplote.

v praxi uvidime, ja verim ze rozdil bude znatelnej.

2 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:46 | Nahoru | #96
Stev> souhlas nad souhlasy,ale nějak mě ty úpravy nekorespondujou s původním záměrem...jen tak si v klidu kroužit a moc do toho necpat...

Jinak teda jsem rád,že to tu někdo absolvuje,že až se k tomu upgradeu dokopu já budu už vědět jestli to za ty prachy stojí

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:51 | Nahoru | #97

Ďuričko>Stev> souhlas nad souhlasy,ale nějak mě ty úpravy nekorespondujou s původním záměrem...jen tak si v klidu kroužit a moc do toho necpat...

Jinak teda jsem rád,že to tu někdo absolvuje,že až se k tomu upgradeu dokopu já budu už vědět jestli to za ty prachy stojí



no myslim ze to sam dobre znas, ono mozna o to jen tak v klidu si krouzit uplne nejde.. tam by asi trenink udelal vic nez lepsi technika:) ale jsou lidi co maj dobrej pocit kdyz jim motorka funguje lip nez seriova...

ja to na TLS planoval davno.. ale porad ne a ne nasetrit:) mam i vybranej kit(nebyl by to racetech) tak to pak treba udelame rovnou x2 :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:51 | Nahoru | #98
assassin> No foukaný TLko to je fakt nářez,líbí se mi jak jsou ty kompresory nenáročný na prostor,ale jak bude vypdat praxe,to fakt nemam zdání,co jsem měl možnost vypozorovat z různých videí všichni maj ten komp. spíš na takový to rovinkářství,ale Sam přeci rejsuje...je to démon

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:55 | Nahoru | #99

Ďuričko>assassin> No foukaný TLko to je fakt nářez,líbí se mi jak jsou ty kompresory nenáročný na prostor,ale jak bude vypdat praxe,to fakt nemam zdání,co jsem měl možnost vypozorovat z různých videí všichni maj ten komp. spíš na takový to rovinkářství,ale Sam přeci rejsuje...je to démon



no ono na klasicky race tohle nedovoluji pravidla.. on jezdi asi prevazne vrchy a tam je to celkem volny...

rozhodne bude na trat vhodnejsi kompresor nez turbo... nebude tam takovej narust, ale pujde to uz od nuly celkem linearne, turbo je v tomhle horsi. Ale on je jina liga, tohle nedam:)

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 14:59 | Nahoru | #100
Ďuričko> to už taky záleži co si kdo představuje pod tím moc do toho necpat. Zas tak hrozný to není i když počítat se mi to raději nechce Ale kdybych tam chtěl dát zprofanovaný laďáky, kn filtr a dynojet stojí mě to stejně, bez zadního tlumiče teda. Za ty prachy to nestojí v podstatě nikdy, hádám že kdybych tohle prodal a koupil RSV tak jsem na tom líp po všech stránkách, jenže to bych neměl ten pocit

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 16:11 | Nahoru | #101
Jj,závidím vám klucí,já měl plánů na letošek a houby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 16:34 | Nahoru | #102

Ďuričko>Jj,závidím vám klucí,já měl plánů na letošek a houby



zase usetris. jestlis nezacal lejt vodku jako ja

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 16:44 | Nahoru | #103

assassin>zase usetris. jestlis nezacal lejt vodku jako ja



Ne to ne,takový věci já nedělám...to by byla až přílišná známka punku Zato si pěstuju fizičku na kolese u kterýho se asi brzy střed odporoučí do věčných lovišť

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

21.6.2010 v 18:56 | Nahoru | #104
hej vyborne!!!!
jsem koukal od racetechu na cartridge emulator (vylepseni pro damper rod forks), ale nevim, jestli s tim tady ma nekdo zkusenosti...

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 10:10 | Nahoru | #105

Dargas>hej vyborne!!!!
jsem koukal od racetechu na cartridge emulator (vylepseni pro damper rod forks), ale nevim, jestli s tim tady ma nekdo zkusenosti...



ja sem si ten emulator zacal vyrabet do vidlice na kolo... mam tam taky"damper rod" ale nakonec jsem se nedostal k testovani, rozhodl jsem se ze kdyz si najdu cas predelam to na kartridge.
kazdopadne teoreticky je zlepseni celkem jasny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 10:13 | Nahoru | #106

Ďuričko>Ne to ne,takový věci já nedělám...to by byla až přílišná známka punku Zato si pěstuju fizičku na kolese u kterýho se asi brzy střed odporoučí do věčných lovišť



tak to jsme na tom podobne, ja jak nemam moto v praze tak se dostanu jen na kolo...
stred/kliky uz mam taky KO... holt truvativ to konstrukcne nejak nezvladl.. musim poridit shimanacky....

muzem dat nekdy naky traily u nas coz? bracha ti pujci celopero z pujcovny..

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 14:46 | Nahoru | #107
assassin> No zlepšení co jsem pochopil je to, že získáš nastavitelnej útlum komprese (tuším že low a high speed zvlášť, teď nevim). Rebound se ale dá doladit jen viskozitou oleje. Takže si nejsem jistej, jestli viskoznější olej kvůli zvětšení útlumu odskoku nebude na obtíž. Jasně, k danému oleji se nastaví ten emulátor aby byl útlum komprese akorát, ale nevim, jestli s řidším olejem (a odpovídajícím nastavením) by to nebylo lepší (citlivější). To by ale vyžadovalo nastavitelnej útlum odskoku (zmenšit díru dost dobře nejde, můžeš jen vzvrtat větší....)
Jasně, cartridge ne BPF to asi nebude nikdy, alemzslim si, že pro silniční použití je důležitá spíš nastavitelnost (=přizpůsobení jezdci atd.) než úplně hitech technologie bez tření, s menšíma vůlema atd.
Ale co mi vadí nejvíc, tak to je to, že pro změnu nastavení toho emulátoru musíš minimálně odšroubovat víčko vidlice, abys otočil tím šroubem předpětí pružíny, možná i vyndal celej emulátor (olej snad bez vypouštění....).
Protože nevím, jak bu se to dalo nastavovat zvenku (bez demontáže).
Jasně, měsíc laborování, nejdeš si "svů" setup a necháš to bejt, ale stejně....
btw. taky jsem chtěl zjistit, jak vypadaj vevnitř damper rod vidlice s nastavitelnym odskokem, ale nějak jsem to ještě moc nezkoumal. (sebrat nebo obšlahnout ten ventil a mám i nastavitelnej odskok).

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 14:51 | Nahoru | #108
btw. nevíš o nějaký firmě co dělá kity na předělání na cartridge?
ale myslim pro běžný bajky, ne jen sporty.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 15:00 | Nahoru | #109
dargas: u reboundu jde udelat stelovani, problem u tohodle konstrukcniho reseni je ze udelas jen "pomalej" okruh, tzn nastaveni rebound musi byt "kompromisni" - prilis pomale pro navrat z velkeho zdvihu, prilis rychle na male nerovnosti.

ale je fakt ze hi-speed okruh ma vetsi vyznam u komprese. nastaveni emulatoru jak pises-vysroubovat vicko, ale asi by sla udelat i tycka ovldajici ventil az do vicka... ventil v damping rod je stale na miste. to je vyhoda kdyz to koupis od firmy jako racetech.. oni uz maji vychytane jakou pruzinku, jake predpeti, jakou diru kam vyvrtat a nemusis nad tim dlouho badat.. ale da se to i vyvijet po svem...

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 15:02 | Nahoru | #110

Dargas>btw. nevíš o nějaký firmě co dělá kity na předělání na cartridge?
ale myslim pro běžný bajky, ne jen sporty.



u jinejch nez sportovnich moto jsem nenasel ze by se tim nekdo zabejval. respektive nejsirsi zaber bude mit asi prave racetech. nebo naka takova firma co se zabyva odpruzenim .. ze by to vzala jako individualni zakazku.. ale to bude dost drahe. pak uz jen reseni nabastlit tam cartridge nebo vidle z neceho jineho.

1 reakcí na tento příspěvek Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 18:28 | Nahoru | #111
zdravím panstvo, se tu dovolím přisrat.....vite někdo, jaky ma pruměr pistek v brzdové pumpě SP2??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 19:02 | Nahoru | #112
Axel> mělo by to být 17,5 (11/16)

zítra se můžu podívat přesně, mám doma CBR 954 která by měla být stejná

Naposledy editováno 22.06.2010 19:03:02

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 19:17 | Nahoru | #113

assassin>tak to jsme na tom podobne, ja jak nemam moto v praze tak se dostanu jen na kolo...
stred/kliky uz mam taky KO... holt truvativ to konstrukcne nejak nezvladl.. musim poridit shimanacky....

muzem dat nekdy naky traily u nas coz? bracha ti pujci celopero z pujcovny..



Hehe já mam taky Truvativy,ale určitě jinou třídu,pže nemam ještě ani dutej střed,ale stačí!Svezl bych se což o to,ale teď nemam jak se tam dostat,situace s papírama je dost svazující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

22.6.2010 v 19:43 | Nahoru | #114

Stev>Axel> mělo by to být 17,5 (11/16)

zítra se můžu podívat přesně, mám doma CBR 954 která by měla být stejná



fajn,dikes..tohle mi asi stačí...ještě....je ta pumpa dobrá??...co je to zač??Nissin??

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

23.6.2010 v 08:59 | Nahoru | #115

Axel>fajn,dikes..tohle mi asi stačí...ještě....je ta pumpa dobrá??...co je to zač??Nissin??



jako celek to funguje:) tak asi bude ok:)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

23.6.2010 v 09:00 | Nahoru | #116
assassin>
jo, jako bez hispeed reboundu bych se asi obešel. aspoň aby tam bylo nějaký štelování. Nemáš nějakou inspiraci na ten ventil?
K emulátoru - právě si myslim, ze tyčka do víčka vidlice by sice asi šla, ale musela by bejt teleskopická., páč se vidlice pohybuje a mění se tak poloha emulátoru a víčka vidlice. Navíc k tomu amulátoru je myslím víc druhů pružin a jinejch bazmeků, takže jenom namontovat a jezdit to nebude. tak bych nerad 100x rozdělával vidlice....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

23.6.2010 v 09:07 | Nahoru | #117

Dargas>assassin>
jo, jako bez hispeed reboundu bych se asi obešel. aspoň aby tam bylo nějaký štelování. Nemáš nějakou inspiraci na ten ventil?
K emulátoru - právě si myslim, ze tyčka do víčka vidlice by sice asi šla, ale musela by bejt teleskopická., páč se vidlice pohybuje a mění se tak poloha emulátoru a víčka vidlice. Navíc k tomu amulátoru je myslím víc druhů pružin a jinejch bazmeků, takže jenom namontovat a jezdit to nebude. tak bych nerad 100x rozdělával vidlice....



jasny sem blbej, damping rod se nehejbe vuci spodnim noham vidle.. ja mam prave to stelovani vytazene dolu na vidli. ono u toho reboundu je dira primo v te trubce damping rod a tou jde olej dovnitr tubky.. kdyz uvnitr trubky udelas neco co tu diru privira...

u toho emulatoru kdyz je od racetech tak jim udas kolik vazis, styl jizdy a oni ti poslou emulator s pruzinou atd na tvou vahu, predpeti pruziny atd.. maximalne na tebe zbyde mala korekce... ale poznat chovani hispeed komprese na silnici a nejak to ladit.. uz je celkem unreal.
jak rikam ja to zatim vyvijel jen na kolo, s tim ze znamy ktery vidlice na kolo ladi ma na to testovaci stolici... simuluje prejezd nerovnosti a zaznamenava sily a chovani vidlice, pak se da neco takoveho navrhovat. zacit od nuly a testovat jen na moto se asi neda.

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

23.6.2010 v 09:20 | Nahoru | #118
Dargas> ještě bys ty vidlice mohl poslat do Maxtonu v UK, tam by dali novou pružinu a udělali revalve, ale není to levný, za VTR chtěli asi 350 liber + DPH. Což teda není ve výsledku o tolik dražší než když jsem to kupoval od racetechu.

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

23.6.2010 v 09:25 | Nahoru | #119
Dargas> ale možná bys měl nejjednodušší vláknout tam jiný vidlice, myslím že třeba z VTR by tam pasovaly, taky to budou 41 mm, otázka je jak brzdy a kola.

e: i když možná to jsou 39 mm ...

Naposledy editováno 23.06.2010 09:27:40

(reakce na) Kompresní písty (JE pistons) + upravy VTR1000F

23.6.2010 v 10:05 | Nahoru | #120
assassin>
jo v pohodě. vytáhnout štelování toho emultoru dolů je problém, páč šroub je směrem nahoru...
hej to jsem nevěděl, že to posílaj takhle odladěný. ale stejně mi moc nejde do hlavy, jak souvisí tlumení s váhou? kdyby to byla pružina vidlice, tak bych to pochopil, ale tlumení?
dělat si to sám asi nemá smysl, pokud to stojí 3000kč nebo kolik.
rebound jasný, nějakej bazmek co přivře otvor. původně jsem si říkal to samý na kompresi, ale to by bylo jen lowspeed.
jinak já mzslel, že high speed je něco jako rychlý přejezd velké krátké nerovnosti. čili pokud se vidlice chová ok, ale na takovýchle hrbolech odskakuje, tak je moc velkem útlum high speed komprese. nebo ne?

stev>
měnit vidlice už mi přijde moc komplikovaný a nelegální (kola, osy, brzdy, kotouče, brejle...)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 75 9.1.2024 v 16:55 djbell
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76
tacho na Hondu VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 1 2.8.2023 v 22:17 Prasčenko


TOPlist